Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Kendi Quzini kendin yap kampanyası  (Okunma Sayısı 6973 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
devran
Üye
**

Performans: 27
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 73


« : 22 Aralık 2006, 21:51:27 »


merhaba arkadaslar,

Gecen yıl da uyguladığım ve çok yüksek verim alıp, iyiki yapmışım dediğim bir olayı sizinle paylaşmak istiyorum.

Öğrencilere sürekli test, klasik, karışık vb. sinavlar yapıyoruz. Quiz denilen ama benim " Ara sınav" diye adlandırdığım sınavları ben sözlü notu yerine kullanıyorum. Her dönem , her sınıfa en az iki ara sınav yapıyorum. O iki sınavın not ortalaması bir sözlü notu oluyor. Bir sözlü notu da ben veriyorum. Dönem sonunda her öğrencinin iki sözlü notu iki yazılı (veya 3 yazılı) notu oluyor.

Sınav veya Ara sınav var deyince "ıyyyyyyyy yinemi..." diyen öğrencilerime "peki o zaman sınavı ben yapmıyorum. Kendi sınavınızı kendiniz yapacaksınız " dedim. Şaşırdılar, Anlamadılar. Büyük yankı uyandırdı bu olay.

Kuralları koydum.

10 soru 5 puan
5 soru 10 puan
Tek kelimelik cevap içeren soru olmayacak
En az 3-4 soru şekilli açıklamalı olacak.
Birbirinizi kontrol edeceksiniz. Herkez aynı soruyu soramaz.
Nedir? diye biten en fazla 2 soru olabilir.
test sorusu olmaz gibi kurallar.

Gecen yıl 3 subeye uyguladım. İnanılmaz verimli oldu. Öyle sorular hazırlayıp sordular ki kendilerine ben o soruları sorsam adım sıfırcı hocaya çıkardı herhalde  Smiley Ancak ciddi ciddi kontrol ettim kağıtları. Kırmızı ile kırılan notların neden oldugunu yazdım kağıtlara. Notlar hem yükseldi hemde zaten iki unite 15 soruda iyice öğrenildi.

Bu hafta 3 subeyi yaptım. Ve gecen yıla göre sorular daha da güzel. İnanın 5 puanlık soru diye sorup cevapladıkları soruların bazılarını ben not alıp gelecek yıllara yeni öğrencilerime soracağım. NAsıl hazırlanmışlar, nasıl araryıp bulmuşlar.Anlatamam.Çok güzel sorular var.

Yine de bu soru ve cevap 10 puan etmez veya eksik cevap, soru iyi değil deyip not kırdığım yerler olsa da onların istediği notların yükselmesi gerçekleşecek. Ben de istediğimi elde ediyorum. Bu ara sınav konularını kendi hazırladıkları sınav yüzünden hiçççç unutmuyorlar.

Gecen yıl soruları da cevapları da sınıfta ders boyunca yazıp cevaplamışlardı. Bu yıl soru kağıdı evde hazırlanacak 15 gun sona sınav var dedim. Kağıtları kontrol edip, direkt cevaplarını yazdılar. BU düzen açısından, ve  soru kalitesi anlamında daha da iyi oldu.

Eğer sınıflarınızda öğrenci sayınız 20-25 i geçmiyorsa yapılabilecek bir çalışma. Sizin ciddiyetinizi görünce inanın onlar sizden ciddi oluyorlar.

benim için yorucu oluyor biraz ama cografya icin buna degiyor Cheesy


Kayıtlı
özlem
VIP Üye
******

Performans: 115
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 1765



« Yanıtla #1 : 22 Aralık 2006, 22:36:03 »

denemeye değer uygun bir zaman bulduğumda deneyeceğim.
Kayıtlı

MEHMET AKİF ERSOY SOSYAL BİLİMLER LİSESİ COĞRAFYA ÖĞRETMENİ BUCA /ZMİR
albedo
Genel Moderator
*****

Performans: 1558
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1793


Kemal Akalın


« Yanıtla #2 : 23 Aralık 2006, 10:34:27 »

devran hocam güzel bir çalışma..ancak ben tam olarak şunu anlayamadım, her öğrenci kendine soracağı soruyu mu hazırlıyor yoksa ortak bir soru bankası mı oluşturuyorsunuz? yada her öğrenci bir başka öğrenciye soracağı soru kağıdını mı oluşturuyor?
Kayıtlı

Tekirdağ KNG MTAL Coğrafya Öğretmeni                             Lodos, herşeyi titretiyor...
Bülent AVCIOĞLU
Genel Moderator
******

Performans: 1057
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 952



« Yanıtla #3 : 23 Aralık 2006, 15:21:02 »

daha önce benzer çalışmayı denedim ama ben verim alamadım...
Kayıtlı

Dedem koynunda yattıkça benimsin ey güzel toprak
Neler yapmış bu millet, en yakın tarihe bir sor bak.
uran
VIP Üye
******

Performans: 5
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1091


« Yanıtla #4 : 26 Aralık 2006, 20:30:19 »

evet  Narman nikli arkadaşım özellikle meslek liselerinde malesef olumlu sonuç alamıyoruz. Zannedersem ilköğretimdeki öğrenci değerlendirme sisteminin olumsuzlukları çok güzel olan düşüncelerin verimli uygulanmasını engelliyor.
Kayıtlı
gürsel
VIP Üye
******

Performans: 17
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 560



« Yanıtla #5 : 22 Şubat 2007, 22:19:44 »

İlginç bir uygulama en iyi sınıfımda deneyeceğim sonuçlarını daha sonra tekrar yazarım
Kayıtlı

EĞİTİMDİR Kİ BİR ULUSU YA ÖZGÜR,BAĞIMSIZ ONURLU YÜKSEK BİR TOPLULUK BİÇİMİNDE YAŞATIR YA DA BİR ULUSU TUTSAKLIK VE YOKSULLUĞA GÖTÜRÜR.
ÇÜNKÜ ; "KAYNAŞMIŞ BİR MİLLETHALİNE GELMENİN ,ÇAĞDAŞLAŞMANIN,KALKINMANIN ,HÜR VE DEMOKRATİK BİR TOPLUM OLABİLMENİN EN ETKİLİ ARACI EĞİTİMDİR " 16 TEMMUZ 1921 ANKARA
M.KEMAL ATATÜRK


BURSA NİLÜFER ALİ KARASU ANADOLU LİSESİ COĞRAFYA ÖĞRETMENİ
tegagaic
Ziyaretçi
« Yanıtla #6 : 23 Şubat 2007, 07:13:13 »

Bu yöntem bence de yararlı olabilir benim sınıfalarımda 24 kişilik deneyip görelim bakalım.
Kayıtlı
mnur
VIP Üye
******

Performans: 49
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 507



« Yanıtla #7 : 23 Şubat 2007, 10:24:57 »

güzel bir yöntem deneyip sonuçlarını paylaşıcam
Kayıtlı

azem70
VIP Üye
******

Performans: 41
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 669



« Yanıtla #8 : 23 Şubat 2007, 11:05:27 »

   Verimli olabilecek bir yöntem. Etkinlik olarak kullanılması yararlı olur. Öğrencilerin soru hazırlayarak sınıfta birbirlerine sormalarıda yararlı olacak yöntemlerdendir.

   
Kayıtlı
fuzuli
Genel Moderator
******

Performans: 1266
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2055


« Yanıtla #9 : 23 Şubat 2007, 14:43:24 »

devran hocam bu yöntemi biraz daha açarsanız sevinirim ilgi çekici bir yöntem gibi görünyor
Kayıtlı

Bazıları dünya sadece kendi etrafında dönüyor zanneder...
Serkan ALTUNER
VIP Üye
******

Performans: 141
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 632



« Yanıtla #10 : 23 Şubat 2007, 18:36:06 »

Devran hocam ben bazı noktaları anlayamadım yardımcı olursanaz sevinirim. Şimdi öğrenciler hazırladıkları soruları  bütün sınıfa mı soruyorlar. Hazırlanan sorular nasıl kullanılıyor bu konuya tam olarak anlayamadım yardımcı olursanız sevinirim.
Kayıtlı
alperenler8
VIP Üye
******

Performans: 117
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 661


« Yanıtla #11 : 23 Şubat 2007, 18:39:13 »


 yöntemi denemeye değer buldum sınıflarımda deneyeceğim hocama teşekkürler
Kayıtlı

BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR,
TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
emir
Üye
**

Performans: 2
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 97


« Yanıtla #12 : 23 Şubat 2007, 21:23:42 »

Bende benzer bir yöntemi sözlü uygulamasında kullanıyorum.ilk kalkan öğrenci soruyu sorup cevep verecek olan arkadaşını seçiyor.Verilen cevabı yıne soru soran öğrenci değerlendiriyor.Daha sonra soruya doğru cevap veren öğrenci soru sorma hakkı kazanıyor..Eğer soru bilinmezse cevabı soru sahibi öğrenci cevaplıyor.Böylece her öğrenci iki soruyla kısa sürede değerlendirilmiş oluyor.Sitrese girmeden yarışma havasında bir derste 40 kişilik sınıf rahatça yoklanabiliyor.Öğrencilerin de hoşuna gidiyor.Gayretle kitabı karııştırıp soru çıkarıyorlar.Hiç çalışmayan öğrenci bile kitap karıitırıyor.
 
Kayıtlı
devran
Üye
**

Performans: 27
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 73


« Yanıtla #13 : 23 Şubat 2007, 22:19:38 »

Emir'in soyledigi sözlü yöntemini de bazen uyguluyorum.Ancak tum sinifi bir derste tamamlayamiyoruz. Bu tarz soru sorarak hem sözlü yapalim hem tekrar olsun diye istekte bulunduklari zaman ise sinavdan önceki son ders veya son iki ders oluyor. Begenmediğim bazi sorulari ben düzeltiyorum, veya hmmm iyi soru diyorum ya,  sinavda cikacak soru diye daha fazla üstüne düşüyorlar Smiley

Gelelim "kendi Quizini kendin yap"a.
Konulari belirliyorsunuz. Bir ünite, iki ünite veya baştan itibaren vs.
Kurallari belirliyorsunuz. Kac soru olacak , kaç puan olacak, şekilli soru kaç tane, ... nedir (nüfus nedir? gibi) ile biten soru kaç tane vs diye tesbit edildikten sonra, Asıl sorun öğrencinin iyi hazirlanmasini sağlamada.

Öğrenci evinde 15 soru hazirladi. Kendi sorularinin cevabini kendisi yazacak sinifta. Ancak herkes çalışsın diye şu kurallarimiz da var. "Bir soru tesadüfen bir kaç kişi de ayni olabilir. Ama herkeste ayni sorular olamaz. Soru kalitesi iyi olmali.Yoksa puan vermem. Nüfus nedir sorusu tesadüf 10 kişide var diyelim ama tüm sinifta olamaz.Ayrica nüfus nedir sorusunu bir kaç kişi sormuş ve 5 puan değer ver miş, uyaniğin biri o soruyu yazip 10 puan veremez. sorulari bir kaç gün önceden bana gösterip kalitesi kontrol ettirilebilir. Böylece alinacak not garanti edilmiş olur" gibi açıklıyorum.
Ayşenin yaptığını Fatma, Fatmanın yaptığını Ali cevaplarla ya anlaşıyorlar sınav öncesi ya da sınav sonrası kavga çıkıyor (%99 ikinci şık Smiley )

Bu başlığı buraya yazdığımda 2 şubeyi bu şekilde sinav yapmıştım ve kağıtları evde değerlendirme aşamasindaydim. Genel olarak soru kalitelerini beğendiğim için yazmıştım size. Arada bir kaç uyanik öğrenci çıkmıyor değil tabiki.

Buraya yazdıktan sonra son bir şubeyi daha yapmak istedim. O şubede malesef sinavi yaptıktan sonra iptal etmiştim. Çünkü çoğu istediğim gibi yapmamış , o gün okula gelince uyduruk sorularla, beni kandırmaya çalışmışlardı.

Sevgili meslektaşlarım, çok iyi olacak diye garanti yok.Daha iyi öğretebilmek, öğrencinin de araştırmasını sağlamak, kalıcı olmasını sağlamak, zevkli olmasini sağlamak için sürekli biz de arayış içindeyis değil mi? Hepsi bu:)

Kayıtlı
bilgin_mutlu84
VIP Üye
******

Performans: 443
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 738

İnegöl Özel Altın Nesil Koleji


« Yanıtla #14 : 23 Temmuz 2008, 23:32:08 »

kesinlikle harika bir çalışma olmuş bende önümüzdeki yıl uygulayacağım bu çalışmayı...tek kelimeyle çok hoş:)++++
Kayıtlı

Emeğe Saygı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic