Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: ETKİNLİKLER VE TAVSİYELER  (Okunma Sayısı 3643 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yerköy
Ziyaretçi
« : 22 Ekim 2006, 19:17:29 »


 

 

       Merhaba arkadaşlar yeni müfredatla birlikte bazı yeniliklerde ortaya çıktı örneğin etkinlikler. Bu sene yeni müfredatın lise 2 sınıfları oluşmuş durumda 4 saatlik (fenlerde 2 saat)bir ders olması münasebetiyle etkinlikler ön plana çıkıyor etkinlik uygulanmazsa lise 2 meb kitabı 2 ayda biter. Lise 2  TM sınıflarında 4 SAAT OLMASI NEDENİYLE ETKİNLİKLERİN uygulanması Zorunlu hale geldi bunun için her öğrencinin bir etkinlik dosyası mutlaka olmalı  (ZATEN BU YIL AYNI ZAMANDA ÇOĞU YERDE TEFTİŞ YILI ) bu dosyada A4 boyutunda aydınger kağıdı (bazı yerlerde asetat diyorlar) ingiliz aydıngeri daha kaliteli . A - 4 boyutunda resim kağıdı ASETATLI KALEM (kırmızı, mavi, siyah) olması gerekiyor .Ayrıca her öğrencinin mutlaka ATLAS''''I olmalı daha ülkemizin dünya üzerindeki yerini bilmeyen kıtaları haritada gösteremeyen , illerin yerini haritada gösteremeyen  öğrencilerin sayısı pekte az değil hani.
MEB''''in 9.sınıf kitabındaki şekil ,HARİTA çeşitliliği fazla değil o yüzden atlas daha uygun(KOZA''''nın yeni çıkardığı atlas fena değil )  Lise 1 .sınıflarda haftalık ders saati değişmemiş eskisi gibi yani  2 saat bu 2 saat içerisinde ders işleme ve etkinlikleri 2’ye  bölebiliriz nasıl mı? Haftanın 1 saatinde normal ders işlemek diğer 1 saatinde ise etkinlik yaptırılarak ders işlenmesi daha uygun olur etkinlik yapılarak öğrencilerin kişisel becerileri tespit edilebilir olan becerileri geliştirilebilir  öğrencileri araştırmaya yönlendirebiliriz bu sayede öğrenci pasif durumdan  aktif konuma geçebilir vereceğimiz bu araştırma konuları ile öğrenciler hazır bilgiden kurtularak araştırarak yaparak yaşayarak öğrenme konumuna gelecektir hani bir söz vardır BİR İNSANA BİN BALIK İKRAM ETMEKTENSE BİR GÜN BALIK TUTMASINI ÖĞRETMEK DAHA HAYIRLIDIR  biz öğrencilere balık tutmasını öğretelim     öğrenciler yapmış oldukları çizim çalışmaları ile el alışkanlığı kazanabilir  bende çizim yapabilirmişim diyebilir kendine olan güveni kazanabilir daha doğrusu öğrenci kendisini keşfedecektir tanıyacaktır kendisine inanacak ve kendisini anlatmaya başlayacaktır bu esnada bi bi tane dahi öğrenci kazansak başarılı olmuşuz demektir aynı zamanda önceki müfredatta öğrenci sürekli pasif durumda bulunmaktaydı ve de derste sürekli sıkılıyor ilgisini başka alanlara yönlendiriyordu artık bu  sorun büyük ölçüde çözümlenmiş durumda  ders saatinin haftada 4 saat gibi uzun bir zamanda olması yapılan etkinliklerde öğrencilerin acele etmemesi sakin sakin yapması ve başarılı olmasına yardımcı olacaktır.

Lise1 etkinlikleri için herkes tarafından beğenilen sadece resimlerin,fotoğrafların soluk olduğu için eleştirilen ( kendisiyle bu meseleyi görüştüm bana gösterdikleri resimler canlıydı matbaa hatası bende o durumdan rahatsızım dedi ) CUMHUR ABAY''''ın yazdığı ESEN YAYINLARI LİSE 1 DERS KİTABI oldukça uygun etkinlikleri oldukça kaliteli ve fazla MEB''''in 9. sınıf kitabındaki etkinliklerin bir çoğu öğrencilerin seviyesine uygun olmadığı gibi yerinde de yapılmamış (ZATEN 104 TANE HATA TESPİT EDİLMİŞ )bağlantı yok 10. sınıf MEB kitabı daha İYİ ve etkinlikleri 9. sınıfa göre daha düzenli olmuş TM  Lise 2 etkinlikleri için bu hafta piyasaya çıkacak olan ZAMBAK – GÜVEN-DER  yayınlarının etkinlik testlerini kullanabilirsiniz zümre başkanlarıyla görüştüm oldukça bol etkinlik olduğu söylendi zaten ZAMBAK yayınlarının geçen yıl çıkardığı coğrafya ders kitabı beğenilmişti LİSE 2 FEN SINIFLARINDA ders saatinin 2 saat olması nedeniyle  etkinliklere fazlaca zaman ayırmamak daha faydalı olur kanaatindeyim çünkü 2 saat zaman zaman etkinlik zaman zaman üniversiteye hazırlık yapılması daha uygun olur  olarak  yaprak testlerini sene sonunda öğrencilerin yapmış olduğu etkinlikler kontrol edilerek öğrencilere 1 tane sözlü notu kullanılması daha uygun olur kanaatindeyim HEPİNİZE SELAMLAR

ÖNEMLİ NOT: FEDAKAR COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ARKADAŞIM CUMHUR ABAY''''IN ESEN YAYINLARI''''NDAN YAKINDA ( 2 .döneme yetişebilir )ÇIKARACAĞI LİSE 2 BOL ETKİNLİKLİ DERS KİTABININ 100 TANESİNİ ( ilk müracaat edenlere ) SİTEMİZ OLAN www.cografya.biz de kargo ödenmiş olarak ücretsiz olarak göndereceğiz bu konuda kendisinden söz almıştım

MENDERES KILIÇARSLAN
COĞRAFYA ÖĞRETMENİ- YOZGAT

__._,_.___
Kayıtlı
albedo
Genel Moderator
*****

Performans: 1558
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1793


Kemal Akalın


« Yanıtla #1 : 22 Ekim 2006, 20:28:27 »

Sayın hocam,yukarıya yazdığınız yazı hakkında birkaç eleştirim olacak..Bu eleştirilerimi alıntı yaparak açıklamaya çalışıcam..

1.si " Lise 1 .sınıflarda haftalık ders saati değişmemiş eskisi gibi yani  2 saat bu 2 saat içerisinde ders işleme ve etkinlikleri 2’ye  bölebiliriz nasıl mı? Haftanın 1 saatinde normal ders işlemek diğer 1 saatinde ise etkinlik yaptırılarak ders işlenmesi daha uygun olur " ifadesi kullanmışsınız..
Böyle bir ders işleme yöntemi, yeni program ile pek uyumlu bir yöntem değildir bence.. Yani normal ders işlemekle etkinlik uygulamasını nasıl ayırlabiliriz? Zaten yeni programda etkinliklerle ders işleme yöntem olarak belirlenmiş.. Klasik ders işleme yöntemlerinin artık terk edilmesi gerekiyor.. Normal dersten kastınız klasik ders anlatma yöntemi ise hatalıdır diye düşünüyorum..
2.si " zaten ZAMBAK yayınlarının geçen yıl çıkardığı coğrafya ders kitabı beğenilmişti " demişsiniz..
Sayın hocam Zambak yayınlarının bahsettiğiniz kitabı aceleyle çıkartılmış,TAMAMEN ve TAMAMEN o dönemdeki boşlukta satışı yapılması düşünülen bir yayındır. Bu kitap hakkında bu sitede de tartışılmış ve özellikle katıldığım bir seminerde programı oluşturan Sayın Servet Karabağ ve Sayın Salih Şahin e tarafımdan sorulduğunda " PROGRAMI YANLIŞ YERE GÖTÜRÜR,
PROGRAMA UYGUN DEĞİL" ifadeleriyle eleştirilmiş bir kitaptır. Açıkçası yazınızda "beğeni" ifadesini gördüğümde şaşırdım..
3.olarak " LİSE 2 FEN SINIFLARINDA ders saatinin 2 saat olması nedeniyle  etkinliklere fazlaca zaman ayırmamak daha faydalı olur kanaatindeyim çünkü 2 saat zaman zaman etkinlik zaman zaman üniversiteye hazırlık yapılması daha uygun olur " ifadenizi garipsedim doğrusu.. birinci bölümde de değindiğim gibi klasik ders işleme olarak algıladığım bu ifadenizin yanlış olduğunu düşünüyorum..
Ayrıca dersin içinden bir bölümü üniversiteye hazırlık gibi ders dışında yapılması gereken bir aktivite için ayırmak bana garip geldi doğrusu. tamam,öğrencilerimizi üniversiteye hazırlamamız gerekir ama bunu ders saatinden feragat ederk değil de ders saatleri dışında yapılması daha uygun olur diye düşünüyorum.. Ayrıca haftada 2 saatlik bir dersin yarısını, öğrencinin bir anlamda test çzmesine ayırmanın ne kadar doğru olduğunu takdirinize bırakıyorum..Böyle bir uygulama aynı zamanda o grup öğrenciler karşısında dersimizin ağırlığının da bir anlamda azaltılması demektir ki kesinlikle katılamadığım bir düşüncedir..
4. olarak ta her ne kadar dersine girmediğim için ESEN yayınlarının kitabını tam olarak uygulamamış olsam da incelemem ve diğer bir çok coğrafyacı arkadaşımdan edindiğim izlenim, bu kitabın ÖSS hazırlığı mantığında hazırlandığı ve oldukça ağır bir kitap olduğu yönündedir..
Selamlar saygılar...
Kayıtlı

Tekirdağ KNG MTAL Coğrafya Öğretmeni                             Lodos, herşeyi titretiyor...
magic_burcu
Yeni üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 18


« Yanıtla #2 : 08 Kasım 2006, 01:00:19 »

bilgiler için sağolun hocalarım !!!
Kayıtlı
serefakar
Uzman Üye
*****

Performans: 15
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 280



« Yanıtla #3 : 09 Kasım 2006, 19:20:52 »

sevgili meslektaşlarım acizane bende bir kaç cümle ile bu konuda görüşümü belirtmek istiyorum. ilkin yeni programı uygularken neler yapmamız gerekiyor. bu sorunun cevabını bulmalıyız. programın esası öğrenciyi aktif hale getirmek. örneğin ben öğrencilere bol bol etkinli veriyorum. bunları çocuklar evlerinde yaparak geliyorlar. çocukları gruplara ayırıyor ve dönem dönem grup üyelerinin yerlerini değiştiriyorum. çocuklar iş yapılırken inisiyatif alabilmeyiöğrenmeliler. bunun için etkinliklerde öğrencilre serbestlik tanıyorum. toprak oluşumuna örnek materyaller toplarken çocuklar üzeri yosun tutmuş bir kaya parçasını getirrebiliyorlar.
haritaları bilgisayar oratamında ben hazırlıyorum. çocuklara bu haritalrı A-3 boyutunda fotokopi çektirmelerini ve lejand kısmında belirttiğim şekilde haritaları pastel bylarla düzenlemelerini altında mesela 2006/2007 öğretim yılı 10 - Hasan KABAŞ örneğinde olduğu gii isimlerin yazmalarını istiyorum. sonra çocuklar bu etkinliği yapıyorlar. bu etkinlikleride sınıfta ders materyali olarak kullanabiliyorum.  burada bir şey daha var ki çocuklar yapılan etkinlik sonucunda ortaya çıkan ürüne sahip çıkıyorlar.
bütün bunların yanın da programın aksayan yönleri de var. mesela programın ruhunda arazi çalışmaları var. ancak bu nı gerçeklerştirebilmek şu şartlarda oldukça zor. çünkü bunun için zaman çok sınırlı. öğrencileri ders arsında alıp dışarı çıkaramıyoruz bile. Arazi çalışmaların gerçekleştirilebilmesi için, yeni coğrafya programını ile ilgili her dönem için ek uygulama saatlerinin konulması ve arazi çalışması ile ilgili yönetmeliklerin daha esnek hale getirilerek okul yönetiminin de hazır hale getirilmesi gerekir diye düşünüyorum.
selamlar
Kayıtlı

YOLCUYUZ ŞU CİHANDA SILA BABIMIZ MAKBER
SONSUZA GİDEN YOLDA BIKMADAN BİZİ BEKLER..

Fatih Anadolu Lisesi/Afyonkarahisar
Şeref AKAR
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic