Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 11   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Yeni Coğrafya Müfredatı Uygulamaları - Tüm Tartışmalar  (Okunma Sayısı 77548 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Zeki GÜRBÜZ
Genel Moderator
******

Performans: 1698
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3882


Çine Anadolu Öğretmen Lisesi


« Yanıtla #15 : 03 Ekim 2009, 15:25:00 »


Yalova seminerine katılan arkadaşlara çok yakında değişiklikler açıklanacak denmiş.Geçenlerde seminerle ilgili bilgilendirme toplantısı yapıldı.Bu şekilde bir ifade kullanıldı.
Kayıtlı



    
       
        YURDUM
Ağladığım senin içindir
Güldüğüm senin için
Öpüp başıma koyduğum
Ekmek gibisin...
zyalcin18
Yeni üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 23



« Yanıtla #16 : 04 Ekim 2009, 19:01:52 »

merhaba arkadaşlar. ben bu sene yalovadaki seminere katıldım ve orada 9. sınıflara revizyon yapılacağı fakat bu sene yetişmesinin mmkün olmadığı, seneye ise büyük ihtimalle yeni haliyle 9. sınıflara coğrafya anlatacağımız söylendi. özellikle beşeri konların büyük kısmının 10. sınıfa terfi edeceğini öğrendik.
Kayıtlı
zyalcin18
Yeni üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 23



« Yanıtla #17 : 04 Ekim 2009, 19:08:15 »

devam ediyorum mesajıma.  arkadaşlar genelde kitaba takılıp kalıyorlar. kitap farklı bir şeydir program farklıdır arkadaşlar. sizin kitabı aynen işlemenizi kimse beklemiyor. önemli olan KAZANIMLARDIR. kazanımı verin de ister meb kitabından verin isterseniz hiç kitap kullanmayın isterseniz kendi hazırladığınız veya coğrafya sitelerinden indirdiğiniz etkinlikleri kullanın isterseniz kitaptakı etkinlikleri kulanın. hatanız şu program deyince kitabı anlıyorsunuz. Servet hocamız ve Salih hocamız kitabı hazırlamadılar programı hazırladılar. insanları yargılarken önce olay hakkında yeterli bilgi sahibi olun sonrayorum yapın. lütfen kitaba aynen bağımlı kalmayın.  muhabbetle
Kayıtlı
Zeki GÜRBÜZ
Genel Moderator
******

Performans: 1698
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3882


Çine Anadolu Öğretmen Lisesi


« Yanıtla #18 : 04 Ekim 2009, 19:13:11 »

devam ediyorum mesajıma.  arkadaşlar genelde kitaba takılıp kalıyorlar. kitap farklı bir şeydir program farklıdır arkadaşlar. sizin kitabı aynen işlemenizi kimse beklemiyor. önemli olan KAZANIMLARDIR. kazanımı verin de ister meb kitabından verin isterseniz hiç kitap kullanmayın isterseniz kendi hazırladığınız veya coğrafya sitelerinden indirdiğiniz etkinlikleri kullanın isterseniz kitaptakı etkinlikleri kulanın. hatanız şu program deyince kitabı anlıyorsunuz. Servet hocamız ve Salih hocamız kitabı hazırlamadılar programı hazırladılar. insanları yargılarken önce olay hakkında yeterli bilgi sahibi olun sonrayorum yapın. lütfen kitaba aynen bağımlı kalmayın.  muhabbetle
Ben programı da beğenmiyorum!
Kayıtlı



    
       
        YURDUM
Ağladığım senin içindir
Güldüğüm senin için
Öpüp başıma koyduğum
Ekmek gibisin...
cheri
VIP Üye
******

Performans: 323
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1165



« Yanıtla #19 : 04 Ekim 2009, 20:45:47 »

Arkadaşlar, bu sene 7-11 Eylül  tarihinde Yalova-Esenköy'de yapılan seminere katıldım.Orada TTKB'den yetkililer vardı.9.sınıf programında revizyona gidiliyor.Mekansal Bir Sentez Türkiye öğrenme alanındaki bazı kazanımların 10.sınıfa aktarılacağını söylediler.Kurula sunulup onay aldıktan sonra ,önümüzdeki sene uygulamaya konulacak...
Kayıtlı
mektep
VIP Üye
******

Performans: 513
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1246


Site
« Yanıtla #20 : 04 Ekim 2009, 20:48:02 »

aynen zeki hocama katılıyorum proğramda bütünlük ve devamlılık yok.konularda daldan dala geçilmiş.bence verilmesi gerekenler eksik kalırken bazı konularda çok tekrara düşülmüş.coğrafyanın fiziki yönü ve türkiye coğrafyası kısmı çok arka planda kalmış.proğram daha özenli hazırlanabilir.hatta bu konuda genel bir eğilim yoklaması yapılabirdi.inşallah değişecek dediğimiz proğram bunu da aratmaz
Kayıtlı

.                   Yine yazlar gelir,yüreğime oturmuş,saçlarıma vurmuş kışlara inat...
best54
Yeni üye
*

Performans: 2
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 12



« Yanıtla #21 : 04 Ekim 2009, 21:31:39 »

Açıkçası ben de programı beğenmiyorum zyalcin hocam. Objektif olalım, mevcut kazanımlar yeterli mi sizce?..
Kayıtlı
zere
Uzman Üye
*****

Performans: 43
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 491


Güzel Günler Göreceğiz Çocuklar


« Yanıtla #22 : 04 Ekim 2009, 23:15:42 »

Düzenleme yapıldığı sanırım kesinleşti burada arkadaşlarımdan ricam ve benim öğrenmek istedigim düzenlemeyi yapan ttkb de kimlerdir, bu düzenlemeyi yaparken bizlerin görüşlerine başvuracaklarmı düzenlemeyi kime ve neye göre yapıyolar,bizlere yani bu dersi okutan ve sıkıntısını çekenlerin fikrini almadan yapacaklarsa benim korkum yine yanlış şeyler olabilecegi ve sıkıntıların kalkmayacagıdır. 
Kayıtlı
DeDe
Ahmet Aydoğmuş
Genel Moderator
******

Performans: 1411
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1504


« Yanıtla #23 : 05 Ekim 2009, 06:16:11 »

  Coğrafya derslerinin uygulamasında teknolojik koşulların olması gerekli. Bu olmadığı sürece ezberle-unut şeklinde öğretime devamdan başka çıkar yol görülmüyor. Bazı harita, grafik, şema vs. çizdiriyoruz ama bu müfredat daha farklı koşullar gerektiriyor. Konuda geçen bir olayı veya sorunu anında internet ortamında sorgulayabilme veya terabayt ölçeğindeki görsel malzemelerimizi öğrencilerin faydalanmasına sunabileceğimiz teknoloji sınıfları yaygın değil. Ben Anadolu Lisesi statüsündeki bir okulda bulunmama rağmen coğrafyacıların sınıfı yok. Okula çok öğrenci alınması nedeniyle derslik sıkıntısı çekiliyor.
  İkinci bir olay, tüm illerden yeni coğrafya kazanımları ile ilgili raporlar, istekler, eleştiriler istendi. Her okul iyiniyetle görüşlerini oluşturdu. Bunlar İl Milli Eğitim Müdürlükleri bünyesinde rapora dönüştürülerek bakanlığa iletildi. Bunun üzerinden üç yıl geçti. Ayrıca gerek Talim-Terbiye nezdinde gerekse Coğrafya sitelerinde bilgi yanlışları, güncel olmayan bilgiler hep iletildi. Ama sonuç ha bugün ha yarın sürüncemede kaldı. Şimdi de okulların açıldığı sırada yine gündeme gelen bir  güncelleme olayı.
  Bizde bu tür işler kaplumbağa hızıyla yürür. Buna alışıp iyimser beklentiler içine girmeyelim. Hayal kırıklığı yaşamamak için.
Kayıtlı

Emekli Coğrafya Öğretmeni Batıkent / ANKARA
inkonsekant
Deneyimli Üye
****

Performans: 8
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 188


« Yanıtla #24 : 06 Ekim 2009, 20:34:22 »

tartışmayı ilgi ile izliyorum. zyalçin18  nikli arkadaşımızın hatırlatmasını dikkate almak lazım...
program ayrı, ders kitapları ayrıdır.. aslolan ttk nun kabul ettiği ders programıdır. gönül isterdi ki ders kitaplarımız daha doyurucu olsun, ders programına birebir uysun..şunu unutmayalım ki ders içerikleri büyük oranda  dersi anlatan hocaya bağlıdır.istediğiniz kadar zenginleştirebilirsiniz.kaynak kullanabilirsiniz..selamlar...
Kayıtlı
fuzuli
Genel Moderator
******

Performans: 1266
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2055


« Yanıtla #25 : 06 Ekim 2009, 20:46:13 »

Bence seçmeli Türkiye coğrafyası(fiziki) dersi konulmalı Çünkü bu şuan ki durumda bu oldukça yetersiz görünüyor Ülkemizi yeterince öğretemiyoruz 
Kayıtlı

Bazıları dünya sadece kendi etrafında dönüyor zanneder...
MLM
Uzman Üye
*****

Performans: 42
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 408


« Yanıtla #26 : 07 Ekim 2009, 06:12:43 »

    (((( Hocam konu ile ilgili hiç bir bilgim yok.Fakat uzun yıllar öğretmenlik yaptığımdan biliyorum ki eleştiri ve fikirlerimizi kimse dikkate almıyor.Yanlışlar ısrarla devam ediyor.Çünkü kitapları ve müfredatı konuya hakim olmayan insanlar hazırlıyor diye düşünüyorum.
     Basılan kitaplardan işin ciddiyetsizliği gözler önünde zaten binlerce yanlış aşırma bilgiler.Bu eğitim anlayışı ve ciddiyetsizlıkle güncellemede de amaç dışına çıkılacaktır.)))

 
((((Kesinlikle katılıyorum.Sınıfta kaçkez bazı bilgilerin yanlışlığını dile getirdiğimi ben bile hatırlamıyorum.Temel sorun  talim terbiyede bu alanda çalışanların seçiminin sağlıksız yapılmasından kaynaklanıyor kanaatindeyim.Genelleme yapmak istemem ama orada çalışıp  okula dönen öğretmenlerin öğrenciler tarafından konuya hakim olmadıklarına dair şikayetler almıştım ))))

aynı hatada ısrar ediyoruz arkadaşlar....

bir kere "müfredatı hazırlayan kişiler" ile "kitapları yazan kişiler" aynı değil...

ikincisi: en büyük hatamız, kitaplar üzerinden müfredatı algılamaya-anlamaya çalışmak...

samimiyetle soruyorum: kaç coğrafya öğretmeni, 2005 te okullara gönderilen müfredat tanıtım kitabını inceleyerek, okuyarak, sorgulayarak "coğrafya müfredatını" anlamaya çalıştı?

müfredatı hazırlayan kişilerin yetersizliğinden bahsedilmiş...ilginç...biri doç dr. servet karabağ, diğeri yrd.doç dr.slih şahin...gazi üniv.gazi eğitim fak. coğrafya eğitimi abd. den...14000 coğrafya öğretmeninden hangisi veya hangileri daha kapsamlı bilgiye sahip acaba?

ders kitaplarını karıştırarak müfredatı anlayamazsınız arkadaşlar...

bence bu müfredatın mantığına göre, ders kitabı bile basılmaması lazım...

elbette sürüyle hatalar var müfredatta...

seminerlerde toplantılarda bunlar dile getiriliyor...

bir de uzun yıllar eski müfredata alışmış insanlar olarak, "eski müfredata eleştirel gözle bakan kaç coğrafya öğretmeni var?"


diğer bir husur milli eğitim sisteminin hatalarının saçmalıklarının cezasını neden şahıslara kesiyoruz?

müfredatı hazırlyan kişilere, hatalar eleştiriler ulaştığında, ilgili kişilerin düzeltme yapabilmesi ve bunun uygulamaya geçebilmesi için hangi işkencelerden geçmeniz gerektiğini biliyor musunuz?

bir de şöyle bir şey söyleyeyim: 2005 eylülünde mehmet ali ercan hocamızın yıllık planları olmayasaydı, bu müfredatın uygulama oranı  ilk yılında % 20 yi geçmezdi...
 
bu kadar ciddi düşünüyorum...

lütfen iğne kendimize, çuvaldız başkalarına...

selamlar...
Kayıtlı
mehmetaliercan
Mehmet Ali ERCAN
Moderator
*****

Performans: 1817
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 799



Site
« Yanıtla #27 : 07 Ekim 2009, 06:52:53 »

samimiyetle soruyorum: kaç coğrafya öğretmeni, 2005 te okullara gönderilen müfredat tanıtım kitabını inceleyerek, okuyarak, sorgulayarak "coğrafya müfredatını" anlamaya çalıştı?
Haklısınız hocam. Halen bana 2 saatlik derslerde neden bazı kazanımların olmadığı soruluyor. Şaşırmıyorum artık
Kayıtlı

Balıkesir Merkez Bahçelievler Anadolu Lisesi Coğrafya Öğretmeni
ATAYURTLU
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 30



« Yanıtla #28 : 07 Ekim 2009, 14:11:55 »

ihtiyaç olmasına rağmen,coğrafya müfredatı ile ilgili çok büyük radikal değişiklikler yapılmıyor.duyduğum kadarıyla,bazı kazanımlar yer değiştiriyor.mesela 9 sınıf kazanımlarından 5 tanesi 10 sınıfa alınıyor.9 sınıfın müfredatının ağırlığı birazda olsa hafifletilmiş oluyor.yalnız ben şahsen yeni coğrafya 9 kitabında yeni baskısında bu değişiklikleri bekliyordum.(son baskı kitabı henüz detaylı incelemedim)aslında çoğu arkadaşımızın ifade ettiği gibi coğrafyada müfredat konularının azaltılıp,kolay ve anlaşılır tarzda kitapların yeniden yazılması gerekiyor.birde şu husus bence önemli.öğretmen arkadaşların milli eğitim kitaplarına tamamıyla bağımlı olmamaları hususu,alışkanlık olsa gerek genelde kitaba harfiyen bağımlı oluyoruz,aslında müfredatı hazırlayan çok değerli akademisyen hocalarımızın istekleri kazanımları dikkate almamız ve içeriği tamamiyle kendimizin hazırlaması,mesela başlığı  ''muhteşem dörtlü''koyduk herkes konuyu anlatırken ünitenin ismini piyasadaki kitaplar dahil bu isimle anlatıyor.halbuki istenen bununda kullanılacağı gibi öğretmen arkadaşların kazanımları dikkate alarak istediği şekilde konuyu kendine özgü başlıkla anlatabilmesi.zaman konusunda kesinlikle bir artmanın söz konusu olmayacağı söyleniyor.normalde 1 saat düşünülen 9 sınıf coğrafya dersinin zar zor 2 saate çıkarılabildiği(tabiki çok yetersiz)bunun dışında talim terbiyeden değerli hocalarımız var,müfredat konusunda bunlarda büyük gayretler harcıyorlar.mesela 4 saatlik coğrafya müfredatı kitabı ile 2 saatlik coğrafya dersi müfredatı kitabının ayrı ayrı basılıp 2 kitapbın ayrı bir şekilde müfredata uygun olarak basılması,bu konuda teklif verdiklerini duydum.bunun dışında şu anda coğrafya ile ilgili son değişikliklerin neler olacağını bilemiyorum,fakat çok büyük şeyler beklemiyorum.son gelen kitapları gördüğümde özellikle 10 sınıf coğrafya kitabında tor topoğrafyasını ve resimlerini görünce  ümidim kırıldı.acaba geçen ellerinde kalan kitaplarımı getirip.öğrencilere dağıtıyorlar diyede içimden geçmedi değil.
Kayıtlı

ERER

''hori hoo  ... Hey,Yüreği yanan,gönlü perişan''
cheri
VIP Üye
******

Performans: 323
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1165



« Yanıtla #29 : 07 Ekim 2009, 15:14:59 »

2005 yılından beri bu müfredat bu sitede tartışılıp duruyor!!Beğenen var beğenmeyen var!Beğenmeyenler çoğunlukta .....Ama büyük çoğunluk neden beğenmediğini ,nelerin yanlış olduğunu söyleyemiyor bile!!
sadece beğenmiyoruz..Bizler eski müfredatıda beğenmiyorduk!Sıfırdan yeni bir müfredat yazılsa onu kaç kişi beğenecek acaba??Yoksa elinizde dört dörtlük bir müfredat mı var?Varsa ortaya koyun o zaman.
Bu müfredatın eksik tarafları olabilir..Doğaldır..Bunlarıda sizlerden gelen eleştiriler doğrultusunda düzeltmeye çalışıyorlar.9.sınıftaki revizyon gibi!
Daha kitapla müfredatı ayırt edemeyen bir sürü arkadaşımız var!Program kitabını bırakın okumayı,program kitabından bihaberdar bir sürü arkadaşımız var!!!!!Hangi kazanımın hangi sınıflarda okutulacağını bilmeyenler...vs.Saymakla bitmez..
Arkadaşlar şu anda elimizde bu müfredat var.Beğenelim beğenmeyelim...Bundan sonra yapılacak bu müfredatın özünü kavrayıp,elimizden geldiğince (imkanlar ölçüsünde) uygulamaya çalışmak!
Eğer iyi incelenir kavranılırsa bu müfredatın ve yaklaşımın eskisinden çok daha iyi olduğu görülecektir.
Kayıtlı
Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 11   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic