Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Hayali Çizgiler: Paralel ve Meridyenler  (Okunma Sayısı 12885 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Karzer
Sürekli Üye
***

Performans: 121
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 132


Site
« : 12 Ekim 2007, 23:41:44 »


Hayali Çizgiler: Paralel ve Meridyenler konusu hakkında hazırladığım kısa ve pratik bir sunum çalışması boyutuda gayet cazip sanırım Smiley

http://www.cografyaogretmeni.org/364635



Eleştirilerinizi bekliyorum !
Kayıtlı
DoguateS
Doğu ATEŞ
VIP Üye
******

Performans: 1781
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1125



Site
« Yanıtla #1 : 13 Ekim 2007, 00:27:12 »

İlk indiren ilk inceleyen sanırım ben oldum çünkü 1 yazıyordu. Hem öğrencim hem kardeşim olarak çalışmalarını ne kadar taktir ettiğimi biliyorsun. Sunumlarını çok beğendiğimi belirtmem lazım. Gerçi ben sana bu işi bırakmanı söylesemde sen beni pek dinlemiyorsun. Smiley

Şimdi burada senin sunumundan ziyade genel olarak sunum nedir ve ne olmalıdır meselesinin üzerinde biraz duralım. Yani kızım sana söylüyorum gelinim sen anla olayı olsun.

Bilimsel, akademik, iş veya para amaçlı herhangi bir çalışmanın görsel öğelerle yapılmasına sunum diyoruz. Geçmişte bu iş asetatlarla yapılırken şimdilerde sinevizyon cihazlarıyla yapılıyor. Bazen bakıyoruz çoğu arkadaşımız bunu sanki ilk kez kendileri yapıyormuş gibi bir hava içindeler. Ayrıca bir sunum yapmak için (ki biz konuya asıl mesele olan yansıtma veya yansı kısmıyla başladık) illa da bir teknolojik araç gerekmez sınıf ortamının şeklinden, ortada dahil edilecek öğelere kadar pek çok şeyle sunum yapılabilir. Hatırlarsınız çocukluğumuzda kareteciler pişti kağıdı ile düşmanlarını mağf ve perişan edebilmekteydi. Yani elinizdeki teknolojik donanımdan ziyade bir sunum yapılırken öncelikle amaç belirlenir. Bu amaç yapılacak sunumun içeriği ile sunumu yapacak kişinin bilimsel ve eğitsel donanımı ile yakından ilgilidir. Örneğin sınıf ortamında konuya hakim olmayan öğretmen için içinde yazısı bol bir sunum kullanmak evla olduğu gibi, kişiyi sürekli yansıdakini okumak zorunda bıraktığı için olumsuz etkide de bulunabilir. Öğrencinin gözünden düşürebilir. Çünkü öğrenci daima konuyu en iyi bilenin siz olduğunuzu düşünmelidir. İnanmayan bir beyin asla öğrenemez öğrenmiş taklidi yapar. Bunun en güzel örneği sempozyumlarda yaptığı sunumu yansıdan okuyan öğretim üyeleridir ki bunları kimse dinlemez, sunuyu yapanın pek bir önemi yoktur önemli olan yansıda geçen kavramlardır. Herkes esrar içmiş haşhaşi gibi perdeye odaklanır. Doğal olarak sunumu yapanı kimse ciddiye alıp soru da sormaz. Sunucu kimse bana soru sormadı demek ki çok iyi sundum diye düşünür.

Amaç belirlemek kendi yeterliliklerimiz ile öğrenci hazır bulunuşluğunun değerlendirilmesi sonucunda ortaya çıkar. Örneğin öğrencinin hiç tanımadığı şekil ve haritalar konunun anlaşılmasına engel teşkil eder. Bu nedenle amaç belirlenirken öğrencinin düzeyi dikkatlice göz önünde bulundurulmalıdır.

Amacını iyi belirlemiş bir sunumcu bu amaca ulaşmak için materyal seçimini de sağlıklı yaptıktan sonra şunu düşünmelidir. Eğer sunumunu yapılandırmacı yaklaşıma uygun hazırlayacaksa öğrenciyi şaşırtmalı, dikkatleri toplamalı ve düşündürmelidir. Ancak kimse bana kızmasın 100 mb ye ulaşan boyutları ile coğrafyacıların son yıllarda hazırladığı sunumlar klasik ders kitapları mantığı ile aynı yolda ilerlemektedir. Çünkü aşırı sayfa sayısı, uzun görsel metinler ve ne olduğu anlaşılamayan kapsamlı şekiller kişiyi konudan uzaklaştırır dikkati dağıtır. Türk öğrenci mantığı gereği (bizler hazırladığımız sunumlarla da öğrenciyi mecbur bırakıyoruz) sunumda geçen yazıları bile not tutmak ister. Ama uzun uzadıya konuyu bir kitap gibi perdeye yansıtan sunumlar bunun önünde büyük bir engeldir.

Günümüz coğrafya anlayışı olan yapılandırmacı yaklaşımı esas alan bir sunumda fazlaca bir yazı olmamalıdır. Şekiller iyi seçilmiş olmalı, diğer taraftan sunucu yani öğretmen sunu ve konu hakkında detaylı bilgiye sahip olmalıdır. Soru-bilmece-şaşırtmaca ve sununun içine yerleştirilebilecek ilginç karikatürler meseleyi sürekli canlı tutar. Öğretmen soruları yönlendirirken konunun nereye varacağından da haberdar olmalıdır. Eğer haberdar değilse acemi akademisyenler gibi sırtını sınıfa dönüp yansıyı okumaya devam edecektir.

Sunum sırasında öğrenci not tutmamalıdır. Çünkü sunumun özelliği öğrencinin dokunma algısından ziyade görme, işitme ve tartışma algılarını aktif hale getirmektir. Bu nedenle sunumda not tutulmaz öğrenci bol bol konuşturulmaya düşüncelerini ifade ettirmeye çalışılır.

Sunum pekiştireç amacıyla kullanıldığında mükemmel sonuçlar alınabildiğini kendi uygulamalarımdan gördüm. Şöyleki; ünitenin arzulanan bölümü bittiğinde öğrenciyi konu ile ilgili olarak hazırlanmış sunum uygulandığında bilgiler daha kalıcı olmaktadır. Örneğin 10. Sınıflarda göçler ve sonuçları konusu sınıf ortamında yapıldıktan sonra bununla ilgili  yazı içermeyen bir sunum ile yapılan tartışmadan çok güzel sonuçlar alınabilmektedir. Benzer şekilde yerşekilleri konusu da bunun için denediğim ve olumlu sonuçlar aldığım bir konudur.

Az önce amaç meselesinde de vurguladığım gibi örneğin 9. sınıf gibi aşırı kavram yükü bulunan programlarda hele bir de ders saati azsa sunum yapmak ya da her konuda sunum yapmak çok yararlı olamayacaktır. Bunun için örneğin bir konuda beyin fırtınası yapmanın olumlu sonuçları olacağına inanıyorsak, diğerinde belgesel izletmeli bir diğerinde de grup etkinlikleri yaptırmalıyız. Çünkü sunumlar da kanıksandığında işlevini yitirir.

Bizler hep dediğim gibi hazırcılığı biraz severiz. Bu yüzden internette gördüğümüz sunumu sınıfımızda değiştirmeden uygulamaya çalışırız. Ancak her sınıfın olduğu gibi her öğrencinin düzeyi farklıdır. Bu nedenle sunumlar ciddi biçimde incelenmelidir. Bunun uygunluğuna bakılmalı, bilgi hataları varsa düzeltilmeli, bizim öğrencimizin anlayamayacağını düşündüğümüz şekiller çıkarılmalı, yazı miktarı azaltılmalıdır. Varsa elimizde sunumu daha ilgi çekici hale getirecek argümanlar eklenmelidir. Tüm bunları yapığımızda sunumumuz hala 10 mb'den büyükse yine bir yerde hata vardır. Ya resimler çok büyük kullanılmıştır. Yada biz hala kitabı tahtaya yansıtmaya çalışıyoruzdur.

Gecenin bu saatinde Nuh'a (Karzer) dair şunu öylemek lazım. İlk sunumlarında sende yığma bilgiler silsilesi içinde bir nevi görsel kitaplar hazırlıyordun. Ancak meslek içinde gördün ki bunları uygulamak hatta ders saatinde yetiştirmek çok zor değilmi? Şimdiki sunumunda ise artık bundan giderek koptuğunu yazı oranını azalttığını, boyutu küçülttüğünü ve anlaşılır şekiller kullandığını görüyoruz. Demekki bu işi ileride mükemmele yakın yapacaksın. Diğer taraftan görüldüğü kadarıyla çalışmalarının herkesçe kullanılmasını arzuluyorsun. Bu da senin çok çok iyiye gittiğini gösterir. Çünkü her yere adını yazan bir öğretmeninin sunumunu kullanmayı kimse istemez.

Saygılarımla...

Doğu ATEŞ
Kayıtlı

Karzer
Sürekli Üye
***

Performans: 121
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 132


Site
« Yanıtla #2 : 13 Ekim 2007, 10:10:08 »

Hocam eleştiriniz için teşekkür ederim.Ben bu mesleğe daha başlamadan önce( Geçen Sene Smiley ) sizinde dediğiniz gibi sunumlarda fazla ayrıntıya inebiliyordum.Sanırım Sunumda şunlara dikkat edilmeli:

-Dersin Süresi
-Öğrencilerin ilgisini çekebilecek görsel öğeler kullanabilmek
-Konunun hassas noktalarına farklı açılarla yaklaşıp ilgiyi çekebilmek...

Benim sunumda kullanacağım 1-2 ilgi çekici animasyon video vardı (Sınıfı uyutmayı engellemek için) boyutu büyütmemek amacıyla buraya eklemedim.Ama bu konuya eklerim hocalarımızın hoşuna gidecektirler...

Bana göre bir konu hakkında 10-12 slaytlık bir sunum fazlasıyla yeterli olabilmektedir.

Kayıtlı
kuvars35
Uzman Üye
*****

Performans: 27
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 476



« Yanıtla #3 : 13 Ekim 2007, 12:43:45 »

paylaşım eğlenceli ve açıklayıcı olmuş. teşekkürler.
Kayıtlı
öykünur
Uzman Üye
*****

Performans: 17
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 288


« Yanıtla #4 : 13 Ekim 2007, 19:16:05 »

sunum çok şirin ve eğlenceli olmuş hocam acaba enlem ve boylamın etkilerine ve dünyanın şeklinin sonuçlarına biraz değinsek iyi olurmuydu diye düşündüm sadece..iyi bayramlar
Kayıtlı
gokhans
Ziyaretçi
« Yanıtla #5 : 13 Ekim 2007, 19:18:40 »

Hocam elinize sağlık.Eğlenceli bir sunu.
Kayıtlı
canarp
VIP Üye
******

Performans: 56
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 850



« Yanıtla #6 : 13 Ekim 2007, 19:24:05 »

Hocam elinize sağlık kısa ve öz anlatmışsınız teşekkürler, iyi bayramlar
Kayıtlı

Ahmet Şişman Kız Anadolu İmam-Hatip Lisesi Coğrafya Öğretmeni
Murat C
VIP Üye
******

Performans: 53
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 891


« Yanıtla #7 : 14 Ekim 2007, 19:54:52 »

Teşşekürler. ellerinize sağlık.
Kayıtlı
geoo
Yeni üye
*

Performans: 2
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 13


« Yanıtla #8 : 14 Ekim 2007, 20:00:29 »

Hocam emeğinize sağlık. her zaman böyle kaliteli sunumlarla karşılaşamıyoruz. okulumda projeksiyon sırası pek bana gelmesede yinede böyle kaliteli sunumlarla arşivimi genişletmiş oluyorum.
Kayıtlı
necatieroglu
Uzman Üye
*****

Performans: 17
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 450



« Yanıtla #9 : 14 Ekim 2007, 20:10:03 »

Çok hoş ve eğlenceli teşekkür ederim.
Kayıtlı

N.Eroğlu
gunban
VIP Üye
******

Performans: 1535
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2505


Güzel günler göreceğiz; güneşli günler, .....


« Yanıtla #10 : 14 Ekim 2007, 20:30:16 »

Sunumu ilgi çekici görüntülerle desteklemeniz sunuyu daha da ilginç ve güzel kılmış.Ellerinize sağlık.
Kayıtlı


Dört nala gelip uzak Asya\'dan
Akdeniz\'e bir kısrak başı gibi uzanan
Bu memleket bizim........
Melik
VIP Üye
******

Performans: 123
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 567


« Yanıtla #11 : 15 Ekim 2007, 08:02:00 »

Ellerinize sağlık hocam. Güzel bir sunu olmuş.
Kayıtlı
neriman54
Yeni Üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3


« Yanıtla #12 : 15 Ekim 2007, 20:22:50 »

sunuları indiremiyorum nedenini bilmiyorum.bilen bana yardım eder mi?
Kayıtlı
Karzer
Sürekli Üye
***

Performans: 121
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 132


Site
« Yanıtla #13 : 15 Ekim 2007, 22:29:30 »

sunuları indiremiyorum nedenini bilmiyorum.bilen bana yardım eder mi?

Kontrol Ettim Hrhangi bir sorun yok hocam , sanırım sorun sizden kaynaklanmış
Kayıtlı
agahgulhan
Sürekli Üye
***

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 115


« Yanıtla #14 : 16 Ekim 2007, 19:39:21 »

 Teşekkürler sayın hocam
Kayıtlı

karacabeyoğlu
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic