Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: 2012 YGS ve LYS COĞRAFYA KONULARI  (Okunma Sayısı 5929 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
shadan
Uzman Üye
*****

Performans: 67
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 457


1994 NEF


« : 26 Kasım 2012, 18:08:50 »


Değerli öğretmen arkadaşlar ve sevgili öğrenciler; 2011 Ağustos ayındaki son müfredat değişikliğini göz önüne alıp Talim Terbiye'nin ilan ettiği müfredattan faydalanarak hazırladığım YGS ve LYS Coğrafya konularını aşağıda paylaşıyorum. Faydalı olması dileğiyle..

Şadan YILDIRIM FİNAL Dergisi Dershaneleri Ankara Coğrafya Zümre Başkanı

Dokümanı word ve pdf formatlı olarak aşağıdaki linkten indirebilirsiniz
2012 YGS VE LYS KONULARIhttps://rapidshare.com/files/2257270...ular%C4%B1.rar

YGS COĞRAFYA KONULARI
Ø DOĞA ve İNSAN
Ø HARİTA BİLGİSİ
Ø COĞRAFİ KONUM ve TÜRKİYE’NİN KONUM ÖZELLİKLERİ
Ø YERKÜRE’NİN ŞEKLİ ve HAREKETLERİ
Ø ATMOSFER ve SICAKLIK
Ø BASINÇ ve RÜZGÂRLAR
Ø NEM ve YAĞIŞ
Ø DÜNYA’DAKİ İKLİM TİPLERİ ve BİTKİ ÖRTÜLERİ
Ø TÜRKİYE’NİN İKLİMİ ve BAŞLICA BİTKİ TÜRLERİ
Ø YER’İN YAPISI ve OLUŞUM SÜRECİ, JEOLOJİK ZAMANLAR
Ø TOPOĞRAFYA ve KAYAÇLAR
Ø DOĞADAKİ ÜÇ UNSUR: SU, TOPRAK, BİTKİ ( Su Kaynakları: Yer Üstü Suları, Göl Türleri, Yer Altı Suları ve Kaynaklar; Toprağın Hikayesi: Toprak Oluşumu ve Türleri; Dünyayı Kaplayan Örtü Bitkiler: Doğal Bitki Örtülerinin Özellikleri ve Coğrafi Dağılışı)
Ø YERYÜZÜNÜ ŞEKİLLENDİREN İÇ ve DIŞ KUVVETLER
Ø TÜRKİYE’NİN YER ŞEKİLLERİ
Ø BEŞERİ DOKULAR, İLK YERLEŞMELER ve DEĞİŞİM
Ø NÜFUSUN GELİŞİMİ, DAĞILIŞI ve NİTELİKLERİ
( Nüfusun Özellikleri ve Önemi, Dünya Nüfusunun Yıllara Göre Tarihsel Artışı, Nüfus Yoğunluğu, Alansal Dağılışı ve Dağılışı Etkileyen Faktörler)
Ø TÜRKİYE’DE NÜFUS ve YERLEŞMENİN DAĞILIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER ve YERLEŞMELERİN SINIFLANDIRILMASI
Ø TÜRKİYE’DE NÜFUSUN YAPISAL ÖZELLİKLERİ, TARİHSEL GELİŞİMİ ve GÖÇLER
Ø GÖÇLER ( Göç Türleri ve Nedenleri )
Ø EKONOMİK FAALİYETLERİN SINIFLANDIRILMASI ve ÜLKELERİN GELİŞMİŞLİK DÜZEYİ İLE İLİŞKİSİ
Ø BÖLGE KAVRAMI ve TÜRLERİ
Ø DÜNYAYI BİRBİRNE BAĞLAYAN AĞLAR: ULAŞIM (Kara, Demir, Hava, Deniz Yolu ve Önemli Suyolları)
Ø İNSAN ve ÇEVRE ( Doğadan Nasıl Yararlanıyoruz, Doğanın emrinde miyiz? )
Ø DOĞAL AFETLER
Ø İLKÖĞRETİM 5, 6, 7. SINIF KONULARI ( Genel özellikleri kavrama düzeyinde, yorum ağırlıklı Türkiye’nin beşeri ve ekonomik coğrafyası. Bu konular sarmal eğitim nedeniyle ortak alan sayılmaktadır.)


LYS-3 COĞRAFYA KONULARI
(LYS-3 Coğrafya konuları; YGS konularına ilaveten aşağıdaki konuları kapsar)
Ø LEVHA HAREKETLERİNİN ETKİLERİ ( Levhalar,Volkan, Deprem ve Sıcak Suların Dağılışı )
Ø DOĞADAKİ EKSTREM OLAYLAR ve YARINDAN SONRA
Ø DÜNYA’NIN FARKLI BÖLGELERİNDE DOĞAL AFETLERE YÖNELİK GELİŞTİRİLEN YÖNTEMLER
Ø TÜRKİYE’DEKİ DOĞAL AFETLER
Ø TÜRKİYE’NİN YER ŞEKİLLERİ (Yer Şekillerinin Oluşum Süreci ile İç ve Dış Kuvvetler Arasındaki İlişki )
Ø TÜRKİYE’DE TOPRAK TİPLERİ ve TOPRAK KULLANIMI
Ø TÜRKİYE’NİN SU VARLIĞI
Ø YERYÜZÜNDE BİTKİ ÖRTÜSÜNÜN DAĞILIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER ve OLUŞAN BİTKİ FORMASYONLARI
Ø BİYOÇEŞİTLİLİK ( Canlıların Yeryüzüne Dağılışını Etkileyen Faktörler ), MADDE DÖNGÜLERİ ve EKOSİSTEMLERİN İŞLEYİŞİ
Ø DÜNYA NÜFUSUNUN TARİHSEL SÜREÇTEKİ DÖNEMLERE GÖRE DEĞİŞİMİ
Ø DÜNYA’DA NÜFUS ARTIŞI ( Artış Oran Grafiği ve Artışı Etkileyen Faktörler )
Ø DÜNYA’DAKİ NÜFUS POLİTİKALARI ve TÜRKİYE’NİN NÜFUS PROJEKSİYONLARI
Ø ŞEHİRLEŞME, SANAYİLEŞME ve GÖÇ İLİŞKİSİ, GÖÇLERİN MEKÂNSAL ETKİLERİ
Ø ŞEHİRLERİN FONKSİYONLARI ve ETKİ ALANLARI
Ø TÜRKİYE’DEKİ KIR YERLEŞMELERİ ve ŞEHİRLERİN FONKSİYONLARINA GÖRE SINIFLANDIRILMASI
Ø GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE GEÇİM KAYNAKLARI ve EKONOMİK KAYNAKLARIN ÇEŞİTLENMESİ
Ø GÜNÜMÜZ DÜNYASINDAN GELECEĞİN DÜNYASINA
Ø ÜRETİM, TÜKETİM, DAĞITIM SEKTÖRLERİNİN ETKİLEŞİMİ
Ø EKONOMİYE YÖN VEREN GÜÇ DOĞAL KAYNAKLAR (Sınıflandırılması, Faydaları, Doğal Kaynak-Ekonomi İlişkisi)
Ø ÜLKELER ARASI ETKİLEŞİM ( Kültür Bölgelerinin Oluşumu ve Türk Kültürü; Küresel Ticaretin Üç Elemanı: Ham madde, Üretim, Pazar; Turizm: İnsanları Turizme Yönelten Faktörler, Turizmin Etkileri, Milli Parklar ve Dünya’daki Yedi Harika )
Ø İLK KÜLTÜR MERKEZLERİ
Ø MEDENİYETLER MERKEZİ TÜRKİYE ve TÜRKİYE’NİN ÇEVRESİNDEKİ BÖLGESEL SORUNLAR
Ø TÜRKİYE’DE ARAZİ KULLANIMI
Ø TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI (Dağılımı Etkileyen Faktörler, Ekonomi Politikaları)
Ø TÜRKİYE’DE TARIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER, TARIM VE HAYVANCILIK SEKTÖRLERİ
Ø TÜRKİYE’DE MADENCİLİĞİN TARİHÇESİ, EKONOMİDEKİ YERİ ve BAŞLICA MADEN ve ENERJİ KAYNAKLARI
Ø TÜRKİYE’DE SANAYİNİN GELİŞİMİ, ETKİLEYEN FAKTÖRLER, DAĞILIŞI ve HİZMET SEKTÖRÜNÜN EKONOMİDEKİ YERİ
Ø TÜRKİYE’DE ULAŞIM ve TİCARET: ( Ulaşım Sistemlerinin Gelişimi, Ulaşım Sistemleri ve Kalkınma, İç ve Dış Ticaret )
Ø TÜRKİYE’DE KÜLTÜR ve TURİZM: ( Ülkemizi Sembolize Eden Mekânlar, Türkiye’nin Turizm Değerleri, Dünya Turizminde Türkiye’nin Yeri, Türkiye’nin Turizm Politikaları )
Ø TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRILMASI
Ø TÜRKİYE’DEKİ BÖLGESEL KALKINMA PLANLARI
Ø KITALARIN KEŞFİ: (COĞRAFİ KEŞİFLER, Kıta ve Okyanusların Konumsal Önemindeki Değişim)
Ø BÖLGELER VE ÜLKELER ARASI İLETİŞİMDE TEKNOLOJİNİN ROLÜ
Ø ENERJİ TAŞIMACILIĞI
Ø ÜLKELER COĞRAFYASI: ( JAPONYA, İTALYA, ABD, HİNDİSTAN, HOLLANDA, ALMANYA, NİJERYA, ÇİN ve KÜRESEL-BÖLGESEL ÖRGÜTLER )
Ø TÜRKİYE’NİN ULUSLAR ARASI ÖRGÜTLERLE İLİŞKİSİ
Ø SICAK ÇATIŞMA BÖLGELERİ
Ø DOĞAL KAYNAKLAR ve ÇEVRE: ( Doğal Kaynakların Değeri ve Kullanımının Değişimi, Enerji Kaynakları, Doğal Kaynakların Kullanımı ve Bunda Etkili Olan Faktörler, Doğal Kaynak Kullanımına Örnekler, Çevre Duyarlılığı, Doğal Kaynaklar ve İnsan Faaliyetleri, Arazi Kullanımının Çevresel Etkileri, Çevre Sorunlarının Sınıflandırılması, Küresel Çevre Sorunları ve Yayılma Süreci, Atıklar, Geri Dönüşüm, Çevre Sorunlarını Önlemeye Yönelik Stratejiler, Doğanın İşleyişi ve Doğadaki Tehlikeler, Çevresel Örgütler ve Özellikleri, Doğal Kaynakların Yönetimine Ait İlkeler, Sınırlı Kaynaklar, Doğayla Uyumlu Yaşamak, Çevre Bilinci)
Not: M. Baranaydın’ın Türkiye’deki bazı okullarda okutulan 11.sınıf kitabında ülkeler coğrafyası kısmında İtalya ve ABD konuları bulunduğundan bu konular da LYS-3’e dâhildir.



LYS-4 COĞRAFYA SINAVINDA LYS-3’TEN FARKLI OLAN KONULAR(LYS-4 Coğrafya konuları; 9.,10.,11. ve 12. sınıftaki tüm müfredatı kapsar.Ancak aşağıda verilen konular yalnızca sözel alandan tercih yapacak öğrencileri ilgilendirmektedir. EA tercihlerinin yanı sıra SÖZ tercihi yapacak öğrenciler bu konulardan da sorumludur.)
Ø SU EKOSİSTEMLERİ ve SU DÖNGÜSÜ
Ø İNSAN ve DOĞA ETKİLEŞİMİ
Ø GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’NİN JEOPOLİTİĞİ
Ø TÜRKİYE’NİN NÜFUS POLİTİKALARI
Ø TARİHSEL SÜREÇTE ŞEHİRLER ( Tarihsel Süreçte Şehirlerin Nüfus ve Fonksiyonel Gelişimi ile Şehirlerin Gelişimlerinin Küresel Etkileri )
Ø DOĞAL ve BEŞERİ UNSURLARIN EKONOMİYE ETKİSİ (Üretim, Tüketim, Dağıtım)
Ø EKONOMİK FAALİYETLERİN SOSYAL ve KÜLTÜREL ETKİLERİ
Ø TARIM ve HAYVANCILIĞIN TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ YERİ
Ø TÜRKİYE’DE MADEN ve ENERJİ KAYNAKLARININ ETKİLİ KULLANILMASI
Ø ÜLKELER NEDEN FARKLI GELİŞMİŞTİR?
Ø ÜLKELER COĞRAFYASI: ( İNGİLTERE ve FRANSA’NIN SANAYİLEŞME SÜRECİ, RUSYA, GÜNEY AFRİKA )
Ø DOĞAL KAYNAKLAR ve ÇEVRE: ( Doğal Kaynak Kullanımının Farklı Olmasının Çevresel Etki ve Sonuçları, Kaynak Kullanımıyla Ortaya Çıkan Sorunlar, Teknolojinin Çevresel Etkileri, Ekolojik Döngülere İnsan Müdahaleleri,Çevre Koruma Uygulamaları, Doğal Mirasın Korunması)

Not: M. Baranaydın’ın Türkiye’deki bazı okullarda okutulan 11.sınıf kitabında ülkeler coğrafyası kısmında Fransa’nın sanayileşme süreci konusu bulunduğundan bu konu da LYS-4’e dâhildir.
Kayıtlı

95-Busra*
Yeni Üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 2



« Yanıtla #1 : 26 Mart 2013, 13:43:24 »

Ben 12.sınıf Tm öğrencisiyim.Lys4 sadece sözeller için geçerli ve tmleri ilgilendirmiyor.Ama madencilik,tarım,ülkeler coğrafyasını hem lys3 de hem lys4 de yazmışsınız.Lys4 de olan konu bizi ilgilendirmiyordu ?
Okuldaki öğretmenlerimiz bize maden,tarım,hayvancılık,ülkeler ve örgütler(nato, vs) sizin konularınız değil demişti.Açıkcası kafam baya bir karıştı.
Kayıtlı

Hayat ben
shadan
Uzman Üye
*****

Performans: 67
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 457


1994 NEF


« Yanıtla #2 : 30 Mart 2013, 10:11:09 »

Ben 12.sınıf Tm öğrencisiyim.Lys4 sadece sözeller için geçerli ve tmleri ilgilendirmiyor.Ama madencilik,tarım,ülkeler coğrafyasını hem lys3 de hem lys4 de yazmışsınız.Lys4 de olan konu bizi ilgilendirmiyordu ?
Okuldaki öğretmenlerimiz bize maden,tarım,hayvancılık,ülkeler ve örgütler(nato, vs) sizin konularınız değil demişti.Açıkcası kafam baya bir karıştı.

Yukarıda verilen konu dağılımında herhangi bir yanlışlık yok. Konu dağılımının kaynağı bizzat Coğrafya müfredatını yapan Talim ve Terbiye Kurulu'nun 2011 Ağustos ayındaki müfredat düzenlemeleridir. Bu durumda size ülkeler coğrafyası ve ekonomik coğrafya LYS-3'te yok diyen (eğer siz söyleneni yanlış anlamadıysanız) öğretmenler arkadaşlar LYS-3 ve LYS-4 müfredatını ve ÖSYM sınav sistemini bilmiyor demektir. Önceki birkaç yılın LYS-3 ve LYS-4 sorularını incelerseniz edindiğiniz bilginin yanlış olduğunu göreceksiniz.Ülkeler ve ekonomik coğrafya konuları parça parça farklı alanlara aittir.Hepsi aynı alana ait değildir.
Ayrıca MEB kitaplarının 2012 baskılı olan kitaplarını inceleyiniz. Bu kitaplarda sayfa kenarı ince bir şerit şeklinde boyanmış sayfalar var. Bu kenarı boyalı sayfalar TM tercihinden başka tercih yapmayacak öğrenciyi ilgilendirmiyor. Yani bu sayfalardaki konular Sözel öğrencileri ve TM tercihlerinin yanısıra en az 1 tane SÖZ tercih yapan öğrencileri ilgilendiriyor. Yani MEB kitaplarında da yukarıdaki ayrımı görmek mümkün.
Kayıtlı

Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic