Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Atmosferdeki gazların artışı küresel ısnmanın sonucu mu yoksa nedeni midir?  (Okunma Sayısı 3843 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Kıraç
VIP Üye
******

Performans: 479
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1014


« : 21 Eylül 2008, 17:48:36 »


Arkadaşlar 12. sınıf kitabının (Yarından Sonra Konusu)17. sayfasında Kürsel ısınma sonucu oluşabilecek olayaların anlatımında " Atmosferde Gaz Oranları Değişecek " başlığında  atmosferdeki  karbon içerikli gazların artışı küresel ısınmanın bir  sonucu olarak belirtilmiş. Oysa  Atmosferdeki karbon içerkli gazların artışı kürsel ısnmanın bir sonucu değil , aksine küresel  ısnınmanın meydana gelmesinin en önemli nedenidir.

Ayrıca " Atmosferde Gaz Oranları Değişecek " başlığı altındaki anlatımda şöyle bir cümle yazılmış " Bu üç gaz olmasaydı  dünya, yörüngesi  çevresinde dönen ve üzerinde canlı yaşayamayacak  kadar  soğuk  bir kara parçasından ibaret olacaktı" Dünya yörüngesi çevresinde  dönmezki, Yörünge: Dünyanın yıllık hareketini  gerçekleştirirken güneş etrafındaki kat ettiği yola denir. Yani dünyanın güneş etrafında dönerken takip ettiği yoldur. Dünyanın kendi yörüngesi çevresinde dönmesi gibi bişey olamaz.. Sanırım burdaki dünyanın dönüş hareketinden kasıt   dünyanın kendi ekseni etrafındaki dönüş hareketi olamlıdır.
Bu konudaki  görüşlerinizi belirtirseniz sevinirim..
Kayıtlı

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK TÜRKİYE'NİN GEÇMİŞİ DEĞİL, GELECEĞİDİR....
Köksal AYDIN
Moderator
*****

Performans: 2935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5093



« Yanıtla #1 : 21 Eylül 2008, 19:20:18 »

Kitaplarımızdaki hatalar aynen devam ediyor hocam.Dikkatinizden bir şey kaçmıyor.

Evet hocam atmosfere salınan gazlar Küresel ısınmanın nedenidir diye biliyoruz ve öğretiyoruz.Burada da bir hata var diye düşünüyorum.

Dünyanın yörüngesi ve ekseninin tamamen birbirinden farklı kavramlar olduğunu ders kitabını yazanlar da herhalde biliyırdur sanırım.Ama sanırım gözden kaçmış.
Kayıtlı

1996'da, şampiyonluk kaçtığında
Bu kadar yaklaşmışken "olamaz" dedi,
Ve kendini incir ağacına astı...
Daha 12 yaşındaydı Mehmet DALMAN!
Şimdi 24 oldun Mehmedim
Ve biz yine yaklaştık...

Çocuklarımızın ayaklarına batan dikenler, ya ektiklerimizdir ya da sökmediklerimiz...


TRAP ZONE
karayel
VIP Üye
******

Performans: 507
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1246



« Yanıtla #2 : 21 Eylül 2008, 21:38:10 »

sayın hocam bam telime bastınız bu kadar aptalca hata birarada olmamalı. Bir soru soruyorlar herkes farklı yorum yapıyor, bir konu anlatılıyor öğretmen anlatırken kendi doğrularını vermek zorunda kalıyor. Böyle saçmalık olmaz. Bu ne başı bozukluk.
Kayıtlı
ugur19
Site Yöneticisi
*******

Performans: 991
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3596


« Yanıtla #3 : 21 Eylül 2008, 21:40:57 »

Kesinlikle haklısın Kıraç Hocam.Bakalım ilerleyen haftalarda neler ile karşılacağız...
Kayıtlı

BİLİMLERİN KRALİÇESİ COĞRAFYA...
traveller
Yeni üye
*

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 19



« Yanıtla #4 : 21 Eylül 2008, 22:44:34 »

Hocam kesinlikle kitaplar tekrar gözden geçirilmeli, Böyle bir mantık olamaz , özellikle insan kaynaklı fosil yakıt gazları olmasa zaten doğal bir süreç olan küresel ısınma hızlanmaz , hızlanamaz. Sonuç değildir kesinlikle nedendir. Smiley
Kayıtlı
Cahit ERAYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2063
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 4836


Cahit Eraydın coğ.öğrt.


« Yanıtla #5 : 22 Eylül 2008, 10:27:15 »

Deneme yanılma yoluyla kitap yazılırsa olacağı budur,Öretmenliğimin hiç bir döneminde bu denli yanlışlıklarla dolu kitap yazımına hiç şahit olmadım,üzücü bi durum.
Kayıtlı



Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır,
Toprak; eğer uğrunda ölen varsa vatandır
traveller
Yeni üye
*

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 19



« Yanıtla #6 : 22 Eylül 2008, 16:57:34 »

12. sınıf coğrafya kitabında bir sorun daha buldum ben arkadaşlar. 5. sayfada Şiddetli Rüzgarlar konusunda,kasırga  hortum ya da tayfun aynı meteorolojik olayı ifade eder diyor , yok artık Smiley
Kayıtlı
delfin
Deneyimli Üye
****

Performans: 33
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 167


« Yanıtla #7 : 22 Eylül 2008, 20:42:03 »

 Kitaplar konusunda görüş bildiren bütün arkadaşlarıma bende katılıyorum..ve bende 12.sınıf ders kitabında volkanik olaylarla ilgili konuda çelişki olduğunu düşünüyorum
madem volkanizma sonucunda ortaya çıkan gazlar güneş ışınlarını tutma özellğine sahip neden o zaman atmosferin alt katları soğuyur..ben bunun tersini düşünüyorummm aksine volkanizma dönemlerinde hava sıcaklıkları artmıştır diye biliyorum..sizler ne düşünüyorsunuz..TEŞEKKÜRLER
Kayıtlı
salp
VIP Üye
******

Performans: 815
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1554

süleyman çelebi anadolu lisesi


« Yanıtla #8 : 23 Eylül 2008, 13:57:51 »

bu güzel bilgiler için teşekürler,
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic