Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Zeki öğrenciden değişik bir çözüm  (Okunma Sayısı 5296 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
aaydın
Uzman Üye
*****

Performans: 34
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 266



Site
« : 26 Ekim 2010, 04:48:33 »


sınıfta sormuş olduğum bir gerçek alan sorusuna öğrencimden çok değişik bir cevap geldi. ekte paylaşıyorum.
Kayıtlı
cumalicoğrafyacı
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 17


« Yanıtla #1 : 26 Ekim 2010, 09:37:30 »

hocam 3 ile 15 çarpınca nasıl 75 bulmuş  gerçektende çok zeki bir öğrenciniz varmış tebrikler.
Kayıtlı
koftielma
Uzman Üye
*****

Performans: 61
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 333



« Yanıtla #2 : 26 Ekim 2010, 10:00:26 »

1 cm kare=25 km kare ediyor
Denklem kurup 3 cm karenin kaç olduğunu bulmuş.
3X25=75
Sanırım hocam aktarırken hata yaptı.
Ama bu bir keşif değil. Yani hazır alan formüllerinin nereden geldiğini bu şekilde gösteriyorsunuzdır.
Kayıtlı

Her gün bir yerden göçmek ne iyi.
Her gün bir yere konmak ne güzel.
Bulanmadan, donmadan akmak ne hoş.
Dünle beraber gitti, cancağızım, ne kadar söz varsa düne ait.
Şimdi yeni şeyler söylemek lazım.
BORA BORA
VIP Üye
******

Performans: 19
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 891



« Yanıtla #3 : 26 Ekim 2010, 13:37:06 »

paydanın 5 sıfırını silersiniz.onun karesi ile haraita alanı çarpılır.
5 in karesi çarpı 3 = 75 eder.
Kayıtlı

KFL
BORA BORA
VIP Üye
******

Performans: 19
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 891



« Yanıtla #4 : 26 Ekim 2010, 13:43:44 »

ben bunu fen lisesi öğrencilerine anlatana kadar canım çıktı bugün.
Kayıtlı

KFL
aaydın
Uzman Üye
*****

Performans: 34
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 266



Site
« Yanıtla #5 : 26 Ekim 2010, 13:45:22 »

burda bilinen yöntemden daha pratik yol olduğunu kastetmedim. elinde hiç formül yokken sorulan soruya böyle bir mantık yürüterek cevap veren öğrencinin nasıl güzel bir yol bulduğunu göstermek için yazdım. 5 yazacağım yere 3 yazmışım onu da düzelltim.
Kayıtlı
aaydın
Uzman Üye
*****

Performans: 34
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 266



Site
« Yanıtla #6 : 26 Ekim 2010, 13:47:45 »

ben bunu fen lisesi öğrencilerine anlatana kadar canım çıktı bugün.
hocam ben geçen yıla kadar çok çile çektim zaten. kız meslek, endüstri meslek, düz lise gibi okullarda çalıştım. şimdi öğretmenliğin tadı çıkmaya başladı. öğrencilerimiz çok zeki maşallah.
Kayıtlı
BORA BORA
VIP Üye
******

Performans: 19
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 891



« Yanıtla #7 : 26 Ekim 2010, 13:55:28 »

zeki olmaya zeki benimkiler fazla zekiler
en ince ayrıntısına kadar girdiklerinden özünü kaybediyoruz:)
Kayıtlı

KFL
megane
Uzman Üye
*****

Performans: 31
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 288



« Yanıtla #8 : 26 Ekim 2010, 20:07:08 »

burda bilinen yöntemden daha pratik yol olduğunu kastetmedim. elinde hiç formül yokken sorulan soruya böyle bir mantık yürüterek cevap veren öğrencinin nasıl güzel bir yol bulduğunu göstermek için yazdım. 5 yazacağım yere 3 yazmışım onu da düzelltim.
Hocam artık bu gereksiz formüllerden kurtulmanın zamanı geldi de geçiyor bile...
Bu soruların hepsi çok basit birer matematik sorusu gibi kolay bir denklemle çözülüyor.
Ben anadolu lisesinde çalışıyorum ve kesinlikle formül denen o saçmalıkları öğretmiyorum.
Çünkü çok gereksiz ve boşu boşuna çocukları ezberciliğe alıştırıyor...
Kayıtlı

Ne olursan ol kendin ol, özgün ol.. MEGANE II HB
impress
Ziyaretçi
« Yanıtla #9 : 27 Ekim 2010, 12:50:59 »

bende formüle bağlı kalmalarından hoşlanmıyorum öğrencilerimin ezber bilgi her an hatırlanamayabiliyor ya yanlış daha kolay yapılıyor o yüzden benim için de orantı en güzel yol
Kayıtlı
teaco
Uzman Üye
*****

Performans: 133
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 372



« Yanıtla #10 : 27 Ekim 2010, 19:33:04 »

         bende sizlere katılıyorum.kesinlikle formül vermiyorum.ölçek veriliyorsa paydasından yola çıkıyoruz,yoksa basit eşitlik kuruyoruz çözülüyor.ama öğrencilerin anlaması nedense biraz zor oluyor..
         herhalde mesafe kavramı çok gelişmiyor.örneğin bir gayzerin suyu 20m yükselebilir denildiğinde hiç tepki vermiyorlar 6 katlı bina kadar derseniz oo çokmuş diyorlar:)
Kayıtlı
j.m.229
VIP Üye
******

Performans: 30
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 627



« Yanıtla #11 : 28 Ekim 2010, 10:49:42 »

         bende sizlere katılıyorum.kesinlikle formül vermiyorum.ölçek veriliyorsa paydasından yola çıkıyoruz,yoksa basit eşitlik kuruyoruz çözülüyor.ama öğrencilerin anlaması nedense biraz zor oluyor..
         herhalde mesafe kavramı çok gelişmiyor.örneğin bir gayzerin suyu 20m yükselebilir denildiğinde hiç tepki vermiyorlar 6 katlı bina kadar derseniz oo çokmuş diyorlar:)
aynısını ben de yaşadım...
Kayıtlı
serenato
Uzman Üye
*****

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 205



« Yanıtla #12 : 01 Kasım 2010, 21:17:46 »

         bende sizlere katılıyorum.kesinlikle formül vermiyorum.ölçek veriliyorsa paydasından yola çıkıyoruz,yoksa basit eşitlik kuruyoruz çözülüyor.ama öğrencilerin anlaması nedense biraz zor oluyor..
         herhalde mesafe kavramı çok gelişmiyor.örneğin bir gayzerin suyu 20m yükselebilir denildiğinde hiç tepki vermiyorlar 6 katlı bina kadar derseniz oo çokmuş diyorlar:)
aynısını ben de yaşadım...

Çünkü diğer türlü kafasında somutlaştıramıyor.Ne zaman kafasında şekillendirmiş ise o zaman anlamış demektir
Kayıtlı

"Herkes düşlerinin büyüklüğü kadar özgürdür"
serenato
Uzman Üye
*****

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 205



« Yanıtla #13 : 01 Kasım 2010, 21:22:58 »

         bende sizlere katılıyorum.kesinlikle formül vermiyorum.ölçek veriliyorsa paydasından yola çıkıyoruz,yoksa basit eşitlik kuruyoruz çözülüyor.ama öğrencilerin anlaması nedense biraz zor oluyor..
         herhalde mesafe kavramı çok gelişmiyor.örneğin bir gayzerin suyu 20m yükselebilir denildiğinde hiç tepki vermiyorlar 6 katlı bina kadar derseniz oo çokmuş diyorlar:)
aynısını ben de yaşadım...

Kayıtlı

"Herkes düşlerinin büyüklüğü kadar özgürdür"
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic