Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Yeni Müfredatta Ölçme-Değerlendirme!  (Okunma Sayısı 6335 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
aligulersoy
VIP Üye
******

Performans: 46
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 904


« : 06 Eylül 2007, 21:59:11 »


Merhaba arkadaşlar! Forumda "Ders Araç-Gereçleri" bölümünde, "Yöntem ve Teknikler" başlığı mevcut. Bunun için Sami Bey ve diğer moderatör arkadaşlara teşekkür ederiz. Geomaster Hocamın da değindiği gibi yeni programda ölçme-değerlendirme oldukça önemli bir husus. Açıkçası bu can alıcı konuda yetkin olup olmadığımız tartışılır. Kılavuz kitapta değişik ölçme-değerlendirme araç ve yöntemlerinden söz ediliyor. Rubriclerde bunlardan bir tanesi. Bu çerçevede giriş kısmında değindiğimiz "Yöntem-Teknikler" başlığını "yeni müfredata yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları" açısından daha yoğun kullanabiliriz. Bu konuda kendisini yetiştirmiş arkadaşlarımızın paylaşımı oldukça önemli. Başarılı bir eğitim-öğretim yılı dileğiyle bütün arkadaşlara iyi çalışmalar!
Kayıtlı
aligulersoy
VIP Üye
******

Performans: 46
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 904


« Yanıtla #1 : 06 Eylül 2007, 22:53:22 »

İlk katkıyı ben yapmaya çalışayım! Coğrafya ve Sosyal Bilgiler kitaplarının yazar kadrosunda yer alan ölçme-değerlendirme uzmanı Seher ULUTAŞ hanıma ait bir sunum. İşinizi kolay kılması dileğiyle!
http://www.cografyaogretmeni.org/281137
Kayıtlı
karakurum
Ziyaretçi
« Yanıtla #2 : 07 Eylül 2007, 01:11:12 »

teşekkürler sağolun
Kayıtlı
nskcg
VIP Üye
******

Performans: 19
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 825



« Yanıtla #3 : 07 Eylül 2007, 14:01:02 »

teşekkürler sağolun
Kayıtlı

50. Yıl Tahran Anadolu Lisesi Coğrafya Öğretmeni/İstanbul
M.Sami KÖROĞLU
Admin
Site Yöneticisi
*****

Performans: 2999
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5010


Adıyaman


Site
« Yanıtla #4 : 07 Eylül 2007, 14:11:20 »

Hocam değerlendirme konusunda 10.000 nin üzerindeki coğrafya öğretmeninden acaba kaç tanesi gerçek anlamda bu ölçülere göre bir değerlendirme yapıyor.

Çok iddaalı olacaka ma ben tek bir tanesinin bile buna bire bir uyduğunu düşünemiyorum.

Sebeplerine gelince baştan almak isteniyorum fakat bizler altyapı olmadan, öğretmen eğitilmeden, kaynaklar tam anlaamıyla oluşturulmadan bu işe girdik. Sonuç hüsran.

Peki düzelmeyecek mi? Elbette düzelecek. Düzelmek zorunda. Fakat bu süreçte maddi ve manevi anlamda kaybı olanların kayıplarını kim telafi edecek?

İdealdekini yakalamak için çaba gösteren meslektaşlarımız bu gerçeklerin farkındalar. Onların özverili çabalarıyla süreç mümkün olduğu kadar kısaltılmaya çalışılacaktır.

Kayıtlı

egemen
Uzman Üye
*****

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 359


« Yanıtla #5 : 07 Eylül 2007, 15:46:15 »

Aligülersoy hocama çok teşekkür ederim. Gerçekten özenle hazırlanmış bir sunu.
Kayıtlı
öykünur
Uzman Üye
*****

Performans: 17
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 288


« Yanıtla #6 : 07 Eylül 2007, 15:50:16 »

sağolun
Kayıtlı
geomaster
Uzman Üye
*****

Performans: 69
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 416



Site
« Yanıtla #7 : 07 Eylül 2007, 15:56:41 »

Evet bırakın coğrafya öğretmenlerini hemen hemen %90 dan fazası hala geleneksel ölçme ve değerlendirme teknikleri ile yetiniyor. Şuralar dahil çocuklar çalışın gelin sorun 10 soru  tamamdır. Kalk kızım şunu söyle? tam bilemedin al sana 50. Bu durum öğrencinin özgüvenini müthiş sarsıyor, öğretmende öğrencinin iç dünyasından uzaklaşıyor işin içine birde ÖSS girdimi okullar adeta hapis görevi görüyor bilgi özgürlüğü rolünü dershaneler üstleniyor. (Dersanelerin sistemin içine çekilmesinden yanayım). Bu nedenle bu statükocu yaklaşımı kırmalıyız ve yeni tekniklere sahip çıkmalıyız bu konuda kimse uzman değil inanın bakanlığın  bile hizmetiçi eğitim verecek bir uzmanı yoktur bu konuda. İstanbuldaki bir çok IB (international bakalorya) sertifikalı özel okulu bile avrupadan amerikadan yüksek maaşlı eğitim danışmanları getirtiyor sırf bunun için. Bende bu seminerlere çok katıldım ve inanın Türk insanında olmayan bir cevher değil bu çok basit. En büyük engelimiz geleneksel ölçümlere terkedememiz. Çünkü hepimiz ne yazık ki öyle yetiştik. Eğer biz de kıramazsak bu zinciri bizim öğrencilerimizde aynı olacak. Yapmamız gereken sadece bilgisayar başına oturup örnekleri hazırlamak, ezberden uzak eğlenirken öğreten düşündüren araştırmaya sevk eden basit sorular üretelim. Tabi ki yazılı yapacağız karne notu vermek için, ama el insaf koca 4 aylık bir dönemde 2 yazılı yaparak öğrenciyi ölçemeyiz aternatif ölçümlere her zaman ihtiyacımız var. Lütfen bu konuda konuşalım konuşturalım ürettiklerimizi burada paylaşalım ve bu işe artık bir hareket kazandıralım. Çok zor olmadığını göreceksiniz isterseniz google da geography rubrics diye arama yapın ingilizce örneklere bakın ne kadar basit olduğunu göreceksiniz. Şimdilik kolay gelsin.
Kayıtlı

Fahrettin ASPİRİN
DeDe
Ahmet Aydoğmuş
Genel Moderator
******

Performans: 1411
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1505


« Yanıtla #8 : 07 Eylül 2007, 19:28:55 »

Teşekkürler geomaster.Birşeyler yapmak gereğine inanıyoruz ama nasıl yapılacağı konusunda bilgimiz olmadığı için gözümüzde çok büyüyor,karanlıkta nereye gideceğini bilemeyen insanlar gibi çaresiz kalıyoruz.Önce bizler konuya yaklaşmaya çalışalım.Bakalım neler çıkaracağız.
Kayıtlı

Emekli Coğrafya Öğretmeni Batıkent / ANKARA
erten
VIP Üye
******

Performans: 14
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 653


« Yanıtla #9 : 07 Eylül 2007, 22:11:07 »

Bu ölçme teknikleri,öğrenim gördüğümüz yüksek okullarda verilmedi.Bu konu da hiç olmazsa kısa süreli kurs veya seminerler düzenlenmeli. her dönem proje isteniyor.Bunu bile bilmeyen çok Arkadaşımız var.
Not defterlerimizde bile proje not yeri yok.YAZILI YOKLAMAYA VERİLMİYOR. SÖZLÜ NOTUNA UYGUN
düşmüyor. değerlendirmeler hava da kalıyor.rubrics kaç kişi bilir. kaç öğretmen araştırabilir.Çok hızlı
geçiş yaptık.Treni devirmekten korkuyorum.Eskisini yapmayacağız.Yenisini de hiç yapamıyoruz.
böylelikle bir şey yapmamış oluyoruz.Genç meslektaşlar sakın bilgisayar öğrenmeden Coğrafya öğretmenliği yapmayın.
Kayıtlı
ennes
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


« Yanıtla #10 : 08 Eylül 2007, 04:46:04 »

 tesek
Kayıtlı
ennes
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


« Yanıtla #11 : 08 Eylül 2007, 04:46:25 »

 tesekkürler
Kayıtlı
selahattin
VIP Üye
******

Performans: 99
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 553


dj.selo


« Yanıtla #12 : 08 Eylül 2007, 04:48:04 »

tesekkürler
Kayıtlı
erkantem
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 22


« Yanıtla #13 : 26 Eylül 2007, 19:05:18 »

Hocam değerlendirme konusunda 10.000 nin üzerindeki coğrafya öğretmeninden acaba kaç tanesi gerçek anlamda bu ölçülere göre bir değerlendirme yapıyor.

Çok iddaalı olacaka ma ben tek bir tanesinin bile buna bire bir uyduğunu düşünemiyorum.

Sebeplerine gelince baştan almak isteniyorum fakat bizler altyapı olmadan, öğretmen eğitilmeden, kaynaklar tam anlaamıyla oluşturulmadan bu işe girdik. Sonuç hüsran.

Peki düzelmeyecek mi? Elbette düzelecek. Düzelmek zorunda. Fakat bu süreçte maddi ve manevi anlamda kaybı olanların kayıplarını kim telafi edecek?

İdealdekini yakalamak için çaba gösteren meslektaşlarımız bu gerçeklerin farkındalar. Onların özverili çabalarıyla süreç mümkün olduğu kadar kısaltılmaya çalışılacaktır.


Aynen katılıyorum.Ayranı yok içmeye tahteravanla gider gezmeye....
Klavuzu karga olanız ne yapalım.
Bu müfredatı şuan uygulayabilen olduğunu sanmıyorum altyapı hazırlanmadan bütün yükü öğretmene yıkan bu anlayışı anlamak mümkün değil.
Yarın müfettiş gelecek şunu neden yapmadın bunu neden yapmadın sorguya çekecek sende cevap veremeyeceksin.
Türkiye!de eğitim ile çok fazla ve gereksiz oynanıyor.Bir sistem oturtulmadan bir bakıyorsun değişmiş yeni ve daha anlaşılmaz karmaşık bir sisitem gelmiş amaç ne acaba merak ediyorum eğitimi önlemekmi?
Bu müfredatı yazanları yapanları yakalayıp kutlamak isterdim...
Kayıtlı
geomaster
Uzman Üye
*****

Performans: 69
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 416



Site
« Yanıtla #14 : 26 Eylül 2007, 19:41:13 »

Hocam yeni müfredatta belirtilen rubrik yöntemi ile çok sayıda bilgi verdim. 10. ve 11. sınıf etkinlikler bölümünde ilk ünitelere ait birer konu rubriği yolladım. Bundan sonra yeni konular geldikçe  hazırladıklarımı paylaşacağım. Ancak yayınladığım günden beri uygulamaya yönelik hiçbir öğretmen arkadaş soru sormadı. Yanı yanlış anlamayın ama burada sevgili meslektaşlarımın yeni ölçme değerlendirme tekniklerini kavrama konusunda arayış içinde olmalarını ve daha istekli davranmalarını beklerdim. Ancak dediğim gibi ben bu konuya sahip çıkacağım ve bu forumun rubrikçibaşı olacağım çünkü 3 senelik kazanımlarımı seve seve paylaşmak arzusundayım. (Ne olur yanlış anlamayın). Her türlü sorularınızı bekliyorum 10 ekimde ilk rubriğimi uygulayacağım yapabilirsim video kaydını da burada yayınlarım. Kolay gelsin.
Kayıtlı

Fahrettin ASPİRİN
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic