Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Ygs-Lys'de Türkiye'nin Coğrafi Bölgeleri Kavramı Tamamen Değişti mi?  (Okunma Sayısı 2860 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yabancim
VIP Üye
******

Performans: 84
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 661


« : 07 Şubat 2012, 22:23:37 »


Bundan sonra YGS ve LYS'ye hazırlıkta, Türkiye'nin Coğrafi Bölge ve Bölüm Kavramları eski müfredatta olduğu gibi ayrıntısı ile mi işlenecek? Yoksa Sadece 12. sınıflarda olduğu gibi mi bölge kavramları (Tarım,Sanayi,Ticaret Bölgeleri vb...) verilecek? Bir çok kaynak kitap helen eskisi gibi vermiş. Bu durum kafamı karaştırdı.
Kayıtlı
canbolatalli
Üye
**

Performans: 8
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 71



« Yanıtla #1 : 08 Şubat 2012, 14:08:35 »

Coğrafya yeni müfredat programı ile bölge sınflandırması yeniden ele alınarak keskin sınırlarla çizilmiş,mutlak bir bölge sınıflandırmasından vaz geçilmiştir.Bunun yerine coğrafyanın bilimsel yaklaşımlarına uygun olarak ele alınan kriterlere göre mekanın sınıflandırılması yoluna gidilmiştir.Bu sınıflamanın çevçevesi kazanım C.12.1 de belirtildiği gibidir.
Bundan dolayı YGS ve LYS bölge sorularıda bunu esas almak durumundadır.Soru bankaları,hazırlık kitapları kitapları değişen müfredatın gerisinde kaldığı için bu tür sorularla karşılaşmak gayet doğaldır.
Kayıtlı
yabancim
VIP Üye
******

Performans: 84
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 661


« Yanıtla #2 : 11 Şubat 2012, 10:03:12 »

İlginizden dolayı teşekkürler. Bu konu diğer arkadaşların ilgisini çekmemiş sanırım.
Kayıtlı
ringside
Uzman Üye
*****

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 386


Adasokağı Anadolu Lisesi / ADANA


« Yanıtla #3 : 11 Şubat 2012, 19:05:58 »

Aslında değişen şey bilgiler değil. Sadece Akdeniz bölgesi, Adana bölümü, Yukarı Fırat olarak sormayacaklar. Onun yerine Çukurova tarım bölgesi,  Doğu Karadeniz dağlık bölgesi diye soracaklar. Bu durumda bence ayrıntı daha fazla olacak. çünkü sınava yönelik olarak öğrenciler hazırlanırken 7 bölgenin genel özelliklerini öğreniyorlardı. Şimdi karlılarında çok daha fazla bölge var. Hem beşeri hem de doğal özellikleri ayrı ayrı olan fakat bir noktada birkaç özelliğin kesiştiği bölgeler var. Mesela Çukurovayı hem tarım hem yoğun nüfuslu hem de ovalık-düz bölgeler sınıfına alıyoruz. Öğrenciler belli kalıpları öğrendikleri için biraz sıkıntı çekebilirler. Fakat ilerde bu uygulamanın faydalarını göreceğimizi umuyorum.

ayrıca bölgelerle ilgili bu yıl sorulacak soruların da çok zor olmayacağını düşünüyorum. neticede ilk denemesi olacak osym nin.
Kayıtlı

Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür Ve bir orman gibi kardeşcesine!..
cheri
VIP Üye
******

Performans: 323
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1165



« Yanıtla #4 : 12 Şubat 2012, 14:45:09 »

Hocam aslında bölge kavramı 2005 yılındaki değişen programla birlikte değişmişti.
2005'teki programa göre Kazanım C.12.1.Bölge sınıflandırma ilkelerinden yola çıkarak Türkiye'nin coğrafi bölgelerinin oluşturulma gerekçelerini sorgular.Şimdi bu kazanımda Coğrafi bölgelerin incelenmesi (işlenmesi) diye bir ifade var mı??Bu kazanım yanlış anlaşıldığı için veya eski alışkanlıklarımızdan fazgeçemediğimiz için eski sisteme devam edildi.2010 yılında yapılan değişiklile bu kazanım şu şekilde değiştirilmiştir.C.12.1.Bölge tanımlama ve sınıflandırılmasında
kullanılan kriterler açısından ülkemizdeki farklı bölge türlerini haritalar üzerinde örneklendirir.
Aslında bu kazanım ilk programda 11.sınıf programında C.11.10.kazınımı olarak vardı.Buna rağmen dersaneler,kitap yazarları halen eskisi gibi Türkiye'nin coğrafi bölgelerini işlemekte.
      Oysa programda tümevarım yöntemiyle hazırlanmış Mekansal bir sentez Türkiye öğrenme alanında Türkiye'nin tüm detaylarıyla incelenmesi var.Bu anlamda değişen sadece Öğrenme sratejisi..
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic