Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Eğitim Bölgesi Zümre Tutanağı  (Okunma Sayısı 10714 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
mavi kelebek
Sürekli Üye
***

Performans: 42
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 101


Tarih bir milletin hafızası,COĞRAFYA ise kaderidir


« : 04 Eylül 2009, 17:07:32 »


Yeni eğitim öğretim yılı hayırlı olsun arkadaşlar. Eğitim Bölgesi Zümre Tutanağına ihtiyacım var. paylaşırsanız sevinirim.
Kayıtlı
tulayslr
Yeni Üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1


« Yanıtla #1 : 08 Eylül 2009, 20:14:22 »

Yeni eğitim öğretim yılı hayırlı olsun arkadaşlar. Eğitim Bölgesi Zümre Tutanağına ihtiyacım var. paylaşırsanız sevinirim.
Kayıtlı
cografya mühendisi
Yeni üye
*

Performans: 2
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 19


« Yanıtla #2 : 25 Eylül 2009, 17:59:07 »

2009-2010 ÖĞRETİM YILI  BAŞI ……………. 2. EĞİTİM BÖLGESİ COĞRAFYA BRANŞI ZÜMRE BAŞKANLARI TOPLANTI TUTANAĞI

   TOPLANTI NO                               : 1
   TOPLANTI TARİHİ                      : 11/09/2009
   TOPLANTI SAATİ                        : 14:00
   TOPLANTI YERİ                          : ……………. Lisesi .. BLOK … NO.LU DERSLİK
   
    GÜNDEM                                                                :
1.   Açılış ve Yoklama
2.   Zümre Başkanının seçimi (Toplantıyı yönetecek, başkanlar kuruluna katılacak)
3.   Bir önceki zümre kararlarının değerlendirilmesi
4.   2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında, zümre açısından eğitim ve öğretimin niteliğinin yükseltilmesine yönelik görüş ve öneriler
5.   Ders programlarının değerlendirilmesi
6.   SBS ve ÖSS’de son 3 yılda çıkan soruların, konulara göre analizinin yapılması
7.   Dilek ve temenniler
8.   Kapanış

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ  :

1.   Toplantının açılışını  …………….        yaptı. Toplantıya katılması gerekenlerin hazır olduğu görüldü.

2.   Toplantıyı yönetmek ve başkanlar kuruluna katılmak üzere  …………….                  Lisesi Coğrafya öğretmeni  …………….                   oy birliği ile Coğrafya dersi Denizli 2. Eğitim Bölgesi başkanlığına seçildi. Toplantının bu noktadan sonrasının yönetimini seçilen başkan üstlendi. Gündem okundu; gündeme  eklenecek maddenin olup-olmadığı soruldu. Gündeme ekleme olmadı.


3.   Bir önceki 2.Eğitim Bölgesi Zümre kararı ve Okulların kendi zümre kararları, her okulun zümre başkanı tarafından okundu, incelendi.
      ………………. : Zümre kararlarına genelde uyulmuştur. Her okul zümre başkanı bölge zümresi kararlarının uygulanmasının takipçisi olmalıdır; aksayan yönleri ve nedenlerini yorumlamalı, bir sonra il zümresinde konu görüşülmelidir, dedi. 
 
    KARAR:
Zümre kararlarının genelde uygulandığı görülmüş; her okul zümre başkanının bölge zümresi kararlarının uygulanmasını takip etmesi; aksayan yönleri ve nedenleri üzerinde bir sonraki il zümresinde konunun görüşülmesi kararlaştırılmıştır.

4.   Bölge Zümre Başkanı: Gündemin en önemli maddelerinden birini görüşüyoruz; her arkadaş bu konuya katkı yapmalı ve öneriler uygulanabilir, somut ve eksiklikleri tamamlayıcı nitelikte olmalıdır, dedi.
…………….: Önce sınıflara göre başarı durumunu ele alalım, dedi.
…………….: Geçen toplantının tutanaklarında görüleceği üzere her yıl olduğu gibi  9. sınıflarda başarı biraz daha düşük, diğer sınıfların başarısı yüksek ve yeterli düzeyde, dedi.
…………….: 9.Sınıf başarısının düşük olması;
- 9. sınıf müfredatının bütün derslerde yoğun olması,
- Haftalık ders sürelerinin yeterli olmaması,
- Orta öğretimde geçişte yaşanılan uyum sorunları,
- 9. sınıf birinci kanaat dönemi konularının daha çok matematiksel işleme dayanması ve bazı öğrencilerin matematik konusunda zayıf olmaları gibi nedenlere bağlıdır, dedi.
…………….: Zamanında ve iyi yapılmış planlamanın öğrenci ve öğretmenin başarısındaki katkısı çok büyüktür, dedi.
…………….: Bilgisayar teknolojisinden yararlanılması artık bir zorunluluktur. Her okul imkanları ölçüsünde, her sınıfa bilgisayar- projeksiyon makinesi koymalı, bu mümkün değilse teknoloji odaları oluşturulmalıdır, dedi.
…………….: Her türlü çalışmanın bir kopyası bir cd, taşınabilir disk vb araçlara kaydedilerek  toplanmalı, geleceğe yönelik bir doküman arşivi oluşturulmalıdır, dedi.
…………….: Okullar arası işbirliği içinde karşılıklı her türlü döküman paylaşımı sağlanmalıdır, dedi.
…………….: Denizli Lisesi olarak 9.Sınıflarda geçen yıl, okul yönetiminin desteği ile “Coğrafya Çalışma Defteri” uygulamasını gerçekleştirdik. Uygulamadaki aksamaları dikkate alarak Çalışma Defterini yeniden düzenledik. Bunu yaparken yeni coğrafya öğretim programında istenen etkinlikleri gerçekleştirmenin yanında ders süresinin yetersizliğinin olumsuzluğunu azaltmak amacı ile öğrencinin derste öğrendiğini evinde uygulama, pekiştirme yapma olanağı bulmasını amaçladık. Bunu diğer okulara da öneriyorum, dedi.
…………….: Yaprak test gibi uygulamalar da öğrenmeyi pekiştirici olabilir, dedi.
…………….: Başarı düzeyi diğer öğrencilere göre daha düşük olan öğrencilerin velileri ve dersine giren diğer branş öğretmenleri ile daha sık işbirliğine gidilmesi gerekir, dedi.

KARAR:

- Zamanlama olarak yıllık ve ders planlarına bağlı olmak,
- Her okulun imkanları ölçüsünde, her sınıfa bilgisayar- projeksiyon makinesi koyması, bu mümkün değilse teknoloji odaları oluşturulması,
- Okullar arası işbirliği içinde karşılıklı her türlü döküman paylaşımının sağlanması, bu amaçla zümreye katılanların e-posta adreslerini paylaşması,
- Geleceğe yönelik bir doküman arşivi oluşturulması,
- “Coğrafya Çalışma Defteri”, yaprak test gibi uygulamaların okul idarelerine teklif edilmesi,
- Başarı düzeyi diğer öğrencilere göre daha düşük olan öğrencilerin velileri ve dersine giren diğer branş öğretmenleri ile daha sık işbirliğine gidilmesi oy birliği ile kararlaştırıldı.

5.   …………….:  Yeni coğrafya müfredatında öğrenci daha aktif hale getirilmiştir. Konuların özelliğine göre anlatım, soru -cevap, tartışma, animasyon, grafik yorumlama, dijital yayınları kulanma vb. yöntemlerden yararlanılmalıdır, dedi 
…………….: “Öğrenci ürün dosyaları”nın aktif olarak tutulmasını sağlamalı, dönem sonlarında da bunları değerlendirmeliyiz, dedi.
 …………….: Müfredatta belirtilen “Coğrafya Haftası” öğrenci çalışmalarının sergilendiği yer olmalı ve coğrafyaya ilgi uyandırmalıdır. Her okul kendi şartlarına göre belirlediği tarihte bu haftayı kutlamalıdır, dedi.
…………….: Coğrafya müfredat programının yapılandırmacı ve sarmal özelliği uygulamaya yansıtılmalıdır. Mümkün olduğunca bilgi öğrenci ile birlikte yapılandırılmalı ve her sınıfta konu müfredata uygun seviyede ele alınmalıdır. Aynı konu bir üst sınıfta daha detaylı olarak ele alınacaktır, dedi.

KARAR:

Yeni coğrafya müfredatında öğrenci daha aktif hale getirildiği için; coğrafya müfredat programının yapılandırmacı ve sarmal özelliğinin uygulamaya yansıtılması,

Mümkün olduğunca bilginin öğrenci ile birlikte yapılandırılması ve aynı konu bir üst sınıfta daha detaylı olarak ele alınacağı için her sınıfta konunun müfredata uygun seviyede ele alınması,

Konuların özelliğine göre anlatım, soru -cevap, tartışma, animasyon, grafik yorumlama, dijital yayınları kullanma vb. yöntemlerden yararlanılması, 

 “Öğrenci ürün dosyaları”nın aktif olarak tutulması, dönem sonlarında  bunların değerlendirmesi

 Öğrenci çalışmalarının sergilendiği “Coğrafya Haftası”nın her okulun kendi şartlarına göre belirlediği tarihte kutlanması,

 oy birliği ile kararlaştırılmıştır.

6.   
…………….: Son üç yılın coğrafya öss soru dağılımları isteniyor; tablo halinde düzenleyelim, dedi

KARAR:
Son üç yılın coğrafya ÖSS soru dağılımlarının tablo halinde düzenlenmesine oy birliği ile karar verildi.

 
SON ÜÇ YILIN ÖSS SORU DAĞILIMLARI (COĞRAFYA)
KONU ADLARI   2007 ÖSS   2008 ÖSS   2009 ÖSS
   1. BÖLÜM   2. BÖLÜM   1. BÖLÜM   2. BÖLÜM   SOS.1   EDB.   SOS   SOS2
COĞRAFYANIN KONUSU    -    -   1    -   SOS.1       
DÜNYANIN ŞEKLİ VE BOYUTLARI   1    -   1    -           
DÜNYANIN HAREKETLERİ VE SONUÇLARI   1    -        -           
COĞRAFİ KONUM   1    -   1    -   2       
HARİTA BİLGİSİ   1    -    -    -           
İKLİM BİLGİSİ(ATMOSFER VE SICAKLIK)    -    -   1    -   2       
İKLİM BİLGİSİ(BASINÇ VE RÜZGARLAR)    -    -    -    -           
İKLİM BİLGİSİ(NEM VE YAĞIŞLAR)    -    -    -    -           
İKLİM BİLGİSİ(MAKRO İKLİM VE TÜRKİYE İKLİMİ)                                                                                 2   2               
YERŞEKİLLERİNİN OLUŞUMU VE JEOLOJİK DEVİRLER (İÇ  VE DIŞ KUVVETLER)                   2   1   
KARALAR ,DENİZLER VE YERKABUĞUNUN OLŞ.   1       1               
TÜRKİYENİN YÜZEY ŞEKİLLERİ       1   3       2       1
NÜFUS VE YERLEŞME   2       1       1   2   1
TÜRKİYE COĞRAFYASI(TARIM ,HAY, VE ORM)       1   3           1   
TÜRKİYE COĞRAFYASI(MADEN.,SANAYİ, TİC,TURZ))   1   2   1           1   
TÜRKİYENİN COĞRAFİ BÖLGELERİ   1   2   2               
ÜLKELER COĞRAFYASI       7       5           
DÜNYANIN İKLİM TİPLERİ   1                       
BÖLGE BÖLÜM                   1       
ULAŞIM AĞLARI                       2   
DOĞAL KAYNAKLAR VE ÇEVRE                       2   3
DOĞAL AFETLER                       1   
TOPLAM   10   15   18   5   10   10   5


7.   …………….: Öğretim yılı içinde iletişimin devam ettirilmesini temenni ederim, özellikle Eğitim Bölgesi Zümre Başkanının koordinasyonu sağlayacağına inanıyorum, dedi. Başka söz alan olmadı.

8.   Zümre Başkanı: “Tek taraflı olursa iletişim olmaz. Ben arkadaşlarımın karşılıklı olarak gereken duyarlılığı göstereceklerine inanıyorum. Yeni öğretim yılının hayırlı, sağlıklı ve başarılı geçmesini diliyorum, dedi. Böylece toplantı sonlandırıldı. 

2. EĞİTİM BÖLGESİ COĞRAFYA ZÜMRE BAŞKANLARI




                      LİSESİ                                                                                 LİSESİ                                         
COĞRAFYA ZÜM.BŞK.                                                                   COĞRAFYA ZÜM.BŞK.




                   LİSESİ                                                                                    LİSESİ
    COĞRAFYA ZÜM.BŞK.                                                                         COĞRAFYA ZÜM.BŞK.                                                                                               
 


                                                               11.09.2009
                                                ……………………………..
                                                        OKUL MÜDÜRÜ
                                               


Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic