Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: okullarda rasat istasyonu  (Okunma Sayısı 3558 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
sarsugh
Yeni üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 39


« : 22 Aralık 2006, 12:48:51 »


ya arkadaşlar bi önerim olacak tı okullarımız da fazla detay olmamak kaydıyla termometre plüvyometre barometre higrometre gibi ölçüm aletleri bulunduraarak küçük bir rasathane yapabilirmiyiz bu konuda bir form oluşturursak sevinirim.
Kayıtlı
albedo
Genel Moderator
******

Performans: 1558
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1793


Kemal Akalın


« Yanıtla #1 : 22 Aralık 2006, 15:48:41 »

Sayın hocam çok güzel bir konuyu açtınız.. bir ara ben bir akvaryum içinde hava olaylarını gerçekleştirebilirmiyiz diye tubitak ın sitesine sormuştum.. soru ve yanıtı aşağıda

"""Selamlar, Bir akvaryumda iklim olaylarının modelini oluşturmak istiyorum. Yağmur,kar,kırağı,çiğ,sis oluşumunu deneysel olarak göstermek istiyorum. Bu konuda nasıl bir düzenek oluşturmam gerekir. Yağmur yağdırmak sorun olmaz ama kar yağışı için kuracağımız akvaryumun belirli bir yüksekliğe ihtiyacı olur mu? İlginize teşekkürler. (Kemal Akalın)

Hava olaylarını izlemek için bölgesel bir meteoroloji istasyonu kurabilirsiniz. Günlük gözlemlerle sıcaklık, yağış, bulutluluk, basınç, rüzgar şiddeti ve yönü, görüş alanı vb. değişkenleri ölçerek kayıt tutabilirsiniz. Yakında dergimizin websitesinde meteorolojiyle ilgili hazırladığımız bilgi paketini yayınlayacağız. Bu pakette meteorolojiyle uğraşmak isteyenler için ipuçları olacak. Şimdiden söyleyelim, meteoroloji isatsyonunu ağaçlardan ve yüksek binalardan uzak, açık bir araziye kurmak gerekiyor. Bu arada, iklimle ilgili gözlem yapmak uzun yıllar alıyor. Bu nedenle, Meteoroloji Genel Müdürlüğü (www.meteor.gov.tr) kayıtlarını inceleyerek de iklimle ilgili veriler elde edebilirsiniz. Tübitak Ulusal Gözlemevinin sayfası (meteo.tug.tubitak.gov.tr) ve Ulusal Metroloji Enstitüsü sayfası’ndan (www.ume.tubitak.gov.tr) yararlanabilirsiniz.

Tuğba Can"""




ben inanıyorum ki okullarda yapılacak bu çalışmalar diğer öğretmenlerin ve öğrencilerin gözünde oldukça rağbet görecek..

Kayıtlı

Tekirdağ KNG MTAL Coğrafya Öğretmeni                             Lodos, herşeyi titretiyor...
DeDe
Ahmet Aydoğmuş
Genel Moderator
******

Performans: 1411
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1505


« Yanıtla #2 : 22 Aralık 2006, 16:33:29 »

  Sayın sarsugh, bu çok güzel bir teklif.İlgi çekici bir çalışma olur.Çok uzun yıllar önce 1960 ların başında benim okuduğum Nevşehir Cumhuriyet ilkokulunda barometre vardı.Toriçellinin cıvalı barometresini cam tüp ile gerçekleştirmişti öğretmenimiz.1 cm kare çaplı ve 80 cm kadar uzunluktaki tüpü cıva ile doldurup yine cıva dolu bir kabın içine ters çevirip daldırmıştı.Cıvanın tüpte kaldığı yükseklik mm/cıva olarak atmosfer basıncını ifade ediyordu.

  Bu tür çalışmalar hoş ama aşılması gereken engeller çok. Gerçekleştiren olur ve paylaşırsa coğrafya öğretmenleri olarak gurur duyarız. İyi çalışmalar.










Kayıtlı

Emekli Coğrafya Öğretmeni Batıkent / ANKARA
çiğdem
Deneyimli Üye
****

Performans: 33
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 158



« Yanıtla #3 : 22 Aralık 2006, 16:45:26 »

arkadaşlar,ben 2000 yılında çalıştığım okula bir rasat  bahçesi kurdum.öğrenci görevlendirdim.ölçüm yapmayı öğrettim.her gün sabahçı ve öğlenci öğrenciler rüzgar yönünü,sıcaklığı varsa yağış türünü ve miktarını okulun görülen bir yerine not ediyorlardı.ben de bir kaç ayda bir bunların ort.değerlerini çıkartıyordum.sonunda çerkezköyün yıllık rüzgarlı gün,hakim rüzgar yönü,yağışlı gün yağışın şekli ,miktarı sıcaklık değerleri,donlu gün vb özelliklerini çıkarttık.öğrencilerin çok ilgisini çekiyordu açıkçası.hergün sıcaklık kaç C diye  panoya bakmayı alışkanlık edinmişlerdi.
bir meteoroloji istasyonundan termometre ve plüvyometre temin etmiştim.ayrıca termometre klubesini de gerçeğine çok uygun marangoza yaptırmıştık. yüksek bir direk diktirip rüzgar gülü ve torbası (otoban kenarlarındaki turuncu torbalardan) koymuştuk.rüzgarın yönünü gayet rahat görebiliyorduk.sadece basınç ve toprak değerlerini ölçemiyorduk.kar kalınlığı için kar leğenimiz bile vardı.sonra ben tayin oldum,gittiğim okulun fiziki koşulları ve bu işi yapmaya gönlü yoktu.ama çok işe yaradığını söyleyebilirim.hala elimde plüvyometrem ve rüzgar gülüm var ama ortam yok.eğer olanaklarınız varsa mutlaka öneriyorum.
Kayıtlı
hlsarikaya
Yeni üye
*

Performans: 8
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 22


« Yanıtla #4 : 22 Aralık 2006, 20:51:15 »

Sayın öğretmenlerim benim bu konuda bir hayalim var sizinle paylaşmak isterim.Hocamın da belirtiği gibi büyük bir su dolu akvaryum ve bu akvaryumun bir noktası ısıtılacak bir noktasıda soğutulacak böylece dünyadaki hava dolaşımının küçük bir örneği yapılabilir diye düşünüyorum.
Kayıtlı
DeDe
Ahmet Aydoğmuş
Genel Moderator
******

Performans: 1411
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1505


« Yanıtla #5 : 25 Aralık 2006, 17:20:13 »

Sanırım olabilir.Suyun hareketini gözleyebilmek için de su içinde asılı kalabilecek tanecikler eklenebilir.
Kayıtlı

Emekli Coğrafya Öğretmeni Batıkent / ANKARA
sarsugh
Yeni üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 39


« Yanıtla #6 : 11 Ocak 2007, 08:03:03 »

cevaplar için teşekkürler sayın öğretmenlerim
Kayıtlı
akın ozan
Yeni üye
*

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 14


yaşasın tam bağımsız TÜRKİYE!


« Yanıtla #7 : 01 Mayıs 2008, 19:23:30 »

sayınn hocam siz ne güzel şeylerden bahsedıyosunuz ama bizim okulda cografya sınıfı bile yok siz baya ilerlemişiniz  ama tugay hocamız(cografya hocası) cografya sınıfını açacagını söyledi en azından bi deniyecek umarım açar bizim o zaman bahsettiginiz aletlerden olur inşallah....
Kayıtlı
GÜNER
VIP Üye
******

Performans: 163
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1202


« Yanıtla #8 : 01 Mayıs 2008, 20:11:54 »

Arkadaşlar istenirse her şey olur ama gönüllü öğrenci ve idarecilere ihtiyaç var.
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic