Sayfa: 1 2 [3]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Coğrafya derslerinde defter tutumu  (Okunma Sayısı 29929 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
adamım
Yeni Üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 2


« Yanıtla #30 : 10 Ocak 2011, 20:32:03 »


bende birşeyler söylemek istiyorum konuyla ilgili,,..ben defter tutturmuyorum ama bazen önemli bölümler olursa kısa kısa notlar tutturuyorum kitabın üzerine...öğrenciler yazmaktan hoşlanıyorlar çünkü yazılıya bu yazılanları ezberleyip geliyorlar ve sınavda da bunları bekliyorlar... çalışmak işlerine gelmiyor yani... sınavlarımdan çoğu zaman şikayet ediyorlar,,,çünkü ezberledikleri tarzda sormuyorum,yapılandırmacı yaklaşıma göre sormaya çalışıyorum sorularımı... bunları da yapabilmeleri için   biraz düşünmleri gerekiyor,ilk sınavlarda baya zorlanıyorlar ama daha sonra yapabiliyorlar...ösym sorularıda artık bu tarzda buna alıştırmamız lazım...herşeyde olduğu gibi ders anlatımında ve sınavlarda yeniye geçiş zor olacak elbette...
Kayıtlı
fyoldas
Ziyaretçi
« Yanıtla #31 : 10 Ocak 2011, 20:50:18 »

Nacizane ben de bir şeyler söylemek isterim...Etkinlik üzerinden ders işlemenin daha doğru,daha kalıcı olduğunu düşüyorum;fakat kalabalık sınıflarda etkinlik olmuyor.Şiddetel tavsiye etmekteyim.Sunu ile devamlı ders anlatmakta iyi deği,öğrenciler sunu notlarının derdine düşebiliyorlar.Sunuları hazırlarkende etkinlikleri tamamlayıcı olmalı.mesala animasyonları daha çok benimsiyorum.O nada yorumlatabiliyorum.
Bir de meslektaşlarımım Sosyal bilgiler müfredatını da incelememiz gerekiyor.Hazırbulunuşluklarını bilmeden yükleniyoruz.Hangi yöntemle öğrenmişler bilmek gerekiyor...
Son olarak soru tarzlarımızıda yavaş yavaş değişirirsek iyi olacak ösym de sbs gibi sorular soruyor yapılandırmacı yaklaşıam göre...İşte etkinlik kullanımı bu tarz soruların çözümünde faydası var.
Kayıtlı
kadimi
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 21


« Yanıtla #32 : 16 Ocak 2011, 22:30:17 »

ben de kız meslek lisesinde çalışıyorum.bir cesaret bu  sene öğrenci ürün dosyası uygulamasına geçtim.ayrıca 10.sınıflarda harita çizimine ağırlık veriyorum.9.sınıflarda not tutturuyorum ama kısa kısa.şekil ağırlıklı bir defterimiz oldu.ezber yok.sınavlarımda da ezber sormadığım için öğrenciler zorlanıyor.ama ezbere kolay alışmadılar,kolay vazgeçsinler.inatla bildiğime devam.bakalım,şimdilik.
Kayıtlı
mavifatih
Yeni üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31


« Yanıtla #33 : 23 Eylül 2011, 22:59:57 »

Ben sadece  Zihin haritası kullanıyorum, ve projeksiyondan yardım alıyorum, 1 ay içinde hepsi  güzel zihin haritaları oluşturacaklar,

 tabi bunun yanında önce hayallerinin gelişmesi gerekiyor.
Kayıtlı
kuvars35
Uzman Üye
*****

Performans: 27
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 476



« Yanıtla #34 : 25 Eylül 2011, 13:36:35 »

benim sınıflarım ortalama 60 kişilik, düz lisedeyim. ders işlerken mutlaka not tutturuyorum ve bol bol soru çözüyorum.
Kayıtlı
mavifatih
Yeni üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31


« Yanıtla #35 : 17 Kasım 2013, 11:13:37 »

yıllar önce,anadolu lisesine yeni geçtiğimde bir dil sınıfı vardı. 15-16 kişilik bir sınıf ve gerçekten çok iyi öğrencilerden oluşuyordu. anadolu liselerinin gerçeğe yakın anadolu lisesi olduğu yıllar.. öğrenciler de çok iyi seçimlerle gelmişler falan..
lise 2 de Türkiye Ceğrafyası (Fiziki) dersi veriyorum, yanlış hatırlamıyorsam 3 yada 4 saat ders. Ahmet Ertek hocamın kitabını okutuyorum, o zamanlar öğretmenler kitap seçebiliyordu, tee o zamanlardan söz ediyorum, milattan önce falan yani.neyse çok iyi dersler işliyoruz. öğrencilerin hepsi çok iyi notlar alıyorlar. mutlu mesut bitirdik yılı..
ertesi yıl, Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası var lise 3'te o derse giriyorum. ilk sınav geldi, öğrenci şaşkın.hocam nerden ders çalışıcaz? çünkü derste sadece konuştuk. geçen yıl ne güzel elle turulur ders çalışılır şeyler vardı kitapta, şimdi ise bol laf..

bizim öğrencimiz oturup kitaptan ezberlemeye ve sınava bu şekilde girmeye alışmış öğretmenlerim..

Derste yazdırmadığımızda öğrencilerde şikayetler oluşuyor, hocamız ders işlemiyor diyorlar, ödev verdiğimizde idareye şikayet ediyorlar,
Kayıtlı
tarumoloji
Uzman Üye
*****

Performans: 22
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 302



« Yanıtla #36 : 17 Kasım 2013, 12:01:31 »

Ben ağzımdan her çıkanı yazdırmam yazdırana bir şey demiyorum ama çok yanlış bir yöntem... Çok önemli gördüğüm şeyleri kısaca yazdırırım yada sınavda kesin soracağım şeyleri yazdırırım,(yazık çocuklara... 18-19 farklı dersleri var 10-20-30 puan defterden alsınlar....) birde mesela yerleşmeyi etkileyen faktörlerin sadece başlıklarını yazdırırım iklim yer şekilleri... gibi sonra bunları anlatırım açıklamaları kendilerinin cümleleriyle evde yazmalarını isterim... Sınavlardan önce çalışmaları için ders notu veririm... Ara ara test yaprakları dağıtır oları çözdürürüm, kitaptaki soruları derste çözerim... Az ödev veririm ama verdiğim ödevleri hazırlaması uzun sürer... Cheesy (Genelde tablo- pano hazırlama şeklide veriyorum) Fiziki coğrafya konularını kesinlikle projeksiyonla anlatırım... Beşeri coğrafya konularını ise eğer konu konuşmaya tartışmaya yatkın ise projeksiyonu hiç getirmem eğer konuda şekil tablo çoksa projeksiyonla işlerim...
Kayıtlı

Bilim kurgu, varoluşsal bir benzetmedir. İnsan hakkında hikayelerin düzenlenmesine izin verir. Isaac Asimov' un söylediği gibi, her bir bilim kurgu hikayesi şimdiye kadar önemsiz görünmüş olabilir, at gözlüğü takmış eleştirmenlere ve bugünün filozoflarına,fakat bilim kurgunun esası, özü kurtuluşumuzda hayati önem taşır, eğer bir gün kurtulacaksak.
(SG-1)
okuyanus
Uzman Üye
*****

Performans: 179
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 485



« Yanıtla #37 : 17 Kasım 2013, 21:47:31 »

Öğrenci ya da öğrenmeye talip olan herhangi bir insanın kitapla birebir muhattap olmadıkça öğrenmeyi gerçekleştireceğini zannetmiyorum.
Kayıtlı

yasaklar güvenlik sağlayabilir ama özgürlüğü asla...
Sayfa: 1 2 [3]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic