Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Yeni Sistemde Sözlü Notlarının Verilmesi  (Okunma Sayısı 9573 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
M.Sami KÖROĞLU
Admin
Site Yöneticisi
*****

Performans: 2999
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5010


Adıyaman


Site
« : 18 Ocak 2009, 12:29:09 »


Dönem sonuna yaklaştığımız bu dönemlerde bazı meslektaşlarımızın özellikle sözlü notlarının verilmesi konusunsa sıkıtıya girdikleri görülmektedir. Yeni sistemde konuyla iligli tam net bir uygulama yoktur. Daha doğrusu yeni müfredatın değerlendirme kriterlerinin uygunlaması durumunda sorun yaşanmayacağı fakat neredeyse kimsenin bu kriterleri uygulamadığı düşünülmektedir.

Durum böyle olunca eski sistem sözlü notları veri,lmeye devam edilmekytedir. Sözlü notlarının verilmesinde aşağıdaki yönetmelik maddeleri dışında herhangi bir belgeye rastlanılmammaktadır. Varsada bu bu maddelerin birer açıklayıcısı durumundadır..

Genel temayül sözlü notlarının öğrenci lehine kullanılmasıdır. Ancak bu durum çoğu zaman öğrenci ile öğretmeni karşı karşıya getiriyor. Şahsi kannatim sözlü notlarının tamamen kaldırılmasıdır.

Sözlü notlarının verilmesine dair ilgili yönetmelik maddeleri:

Orta Öğretim Kurumları Sınıf Gecme ve Sınav Yönetmeliği

Sözlü Sınavlar

MADDE 21 – Bir dönemde öğrencilere her dersten en az bir sözlü sınav puanının verilmesi esastır. Haftalık ders saatine ve dersin özelliğine göre; ders saati sayısı üç ve daha fazla olan dersler için üçten, bir ve iki saat olan dersler için ikiden fazla sözlü puanı verilemez. Zümre Öğretmenler Kurulunda sözlü sınav sayısı belirlenir. Sözlü puanı, öğrencilerin sosyal etkinliklerdeki çalışmaları, derse hazırlıkları, ders içindeki etkinlikleri ve dersle ilgili araştırma ve proje çalışmaları değerlendirilerek verilir. Sözlü puanı verilen öğrenciye sonuç anında bildirilir. Sözlü sınav için başlı başına bir ders saati ayrılmaz.
(Değişiklik: 05/10/2007-26664 RG)


İlköğretim Kurumları Yönetmeliği

Sözlü Notu Verilmesi

Madde 37 — Bir yarıyılda öğrencilere her dersten en az bir sözlü notu verilmesi esastır. Sözlü notu için başlı başına bir ders saati ayrılmaz. Öğrencilere eğitim-öğretim sürecinde etkinliklere katılımına ve başarısına göre sözlü notu verilir ve öğrenciye anında bildirilir. Yabancı dil dersinin notu, bir yarıyılda en az iki sözlü notu ve iki yazılı sınav notu ile belirlenir.


Sözlü notlarının ortalamaları, öğrencinin aldığı yazılı ve uygulamalı notların aritmetik ortalamasının altında olamaz.

Konuyla ilgili meslektaşlarımızın düşüncelerini paylaşmaları sanırım faydalı olacaktır.

Kayıtlı

Zeki GÜRBÜZ
Genel Moderator
******

Performans: 1698
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3882


Çine Anadolu Öğretmen Lisesi


« Yanıtla #1 : 18 Ocak 2009, 12:38:13 »

Hocam sözlü notlarının öğrenci lehine verilmesi düşüncenize aynen katılıyorum.Bazı öğretmenlerin sözlü notu uygulamasını bir koz olarak kullandıkları gerçek.Belki bir dönem boyunca yatan ve derse katkı sağlamayan öğrenciye yüksek sözlü notu vermek doğru olmayabilir ama, en az yazılı sınav ortalamaları seviyesinde bir not vermek doğru olabilir.
Ancak benim kişisel fikrim,sözlü notu uygulamasının bugünkü şekliyle kaldırılıp,öğrencilerin hazırladıkları ödev,proje,araştırma vb.çalışmaların karşılığı olarak verilmesidir.Bu belki daha objektif bir değerlendirmeye olanak sağlar.
Kayıtlı



    
       
        YURDUM
Ağladığım senin içindir
Güldüğüm senin için
Öpüp başıma koyduğum
Ekmek gibisin...
Köksal AYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5093



« Yanıtla #2 : 18 Ocak 2009, 12:48:34 »

İlköğretim yönetmeliğindeki "Sözlü notlarının ortalamaları, öğrencinin aldığı yazılı ve uygulamalı notların aritmetik ortalamasının altında olamaz." maddesi bence ölü maddedir.

Öğretmenler buna dikkat etmeye çalışırlar belki ama öğrenci sözlüye kalktığında soruyu bilemediğinde çocuk yazılıdan 85 aldı diye yine 85 mi verilecek yani.Bu sebeple öğretmenler sözlü yapmıyor genelde.Yazılı ortalamalarına yakın notlar vererek kimseyi kırmamaya gayret ediyor.
İyiki bu madde orta öğretimde yok.

Şahsen ben lisede öğrencilerin ortalamalarının altında sözlü notu kullanmamaya gayret ediyorum.

Çok aktif, çalışkan, sorumluluk sahibi öğrencilerimizden (ki bu öğrencileri öğretmen arkadaşlar çok iyi tespit ederler) sözlü notunu esirgemiyorum.
Kayıtlı

1996'da, şampiyonluk kaçtığında
Bu kadar yaklaşmışken "olamaz" dedi,
Ve kendini incir ağacına astı...
Daha 12 yaşındaydı Mehmet DALMAN!
Şimdi 24 oldun Mehmedim
Ve biz yine yaklaştık...

Çocuklarımızın ayaklarına batan dikenler, ya ektiklerimizdir ya da sökmediklerimiz...


TRAP ZONE
Cahit ERAYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2063
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 4836


Cahit Eraydın coğ.öğrt.


« Yanıtla #3 : 18 Ocak 2009, 12:59:37 »

"Sözlü notlarının ortalamaları, öğrencinin aldığı yazılı ve uygulamalı notların aritmetik ortalamasının altında olamaz"

Yukarıdaki ilk öğretim sınıf geçme yönetmelğinde bulunan madde bildiğim kadarıyla değiştirildi,hemde epeyi bir zaman önce,orta öğretimde ise böyle bir hüküm zaten yok,olmasıda bence çok mantıksız olur,zaten hiç bir öğretmen öğrencisine haketmediği bir şekilde notla cezalandırmaz.İstisnalar elbetteki olabilir.
Kayıtlı



Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır,
Toprak; eğer uğrunda ölen varsa vatandır
clgnuza
VIP Üye
******

Performans: 14
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 631



« Yanıtla #4 : 18 Ocak 2009, 13:00:54 »

"Sözlü notlarının ortalamaları, öğrencinin aldığı yazılı ve uygulamalı notların aritmetik ortalamasının altında olamaz."

Bu maddenin sıkıntı oluşturacağı kanaatindeyim. Çünkü bu maddeye göre öğrenciye yazılıdan önce sözlü notu vermek olumsuz bir durum ortaya çıkarabilir. Diyelim öğrenciye yazılıları yapmadan sözlüden 85 verdik öğrencide yazılıan 95 aldı. Bu duruma sözlüyü yazılıdan düşük vermiş olduk. Bu durumda ne olacak acaba Huh??
Kayıtlı

..:YAŞAMAYA ŞÜKRETMEYEN İNSANLAR YAŞAMAYI HAKETMEYEN İNSANLARDIR:..
M.Sami KÖROĞLU
Admin
Site Yöneticisi
*****

Performans: 2999
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5010


Adıyaman


Site
« Yanıtla #5 : 18 Ocak 2009, 13:27:48 »

Arkadaşlar yeni sitemde sözlü notlarının kullanımı konusunda uygulama nasıl veya nasıl bir uygulama yapmak gerekiyor?

Kayıtlı

fuzuli
Genel Moderator
******

Performans: 1266
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2055


« Yanıtla #6 : 18 Ocak 2009, 13:33:32 »

"Sözlü notlarının ortalamaları, öğrencinin aldığı yazılı ve uygulamalı notların aritmetik ortalamasının altında olamaz."

Bu madde liselerde geçerli değil değil mi?
Kayıtlı

Bazıları dünya sadece kendi etrafında dönüyor zanneder...
SİNOPLU
Uzman Üye
*****

Performans: 17
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 415



« Yanıtla #7 : 18 Ocak 2009, 14:05:25 »

İlköğretimde yazılı notlarının altında sözlü notu veriliyor.Bunu kendi oğlumdan biliyorum.7.sınıf öğrencisi oğlum'un Matematik yazılı notları 89,78,90 sözlüsünü öğretmeni 70 olarak vermiş.İlköğretim ölçme-değerlendirme yönetmeliğini incelemedim ama bu konuda itiraz etme şansımız var mı bilemiyorum.
Kayıtlı
M.Sami KÖROĞLU
Admin
Site Yöneticisi
*****

Performans: 2999
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5010


Adıyaman


Site
« Yanıtla #8 : 18 Ocak 2009, 14:15:00 »

89,78,90 sözlüsünü öğretmeni 70 olarak vermiş.

Halbuki MEB ilköğretimde notlar konusunda daha hassas iken (bol not verin, sınıfta kalmsınlar vb.) öğretmenimizin bu notları alan bir öğrenciye 70 vermesi çok ilginç bir durum. Biz ortaöğretimde bile bunu yapmıyoruz.
Kayıtlı

Cahit ERAYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2063
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 4836


Cahit Eraydın coğ.öğrt.


« Yanıtla #9 : 18 Ocak 2009, 14:18:50 »

Orta öğretim kurumları sınıf geçme yönetmeliği

Madde 21 � (Değişik:5.10.2007/26664 RG,) Bir dönemde öğrencilere her dersten en az bir sözlü sınav puanının verilmesi esastır. Haftalık ders saatine ve dersin özelliğine göre; ders saati sayısı üç ve daha fazla olan dersler için üçten, bir ve iki saat olan dersler için ikiden fazla sözlü puanı verilemez. Zümre Öğretmenler Kurulunda sözlü sınav sayısı belirlenir. Sözlü puanı, öğrencilerin sosyal etkinliklerdeki çalışmaları, derse hazırlıkları, ders içindeki etkinlikleri ve dersle ilgili araştırma ve proje çalışmaları değerlendirilerek verilir. Sözlü puanı verilen öğrenciye sonuç anında bildirilir. Sözlü sınav için başlı başına bir ders saati ayrılmaz.



İlk öğretimde de yazılı sınavların aritmetik ortalamasını altında sözlü notu verilmez  durumu söz konusu değildir,yani verilebilir
Kayıtlı



Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır,
Toprak; eğer uğrunda ölen varsa vatandır
M.Sami KÖROĞLU
Admin
Site Yöneticisi
*****

Performans: 2999
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5010


Adıyaman


Site
« Yanıtla #10 : 18 Ocak 2009, 14:29:54 »

Yeni müfredat programı, değerlendirmeyi, öğrenmenin ayrılmaz bir parçası olarak görür.

Programda değerlendirme, öğrencilerin neyi bilmediğini değil, ne bildiklerini görmeye yarayan bir araçtır.

Öğrencilerin gerçek yaşamla kendi bilgileri arasında ilişki kurmasını ve karşılaştığı problemlere farklı çözüm yolları üretebilmesi için olanak sağlar.

Klasik ölçme ve değerlendirmenin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerin kullanımını da önerir.

PROGRAMIN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMI

Geleneksel:
Araçları; Standartize edilmiş testler, yazılı yoklamalar
Kullanma Amaçları; Ürüne yönelik

Alternatif
Araçları; performans ödevleri, Kavram haritaları, Öz değerlendirme, Ürün dosyaları (portfolyolar),
Kullanma Amaçları; Sürece yönelik

Peki yeni müfredatın bu değerlendirme kriterleri esas alınnırsa sözlü notları hangi aşamada ve ne şekilde değerlendirme kriterleri içerisine dahil edilecektir?
Kayıtlı

SİNOPLU
Uzman Üye
*****

Performans: 17
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 415



« Yanıtla #11 : 18 Ocak 2009, 14:37:07 »

Ben'im meslekte 21.yılım.16 yıl genel lisede çalıştım,okulum 2005'te Anadolu lisesi olunca kapının önüne kondum.Ama 2yıl eski öğrencilerin dersine girdim ve Anadolu lisesine gelen arkadaşlarla çalıştım.Gördüğüm manzara şu:Arkadaşların çoğu daha önce yıllarca ilköğretimde çalışmışlar.Birden bire Seçme öğrencilerin alındığı bir kuruma gelince ağırlıklarını  koyabilmek için not ve sınavlarda yüksek lisans ayarında sorular sorma silahını kullandıklarını gördüm.Öğrencilerin zayıf almasından mutlu olan arkadaşlar vardı. İlköğretimde de bir köy okulundan merkezdeki iyi bir okula gelen özellikle branş öğretmenlerinde bu durum var.Oğlumun en sevdiği ders matematikti,şimdi adını bile duymak istemiyor.Yani pedagoji sadece sınav kazanmak için ezberlenen bilgiler olmamalı,ama maalesef ülkemizde bu böyle.Anadolu lisesi öğretmeni ya da uzman olmak için ezberlenen ama genelde uygulanmayan eğitim-öğretimle ilgili bilgiler bütünü.(Yukarıda çizdiğim öğretmen profilleri benim bizzat gözlemlediğim karakterlerdir,herkes için geçerli değildir,kimse genelleme yaptığımı zannetmesin)
Kayıtlı
cheri
VIP Üye
******

Performans: 323
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1165



« Yanıtla #12 : 18 Ocak 2009, 16:11:04 »

''Sözlü notlarının ortalamaları, öğrencinin aldığı yazılı ve uygulamalı notların aritmetik ortalamasının altında olamaz.''
Bir kere böyle bir madde çok saçma!O zaman sözlü notu diye bir kavramdan bahsedemeyiz..Öğretmen,iki yazılı yapacak ondan sonra yazılı ortalamalarına bakacak ve sözlü notu verecek..Yani dönem sonuna kadar sözlü notu verilemeyecek!Bence sözlü notu tamamen yazılı notlarından bağımsız,öğrencinin derse olan katkısı,derse hazırlığı,ödevlerini yapıp yapmaması,ders dışı sosyal etkinlikler ve de davranışları gözlemlenerek verilir...Bütün bu unsurların değerlendirilmesi sonucunda verilen sözlü notu;yazılı notlarının aritmatik ortalamasından yüksek de olabilir, düşükte....
Kayıtlı
asafkeles
Üye
**

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 86



« Yanıtla #13 : 18 Ocak 2009, 16:19:32 »

ortaöğretim kurumlarında sözlü notu öğrencinin yazılı sınav notlarından düşük olamaz diye birmadde içermiyor.geçenlerde öğretmen arkadaşlarla aramızda bu konuda ihtilaf oluştu yönetmeliği açtık ve aynen yukarda belirttiğim gibi ortaöğretim kurumlarında sözlü notu öğrencinin yazılı sınav notlarından düşük olamaz diye bir madde yok.
Kayıtlı
ahmetselim
VIP Üye
******

Performans: 143
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1114


Özcan KULAKSIZ Üsküdar Mithatpaşa M.T.A.L


« Yanıtla #14 : 18 Ocak 2009, 16:30:36 »

''Sözlü notlarının ortalamaları, öğrencinin aldığı yazılı ve uygulamalı notların aritmetik ortalamasının altında olamaz.''
Bir kere böyle bir madde çok saçma!O zaman sözlü notu diye bir kavramdan bahsedemeyiz..Öğretmen,iki yazılı yapacak ondan sonra yazılı ortalamalarına bakacak ve sözlü notu verecek..Yani dönem sonuna kadar sözlü notu verilemeyecek!Bence sözlü notu tamamen yazılı notlarından bağımsız,öğrencinin derse olan katkısı,derse hazırlığı,ödevlerini yapıp yapmaması,ders dışı sosyal etkinlikler ve de davranışları gözlemlenerek verilir...Bütün bu unsurların değerlendirilmesi sonucunda verilen sözlü notu;yazılı notlarının aritmatik ortalamasından yüksek de olabilir, düşükte....

bencede böyle olması gerekiyor
Kayıtlı

"Tereddüt edersen bacakların seni taşımaz. “Yürüyeceğim” de, bas ve yürü!"
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic