Sayfa: [1] 2 3   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: YGS Soru kritiği - Feyzullah Demir  (Okunma Sayısı 11759 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Feyzullah Demir
Uzman Üye
*****

Performans: 82
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 218



« : 03 Nisan 2012, 16:44:14 »


Sınavdan sonra sorular üzerinde kritik yapılmasını bekledim ama ne yazık meb dersene gürültüsünde kaynadı gitti.
Uzlaşma kültüründen yoksun olan eğitim sistemi ve öğretmenler sanırım ilk çözülmesi gereken durum…

Hızlıca kendi düşüncelerimi her soru için yazdım..
Burada  her soru her öğretmen için farkı anlam ifade edebilir.
Benim için zor olan sizin için basit olabilir ve ya tersi ..
O yüzden sorulara  kendi bakış tarzımı yansıttım..
Sizlerde kendi bakış açınızı ifade ederseniz
Gözden kaçan durumları  görür bilgi birikimimiz artar.

Vay bu soruya nasıl basit dersin veya dersanede böyle meb de böyle tarzı yorumlar lütfen yapmayın..
Bu çok rahatsız edici bir durum..
Bu yüzden foruma girmediğin ifade eden öğretmen arkadaşlar olduğu gibi bende paylaşımları sırf bu yüzden bıraktım..
Kritik yaparken hata yapmış olabilirim..
Son derece normaldir..
Uyarırsanız düzeltirim..

Soruları öğretmen gözüyle değerlendirdim.
Basit demem öğrenci için anlam ifade etmiyor.
Basitliği soru içeriğini ders içerisinde anlatıp anlatmadığıma göre ifade ettim..
Yoksa sınava giren heyecan ve stres içindeki öğrenci gözüyle değil..

Ancak foruma girip soru cavaplarını arayan öğrenciler içinde kısaca soru mantıklarını denk geldikçe yazmaya çalıştım..

Ben sorularda ilk önce kendimi ararım..
Kaç soruda kendimi buldum.
Kaç soruda öğrencinin çözebileceği kadar bilgi ve yorum katmışım ona bakarım.
Ama öğrenci bunu unutmuş veya tekrar etmemiş ise buna yapılabilecek bir şey yok..
Sorulara katkıda bulunurken verdiğiniz örnekleri yazarsanız okuyanların ufku açılır.
Sadece bu amaçla kendi düşüncelerimi kısaca yazdım..
Her soru için daha uzun  kritik yapılabilir..


































Uploaded with ImageShack.us


Sonuç: Bana göre öğretmen gözüyle öyle allamei cihan sorular değil..
Coğrafyacıların alnının akıyla atlattıkları bir sınav diye düşünüyorum
Bir kaç tane orijinal güzel soru var..Geneli itibariyle olması gereken düzeyde sorular..
Her orjinal soruya da - vay bee -- diyecek halimiz yok..
Oturup daha kaliteli sorular yazabilcek pek çok öğretmen arkadaşımız var.
Mesele müfredatla ne kadar uyuştuğu , ve  öğrenciye göre düzeyi..
Sorulardan kabaca %60 -70 civarı benzer soru piyasadaki kaynaklarda bulunabilir.

Ancak  gözlenen durum soru sorma tazının biraz değiştiği ama konuya hakim test mantığını kavramış öğrencilerin tamamını değil ama 11 – 12 soru rahatlıkla çözebileceği bir sınav olmuş..

Türkçeye hakim olmak sanırım ilk adım..
Konuyu bilmeden yorum olmaz ikinci adım.
Analitik düşünce test mantığı ve hızı üçüncü adım..
ve dikkat son adım...


Saygılar
Feyzullah Demir.
Kayıtlı
ferhatca80
Uzman Üye
*****

Performans: 187
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 238


Balıkesir


Site
« Yanıtla #1 : 03 Nisan 2012, 16:51:51 »

elinize sağlık hocam.. gayet açıklayıcı ve emek harcanmış olduğu belli olan bir çalışma..
Kayıtlı
SELFATİH
Yeni üye
*

Performans: 6
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 44


« Yanıtla #2 : 03 Nisan 2012, 17:02:03 »

elinize sağlık iyi çalışma olmuş.bence önceki yılların soru mantığından farklı hazırlanmış. müfredatın dışında sorular var (akarsu akış katsayısı gibi) türkiye'de ticaret ya da tarım ne derseniz deyin konu 11. ve 12. sınıf konusudur. 9 ve 10.sınıfta böyle bir konu yok. 28.sorudaki bölgeler konusu da şıkları itibariyle 11.  ve 12 sınıf konularıdır( lys).
Kayıtlı
Feyzullah Demir
Uzman Üye
*****

Performans: 82
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 218



« Yanıtla #3 : 03 Nisan 2012, 17:09:05 »

elinize sağlık iyi çalışma olmuş.bence önceki yılların soru mantığından farklı hazırlanmış. müfredatın dışında sorular var (akarsu akış katsayısı gibi) türkiye'de ticaret ya da tarım ne derseniz deyin konu 11. ve 12. sınıf konusudur. 9 ve 10.sınıfta böyle bir konu yok. 28.sorudaki bölgeler konusu da şıkları itibariyle 11.  ve 12 sınıf konularıdır( lys).

Evet bence en büyük problem bu..Kesin sınır çizemiyorsunuz...
ygs ve lys konuları ifade ediliyor ama sorularda bu sınır ihlal ediliyor.
Yorum olması işi biraz kurtarıyor..
Direk bilgi isteseydi sanırım en büyük sıkıntıyı orada yaşardık..
Kayıtlı
serdarhoca
Yeni üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 18


« Yanıtla #4 : 03 Nisan 2012, 17:22:51 »

coğrafya 20. sorunun doğru cevabının ikinci kısmında hata yok mu hocam
Kayıtlı
Feyzullah Demir
Uzman Üye
*****

Performans: 82
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 218



« Yanıtla #5 : 03 Nisan 2012, 17:35:45 »

coğrafya 20. sorunun doğru cevabının ikinci kısmında hata yok mu hocam
Hatayı daha açık söyleseydiniz düzeltirdim..
Kayıtlı
serdarhoca
Yeni üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 18


« Yanıtla #6 : 03 Nisan 2012, 17:38:54 »

hocam en batıdaki merkez "N" en doğudaki merkez "K" ise
"K merkezinin başlangıç meridyenine göre durumu belirlenemez" diyor. Buradaki hata belirlenir olmalıydı
Kayıtlı
Feyzullah Demir
Uzman Üye
*****

Performans: 82
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 218



« Yanıtla #7 : 03 Nisan 2012, 17:48:51 »

hocam en batıdaki merkez "N" en doğudaki merkez "K" ise
"K merkezinin başlangıç meridyenine göre durumu belirlenemez" diyor. Buradaki hata belirlenir olmalıydı

Boylamı bilinmeyen bir merkez verilmiş...
boylamı bilinmeyen bir merkezin başlangıç meridyenine'ne göre konumu belirlenemez ifadesinin doğru olması gerekir.
Soru grafiğinde acaba boylam verilmiş ben mi göremedim diye baktım ancak boylam yok.
Enlem var..39 derece kuzey..
Bir noktanın doğuda veya batıda olması başlangıç meridyenine'ne göre konum vermez ki..

Doğu batı kavramı başlangıç meridyenine'nin  doğusunda da geçerli batsında da..
 
Sanırım ya ben yanlış anladım sizi ya da siz enlemi boylam diye okudunuz..
Kayıtlı
coğrafyam01
Deneyimli Üye
****

Performans: 10
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 176


« Yanıtla #8 : 03 Nisan 2012, 18:07:32 »

Teşekkür ederim hocam bu güzel açıklamalarınızdan dolayı emeğinize sağlık
Kayıtlı
coğrafyam01
Deneyimli Üye
****

Performans: 10
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 176


« Yanıtla #9 : 03 Nisan 2012, 18:54:18 »

Adniral adlı şahsı kınıyorum.Feyzullah arkadaşımız düşüncelerini, bakış açılarını sunmuş belki bizim göremediğimiz yönleri yakalmış.her insanın hatası olabilir.samao'nun tarih değiştirme ile ilgili haberi kaçımız yakaladı,duydu.neyse uzatmayım Bu arada diyojenin sözü geldi aklıma "gölge etme başka ihsan istemez"
Kayıtlı
cooper
VIP Üye
******

Performans: 52
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 836


BARIIIŞŞŞŞ!


« Yanıtla #10 : 03 Nisan 2012, 19:47:09 »

Feyzullah Hocayı şahsen tanımıyorum.Ancak,Coğrafya öğretmenleri içerisinde Coğraya dersine hizmet eden az sayıda özel insandan biri.Bazı değerli çalışmalarını da daha önce bizimle paylaşmıştı.Bir rumuzun arkasına saklanarak ahkam kesen,kendini bilmez insanların aramızda kesinlikle yeri yok! Bu tarz,tamamen provokatif,iyi niyetten uzak,ne Coğrafya'ya ne de coğrafyacılara hiç bir faydası olmayan bir tarz(!).Feyzullah Hocam,böyle kendini bilmezlere neden cevap yazıp enerjinizi boşa harcıyor sunuz? Herkes,kimin ne olduğunu az çok biliyor.Lütfen,siz doğru bildiğiniz şekilde paylaşmaya devam edin.Saygılarımla...
Kayıtlı

''Cahil bir toplum, özgür bırakılıp kendine seçim hakkı verilse dahi, hiçbir zaman özgür bir seçim yapamaz. Sadece seçim yaptığını zanneder. Cahil toplumla seçim yapmak, okuma yazma bilmeyen adama hangi kitabı okuyacağını sormak kadar ahmaklıktır! Böyle bir seçimle iktidara gelenler, düzenledikleri tiyatro ile halkın egemenliğini çalan zalim ve madrabaz hainlerdir..."
Nietzsche
eskiyapar
Yeni üye
*

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 32


« Yanıtla #11 : 03 Nisan 2012, 20:02:09 »

Feyzullah Bey,çalışkan bir arkadaşımız.Görüşlerini açıklayarak yazmış.Aynı zamanda bilgisayara da hakim.Görüşlerine katılmak ayrı,hakaret etmek ayrı. Diğer kişi ona laf bile söylemiyorum.ÖĞRETMEN mi ?acaba.Bu nasıl üslup?
Kayıtlı
svc84
Uzman Üye
*****

Performans: 13
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 448


Yüksel Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur.


« Yanıtla #12 : 03 Nisan 2012, 20:04:13 »

feyzullah hocam çalışmanızı bizimle paylaştığınız için teşekkürler. foruma coğrafyayla ilgisi olmayan kişilerin de üye olup yaptıığı yorumlar sizi soğutmasın. sizin paylaşımınıza böyle bir tepki nasıl bir haleti ruhiye de verilir bilmiyorum. adniral adlı şahısı da (eğer bir şahıs ise) kınıyorum.
Kayıtlı
svc84
Uzman Üye
*****

Performans: 13
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 448


Yüksel Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur.


« Yanıtla #13 : 03 Nisan 2012, 20:08:13 »

yapılan sınavda 18. soru dışındakiler şahsımca güzel sorulardı. ancak 18. soru bence bilen öğrencilerin cezalandırıldığı bir soru gibi.
Kayıtlı
beril@hotmail.com
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 47


« Yanıtla #14 : 03 Nisan 2012, 20:15:24 »

hocam emeğinize sağlık paylaşımınızı çok beğendim.Başka bir şey söylemeye hiç gerek yok.Lütfen her konuda yazın .Çünkü ben paylaşımlarınızdan sürekli faydalanıyorum.Çok teşekkürler
Kayıtlı
Sayfa: [1] 2 3   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic