Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: YENİ COĞRAFYA MÜFREDATI 2016 !!!  (Okunma Sayısı 14446 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
eforx
Deneyimli Üye
****

Performans: 113
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 161



« : 23 Mart 2016, 05:13:25 »


Arkadaşlar herkese merhaba
Talim Terbiye Kurulu sessiz sedasız Coğrafya dersleri için yeni bir müfredat taslağını yayınladı ve 1 Nisan 2016 tarihine kadar görüş-öneri beklediğini sitesinden ilan etti:

http://ttkb.meb.gov.tr/www/taslak-ogretim-programlari-kamuoyunun-gorus-ve-onerilerine-sunuldu/icerik/266

yine ders konularının önüne bir takım yeni isimler - tamlamalar ilave ederek ve sınıflar düzeyinde tüm konuları harmanlayarak düzenleme yoluna gidilmiş.
Bu sefer 10 farklı tema belirlenmiş ve "hepsinden azar azar" konu belirlenerek "ortaya karışık" (*) biçiminde "yepyeni program" derlenmiş bulunuyor. Görüşlerinizi belirtmek için son gün 01.04.2016  !!!

(*)Ya inanın bana bunu anımsattı:
Tam olarak 4.30 tan itibaren Smiley
https://www.youtube.com/watch?v=V-xdyCAS610
Kayıtlı

İlimden önce Edep gelir
 İmam MALİK
Canı Canana Kurban Eyleyen Gelsin Bu Meydana...
....

Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen
Merdüm-i dide-i ekvan olan ademsin sen
Şeyh Galip
eforx
Deneyimli Üye
****

Performans: 113
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 161



« Yanıtla #1 : 23 Mart 2016, 05:20:29 »

Tüm sınıf düzeylerinde belirlenen temalar:
1. YAŞAMIN İÇİNDE COĞRAFYA BİLİMİ
2. MEKÂNIN DİLİ: HARİTALAR
3. YERYUVARINI ANLAMAK: MAVİ GEZEGEN
4. DOĞADAKİ ZENGİNLİK: HAVA-SU-BİTKİ-TOPRAK
5. COĞRAFYANIN ÖZNESİ: İNSAN
6. İNSANIN EVİ: YERLEŞMELER VE KONUTLAR
7. VARLIK-YOKLUK AYNASI: İKTİSADİ COĞRAFYA
8. BÜYÜK YAP-BOZ: BÖLGELER
9. HARİKALAR DİYARI: TÜRKİYE
10. ÇOK GEÇ OLMADAN: AFETLER VE OR TAM SORUNLARI
Kayıtlı

İlimden önce Edep gelir
 İmam MALİK
Canı Canana Kurban Eyleyen Gelsin Bu Meydana...
....

Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen
Merdüm-i dide-i ekvan olan ademsin sen
Şeyh Galip
eforx
Deneyimli Üye
****

Performans: 113
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 161



« Yanıtla #2 : 23 Mart 2016, 05:56:46 »

Arkadaşlar
Taslak programını indirdim. 9 10 11 ve 12. sınıf öğretim programlarının bulunduğu sayfaları yazdırdım ve
konuları şu an karşılaştırmalı olarak inceliyorum. Bazı konular buharlaşmış (mesela iç kuvvetler, dış kuvvetler: akarsular, buzullar, rüzgar vb.) Bu haliyle yazılacak coğrafya kitabının(larının) içeriği çok yüzeysel tanıtım broşürüne benzeyecek...
Kayıtlı

İlimden önce Edep gelir
 İmam MALİK
Canı Canana Kurban Eyleyen Gelsin Bu Meydana...
....

Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen
Merdüm-i dide-i ekvan olan ademsin sen
Şeyh Galip
eforx
Deneyimli Üye
****

Performans: 113
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 161



« Yanıtla #3 : 23 Mart 2016, 06:14:12 »

9. ve 10. sınıf programı
Kayıtlı

İlimden önce Edep gelir
 İmam MALİK
Canı Canana Kurban Eyleyen Gelsin Bu Meydana...
....

Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen
Merdüm-i dide-i ekvan olan ademsin sen
Şeyh Galip
eforx
Deneyimli Üye
****

Performans: 113
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 161



« Yanıtla #4 : 23 Mart 2016, 06:15:50 »

11. ve 12. sınıf programları
Kayıtlı

İlimden önce Edep gelir
 İmam MALİK
Canı Canana Kurban Eyleyen Gelsin Bu Meydana...
....

Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen
Merdüm-i dide-i ekvan olan ademsin sen
Şeyh Galip
erdal49
Deneyimli Üye
****

Performans: 5
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 175



« Yanıtla #5 : 23 Mart 2016, 18:10:30 »

Bana dostlar alışverişte görsün hesabı hazırlanmış bir müfredat gibi geldi.onun yerine önce müfredatla üniversite sınav konularını çakıştırsınlar.Okutulan kitaplarda yer almayan kavramları sormasınlar...
Kayıtlı
erenname
Deneyimli Üye
****

Performans: 38
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 185


« Yanıtla #6 : 24 Mart 2016, 19:25:36 »

Çok güzel daha güzelleştirilebilir. Özellikle "Büyük Yapboz Bölgeler" başlığındaki konular coğrafyayı bir ezber yığını olmaktan kurtaracağa benziyor.
Kayıtlı
eforx
Deneyimli Üye
****

Performans: 113
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 161



« Yanıtla #7 : 25 Mart 2016, 05:54:34 »

Ben güzel olduğuna katılmıyorum
Konular birbirine çok karıştırılmış. İlgisiz konular ardı ardına gelmiş. Bir birleri ile ilgili konular ise bölünmüş. Konu bütünlüğü bozulmuş. Konular arasındaki bağlar koparılmış. Coğrafyanın bilgi sistematiği bozulmuş. Konu şemaları arasındaki bağ bırakın öğrencinin algılamasını öğretmenin bile güçlükle kavrayacağı kadar karmaşık hale getirilmiş. Tema sayısı gereğinden çok fazla. Tema düzenine uysun diye yapılan düzenleme karmaşanın artmasına neden olmuş. Bu haliyle program başında belirtilen amaçların sağlanması mümkün gözükmemektedir. Üstelik öğrencinin sistemleştiremediği ve algılamakta zorluk çekeceği bu program başarının düşmesine; öğrencinin somut örnekler verilen ve yaşam ile bağlantı kurulan coğrafya dersine olan ilgi ve isteğinin iyice azalmasına yol açacaktır.
Hani önceki müfredatta neyi ne kadar vereceğimizi gösteren öğretmen kılavuz kitapları hazırlanıp dağıtılacaktı? Bu yapılmadıktan sonra konular yine ezber ağırlıklı işlenir ve sorulur. Benim kanaatime göre soru tarzının yorumdan uzaklaşarak ezbere kaymasının sebebi, cevap anahtarı hazırlama ve bu anahtara göre değerlendirme yapma gerekliliğinden kaynaklanıyor...
Öğrenciye ucu açık, yorumları geniş olabilecek soruların yöneltilmesi; hem cevap anahtarının hazırlanması hem de değerlendirmesinin güç olması nedeniyle kaçınılan bir durumdur. Hele ortak sınavların yapıldığı ve öğretmenlerin başarılarının karşılaştırıldığı şu günlerde kimse yoruma açık değerlendirmesi güç soru sormayacaktır.
Aynı konuları içeren farklı ders kitaplarında bile konuların içeriği açısından bariz farklılıklar var. Birinde yer alan bir konu alt başlığı diğerinde yok. Bu müfredatın değiştirilmesi yerine var olan konuların içeriğinin detaylı bir biçimde belirlenmesi ve işleniş basamaklarına adım adım açıklık getirilmesi; üstelik buna yönelik "öğretmen kılavuz kitaplarının" hazırlanması daha yerinde olacaktır.
Üniversite sınavları konusunda erdal49 hocama katılıyorum.
Ama biz öğretmenlerde bile konuya ilgi düzeyi ortada. Maalesef kaç gün kaldı müfredat olduğu gibi değişecek. Bizleri ve çalışmamızı bu kadar ilgilendiren bir konuya iyi veya kötü cevap veren sayısı zaten biz öğretmenlerin olaya yaklaşımını ortaya koyuyor.
Kayıtlı

İlimden önce Edep gelir
 İmam MALİK
Canı Canana Kurban Eyleyen Gelsin Bu Meydana...
....

Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen
Merdüm-i dide-i ekvan olan ademsin sen
Şeyh Galip
ataol
VIP Üye
******

Performans: 46
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 518


« Yanıtla #8 : 26 Mart 2016, 11:07:59 »

tekrar ediyorum.......içerikten  ziyade uygulama konusunda çok büyük sıkıntı olacak bu müfredat uygulanacak sa ki uygulanacağa benziyor.....11. sınıf ve 12. sınıf larda coğrafya dersi zorunlu olmak zorunda........dikkatimizi ve yorumları bu yönde yapalım .....sonunda her yiğit sınıfa girdiğinde kendi ile başbaşa dır.....ve insiyatif ondadır......ha ondan başlamış ha bundan farketmrez.......11. sınıf ve 12. sınıf coğrafya dersi ZORUNLU  OLMALI.....
 
Kayıtlı
foz19788791
Deneyimli Üye
****

Performans: 18
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 179


YAPTIĞIN İYİLİKLER ÖLÇÜSÜNDE HAYATINIZ GÜZELLEŞİR.


« Yanıtla #9 : 28 Mart 2016, 11:29:04 »

dersin seçmeli olması onun içeriğinin azaltılmış olmasını gerektirmez yanlışlardan biride bu bence
her sınıf düzeyinde coğrafya zorunluolmalı  bir bütün olarak verilen coğrafyanın mezun olduktan sonrada işine yarayacak vi değim yerindeyse kitabın sayfalarının bir kısmını boş bırakıp o sayfalar zorunlu olanlarda dolu siz seçmeli  gördünüz ondan eksiksiniz cevabı saçma diye düşünüyorum.
 yeni değişecek coğrafya proğramında konuları hafifletiyorum değip yüzeysel geçilip ülke bazındaki sınıavlarda ince ayrıntı sorulup sonra biz öğrencilerden verilen bilğilerin yorumuyla bu istenilenleri bulmasını bekliyoruz. bilmeden insan neye dayanarak yorum yapacak. işin özünde kitabın hazırlanırken dolu olup olmadığı önemli.
ben 16. yılımı çalışan bir öğretmen olarak özellikle Türkiye Fiziki Coğrafyası dersimi geri istiyorum.
Kayıtlı

YAPTIĞIN İYİLİKLER ÖLÇÜSÜNDE HAYATIN GÜZELLEŞİR.
eforx
Deneyimli Üye
****

Performans: 113
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 161



« Yanıtla #10 : 02 Nisan 2016, 23:11:26 »

Türkiye Coğrafya Kurumu
Müfredat Değerlendirme Raporu
http://www.tck.org.tr/notice/1459543538.pdf
Kayıtlı

İlimden önce Edep gelir
 İmam MALİK
Canı Canana Kurban Eyleyen Gelsin Bu Meydana...
....

Hoşça bak zatına kim zübde-i alemsin sen
Merdüm-i dide-i ekvan olan ademsin sen
Şeyh Galip
aumit
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 31


« Yanıtla #11 : 05 Nisan 2016, 16:38:29 »

Paylaşım için teşekkürler sayın hocam.
Kayıtlı
gcetin
Yeni üye
*

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 30


« Yanıtla #12 : 05 Nisan 2016, 18:37:40 »

paylaşım için teşekkürler...
Kayıtlı
melih_34
Uzman Üye
*****

Performans: 79
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 382


« Yanıtla #13 : 05 Nisan 2016, 18:47:41 »

CBS yi doğru dürüst biz bile bilmiyoruz. Bu konuyu nasıl anlatacağız merak ediyorum. Bilen veya anlayan birileri bizi aydınlatırsa sevinirim. Görüşlerinizi bekliyorum.
Kayıtlı

oku,ilme etme şek kırk cahilden iyidir bir eşek
komkarbey
Uzman Üye
*****

Performans: 10
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 251



« Yanıtla #14 : 06 Nisan 2016, 18:40:14 »

Önce bize seminer verirler hocam biz üniversitede biraz öğrenmiştik ama daha önce almayanlarda sıkıntı yaratır birde bizim okulda bilgisayar az olanlarında yarısı bozuk....
Kayıtlı
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic