Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: 2011 – 2012 COĞRAFYA DERSİ,2.DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞI.  (Okunma Sayısı 5096 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
cooper
VIP Üye
******

Performans: 52
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 836


BARIIIŞŞŞŞ!


« : 01 Mart 2012, 08:23:15 »



Değerli Öğretmen Arkadaşlarıma Faydası Olması Dileklerimle...


2011 – 2012 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI , İNCİ KONUKOĞLU ANADOLU LİSESİ , COĞRAFYA DERSİ , 2. DÖNEM ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR.
  
TOPLANTI TARİHİ : 16 / 02 / 2012

TOPLANTI NO : 2

TOPLANTIYA KATILANLAR : Mehmet ALP , Rafi KAPAR , Yasemin KASAPOĞLU , Mustafa DEMİRCİ .

GÜNDEM MADDELERİ :

1)   Açılış ve yoklama .
2)   Bir önceki toplantıda alınan kararların değerlendirilmesi .
3)   1. Yarı yılın değerlendirilmesi (Başarı durumu, sınıf başarı durumunun karşılaştırılması , alınacak tedbirler …)
4)   Akademik başarıyı arttırma çalışmaları .
5)   Kitap okuma alışkanlığı ile ilgili yapılacak çalışmalar .
6)   Yeni ders programlarının ve kazanım değerlendirme çalışmalarının incelenerek uygulama birliğine gidilmesi .
7)   Verilen yıllık ödevlerin ve yıl içinde verilen günlük – haftalık ödevlerin takibi ve değerlendirilmesi .
Cool   Dilek ve temenniler .

  GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ :

1)   Toplantı,Okul Müdürü Mehmet ALP başkanlığında , Coğrafya Öğretmenleri Rafi KAPAR , Yasemin KASAPOĞLU ve Mustafa DEMİRCİ’nin katılımıyla öğretmenler odasında yapılmıştır .

2)   Bir önceki dönem zümre tutanakları okunarak alınan kararların hemen hemen hepsinin uygulandığı tespit edildi . Müfredat programının ve yıllık planların 10. , 11. ve 12. sınıflarda  yetiştirildiği ve ders konularının tamamlandığı görüldü . Ancak yeni hazırlanan 9. sınıf Coğrafya ders müfredatının yıllık plana uygun bir şekilde işlenmesinde sıkıntıların yaşandığı Rafi KAPAR tarafından ifade edildi . Bu durumun konuların zorluğu , öğrencilerin bilgi alt yapısının zayıf oluşu ve ders saatinin yetersizliği sonucu ortaya çıktığı ifade edildi . Bu duruma tedbir olarak imkanlar dahilinde, eksiklerin ek derslerle telafi edilmesine karar verildi .

3)   Coğraya Öğretmeni Rafi KAPAR , 2011 – 2012 Eğitim – Öğretim Yılının 1. döneminde 9. ve 10. sınıflarda genel başarı durumu aşağıdaki gibidir :

      9/A Sınıfı : % 85.2        9/B Sınıfı : % 74         9/C Sınıfı : % 88 .5
      9/D Sınıfı : % 85.2        9/E Sınıfı : % 46.2      9/F Sınıfı : % 46.2
      10/A Sınıfı : % 80         10/B Sınıfı : % 100     10/C Sınıfı : % 73.7

Coğrafya Öğretmeni Mustafa DEMİRCİ : Dersine girdiğim sınıflarda 1. Dönem başarı durumu aşağıdaki gibidir :
      11/C Sınıfı : % 97         11/D Sınıfı : % 100     11/E Sınıfı : % 100
      12 SOS C Sınıfı : % 100    

Coğrafya Öğretmeni Yasemin KASAPOĞLU :  Dersine girdiğim sınıflardaki 1. Dönem başarı durumu aşağıdaki gibidir :
12 SOS A Sınıfı : % 93          12 SOS B Sınıfı : %100    12 TM A Sınıfı : % 100  
12 TM B Sınıfı : % 100          12 TM C Sınıfı : %100

     Coğrafya Öğretmeni Rafi KAPAR ,  9. Sınıfların genelinde başarı durumunun iyi olduğunu ancak , öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi , düzenli konu tekrarı yapması , test çözümü ve yapamadığı soruları çözdürme konularında eksiklikler olduğunu belirtti . Başarı düzeyinin belirgin bir şekilde daha düşük olduğu E ve F sınıflarında yukarıda belirtilen eksikliklerin çok daha belirgin olduğunu , öğrenci bilgi alt yapısının yetersiz olması nedeniyle öğrencinin konuları öğrenmede de sıkıntı çektiğini tespit ettiğini dile getirdi . Özellikle bu sınıflarda başarıyı arttırmak için ; ek dersler yapılacağı , öğrencinin ödevlendirilip ödev kontrollerinin muntazam yapılacağı , velilerle daha fazla iletişime geçilerek öğrencinin evde de kontrol altına alınması ve motive edilmesi için çaba harcanmasına karar verildi .
     Coğrafya Öğretmeni Rafi KAPAR , 10. Sınıfların derse hazırlıksız geldiklerini ,  konu tekrarı yaparak işlenen  konularla ilgili yeterince test çözmediklerini ve harita üzerinde çalışmadıklarını henüz öğretim yılı başında tespit ettiğini öğrencileri defalarca bu konuda uyardığını ve bu durumu gerek sınıf öğretmenleri , gerek rehber öğretmen ve idarecilerle gerekse veli toplantısına katılan velilerle paylaştığını ve bu konuda onlardan destek istediğini söyledi . Buna rağmen öğrencilerin çabalarında ve çalışmalarında önemli bir gelişme yaşanmadığını ve bu durumdan duyduğu rahatsızlığı belitti . Özellikle zayıf öğrencilerin derse olan ilgisini ve katılımını arttırmak için sınıf öğretmeni , rehber öğretmen , idareci ve velilerle daha sıkı iş birliği yapılmasına ve öğrencilerle daha fazla iletişime gidilmesine karar verildi .  
    
 4)  Coğrafya Öğretmeni Yasemin KASAPOĞLU : Derslerde öğrencilerin ilgisini arttırmaya yönelik çalışmalar yapmalıyız . Anlatım ,  soru – cevap teknikleriyle öğrenciyi derste daha aktif hale getirebileceğimizi düşünüyorum . Ayrıca Coğrafya dersinin niteliğine uygun olarak gösteri metodunun ve harita kullanımının da kullanılmasının başarı düzeyinin artmasına katkıda bulunacağını düşünüyorum .
         Coğrafya Öğretmeni Mustafa DEMİRCİ : Öğrencilerin derse hazırlıklı ve atlasla gelmelerini sağlayalım . 1. Dönemde olduğu gibi yazılı sınavlarda çok soru ve kısa cevaplı sorular sorulması , boşluk doldurmalı , doğru – yanlış cümlelerine yer verilmesi ve test sorularına da yer verilerek yeni sisteme uygun olarak karma şekilde yapılması gerektiğini hatırlatırım . 2. Dönemde de aynı uygulamanın devamına karar verildi.
     Coğrafya Öğretmeni Rafi KAPAR: Sözlü sınavlar için ayrıca bir ders saati ayrılmayıp, öğrencilerin derse katılımını teşvik etmek için ders sırasında öğrencinin derse ilgisine, sorulan sorulara vermiş olduğu cevaplara ve ders dışı etkinliklerinin göz önünde bulundurularak sözlü notu takdir edilmelidir. Sözlü notu verilen öğrenciye anında notu söylenmedir. 2. Dönemde aynı uygulamanın devamına karar verildi.

5) Coğrafya Öğretmeni Rafi KAPAR: Öğrencilerdeki başarı düzeyinin düşük olmasında okuduğunu anlama, kavrama ve yorumlama yeteneğinin zayıf olmasının önemli rol oynadığını düşünüyorum. Öğrencilerdeki bu eksikliklerin giderilmesinde kitap okumanın alışkanlık haline getirilmesi faydalı olacaktır. Bu sıkıntının aşılmasında tüm öğretmenlerin, rehber öğretmenin, idarecilerin ve velilerin sürekli iş birliği içinde bulunmasının yararlı olacağına inanıyorum.
   Coğrafya Öğretmeni Mustafa DEMİRCİ: Öğrencilerin her gece yatmadan önce en az yarım saat kitap okumaları konusunda yönlendirilmeleri de faydalı olacaktır.
  Coğrafya Öğretmeni Yasemin KASAPOĞLU: Öğrencileri ders araç-gereçlerini yanlarında bulundurmaları ve okul araç-gereçlerini en verimli şekilde kullanmaları konusunda yönlendirelim. Elimizde az sayıda işimize yarayabilecek ve kullanılabilecek harita var. Öğrencileri haritalardan faydalanırken daha dikkatli davranmaları konusunda uyaralım. Bu görüşler uygun görülerek karara bağlandı.
  
6) Coğrafya Öğretmeni Yasemin KASAPOĞLU: Talim Terbiye Kurulu’nun yeni ders programları ve kazanımları ile ilgili aldığı kararların düzenli olarak takip edilmesine ve ikinci dönemde de değişikliklerin yıllık ve günlük planlara yansıtılması gerektiğini hatırlattı. Yeni programlar ve bu programların uygulanması ile ilgili yapılacak açıklamaların takibine ve yapılan değişikliklerin uygulanmasına karar verildi.

7) Coğrafya Öğretmeni Mustafa DEMİRCİ: Öğrenciye verilen yıllık ödev konularının hazırlanma aşamalarının birinci dönemde olduğu gibi takip edilmesi gerekiyor. Yıllık ödevlerin hazırlanmasında eksik veya aksayan noktalarla ilgili olarak öğrenciye rehberlik yapılmaya devam edilmelidir. Bu görüş, benimsenerek karara bağlandı.
Coğrafya Öğretmeni Rafi KAPAR: Öğrencinin düzenli olarak ödevlendirilmesi ve ödevlerin zamanında kontrolünün sağlanması, öğrenci başarısını arttırmada önemlidir. Öğrencileri çözemedikleri soruları bize getirmeleri konusunda teşvik ve kontrol edelim. Bu görüş de uygun görülerek karara bağlandı.

Cool Okul Müdürü Mehmet ALP, iyi bir eğitim-öğretim dönemi olması temennisiyle toplantıya son verdi.







        Rafi KAPAR                        Yasemin KASAPOĞLU              Mustafa DEMİRCİ
Coğrafya Öğretmeni                     Coğrafya Öğretmeni             Coğrafya Öğretmeni            



                                                    Uygundur.
                                                   16.02.2012
                                                        Mehmet ALP
                                                        Okul Müdürü    



Kayıtlı

''Cahil bir toplum, özgür bırakılıp kendine seçim hakkı verilse dahi, hiçbir zaman özgür bir seçim yapamaz. Sadece seçim yaptığını zanneder. Cahil toplumla seçim yapmak, okuma yazma bilmeyen adama hangi kitabı okuyacağını sormak kadar ahmaklıktır! Böyle bir seçimle iktidara gelenler, düzenledikleri tiyatro ile halkın egemenliğini çalan zalim ve madrabaz hainlerdir..."
Nietzsche
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic