Sayfa: [1] 2 3   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Coğrafya derslerinde defter tutumu  (Okunma Sayısı 30249 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Tasdelenİ.
Uzman Üye
*****

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 360


Özel İdare Anadolu Lisesi Şahinbey/GAZİANTEP


« : 25 Ağustos 2010, 08:42:24 »


Değerli arkadaşlar öğrencilerinize defter kullandırıyor musunuz? Ben daha çok 9 ve 10.sınıflarda defteri zorunlu tutuyorum ama 11 ve 12.sınıflarda defter yerine not dağıtmayı tercih ediyorum. Acaba bu konuda sizin görüşleriniz nelerdir ya da daha çok neler yapıyorsunuz? Bu konuda bilgi alış-verişinde bulunalım. Not dağıtmak ise zaman zaman öğrencinin bilgiyi içselleştirmesini engelliyor gibi geliyor bana.Defter tutunca sanki öğrenci bilgi ile daha çok haşır neşir oluyor. Öğrenme daha fazla gerçekleşiyor gibi.... Görüşlerinize açığım.
Kayıtlı
albedo
Genel Moderator
*****

Performans: 1558
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1793


Kemal Akalın


« Yanıtla #1 : 25 Ağustos 2010, 09:31:53 »

Hocam defter tutma derken not yazdırmayı kastediyorsanız, kişisel olarak pek doğru bir yöntem olmadığını düşünüyorum.  not dağıtmanın da pek farklı olmadığını söyleyebilirim.. ha siz söyleyerek yazdırmışsınız ha siz akşamdan kağıda döküp ertesi gün bastırmışsınız.
neler yapılabileceği konusunda nacizane bir öneri..eğitim bilimcilerin kitapları var, öğrenci merkezli öğrenme konusunda.orada tüzlerce farklı yöntemden bahsediliyor. bazen açıp okuyunca o anda işlediğiniz konularla ilgili farklı yöntemler düşünebiliyorsunuz.
tabi ki not yazdırmamız gereken bir iki cümle oluyor yada kitaptan altını çizdirmemiz gereken bir kaç nokta. ama bunu tüm ders boyunca yöntem olarak uygulamak?
her konuya farklı yöntem bulmak ve uygulamak gerektiğini düşünüyorum. bazen harita çizdiriyorum bazen kitapta bir haritayı boyatıyorum bazen bir cümle üzerinde iki ders boyunca konuşuyorlar bazen yarım ders saati konuşuyorum, dinlediklerinin özetini daha doğrusu akıllarında kalanı yazdırıyorum, sonra da bunları belirli öğrencilere okutup eksik yada yanlış anlaşılanları düzeltiyoruz.
bazen oturup problem çözüyoruz bazen de oturup bir fotoğraf üzerine konuşuyoruz. bazı sınıflarda projeksiyondan sunu yada animasyonlardan işliyoruz.... gibi..
Kayıtlı

Tekirdağ KNG MTAL Coğrafya Öğretmeni                             Lodos, herşeyi titretiyor...
Tasdelenİ.
Uzman Üye
*****

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 360


Özel İdare Anadolu Lisesi Şahinbey/GAZİANTEP


« Yanıtla #2 : 25 Ağustos 2010, 09:48:20 »

Hocam bunları biz de yapıyoruz.Sizin dedğiniz gibi bir sistem uyguluyordum ama biliyosunuz bizim öğrencilerimize ne kadar da konuyu iyi açıklasak,yardımcı kitap önerisinde bulunsak da ille hocam çalışabileğimiz bize bir not verin ya da düzenli defter tutalım falan diyorlar...Mesala projeksiyonla ders işliyoz,gayet güzel dinleyip anladık diyorlar ama sonra not sıkıntısı oluyor özellikle yazılılara çalışırken... Yani diyorum o zaman ayrıca bunlara not falan mı dağıtalım diyorum...Yoksa eski sistemde olduğu gibi sıkı sıkıya defter mi tutturalım...
Kayıtlı
Badem303
VIP Üye
******

Performans: 18
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 567



« Yanıtla #3 : 25 Ağustos 2010, 09:52:48 »

evet hocam ögrenciyide anlamak lazım.. pek çok derse giriyor.. dersten çıktıktan sonra hepsi uçuyor..... ne konuştugunuzu bile zor anımsıyorlar.. biraz not tuturmakta fayda goruyorum..
Kayıtlı
albedo
Genel Moderator
*****

Performans: 1558
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1793


Kemal Akalın


« Yanıtla #4 : 25 Ağustos 2010, 10:16:36 »

tabi ki not tutmak yada not vermek bir yöntem sayın hocalarım. geçen yıl istanbulun iyi denebilecek okullarından birinde yarım dönem derse girdim. giden arkadaş ciddi ciddi oturup notlar yazdırmış notlara baktım neler yazdırmış diye,öyle konuyu açıklayıcı falan notlar değildi, sadece sınava yönelik, sınavda soru çıkabilecek noktalardan seçilmiş noktalar. şöyle bir örnek hatırlıyorum, şu ağaç türü türkiyede şurda şurda görülür. buraya kadar tamam. öğrenci diyor ki hocamız deftere yazdırdığı şeylerden soru sorardı. kaldı ki "iyi" okullarda uygulanan yöntem hep bu. bakmayın siz bizim öğrenci merkezli eğitim diye falan atıp tuttuğumuza. iyi okulların iyi öğretmenleri, bir de yaşlılar ve tecrübeliler ya, klasik yaz kızım metodundan vazgeçmiyorlar. ee? napıcaz şimdi.. bu mu yani..sonra da şikayet ediyoruz, öğrenci bizim dersimizde (coğrafya dersinden söz ediyorum) sıranın altından matematik testi çözüyor.. çözer, çözecektir. çünkü biz not verip hatta soru verip sınav yapıyorsak zorlanacağı dersin testini de çözer dersine de çalışır.

öğretmenlerim, hep neden şikayet ediyoruz?
1-ezbeci eğitim.ezberci eğitim.ezberci eğitim...
2-kolaycılık.kolaycılık.kolaycılık

deftere yazdırırsak ezberletiyoruz, dışından bir şey sorarsak zorlanıyorlar.. hocam benim oğlum geçen yıl anadolu lisesi sınavlarına girdi. yani yaşı daha küçüktü falan..ama nasıl zorlandıklarını anlatmama gerek yok sanırım.. şimdi bu çocuklar büyüdü, ufukları genişledi, ilgi alanları değişti ve arttı ama bir de büyüdüler, daha kolay öğrenebilir hale geldiler, daha çok şeyi algılayabilir hale de geldiler..
şimdi ne yapalım bu öğrencilere.. hapları verip sınavda doksanları yüzleri verelim büyük sınavda 4 (dört) net ortalamada kalıp çakılsınlar mı, yoksa sınıfta terletip büyük sınavda püfür püfür serinletelim mi?

Kayıtlı

Tekirdağ KNG MTAL Coğrafya Öğretmeni                             Lodos, herşeyi titretiyor...
NEHİRİM
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 27



« Yanıtla #5 : 25 Ağustos 2010, 10:42:04 »

değrli hocam albedoya katılıyorum.Coğrafya dersini ezbercilikten kurtarırsak bu dersin matematik dersi kadar önemli olduğunu öğrenciye farkettirebiliriz.Yalnız buradaki sorun ders kitaplarının yetersiz ve ütopik oluşu.
Kayıtlı
Tasdelenİ.
Uzman Üye
*****

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 360


Özel İdare Anadolu Lisesi Şahinbey/GAZİANTEP


« Yanıtla #6 : 25 Ağustos 2010, 10:52:56 »

ya hocam tamam aynı fikirdeyiz ama ne yapmamız lazım? Sıralayabilir misiniz?
Kayıtlı
aboz
Yeni üye
*

Performans: 5
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 42


« Yanıtla #7 : 25 Ağustos 2010, 11:05:56 »

değrli hocam albedoya katılıyorum.Coğrafya dersini ezbercilikten kurtarırsak bu dersin matematik dersi kadar önemli olduğunu öğrenciye farkettirebiliriz.Yalnız buradaki sorun ders kitaplarının yetersiz ve ütopik oluşu.

hocam size katılıyorum özellikle 10. sınıflarda düz liselede ögrencilere açıklayıcı notlar vermedigimzde sıkıntı oluyor.. verdiğimiz zaman ise ögrenci ezberleyip geliyor... bu konularda neler yapabiliriz...
Kayıtlı
albedo
Genel Moderator
*****

Performans: 1558
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1793


Kemal Akalın


« Yanıtla #8 : 25 Ağustos 2010, 11:17:10 »

ya aslında ders kitaplarının yazılış yöntemi tam bu iş için ama ne yazıkki bu kitaplar yetersiz.. 4-5 yıldır da yamaya yamaya bir şey yapmaya çalışılıyor.
Kayıtlı

Tekirdağ KNG MTAL Coğrafya Öğretmeni                             Lodos, herşeyi titretiyor...
Tasdelenİ.
Uzman Üye
*****

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 360


Özel İdare Anadolu Lisesi Şahinbey/GAZİANTEP


« Yanıtla #9 : 25 Ağustos 2010, 11:19:47 »

Bence 9 ve 10. sınıflarda öğrencilere defter tutturmak yine mantıklı,11. ve 12.sınıflarda öğrencilere not dağıtmak daha iyi oluyor.Çünkü MEB kitapları ne yazıkki yazılılra çalışmak için çok da yeterli değil öğrenci açısından bakarsak...
Kayıtlı
albedo
Genel Moderator
*****

Performans: 1558
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1793


Kemal Akalın


« Yanıtla #10 : 25 Ağustos 2010, 11:43:37 »

yıllar önce,anadolu lisesine yeni geçtiğimde bir dil sınıfı vardı. 15-16 kişilik bir sınıf ve gerçekten çok iyi öğrencilerden oluşuyordu. anadolu liselerinin gerçeğe yakın anadolu lisesi olduğu yıllar.. öğrenciler de çok iyi seçimlerle gelmişler falan..
lise 2 de Türkiye Ceğrafyası (Fiziki) dersi veriyorum, yanlış hatırlamıyorsam 3 yada 4 saat ders. Ahmet Ertek hocamın kitabını okutuyorum, o zamanlar öğretmenler kitap seçebiliyordu, tee o zamanlardan söz ediyorum, milattan önce falan yani.neyse çok iyi dersler işliyoruz. öğrencilerin hepsi çok iyi notlar alıyorlar. mutlu mesut bitirdik yılı..
ertesi yıl, Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası var lise 3'te o derse giriyorum. ilk sınav geldi, öğrenci şaşkın.hocam nerden ders çalışıcaz? çünkü derste sadece konuştuk. geçen yıl ne güzel elle turulur ders çalışılır şeyler vardı kitapta, şimdi ise bol laf..

bizim öğrencimiz oturup kitaptan ezberlemeye ve sınava bu şekilde girmeye alışmış öğretmenlerim..
Kayıtlı

Tekirdağ KNG MTAL Coğrafya Öğretmeni                             Lodos, herşeyi titretiyor...
soner79
VIP Üye
******

Performans: 18
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 633


SONER AKTAŞ/ KONYA/EREĞLİ BELCEAĞAÇ ANADOLU LİSESİ


« Yanıtla #11 : 25 Ağustos 2010, 12:34:34 »

9 ve 10.sınıflara projeksiyonda anlatıyorum,önemli noktaları yazdırıyorum.Ayrıca not dağıtıyorum.Öğrencilere ek kaynak öneriyorum çünkü mevcut ders kitapları yetersiz...
Kayıtlı

KOZANOĞLU
albedo
Genel Moderator
*****

Performans: 1558
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1793


Kemal Akalın


« Yanıtla #12 : 25 Ağustos 2010, 14:38:16 »

Hocam, hocalarım şimdi tek bir yöntem uygulamak söz konusu değil zaten.yazdırmak, not tutturmak, anlatmak vs..
ders kitapları evet, yetersiz ama dikkat ederseniz artık sınavlarda sorular tamamen ders kitaplarından çıkmaya başladı. yani ösym oturup ders kitaplarından bire bir kopyalayarak soru sormaya başaldı. doğru bir yöntem değil belki ama bunu uyguluyorlar. tabi ki bu ders kitaplarının doğru olduğunu göstermiyor ama bunu yapıyorlar.. ayrıca dikkat ederseniz doğru dürüst test kitaplarında oturup tamamen ders kitaplarından sorular yazılıyor. yardımcı kitap.. evet. kullanalım, kullanıyorum da. ama orada da ders kitabını temel alanları tercih etmek gerekiyor. bir de artık öss gibi sınavlarda ki bizim baz alacağımız nokta bu, her konuya ait soruları inceleyip anlatımlarımızı ona göre çeşitlendirmemiz gerekiyor.
örneğin harita konusu.. artık sorular ağırlıklı olarak harita kullanımından geliyor izohipslerden geliyor. yani bana göre diyor ki, bu öğrenci eline bir harita aldığında yönünü bilsin, bu haritadaki alanda dolaşsın, bu alanda nasıl ve nerde yaşayabileceğini öğrensin.. şimdi kalkıp harita konusunda saatlerce projeksiyon yöntemlerinden saatlerce harita üzerindeki uzunluğun bulunmasından söz etmek yerine işine yarayacak noktaları anlatmakta fayda var.
bunlar sorunlardı. öneri ne olmalı, nasıl yapmalı..
nacizane, yine yukarıdaki harita konusunda birşeyler karalamıştım, bu yıl bunu uygulamayı düşünüyorum

Basit bir izohips haritası

Haritada yer alan çeşitli noktalarla ilgili işaretlemeler yapılır. Verilen haritada deniz kenarı yada kara içerisindeki alanlar belirlenir.
Ayrıca mutlaka yön ve yarıküre verilmesi gerekiyor.
Ayrıca yükselti değerleri verilmesi gerekiyor.
Her bir harita bir A4 kağıdına basılacak ve öğrencinin çalışması denetlenecek..

Bu noktalarla ilgili

A)   ormanlık alan, Tarım alanı,
B)   yerleşme alanları
C)   yollar – yol üzerindeki köprüler, tüneller,
yol nereden yapılırsa
a) daha ekonomik olur
b) daha kullanışlı olur
D) sanayi tesisleri için lokasyon seçimi
E) şehrin gelişim yönü ile ilgili tahminler
F) hakim rüzgar tahminleri
G) heyelan vb tehlike tahminleri
H) akarsu yönleri
J) turizm tesisleri lokasyon seçimi


bunlar yazarken aklıma gelenler.. konu geldiğinde biraz daha zenginleştirip harita kullanımı konusunda uygulamayı düşünüyorum. bir de yükseklikleri kuru kalemle boyattığımda eğer becerebilirsem eğimi de verdiğimde harita konusu bitecek benim için..
Kayıtlı

Tekirdağ KNG MTAL Coğrafya Öğretmeni                             Lodos, herşeyi titretiyor...
ataol
VIP Üye
******

Performans: 46
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 518


« Yanıtla #13 : 25 Ağustos 2010, 16:30:50 »

Kemal hocam harika bir fikir ama, söylediğiniz etkinliği ancak anadolu lisesi amma iyi anadolu lisesi öğrencileri algılayıp zevk alarak çalışabilir...ya endüstri meslek ,kız meslek ,ticaretturizm,imam hatip gibi okul öğrencilerine bu ve buna benzeş çalışma yapamassınız,yapsanızda kendin çal kendin oyna oluyor. O yüzden bu tür okullarda yazı yazdırmak metodu tek ve vazgeçilmez bir yol olmaya doğru gidiyor.
Şimdi diyeceksinizki asıl o okularda iyi öğretmen kötü öğretmen belli eder kendini ..İyi bir öğretmensen öğrenciyi güdülersin ve derse ve dersi sevdirerek çalışmanı yaparsın kötü öğretmensen  ne yapıyım öğrenci algılamıyor bende not yazdırıp dururum der diyebilirsiniz.
Yaklaşık son 5 yıldır bir türlü meslek liselerinden kurtulamayan  kendime göre deneyimlibir öğretmen olarak meslek liselerindeki meslek öğretmenlerinin öğrenciye yaptığı gizli pisikolojik baskı ve telkinler meslek öğrencisini kültür derslerinden soğutmaya ve uzaklaştırmaya  adeta yol  açmaktadır. ÖĞRENCİ BU TÜR ÖĞRETMENLER YÜZÜNDEN COĞRAFYA DERSİNDEN UZAKLAŞMAKTADIR. Ben bu konuda çok  doluyum Bence sözüm meclisden dışarı istanbulda .............anadolu lisesi öğrencisine nasıl ders anlatmalıyım veya şu olmalı değil (o tür öğreciler öğretmenin mimiklerinden bile dersi anlayacak kapasite olduklarını biliyorum çünkü o okula benzeşlerine mersin çankırı ve balıkesir de çalıştım) kapasite düşüklüğü yaşanan ve meslek öğretmenlerinin elllerinde oyuncak olmuş öğrencilere nassıl bu konuları anlatabiliriz bunu tartışalım istersiniz
Saygılar
Kayıtlı
Baaki
VIP Üye
******

Performans: 73
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 934



« Yanıtla #14 : 25 Ağustos 2010, 17:16:16 »

Kemal hocam harika bir fikir ama, söylediğiniz etkinliği ancak anadolu lisesi amma iyi anadolu lisesi öğrencileri algılayıp zevk alarak çalışabilir...ya endüstri meslek ,kız meslek ,ticaretturizm,imam hatip gibi okul öğrencilerine bu ve buna benzeş çalışma yapamassınız,yapsanızda kendin çal kendin oyna oluyor. O yüzden bu tür okullarda yazı yazdırmak metodu tek ve vazgeçilmez bir yol olmaya doğru gidiyor.
Şimdi diyeceksinizki asıl o okularda iyi öğretmen kötü öğretmen belli eder kendini ..İyi bir öğretmensen öğrenciyi güdülersin ve derse ve dersi sevdirerek çalışmanı yaparsın kötü öğretmensen  ne yapıyım öğrenci algılamıyor bende not yazdırıp dururum der diyebilirsiniz.
Yaklaşık son 5 yıldır bir türlü meslek liselerinden kurtulamayan  kendime göre deneyimlibir öğretmen olarak meslek liselerindeki meslek öğretmenlerinin öğrenciye yaptığı gizli pisikolojik baskı ve telkinler meslek öğrencisini kültür derslerinden soğutmaya ve uzaklaştırmaya  adeta yol  açmaktadır. ÖĞRENCİ BU TÜR ÖĞRETMENLER YÜZÜNDEN COĞRAFYA DERSİNDEN UZAKLAŞMAKTADIR. Ben bu konuda çok  doluyum Bence sözüm meclisden dışarı istanbulda .............anadolu lisesi öğrencisine nasıl ders anlatmalıyım veya şu olmalı değil (o tür öğreciler öğretmenin mimiklerinden bile dersi anlayacak kapasite olduklarını biliyorum çünkü o okula benzeşlerine mersin çankırı ve balıkesir de çalıştım) kapasite düşüklüğü yaşanan ve meslek öğretmenlerinin elllerinde oyuncak olmuş öğrencilere nassıl bu konuları anlatabiliriz bunu tartışalım istersiniz
Saygılar
Sayın hocam bu sene biz de düz liseden meslek lisesine "dönüştürüldük"!!!. Hadi bu yıl 9. sınıfı okutacağız meslek lisesine kayıt olanlara ama yukarıda behsettiğiniz konu gelecek seneden itibaren bizim başımıza da gelecek diye kötü kötü düşünüyoruz... 
Kayıtlı
Sayfa: [1] 2 3   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic