Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: ÖSYM LYS-3 Coğrafya'ya 9.sınıfı dahil etti !!  (Okunma Sayısı 5073 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
shadan
Uzman Üye
*****

Performans: 67
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 457


1994 NEF


« : 01 Mayıs 2010, 10:00:36 »


 ÖSYM LYS-3 Coğrafya'ya 9.sınıfı dahil etti !!

--------------------------------------------------------------------------------

ÖSYM, bir dershane öğretmeninin LYS-3 coğrafya Testinin içeriğiyle ilgili dilekçeli sorusuna kafaları karıştıracak şekilde bir cevap verdi. Cevapta LYS-3 Coğrafya sorularının genel liselerin TM müfredatı ve 9.sınıf ortak konularından oluştuğu ifade edildi.Oysa ÖSYM tarafından 2010 sınav başvuru kılavuzunda LYS-3 testinin içeriği açıklanırken Coğrafya ile ilgili tablo altında verilen bir açıklama ile Coğrafya sorularının yalnızca genel liselerin TM müfredatıyla sınırlı olduğu belirtilmişti.
Eğer artık son durum geçerli ise öğrencilerimizin ve dershane öğretmenlerinin rafa kaldırılan 9.sınıf konularını tekrar gündemlerine alması gerekiyor.

Lütfen aşağıda verilen 2010 kılavuzunun 29.sayfasındaki tablo altında verilen açıklama ile ÖSYM'nin bir dershaneci arkadaşımızın dilekçesine verdiği cevabı karşılaştırın. ÖSYM'nin en kısa sürede bu konuyla ilgili bir açıklama yaparak hangi açıklamanın doğru olduğunu belirtmesi gerekir. Kılavuzdaki açıklama ile dilekçeye verilen cevap çok farklı.

ŞADAN YILDIRIM
Final Dergisi Dersaneleri Ankara(Kızılay)Coğrafya Zümre Başkanı




Kayıtlı

karakaya291
Sürekli Üye
***

Performans: 53
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 143


« Yanıtla #1 : 01 Mayıs 2010, 10:10:07 »

Değerli öğretmen arkadaşlarım;ösym açıklama yapsa ve "iklim konusundan soru sorulmayacak dese" bu konuyu anlatmayacakmısınız?Coğrafya bir bütündür ve iddia ediyorum hiçbir dersin konu bütünlüğü coğrafya dersindeki bütünlükle karşılaştırılamaz(bu duruma ençok biyoloji benzer).Hepimizin görevi soru sorulsun ya da sorulmasın bütün konuları en anlaşılır şekilde öğretmektir.İklim konusunu anlamamış bir öğrencinin; bitki örtüsünü,tarım ürünlerini,hayvancılığı,toprak türlerini,doğal afetleri ve daha birçok coğrafi özelliği anlaması,yorumlaması mümkün değildir.
    Biz dersane öğretmelerinin birçoğu 9,10,11 ve 12. sınıfın bütün konularını en ayrıntılı şekide bir yıl içinde öğretmeye çalışırken "lütfen alınmayın ama meb deki bazı öğretmenlerimizin bir yıl içinde 9. sınıfın konularını bile ayrıntılı işlemediklerini ve hatta bitiremediklerini duyuyoruz" AÖL ya da AL gibi okullarımızdan gelen öğrencilerimizdeki bu altyapı eksikliğini görünce şaşırıyorum(bu durum son üç yıldır çok belirgin).
    Sonuç olarak;bazı bölümlerin anlatılacağı bazı bölümlerin anlatılmayacağı tartışması yapılmamalı ve konu bütünlüğü içinde herşey atlanmadan(ülkeler dahil) anlatılmalıdır.
.
Kayıtlı
acar54
VIP Üye
******

Performans: 47
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 810



« Yanıtla #2 : 01 Mayıs 2010, 10:15:55 »

kılavuzdaki çümle şu an için doğru kabul edilebilir belki, hukiki sorun çıkmaması için fakat ilerki yıllarda bu cümlenin şu şekilde olacağını tahmin ediyorum:".....tm öğrencilerinin okuduğu coğrafya konuları ile sınırlı olacaktır."
Kayıtlı

acar54
VIP Üye
******

Performans: 47
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 810



« Yanıtla #3 : 01 Mayıs 2010, 10:22:10 »


    Sonuç olarak;bazı bölümlerin anlatılacağı bazı bölümlerin anlatılmayacağı tartışması yapılmamalı ve konu bütünlüğü içinde herşey atlanmadan(ülkeler dahil) anlatılmalıdır.
.

söylediklerinize katılmakla birlikte ülkeler diye bir bölüm yok .bölgeler de yok."küresel ve bölgesel ortamlar" tabiki işleniyor...
aklımız ülkeler cooğrafyasında kaldı...ne zaman anlaşabileceğiz yeni coğrafya konuları üzerinde onu merak ediyorum....
Kayıtlı

Orografik
Yeni üye
*

Performans: 2
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 45


« Yanıtla #4 : 01 Mayıs 2010, 10:47:31 »

öğretmen değilim.öğretmenlerim kadar isabetli düşünceler belirtemem ama bence ösym tüm derslerde kapsayıcı bir sınav sistemi istiyor.mesela lys matematikte de birinci bölümden (asal çarpanlara ayırma,üslü sayılar vs) gibi konulardan soru bekleniyor.asal çarpanlara ayırma ya da üslü sayıları bilmeyen bir öğrenci nasıl ki bir trigonometri ya da türev sorusunda tıkanacaksa coğrafya için de aynı durum geçerli.bizzat çalışmalarım esnasında anladım bunu.coğrafya konularında en ufak bir eksikliğim olduğunda taşlar yerine oturmuyor ve başarılı olunamıyor.9. sınıf konuları lys-3 sınavına dahil olsa da olmasa da 9. sınıf konularını çok iyi kavramış olmak gerekiyor diğer konuları anlamak için.
Kayıtlı
baksu
Site Yöneticisi
*******

Performans: 2641
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 4317



« Yanıtla #5 : 01 Mayıs 2010, 11:23:23 »

Şadan Hocam, coğrafya ile ilgili değil yazacaklarım ama bulunduğunuz ortamda şu durumu size ifade eden kimya öğretmeni oldu mu acaba?

ygs sınavında kimya soruları kimyanın yeni uygulanmaya koyulan müfredatından gelmiş. Dolayısı ile ygs sınavına giren öğrencilerimiz yeni uygulanan müfredatı görmediği için kayba uğramışlar.

Örnek vereyim, yeni uygulanan kimya müfredatındaki bir konu eski müfredatta fen bölümündeki kimya derslerinde  anlatılıyor. Sınavda 12. sınıf fen öğrencisi o soruyu yapma şansına sahip ama mesela tm ya da sosyal öğrencisinin böyle bir şansı olmadı.

Alınan ygs puanının % lik payı düşünülürse  bu bir hak kaybı değil mi?

Kayıtlı


Suskunluğum asaletimdendir...
Her lafa verecek bi cevabım var.
Lakin bi lafa bakarım, laf mı diye...
Bi de söyleyene bakarım, adam mı diye...

                                        
shadan
Uzman Üye
*****

Performans: 67
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 457


1994 NEF


« Yanıtla #6 : 01 Mayıs 2010, 11:50:35 »

Şadan Hocam, coğrafya ile ilgili değil yazacaklarım ama bulunduğunuz ortamda şu durumu size ifade eden kimya öğretmeni oldu mu acaba?

ygs sınavında kimya soruları kimyanın yeni uygulanmaya koyulan müfredatından gelmiş. Dolayısı ile ygs sınavına giren öğrencilerimiz yeni uygulanan müfredatı görmediği için kayba uğramışlar.

Örnek vereyim, yeni uygulanan kimya müfredatındaki bir konu eski müfredatta fen bölümündeki kimya derslerinde  anlatılıyor. Sınavda 12. sınıf fen öğrencisi o soruyu yapma şansına sahip ama mesela tm ya da sosyal öğrencisinin böyle bir şansı olmadı.

Alınan ygs puanının % lik payı düşünülürse  bu bir hak kaybı değil mi?



Hocam kusura bakmayın bu konuyla ilgili bilgiye sahip değilim. Ama anladığım kadarıyla ÖSYM artık yeni müfredatı baz alıyor, istisnasız herkesi bundan sorumlu tutuyor.
Kayıtlı

marzuba
VIP Üye
******

Performans: 385
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 992



« Yanıtla #7 : 01 Mayıs 2010, 12:20:57 »

Şadan Hocam, coğrafya ile ilgili değil yazacaklarım ama bulunduğunuz ortamda şu durumu size ifade eden kimya öğretmeni oldu mu acaba?

ygs sınavında kimya soruları kimyanın yeni uygulanmaya koyulan müfredatından gelmiş. Dolayısı ile ygs sınavına giren öğrencilerimiz yeni uygulanan müfredatı görmediği için kayba uğramışlar.

Örnek vereyim, yeni uygulanan kimya müfredatındaki bir konu eski müfredatta fen bölümündeki kimya derslerinde  anlatılıyor. Sınavda 12. sınıf fen öğrencisi o soruyu yapma şansına sahip ama mesela tm ya da sosyal öğrencisinin böyle bir şansı olmadı.

Alınan ygs puanının % lik payı düşünülürse  bu bir hak kaybı değil mi?



    Hocam kimya müfredatı daha yeni değişti.Fakat coğrafya müfredatı değişeli yanlış hatırlamıyorsam 5 yıl önce değişmişti.9. sınıfın aynı olduğu varsayılsa(ki pek farklı değişiklik olmadı)4 yıl.4 yıl önce mezun olmuş öğrenci eski müüfredatı gördüğü için dört yıl sınava girmiş olsa hiç görmediği konulardan sorulara maruz kalıyor.Yanı aynı sorun coğrafya da 4 yıldır yaşanıyor.
    Dersanelerin burada devrede olması lazım.Ya da seçmeli derslerin.
Kayıtlı

Eyyy devlet çık artık,şişemizin kadehimizin içinden!!!!
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic