Coğrafya Biz

Karma => Son Gelişmeler => Konuyu başlatan: nirengi üzerinde 27 Nisan 2011, 17:08:21



Konu Başlığı: Kanal İstanbul
Gönderen: nirengi üzerinde 27 Nisan 2011, 17:08:21
Osmanlının daha önce hayalini kurduğu ve boğaz trafiğini rahatlatacak bir proje
(Tabi Montrö bu durumda ne olacak o da ayrı bir konu)
Eğer emekli olmadan biterse, bundan sonra derslerimizde anlatacağımız yeni bir kanalımız daha olacak.
Vatana , millete hayırlı, uğurlu olsun.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: ae_hmt üzerinde 27 Nisan 2011, 17:25:37
şiddetle karşı çıktığım bir proje...! doğal ortama etkileri yanısıra maliyetiyle de dudak uçuklatıyor.. başka sorunumuz yokmuş gibi başka sıkıntılarımız yokmuş gibi hiç dış borcumuz yokmuş gibi minimum 10 Milyar Dolara mal olacak bir projeyle oyalanıyoruz gerçekleşmesi bile zor olan bu projenin ülkemizin bu kritik döneminde ortaya atılmasının amacını(!) takdirinize bırakıyorum..


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: fuzuli üzerinde 27 Nisan 2011, 18:22:31
Bu proje bugünden yarına yapılacak bir proje değil, uzun vadeya yayılarak yapılacak, bu nedenle GAP'a 30 milyar dolar harcayan ülkemiz, bu projeyede gereken parasal kaynakları bulabilecek güçtedir. Zaten Sayın Başbakanımız da bu projenin çok kapsamlı bir çalışma sonucunda üretildiğini, olumlu ve olumsuz etkilerinin hesaplandığını( bu demektir ki artıları çok daha fazla) ifade ettiler. O yüzden şimdi işsizlik, yoksulluktan bahsedilmesinin bir anlamı olmadığını, bu projenin istihdama ve ekonomiye yapacağı olumlu tesirlerin görmezden gelinmemesini tavsiye ediyorum


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: baksu üzerinde 27 Nisan 2011, 21:26:10
Bu proje bugünden yarına yapılacak bir proje değil, uzun vadeya yayılarak yapılacak, bu nedenle GAP'a 30 milyar dolar harcayan ülkemiz, bu projeyede gereken parasal kaynaklara bulabilecek güçtedir. Zaten Sayın Başbakanımız da bu projenin çok kapsamlı bir çalışma sonucunda üretildiğini, olumlu ve olumsuz etkilerinin hesaplandığını( bu demektir ki artıları çok daha fazla) ifade ettiler. O yüzden şimdi işsizlik, yoksulluktan bahsedilmesinin bir anlamı olmadığını, bu projenin istihdama ve ekonomiye yapacağı olumlu tesirlerin görmezden gelinmemesini tavsiye ediyorum

Katılıyorum.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: zeybek43 üzerinde 27 Nisan 2011, 22:04:05
sayın başbakan daha açıklamadan bakalım kimler nasıl bir kulp takacaklar diye sormuştum kendime...cevabını çok beklemedim...adam nükleer santral der..tüh kaka...adam kanal der tüh kaka....ya adam ne yapcak anlamıyorum...bana biraz muhalefet yanlısı kakn hareketler gibi geliyor...başbakan 2B yasassı çıkarırsa...yanlış tüh kaka...seçime giderken biz 2B yi çözeriz..yok öyle yağma yemiyor milet millet uyandı artık..günlerdir tartışlıoyr...hangi siyasetçi hangi bilim adamı kaç tanesi böyle bir proje ortay koyabilmişler....1-2... kanuni de hazırlamış...evet projeler var...ama uygulama ..valla benmde öyle projelerim var ki aklınız hayaliniz almaz...ammma para yok para....adam 10 milyard olar çok para demiş....ya sen 1 gecede ne milyar dolarlar gitti. ozaman nerdeydinm kardeşim....neyse burası güzel bir paylaşım yeri...hemen siyasete giripte canımı sıkmayın..... adam gibi varsa bir eleştirinz yazın çevreymiş paraymış..adam a diyor siz  ne anlıyonuz ayıp ya....


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: laktoz üzerinde 27 Nisan 2011, 22:42:57
Bir defa kanuninin projesi istanbulun anadolu yakası içindi.Avrupa yakası için değil.Ülkenin yarısı açlık sınırı altında yaşarken işsizlik sorunu çığ gibiyken,Universiteyi bitiren onlarca ogrenci işsiz boş dolaşırken bu hayali projelerle insanların ancak gözlerini boyarsınız.Zaten nüfusu 15 milyonu bulmuş bir şehri 20 milyona çıkartmaktan başka ne işe yarayacak bu proje anlamıyorum.4milyar dolar veriyoruz helikopter alıyoruz,10 milyar dolar veriyoruz kanal yapıyoruz,ha birde izmir-istanbul otobanı var körfez geçişli 5 milyar dolarlık proje.Şimdilik aklıma gelenler bunlar bakalım görecegiz nasılsa buralardayız.......... Bu arada Çanakkale de karşıya geçmek için hala bir saat bekliyoruz oraya sakın köprü yapmasınlar beklemek gzl oluyor.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: barbarosömer üzerinde 27 Nisan 2011, 22:58:44
Bu projenin ciddi turizm getirisi olacağını da hesaba katmalıyız. Madem ülkenin yarısı açlık sınırında, madem ülkede işsizlik var, insanlara iş imkanı ve ülkeye gelir getirmeninde bir sakıncası yok o zaman değil mi. Bu bu proje bittikten çok kısa bir süre içerisinde masraflarını çıkartacaktır diye düşünüyorum. Çevresel zararları doğru biçimde hesaplandıysa ve büyük felaketlere gebe değilse yapılmalı. Ayrıca bunu AKP yapmış başka biri yapmış hiç önemi yok. Önemli olan ülkem için iyi şeyler yapılması


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: laktoz üzerinde 27 Nisan 2011, 23:46:31
Nasıl geliri olacak sayın hocam.Zamanında Montrö sözleşmesini yapmışsın ve boğazdan geçen bütün gemilere serbest geçiş hakkı vermişsin.Adamlar enayimi bedavadan boğazdan geçmek varken parayla kanaldan geçsinler.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: adnankocabuga üzerinde 28 Nisan 2011, 05:46:25
3.dünya ülkelerinde bile buna inanan bizden daha az olur,bu projenin onda biri bile olmayan MARMARAY projesi fiyasko ile sonuçlandı.ne zaman biteceği de belli değil.yetkililer çanak çömlek yüzünden uzadı diyor ama işi bırakan fransız firması hiç te öyle demiyor.bak hemen şifre,ales skandalı unutuluverdi.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: sığla14 üzerinde 28 Nisan 2011, 07:33:26
istanbul için daha önemli daha gerçekçi projeler lazım. % 60 ı kaçak olan binaların denetiminin yapılması ve sağlamlaştırılması gerekiyor. bu kanal için ayrılacak kaynak mevcut binaların sağlamlaştırılması ve altyapının güçlendirilmesi için kullanılırsa hem istanbullu için hem de ülkemiz için daha hayırlı olur. dua edelim marmarada deprem olmasın.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: ae_hmt üzerinde 28 Nisan 2011, 09:40:19
sayın başbakan daha açıklamadan bakalım kimler nasıl bir kulp takacaklar diye sormuştum kendime...cevabını çok beklemedim...adam nükleer santral der..tüh kaka...adam kanal der tüh kaka....ya adam ne yapcak anlamıyorum...bana biraz muhalefet yanlısı kakn hareketler gibi geliyor...başbakan 2B yasassı çıkarırsa...yanlış tüh kaka...seçime giderken biz 2B yi çözeriz..yok öyle yağma yemiyor milet millet uyandı artık..günlerdir tartışlıoyr...hangi siyasetçi hangi bilim adamı kaç tanesi böyle bir proje ortay koyabilmişler....1-2... kanuni de hazırlamış...evet projeler var...ama uygulama ..valla benmde öyle projelerim var ki aklınız hayaliniz almaz...ammma para yok para....adam 10 milyard olar çok para demiş....ya sen 1 gecede ne milyar dolarlar gitti. ozaman nerdeydinm kardeşim....neyse burası güzel bir paylaşım yeri...hemen siyasete giripte canımı sıkmayın..... adam gibi varsa bir eleştirinz yazın çevreymiş paraymış..adam a diyor siz  ne anlıyonuz ayıp ya....
hocam siyaset canınızı sıkıyorsa hiç yorum yapmayın derim eleştiriye de saygı konusunda sizi uyarmak haddim değil adam gibi eleştiri yapın demeyi size yakıştıramıyorum zira bugün okuduğum gördüğüm yorumların çoğunda benim dediklerime yakın şeyler var.. bugünkü köşe yazılarında da bu yönde görüşler dile getirilmiş okuyun farklı yorumlar eleştiriler herzaman için güzeldir saygı duymak da bir erdemdir..


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: iskender üzerinde 28 Nisan 2011, 10:20:06
vurun abalıya mantığıyla bir yere varılamaz bence. projenin detayları hakkında burada kim ne biliyor acaba (bilenleri tenzih ederim). eleştirmek herkesin hakkı tebi ki ama bence burada eleştiri yaparken de övgü yaparken de sitenin adına uygun olarak coğrafyacı gözüyle yapılmalı. her projeye birileri yapıyor diye karşı çıkmak da hemen kabullenmek de doğru değil diye düşünüyorum. şahsi kanaatime gelince eğer BÜTÜN yönleri ile iyi değerlendirildiyse güzel bir proje gibi görünüyor. bu ülke öyle yöneticiler gördü ki birilerinin proje yapması bile kar sanki. GAP, MARMARAY, lastik araçlar için tüp geçiş, izmit-izmir otobanı, hızlı tren gibi. her projede birileri mutlaka kazanacak ama ülke de kazanacak. mantık bu olmalı bence. aslında yazacak çok şey var ama şimdi vaktim yok lakin güzel bir tartışma olduğu kesin. hatam olduysa affola.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: ferhatca80 üzerinde 28 Nisan 2011, 13:16:29
Projeyi eleştirenler bunu A partisi değil de B partisi yapsaydı yine eleştirirler miydi? Projeyi hemen benimseyenler size de aynı soruyu tersinden soruyorum. olayı aş,iş vb. önceliğine getirmeden önce dünyada yapılmış projelere bakılıp artılarını ve eksilerini objektif olarak değerlendirmeli. bu arada fırtınalar koparılan önceki tartışmalar da unutulup gitmiş oldu...


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: fuzuli üzerinde 28 Nisan 2011, 13:32:19
Arkadaşlar bizler derslerimizde doğal güzelliklerin ülkemizde oldukça fazla olduğunu ancak çağdaş beşeri yapıtların yetersiz olduğundan bahsederiz mesela neden bizimde bir eyfel benzeri veya burj el arap gibi bir beşeri sembomüz yok diye yakınırız belki de bu proje ülkemiz denilince veya istanbul akla gelecek ve ülkemizin kötü imajının düzelmesine vesile olacaktır.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: cenkurer üzerinde 28 Nisan 2011, 14:50:33
Ekonomik getirisi olmayan ( yandaş müteahhitler hariç), Ekolojik sorunları getirecek, üretim, sürdürülebilir istihdam sağlamayacak, İstanbul'a göçü kat be kat artıracak( böylelikle deprem potasına yaklaşık 20 milyon kişi girecek) ve gsmh'nın 1/10'una mal olacak, İstanbul boğazına hiçbir artı kazandırmayacak bu projeyi olumlu bulan arkadaşlara tek bir sorum var. Biz içten yanmalı motor teknolojisinde ülkelerin çok gerisinde kaldık ama elektrikli motorda dünya ile beraber başlayabiliriz, sizce Kanal İstanbul maliyetine kaç tane elektrikle çalışan araba fabrikası kurulur?

Ayrıca 10. sınıfta aşırı göçlerin olumsuz sonuçlarını ve dünyada kanal ve geçitleri, 11. sınıfta da ekosistem konularını anlatırken, 12. sınıfta kalkınma projelerini ve "kalkınmada öncelikli bölgeleri"ni nasıl anlatıyorsunuz çok merak ediyorum.
Sürç-i lisan ettiysem affola...


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: azraasmin üzerinde 28 Nisan 2011, 14:53:02
Can Dündar'ın ''Çılgın'' İsimli yazısı... (Can Dündar çılgın projeyi köşesinde değerlendirdi)


Başbakan'ın, dün açıkladığı Kanal İstanbul projesini anlatırken dikkatlerden kaçan sözlerini bugün Can Dündar köşesine taşıdı.   Can Dündar'ın "Çılgın" başlığıyla kaleme aldığı işte o yazısı:   Başbakan “Çılgın Proje”sini açıklarken diyor ki:    “Bugün B...oğaz trafiği yüzünden ata yadigârlarımız tehdit altında... Biraz da kültür varlıklarımızı muhafaza etmek adına bu büyük adımı atıyoruz.” Ne güzel!   Ama ondan hemen önce şu cümleleri söylüyor: “Bu zihniyet, Marmaray’ı 4 yıl erteletti bize... Kazılar esnasında çanak çömlek çıkmış diye yatırımı engelletti.”   Peki Boğaz’daki kültür varlıkları “ata yadigârı” da, Marmaray’ın altından çıkanlar niye “çanak çömlek”? Çünkü Başbakan, bu toprakların tarihini Türklük ve Müslümanlıkla başlatıyor. Öncesini “ata”dan saymıyor.   * * * Şu “çanak çömlek”i tekrar hatırlatalım: İstanbul’un en eski yerleşimlerinde, Üsküdar’da, Yenikapı’da, Sirkeci’de Boğaz tüp geçişi için kazı başlayınca, doğal olarak her kazma vurulan yerden tarih fışkırdı.   Yenikapı’da dünyanın en zengin batık koleksiyonu çıktı. Eski bir liman, 35 batık gemi, 9 gömü, 30 binden fazla taşınabilir tarihi eser bulundu. İlk İstanbullulara ait bir köy ortaya çıkarıldı.   Bunlar yalnızca İstanbul için değil, insanlık tarihi ve dünya arkeolojisi için de çok önemli, paha biçilmez buluntulardı. Asıl ilginci, neolitik döneme ait kalıntıların bulunması oldu.   Bu kalıntıların milattan önce 8 binlere uzanıyor olması, İstanbul’un bilinen tarihini değiştirdi. Şehrin tarihinin sanılandan bin yıl öncesine uzandığını kanıtladı. İstanbul’un dünya tarihindeki eşsiz yerini belgeledi. * * * Başbakan bunları aşağılıyor. Daha önce de demişti ki: “Marmaray gecikmeyebilirdi, ama sürekli ‘yok arkeolojik şey çıktı, yok çömlek çıktı, şu çıktı, bu çıktı’ diye önümüze engeller koydular. Yok kuruluydu, yok yargısıydı, bunlara takılıp kaldık. Bundan sonra engel tanımayacağız; bedeli ne olursa olsun”. Arkeolojinin bittiğinin ilanıdır.   Tabii akademik kurulların ve yargının da... Heykeli nasıl “ucube” sayıyorsa, arkeolojik eserleri de “8 bin yıllık ucubeler” gibi görüyor Başbakan... Osmanlı sultanlarının “taş-toprak” diye küçümseyerek verdiği arama ve nakil izinleri yüzünden bugün kendi kültürel mirasımızı Londra’da British Museum’da görebiliyoruz ancak...   Bir ülkenin geleceği, geçmişine feda edilemez elbette... Ama geçmiş de gündelik çıkarlar uğruna böyle bir kalemde harcanamaz. Sonra bir bakmışsınız, mazinin en nadide mirasına “kâğıt parçası, kumaş parçası, kıl, tüy” diyen bir nesil yetişmiş. * * *   Kusura bakmasınlar: Önce “İnsanlık Anıtı”nın “Allahüekber” nidalarıyla kellesinin alınması, ardından dev proje açıklanırken arkeolojik eserlere bir kez daha “çanak çömlek” muamelesi yapılması, bende “çılgın proje” iştahı bırakmadı.   “Tükürürüm böyle sanata”, “Yıkarım bu ucubeyi”, “Yargı, kurul tanımam; ezer geçerim” zihniyeti bana yeterince “çılgınca” geliyor zaten...   Genelde heykeller, rejimlerden sonra yıkılır.   İnsanlık Anıtı’nın yıkımı da kültürel bir rejim değişikliğini simgeliyor.   Yargıyı engel sayan, sanata balta vuran bu yeni kültür rejiminin her çılgınlığından kuşku duymak hakkımız... “...bedeli ne olursa olsun...”     


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: impress üzerinde 28 Nisan 2011, 16:10:46
zeybek43 hocam eleştri yapmaktan hoşlanıyor ama eleştirilmekten hoşlanmıyor anlaşılan... Her türlü görüşe saygılı olmalıyızdan öte benim canımı sıkmayın tarzı eleştirisini de ben eleştiriyorum.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: hasanoğlan üzerinde 28 Nisan 2011, 18:09:39
     Uluslararası bir hak olarak gemiler boğazlardan parasız geçiyorlar.Neden para vererek kanaldan geçsin gemiler.
     10 yılda bir tanker kazası oluyor.Birkaç gün yandıktan sonra söndürülüyor.Kendine bilim adamı diyenler öyle şey söylüyorlar ki, bir tanker patladığında 25 km çapında herkes ölür veya yaralanırmış.Sanki nükleer bomba!
     Kanalın çevresine yeni bir kent kurulacakmış.Boğazın 1 km genişliğinde kaza riski varken, kanalın 150 metre genişliğinde hiç kaza riski olmayacakmış gibi konuşuluyor.Yani aptal yerine konuluyoruz.
     50 yıldır AB hayaliyle yaşıyoruz.Eh bir 10 yılda kanal hayaliyle yaşarız artık.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: iskender üzerinde 28 Nisan 2011, 18:24:46
yaklaşık 6 dakikanızı alacak lütfen izleyin arkadaşlar.

http://www.trtube.com/bogazici-koprusu-yapimi-26879.html (http://www.trtube.com/bogazici-koprusu-yapimi-26879.html)


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: zeybek43 üzerinde 28 Nisan 2011, 21:19:31
sayın başbakan daha açıklamadan bakalım kimler nasıl bir kulp takacaklar diye sormuştum kendime...cevabını çok beklemedim...adam nükleer santral der..tüh kaka...adam kanal der tüh kaka....ya adam ne yapcak anlamıyorum...bana biraz muhalefet yanlısı kakn hareketler gibi geliyor...başbakan 2B yasassı çıkarırsa...yanlış tüh kaka...seçime giderken biz 2B yi çözeriz..yok öyle yağma yemiyor milet millet uyandı artık..günlerdir tartışlıoyr...hangi siyasetçi hangi bilim adamı kaç tanesi böyle bir proje ortay koyabilmişler....1-2... kanuni de hazırlamış...evet projeler var...ama uygulama ..valla benmde öyle projelerim var ki aklınız hayaliniz almaz...ammma para yok para....adam 10 milyard olar çok para demiş....ya sen 1 gecede ne milyar dolarlar gitti. ozaman nerdeydinm kardeşim....neyse burası güzel bir paylaşım yeri...hemen siyasete giripte canımı sıkmayın..... adam gibi varsa bir eleştirinz yazın çevreymiş paraymış..adam a diyor siz  ne anlıyonuz ayıp ya....
hocam siyaset canınızı sıkıyorsa hiç yorum yapmayın derim eleştiriye de saygı konusunda sizi uyarmak haddim değil adam gibi eleştiri yapın demeyi size yakıştıramıyorum zira bugün okuduğum gördüğüm yorumların çoğunda benim dediklerime yakın şeyler var.. bugünkü köşe yazılarında da bu yönde görüşler dile getirilmiş okuyun farklı yorumlar eleştiriler herzaman için güzeldir saygı duymak da bir erdemdir..
çok şey yazmıştım ama hepsini sildim......değmez cevap vermeye..görelim mevla neyler neylerse güzel eyler.....rakmalr cevap veriyor sizlere.....


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: zeybek43 üzerinde 28 Nisan 2011, 21:27:27
zeybek43 hocam eleştri yapmaktan hoşlanıyor ama eleştirilmekten hoşlanmıyor anlaşılan... Her türlü görüşe saygılı olmalıyızdan öte benim canımı sıkmayın tarzı eleştirisini de ben eleştiriyorum.
ben artık bu zihniyete cevap vermekten bıktım..ya bir durun arkdaş bir dinleyin....daha adam leb demeden siz yanlış olaz diyorsunz..adamı bile dinlemdeğinz belli....ordan burdan okuduğunuz ile konuşuyorsunz....adam en az 2 yıl etüt yapıalcak ..bu 2 yılda tüm kesimlerden destek alacağız gerekirse ..yeri bile değişir dedi...boğazımız çok tehlikeli bir su yolu...yapılacak kanal en az riskle gemileri geçricek...adamlar para vermiyormuş..adamlar geçiş için günlerce bekliyorlar...haberiniz varmı..elini kolunu salllayn boğazdan geçiye öylemi....hocalarım bilmiyorsunz..bari öğrenin....sadece eleştirenlere insaf diyorum..eleştiri sadece olumsuz olmaz ..varsa bir fikrinz söyleyin  ..hep olmaz hep olmaz..allah aşkıan sizi memnun etmek için ne yapacağız...


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: laktoz üzerinde 28 Nisan 2011, 22:06:01
Sen hükümet yetkilisimisin yoksa Başbakanın sözcüsümü zeybek43 ne demek yani sizi memnun etmek için ne yapacagız.Senin bir coğrafya ogretmeni olarak insanları memnun etmek gibi bir görevinmi var?Bırak onu o kanalı yapanlar düşünsün.Buradaki insanlarda ister eleştirir ister destekler.Buradaki herkes montrö sözleşmesini de bogazlardan nasıl geçildigini de biliyor kimsenin senden ogrenecek bişeyi yok.Ancak burada eleştiri yapanların adamlıgını sorgulamak yada cahillikle suçlamak sen ve senin gibilere düşmez.Haddini bil diyecegim şimdilik.............


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: laktoz üzerinde 28 Nisan 2011, 23:26:12
SÖĞÜŞ KANALI
Yunanistan'da Korint Kanalı var.

Haybeden 400 kilometre yol yapıp Mora Yarımadası'nın etrafından dolaşacağına, zırt diye, Ege Denizi'nden Adriyatik'e geçivermeni sağlar.

Rusya'da Volga-Don Kanalı var. Volga ile Don nehirlerini öpüştürür, böylece, arasında denizyolu irtibatı olmayan Hazar Denizi'yle Karadeniz'i birbirine bağlar.

Almanya'da Kiel Kanalı var. Git babam git, taaa Danimarka'nın etrafını dolaşacağına, kestirmeden, Kuzey Denizi'nden Baltık Denizi'ne geçersin.

Finlandiya'da Saimaa Kanalı var.
Deniz gibi kullanılan ama, eskiden denizle irtibatı olmadığı için oturma odasındaki küvet gibi duran Saimaa Gölü'nü Finlandiya Körfezi'ne bağlar.

Kanada'da Welland Kanalı var.
Bizim oturma odasındaki leğen gibi duran Van Gölü'nün benzeri Ontario Gölü'nü, Erie Gölü'ne bağlar, oradan Atlas Okyanusu'na yol açar... Böylece, deniz ebatındaki göllerinde anca sandalla kefal tutacağına, vızır vızır tanker dolaştırırlar.

Panama Kanalı malum...
Zart diye Atlas Okyanusu'ndasın, zort diye Pasifik Okyanusu'nda.

Süveyş Kanalı desen...
Antalya'dan demir alıp, boydan boya Akdeniz'i geçip, Atlas Okyanusu'nun dibine kadar inip, Afrika kıtasının altından kıvrıla kıvrıla dolanacağına, tereyağından kıl çeker gibi Kızıldeniz'e süzülürsün. İster Aden'e git, ister Basra'ya.

Ya bizimki?

Karadeniz'i Marmara Denizi'ne bağlayacakmış iyi mi...
Arada irtibat yoktu çünkü.

Arazileri çılgın'casına kapatan ileri görüşlü (!) arkadaşlarla, memlekete boru döşeme uzmanı olan müteahhitlerin cebi arasında güzel bi kanal olacak sanırım...

Yırtarım semtleri
cüzdanlara sığmam, taşarım
kükremiş sel gibiyim
İstanbul'u çiğner, aşarım
hangi çılgın bana zincir vuracakmış?
Şaşarım.

E adını koyalım.
Arap'ınki Süveyş...
Bizimki olsa olsa, söğüş kanalı.

              YILMAZ ÖZDİL


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: ae_hmt üzerinde 29 Nisan 2011, 08:09:31
sayın başbakan daha açıklamadan bakalım kimler nasıl bir kulp takacaklar diye sormuştum kendime...cevabını çok beklemedim...adam nükleer santral der..tüh kaka...adam kanal der tüh kaka....ya adam ne yapcak anlamıyorum...bana biraz muhalefet yanlısı kakn hareketler gibi geliyor...başbakan 2B yasassı çıkarırsa...yanlış tüh kaka...seçime giderken biz 2B yi çözeriz..yok öyle yağma yemiyor milet millet uyandı artık..günlerdir tartışlıoyr...hangi siyasetçi hangi bilim adamı kaç tanesi böyle bir proje ortay koyabilmişler....1-2... kanuni de hazırlamış...evet projeler var...ama uygulama ..valla benmde öyle projelerim var ki aklınız hayaliniz almaz...ammma para yok para....adam 10 milyard olar çok para demiş....ya sen 1 gecede ne milyar dolarlar gitti. ozaman nerdeydinm kardeşim....neyse burası güzel bir paylaşım yeri...hemen siyasete giripte canımı sıkmayın..... adam gibi varsa bir eleştirinz yazın çevreymiş paraymış..adam a diyor siz  ne anlıyonuz ayıp ya....
hocam siyaset canınızı sıkıyorsa hiç yorum yapmayın derim eleştiriye de saygı konusunda sizi uyarmak haddim değil adam gibi eleştiri yapın demeyi size yakıştıramıyorum zira bugün okuduğum gördüğüm yorumların çoğunda benim dediklerime yakın şeyler var.. bugünkü köşe yazılarında da bu yönde görüşler dile getirilmiş okuyun farklı yorumlar eleştiriler herzaman için güzeldir saygı duymak da bir erdemdir..
çok şey yazmıştım ama hepsini sildim......değmez cevap vermeye..görelim mevla neyler neylerse güzel eyler.....rakmalr cevap veriyor sizlere.....
benim yerime hocalarım arkadaşlarım size en uygun cevapları vermişler hocam fazla söze ne hacet.. :)


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: ae_hmt üzerinde 29 Nisan 2011, 08:21:40
bu haberlere göz atın lütfen konuyla ilgili...:
http://www.haber3.com/birileri-biliyor-muydu-801972h.htm (http://www.haber3.com/birileri-biliyor-muydu-801972h.htm)
http://www.ntvmsnbc.com/id/25207891/ (http://www.ntvmsnbc.com/id/25207891/)


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: aaydın üzerinde 29 Nisan 2011, 10:14:36
Bu proje en az 10 yıl sürer dolayısıyla gsmh ye etkisini sanki bir yılda yapılacakmış gibi hesaplamak çok yanlış. Gap 30 u aşkın yıldır sürüyor 30 milyar dolar harcanmış bu da 10 yıl sürse 10 milyar dolar harcansa ylda 1 milyar dolar eder. 1 md 200 milyar dolarlık ekonomi içinde ne eder? Kıymeti nedir? 1 milyar doları fakir halka dağıtsan 1 yıl yetmez sonra ne olacak. işsizlik açlık martavallarını bir kenara bırakın büyük düşünün. siz eve ekmek alırken yumurta almıyor musunuz. iki iş bir arada neden yürümesin.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: cenkurer üzerinde 29 Nisan 2011, 10:27:02
Bu proje en az 10 yıl sürer dolayısıyla gsmh ye etkisini sanki bir yılda yapılacakmış gibi hesaplamak çok yanlış. Gap 30 u aşkın yıldır sürüyor 30 milyar dolar harcanmış bu da 10 yıl sürse 10 milyar dolar harcansa ylda 1 milyar dolar eder. 1 md 200 milyar dolarlık ekonomi içinde ne eder? Kıymeti nedir? 1 milyar doları fakir halka dağıtsan 1 yıl yetmez sonra ne olacak. işsizlik açlık martavallarını bir kenara bırakın büyük düşünün. siz eve ekmek alırken yumurta almıyor musunuz. iki iş bir arada neden yürümesin.

GAP'ın elektrik üretimi,tarım, sulama, bölgesel kalkınma etkileri aşikar da Kanal İstanbul'un kanal yapımı ve inşaat sektörü dışında sürdürülebilir katkısı nedir? inşaatlar bitince ne olacak?
Ticari gelirimizi mi artıracak?
Panama, Süveyş gibi geçiş ücreti mi sağlayacak?
Sürdürülebilir üretim mi sağlayacak?

evet, gerçekten ekmek-yumurta ilişkisi kadar basit!!


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: behar üzerinde 29 Nisan 2011, 14:41:05
Mesala bu proje ile Türkiyede tarım hayvancılık nasıl iyileşecek derim arkadaş.Yada kaç üniversite mezunu Vanda,Hakkaride,Çorumda ,Yozgatta iş bulacak.60 yada  70 kişi ile ders yapan öğretmenleri  nasıl etkileyecek derim.
Türkiyede nüfusun dengeli dağılışı var mesala  göçlere doğuya mı yönelecek diye sorarım.Ha bunlar olacaksa  projeyi geliştirenlerin ellerinden öpülür.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: aaydın üzerinde 29 Nisan 2011, 14:49:26
Bu proje en az 10 yıl sürer dolayısıyla gsmh ye etkisini sanki bir yılda yapılacakmış gibi hesaplamak çok yanlış. Gap 30 u aşkın yıldır sürüyor 30 milyar dolar harcanmış bu da 10 yıl sürse 10 milyar dolar harcansa ylda 1 milyar dolar eder. 1 md 200 milyar dolarlık ekonomi içinde ne eder? Kıymeti nedir? 1 milyar doları fakir halka dağıtsan 1 yıl yetmez sonra ne olacak. işsizlik açlık martavallarını bir kenara bırakın büyük düşünün. siz eve ekmek alırken yumurta almıyor musunuz. iki iş bir arada neden yürümesin.

GAP'ın elektrik üretimi,tarım, sulama, bölgesel kalkınma etkileri aşikar da Kanal İstanbul'un kanal yapımı ve inşaat sektörü dışında sürdürülebilir katkısı nedir? inşaatlar bitince ne olacak?
Ticari gelirimizi mi artıracak?
Panama, Süveyş gibi geçiş ücreti mi sağlayacak?
Sürdürülebilir üretim mi sağlayacak?

evet, gerçekten ekmek-yumurta ilişkisi kadar basit!!
büyük işler için küçük örnekler vermekte beis yoktur. biraz dinden diyanetten haberin varsa Kuranda Bakara 26 da "Allah bir sivrisineği, ondan daha da ötesi bir varlığı örnek olarak vermekten çekinmez..."diyor. gap yapılırken bu millet açlıktan mı öldü. işiniz gücünüz felaket tellallığı. aslında proje gayet normal birşey iken adı çılgın proje oldu. bu milletin birkısmı uyumaya, ensesine vurulup ekmeği alınmaya,  köleliğe, pısırıklığa daha akılınıza ne kadar gelirse aşağı seviyelere o kadar alıştırılmış ki gayet basit işler bile yapılamaz başarılamaz görülüyor. ben ülkemiz insanının artık çok daha büyük işler başarabileceğine inanıyorum. 1970 te boğaz körüsünü yapan 80 lerde Gapı yapan tarihinde sayılmayacak kadar eser veren bir millete 2011 de kanal yapamaz demek tam anlamıyla hakarettir ihanettir. bugün hasbel kader bu işler bu iktidara nasip oluyor. bu iktidar ilelebet devam edecek değil. yarın chp gelir, mhp gelir, bbp gelir, hasparti gelir projelere devam eder. eminim bu proje başlarsa ve iktidar değişirse gelen diğer iktidar projeyi bitirip ben bitirdim diye övüne övüne reklamını yapacaktır. hem 1994 te ecevit düşünmüştü diye ovünülüyor hem de karşı çıkılıyor. bu ne yaman çelişkidir.
montrö meselesine gelince. dün dündür bugün bugündür der tekrar masaya otururuz. siz tehdit altında sizi haraca bağlayan birisi karşısında gücünüzü toparlasanız yine haracı vermeye devam mı edersiniz. mavi akım cumhur ersümer mesut yılmaz döneminde imzalandı türkiye çok pahalıya doğalgaz alıyordu yeni gelen enerji bakanı tekrar masaya oturdu fiyatı elinden geldiğince aşağı çekti. yetti mi yetmedi ama en azından öncekinden daha düşük fiyata anlaşma sağlandı. çok açıldım yaz yaz bitmez. kalın sağlıcakla.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: fuzuli üzerinde 29 Nisan 2011, 15:36:14
Farklı düşüncelerimiz ayrılık ve nifak sebebi olmamalı, karşılıklı saygı ve anlayış içerisinde görüşlerimizi sunmalıyız. Hakarete varan, tahrik dolu, başkalarının borazanlığını yapmadan vatana ve millete fayda getirecek şekilde düşüncelerimizi yansıtmalıyız bence...


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: Zeki GÜRBÜZ üzerinde 29 Nisan 2011, 16:12:50
Bu projeyi savunan ya da karşı çıkan arkadaşlar;birbirinize lütfen saygıyla hitabediniz, birbirlerinizin görüşlerine saygı gösteriniz, beğenmediğiniz görüşlere "adam gibi yorum yapın" gibi yakışıksız sözler söylemeyiniz.Karşılıklı saygı çerçevesinde olmadan yorum yaparsanız burası yine seviyesiz bir tartışma alanına dönecek.Sonra da konu kapatılınca bizi eleştiriyorsunuz.Lütfen...


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: ae_hmt üzerinde 29 Nisan 2011, 16:20:49
Bu projeyi savunan ya da karşı çıkan arkadaşlar;birbirinize lütfen saygıyla hitabediniz, birbirlerinizin görüşlerine saygı gösteriniz, beğenmediğiniz görüşlere "adam gibi yorum yapın" gibi yakışıksız sözler söylemeyiniz.Karşılıklı saygı çerçevesinde olmadan yorum yaparsanız burası yine seviyesiz bir tartışma alanına dönecek.Sonra da konu kapatılınca bizi eleştiriyorsunuz.Lütfen...
uyarı konusunda haklısınız hocam.. yalnız geç yapıldığı kanısındayım ben.. yakışıksız yorumlar yapanlara kendimiz cevap vermek zorunda kalmadan önce müdehale edilmeliydi ama neyse.. teşekkürler..


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: ilbayram üzerinde 29 Nisan 2011, 16:22:39
Dünyada açılmış kanallara bakıldığında gerçek manada bir ihtiyaç olduğunu görürsünüz. Bizim ülkemizin halihazırdaki koşullarda boğaz trafiğini rahatlatmak için harcayabileceği milyarlarca doları yoktur. Ülkemizde uygulanabilecek en çılgın proje insani gelişim endeksinde 3. dünya ülkeleri arasından sıyrılabilmektir. Yada istanbulu olması muhtemel bir depreme hazırlayabilmektir. Yada İç anadolu için daha etkili projeleri hayata geçirmektir.. vb.Coğrafyacıların bu projeyi siyasi kaygılarla desteklemesi yada yermesi utanç vericidir. Biz yaşadığımız dünyayı bütünüyle en iyi tanıyan meslek grubuyuz. Bu projenin milletimize neler kazandırabileceğini gerçek manda sorgulamamız gerekiyor. Sokak ağzıyla konuşarak bir siyasi görüşün tellallığını yapmak bize göre değil. Hiçkimse bir diğeri gibi düşünmeye mecbur değildir fakat herkes herkesin görüşlerine, değerlerine saygı duymak zorundadır.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: karakaya291 üzerinde 29 Nisan 2011, 17:03:33
**** "Deha,imkansızda mümkünü görebilmektir.Gemilerin karada da yüzebileceğini sezmek Mehmetlerden birini Fatih yapar" diyor, Selahaddin Şimşek.

      Bazıları her şeye "HAYIR!" derler.Bazıları ise "Muhteşem Tarihimize" bakarlar ve ilham alırlar, dolayısıyla "Fatih" olurlar...Gemilerin karada da yüzebileceğini  "Asım'ın Nesli" bilir; çünkü  bu nesil gücünü "Şanlı Tarihinden" alıyor...



Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: laktoz üzerinde 29 Nisan 2011, 18:17:37
Asımın nesli kim oluyordu?Açıklarsa arkadaş sevinecegiz,kim hangi nesilden oldugunu nasıl bilecek burda?
Şu asımın neslini bi anlatsın belki o nesille ilgilide söyleyeceklerimiz vardır.Bekliyorum.......


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: karakaya291 üzerinde 29 Nisan 2011, 18:49:58
Hepimiz kardeş, hepimiz.Tarihiyle,kültürüyle,ahlakıyla gurur duyan bütün halk...Batının bilimsel gelişmişliğiyle doğunun kültürel gelişmişliğini harmanlayıp "Büyük Türk Devletini" hayal eden herkes.Çağdaşlığı soyunma ve asimile olma,batı kültürüyle yoğrulma olarak gören değil;bilimde en iyi olmak için en çok çalışan ülkelerden bile daha çok çalışmak,ilerlemek olarak gören herkes...Halkının inancıyla,giyimiyle ve kültürüyle alay etmeyen herkes...Olumsuzlukları şiddete başvurmadan konuşarak,bilgi alışverişi  yaparak çözmeye çalışan herkes.Ülkemin gelişmesinden mutlu olan herkes...Hakkıdır, Hakk'a tapan ,milletimin istiklal! diyen ve düşünen herkes.Doğacaktır sana va'dettiği günler Hakk'ın...Kim bilir,belki yarın,belki yarından da yakın diyen herkes


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: coğryaya1976 üzerinde 29 Nisan 2011, 18:51:21
Sayın Yılmaz Özdil'i politik görüş olarak sevmem ama bu konuda kaleme aldığı yazısı çok doğru bi bakış açısı getirmiş. Dünyada elbette kanal yapılmış, yapıladabilir fakat kanal yolu kısaltmak için yapılır var olan bi boğazın yanına kanal açmak ne kadar gerçekçi tartışılır. Ücret alınacak Türkiye'de bundan
5 milyar dolar para kazanacak deniliyor. Her gemiden 8000 dolar alınması gerekiyor diğer taraftan ücretsiz bi boğaz var artı Montrö Sözleşmesi. Hocamın dediği gemileri bekletme durumuda Rusya buna karşı çıkarsa öyle her gelen gemiyi bekletmekte çok kolay değil. Boğazda risk olan doğalgaz, petrol taşıyan gemiler konusuda bana çok gerçekçi gelmedi çünkü yeni yapılan kanal çevresindede yerleşim yerleri olacak. Çılgın proje İstanbul için elbette gerekli ama bu kanaldan ziyade İstanbul trafiğine çözüm olabilecek monorail tarzı bir proje olmalı diye düşünüyorum.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: M.Sami KÖROĞLU üzerinde 29 Nisan 2011, 19:24:19
Manş tüneli bile faaliyete geçirilmeden yaklaşık 150 yıl önce projesi hazırlanmış projelerden bir tanesi. Bu haliyle düşünüldüğünde 2023 yılında kadar yetiştirilmesi gerçekten de büyük bir başarı olacaktır.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: hasanoğlan üzerinde 29 Nisan 2011, 20:12:47
montrö meselesine gelince. dün dündür bugün bugündür der tekrar masaya otururuz.
     
     Bence biraz uluslararası hukuk bilgisi edinmek gerek...


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: castle344 üzerinde 29 Nisan 2011, 20:19:49
arkadaşlar siyasi coğrafyayı iyi çalışmış galiba burası coğrafyacıların yuvasıııııı
 diye biliyorduk amaaaaaaaaaa değil galibaaaaa kartalımızı coğrafyamızı buradan uçurmayalım kalitesini basit işler içiin  düşürmeyelim


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: ugur19 üzerinde 29 Nisan 2011, 20:23:51
arkadaşlar siyasi coğrafyayı iyi çalışmış galiba burası coğrafyacıların yuvasıııııı
 diye biliyorduk amaaaaaaaaaa değil galibaaaaa kartalımızı coğrafyamızı buradan uçurmayalım kalitesini basit işler içiin  düşürmeyelim

Sayın hocam birincisi proje coğrafyacıların için de oldukça önemli.Sadece siyasi değil çevre ve ekolojik olarak da önemli.İkincisi sadece coğrafya dediğimizde burada ne kadar sohbet edildiğini son zamanlarda görmekteyiz.Üçüncüsü insanlar birbirine hakaret etmedikçe istediklerini söylemeliler, bu tür tartışmalar bize ve sitemize zarar vermez.

Son olarak sitemize verdiğiniz değer için ayrıca teşekkür ederim...


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: hologram2000 üzerinde 29 Nisan 2011, 21:43:26
Bence bu kanal olayını tek taraflı ve ideolojik gözle bakmadan değerlendirmek gerekir.
İdeolojik bakışlar bu ülkeyi ne hale getirdi malumunuz.Asla siyasi konuşmak istemem.
Sevmem siyaseti.Ne zamandan berimi.Sırf iktidara muhalif olduğu için -çalışmam,çalışırsam
hükümet yaptı gözükecek diyerek karayollarında yatanları gördüğümden beri.Aynı mahallede farklı
partilerden olan birbiriyle konuşmayan akrabaları gördüğümden beri.


itirazlarda hep maliyetten bahsediliyor.Bence uzanların götürdüğü 65 milyar dolardan daha azdır maliyeti.
Gecelik repo faizlerinin yüzde üçbinlerdeyken sadece tek bir banka şubesinden gecede bir trilyon faiz
alan onlarca değişik bankanın yüzlerce şubesinden katrilyona varan hortumlamalardanda azdır bence.
Bir arkadaşım söylemişti.Biz gecelik şu gruba bir trilyon faiz veriyoruz diye.şimdi o batan bankaların parasını
hazine garantili oldukları için biz ödüyoruz.Bence bundanda azdır maliyeti.

İlk köprüye karşı çıkanların ileriyi göremeyen vizyonsuzluğundan daha iyidir bence bu çılgınlık.

Verdimse ben verdim deyip devletin hazinesini peşkeş çeken vatana ihanetten yargılanması gerekiren devletin tepesinde
oturanlardan daha çılgın değil bence bu proje.

Bu millete fabrika değil şeftali buğday lazım diyerek uçak fabrikasını kapatan,köylü sınıfı gelişmesin diyerek yol yapmayanlardan
daha çılgın değil bence.

Alman Fordun 1950 yıllarda-gelin bütün araçlarınızı bizden alın karşılığında tüm yollarınızı biz yapalım asfaltlayalım
teklifini geri çeviren çılgınlardan daha çılgın değil bence bu proje.

 buyrun tapu biz size katılmak istiyoruz diyen Zamanın musul kralının teklifini geri çeviren ve milyarlarca dolarlık petrolu
reddeden çılgınlardanda çılgın değil bence..

Bu ülkede o kadar çılgınlık olduki bunamı çılgın proje diyorsunuz ..hadi canım.Siz çılgınlık görmemişsiniz...


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: dondurmacı üzerinde 30 Nisan 2011, 06:05:16
Bu projeyi savunan ya da karşı çıkan arkadaşlar;birbirinize lütfen saygıyla hitabediniz, birbirlerinizin görüşlerine saygı gösteriniz, beğenmediğiniz görüşlere "adam gibi yorum yapın" gibi yakışıksız sözler söylemeyiniz.Karşılıklı saygı çerçevesinde olmadan yorum yaparsanız burası yine seviyesiz bir tartışma alanına dönecek.Sonra da konu kapatılınca bizi eleştiriyorsunuz.Lütfen...

Zeki Hocam kesinlikle haklı.

Fakat şuna da dikkat çekmek isterim. Coğrafya dışı konularda sürekli yazan, konuyu gündemde tutanların coğrafya paylaşımlarının ne kadar az olduğu... Ama herkes coğrafya ile ilgili birşeyler paylaşmak zorunda da değil...

Hadi en basitinden; www.cografya.biz (http://www.cografya.biz) in anasayfasında " Dikkat Çekenler " diye bir bölüm var. Bu bölümde sadece coğrafya paylaşımları yer bulmakta, sitenin yöneticileri gerek gördükleri coğrafya paylaşımlarını buraya taşımakta. Bu bölümde arkadaşların bir tek yazısı yada bir tek teşekkürü gözükmüyor.

Şahsi görüşüm olarak ülkemizin böyle bir projeye şu an ihtiyacının olmadığıdır. Sorunlarını büyük ölçüde çözmüş bir ülkeye de böyle bir projenin hayata geçirilmesi ise çok yakışacaktır.



Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: coğryaya1976 üzerinde 30 Nisan 2011, 18:24:09
Marmaray projesine ne zaman başlandı? Başlarken ne zaman bitirleceği söylendi? Arkeolojik kazılarıda bu hesaba dahil ederek bi sonuca varalım. Kartal-Kadıköy metrosuna ne zaman başlandı ve ilk başlangıçta ne zaman bitirileceği söylendi (Arkeolojik kazı engelide yok). Bildiğim kadarıyla Manş tüneli 3 yılda bitirilmiş bu kadar paramız varsa İstanbul trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak Marmaray projesi bu kadar sürede bitirilseydi. Herkes eleştiriler için siyasi değerlendirmesini yapıyo ama somut değerlendirmler var sizde eleştirenlere kızacağınıza somut bi şekilde olayı savunun. Yapılan her doğruyuda savunuyorum Marmaray, Kartal-Kadıköy Metrosu, Metrobüs gibi.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: karakaya291 üzerinde 30 Nisan 2011, 20:23:49
Yıl 2023
***A.Parti: Kanal İstanbul'un %51 hissesini 40 yıllığına kiralıyoruz(En yüksek teklifİ  23 Milyar Dolarla.....şirketi verdi.)
***B.Parti:Türkiyenin en stratejik kanalını nasıl satarsınız.
***C parti:Ülkenin en önemli gelir kaynağının peşkeş çekilmesine izin vermeyeceğiz.Danıştaya ve Anayasa Mahkemesine başvuracağız.
***D parti: Kanal, milli ve manevi öneminin dışında kar eden bir kuruluş,satılmasına karşıyız.



Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: zeybek43 üzerinde 30 Nisan 2011, 21:40:49
her şey iyi güzel ...bu konunun kötü çocuğu sanrım bnm ama bnm yazdıklarımı yazmama neden olan arkadaşların hiç mi suçu yok.... onlar yazsın siyasi mesaj..biz yazınca olmaz yanlış....siyaset onlara serbest bize yasak..yok öyle iş....kimin borazancılığını yapıyormuşuz..siz kimlerin borazancılığını yapıyorsanız bizimde sevdiğimz insanlar var....sizler kötü derken iyi ama biz iyi derken kötü...siz eleştirmyorsunz  ..iftiralar atıyorsunuz....biz olanlarla konuşuyoruz....neyse bu memlektte çok güzel şeyler oluyor olacak ta inş. zaten bütün meselede bu güzel şeyleri görüpte hazımsızlık.....görelim mevlam neyler neylerse güzel eyler...biz çok memnunuz memleketin halinden elhamdülillah...daha iyi olacak inşallah...yavaş yavaş..... fatihler daha çok gemi yürütecek karadan...


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: karakaya291 üzerinde 01 Mayıs 2011, 09:00:30
Çılgın proje Atina'yı korkuttu (Ethnos, "Üç denizin kanalı-Erdoğan'ın firavunca planı korkutuyor")

Atina'da yayımlanan yüksek tirajlı Ethnos gazetesi, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın, Karadeniz ile Marmara Denizi arasında kanal açılmasıyla ilgili projesinin, "Türkiye'yi, Montrö Antlaşması'nın yükümlülüklerinden kurtararak, Orta Asya petrollerinin Akdeniz'e taşınmasında kontrolü tamamen kendine ait alternatif yeni bir yol açacağını" yazdı.

Ethnos, "Üç denizin kanalı-Erdoğan'ın firavunca planı korkutuyor" başlıklı haber yorumunda, tankerlerin kanaldan geçişlerinin uluslararası denizcilik alanındaki dengeleri değiştireceğini ve Ege'yi büyük miktarda petrolün geçtiği sıkışık bir yol konumuna getireceğini belirterek, bu durumun, Yunanistan'ın ekonomik ve çevresel açıdan doğrudan felaketine yol açacağını öne sürdü.

 Yazıda, "Kanal aynı zamanda, Burgaz-Dedeağaç gibi bölgesel boru hatlarının inşası konusunda da itilaf oluşturarak, üçüncü ülkelerin topraklarını kullanmadan (Yunanistan, Bulgaristan ve Romanya'nın) Orta Asya'dan enerji ürünlerinin taşınmasındaki stratejik önemi yükseltiyor. Yunanistan, jeostratejik değişikliklerin yanı sıra ülkemize çevre konusunda da kalıcı bir tehdit oluşturacak bu plan karşısında tabii ki kayıtsız kalamaz." yorumu yapıldı. ATİNA AA


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: laktoz üzerinde 01 Mayıs 2011, 10:16:52
Ben ce boşuna nefes tüketiyorsunuz burada.Sanki orta da yapılacak birşey varmış gibi.Bu olmayacak bir projedir ve amaç OSYM  deki gençlerin sesini kısmaktır.Kanal kanal dediniz ne oldu Osym birden unutuldu.Birde sonuçlar açıklandı şimdi.Ve ben haklı olarak soruyorum buradan:
1)Bu gençler universiteye girerse ve mahkeme de bu sınavı iptal ederse KPSS de oldugu gibi,ne olacak hepsi universiteden gerimi çıkacak.?
Eğitimciler olarak bunu konusacagımıza onümüze atılan bir seçim yalanıyla avunuyoruz burda.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: yusufdukkel üzerinde 01 Mayıs 2011, 11:42:35
Çılgınlık yapmanın zamanı mı şimdi?! Bakın aklı başında insanların nasıl projeleri var,içinde insan olan!Hem o kadar pahalı da değil.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: fuzuli üzerinde 01 Mayıs 2011, 11:52:21
21. asrın "Türk yüzyılı" olması için bu tür bu projelere ihtiyacımız var Çünkü bizler"Çılgın Türkleriz"


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: nazmi21 üzerinde 01 Mayıs 2011, 12:24:45
Ben ce boşuna nefes tüketiyorsunuz burada.Sanki orta da yapılacak birşey varmış gibi.Bu olmayacak bir projedir ve amaç OSYM  deki gençlerin sesini kısmaktır.Kanal kanal dediniz ne oldu Osym birden unutuldu.Birde sonuçlar açıklandı şimdi.Ve ben haklı olarak soruyorum buradan:
1)Bu gençler universiteye girerse ve mahkeme de bu sınavı iptal ederse KPSS de oldugu gibi,ne olacak hepsi universiteden gerimi çıkacak.?
Eğitimciler olarak bunu konusacagımıza onümüze atılan bir seçim yalanıyla avunuyoruz burda.

(http://i1105.hizliresim.com/2011/5/1/9204.jpg) (http://goo.gl/mc9cY)


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: nazmi21 üzerinde 01 Mayıs 2011, 12:27:27
alıntı...
(http://i1105.hizliresim.com/2011/5/1/9229.jpg) (http://goo.gl/mc9cY)
1-Kanal Trabzon: Trabzon’dan başlayarak İskenderun körfezine uzanacak.

Akdeniz’de hamsi avlanacak.


2- Kanal Güdül: Karadeniz ile Akdeniz’in birleşmesinde Ege dışlanmayacak.Gâvur İzmir ıslah olacak.


3-Ankara adası: Ankara’ya deniz getirilmek suretiyle, Sakarya Caddesi sahilinde bira içilip, üst geçitten olta sallandırmak mümkün olacak.


4-İki Karadeniz: Bu kanallardan çıkan topraklarla Karadeniz doldurulup Rusya’yla birleşecek, iki ülke arasındaki ziyaretler kolaylaşacak. Bilâhare, burada " Kanal Moskova" açılması ile ilgili araştırmalar başlayacak.


5-Eskişehir’in Akdeniz’le buluşması: Eskişehir’e suni denizler yapmaktansa; Eskişehir, Akdeniz’e nakledilecek.


6-Karadeniz’in Yeşil Adası Kıbrıs: Ada'yı, Akdeniz’den Karadeniz’e sevk etmek suretiyle, Kıbrıs sorununa kesin çözüm bulunacak

7-Yozgat Gölü: Van Gölü boşaltılarak, Yozgat’ta yeniden oluşturulacak. Her projeye gerekçe şart değil! Van Gölü milyonlarca yıldır aynı yerde, hareket olsun…

Lüzumu halinde "Konya Ovası ile Ağrı Dağı’nın yerlerini değiştirme" projesi de geliştirilebilir


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: dondurmacı üzerinde 01 Mayıs 2011, 17:27:41
Türkiye Cumhuriyetinin 50. yılında İstanbulda iki kıtayı birbirine bağlayan bir köprü inşaa edilir ve açılışı yapılır.

Bakın köprü yapılmadan önce neler de söylemişiz :


Gürbüz Azak - Türkiye Gazetesi - 23.12.1999

" Okuyucularım, ısrarla istiyor. Diyorlar ki:

“Şu Boğaziçi Köprüsü’ne hayır diyenleri bir daha yaz!” Hayhay efendim. Sizi mi kıracağım?.. Kesip saklayınız ve günü geldiğinde bazılarının suratına çalınız!

Mimarlar Odası: “Boğaziçi Köprüsü, Türkiye ve İstanbul’un başına gelen en büyük felâkettir.” “Çevre yolu ve asma köprü fantastik ve politik tasavvurlardır.”

Çetin Altan: “Unutmamak gerekir ki yarının Türkiyesi politikacı palavralarından çok bu belgelerin [Mimarlar Odası belgelerinin] ışığı altında kurulacaktır.”

Ali Gevgilili (Yazar): “Köprü müthiş kazık bir yatırım olacak.”Prof. Dr. Besim Üstünel (Milletvekili): “Köprü, akıl ve hesap işi değildir.”

Talât Halman (Yazar): “Hükümet, köprüyü yapacağız... Yapacağız işte... Yapacağız da yapacağız diye inat edip duruyor.”

Demirtaş Ceyhun (Yazar): “Köprü, her geçen gün toplum bünyesinde korkunç tahribat açacağı bilimsel olarak tesbit edilmiş bulunan projedir.”

İlhan Selçuk (Yazar): “Bu köprüyle ne biz övünebiliriz, ne çocuklarımız...” “Boğazın iki yakasında evleri olan zenginlere tüketim malları taşıyan kamyonlara yol açmak için çâre: Boğaz Köprüsü.”

Prof. Dr. Gülten Kazgan: “Köprü yapacağımıza birkaç araba vapuru daha inşa edelim. Üretgen olmayan yatırımlar Türk Ekonomisi için büyük bir sarsıntı teşkil edecektir.”

Metin Cizreli (Milletvekili): “Boğaziçi Köprüsü lüks ve gösteriş yatırımıdır.”

Nadir Nadi (Gazeteci): “Bu köprü sağcıların köprüsüdür.” “Boğaziçi Köprüsü kel başa şimşir tarak.”

Hasan Pulur (Yazar): “Hökümet Estanbole asma korpi yapıyor... N’olacak yani? Yapıyor işte! Va mı itirazınız?”

Dr. Selâmi Sözer: “Köprü, çok hatalı ve tehlikeli bir tutum ve dünya sanatseverlerine saygısızlık.”

Şiar Yalçın: “Boğaz Köprüsü’nden utanç duyuyoruz.”

Türkiye İşçi Partisi Beşiktaş İlçesi: “İnsanca yaşamak istiyoruz. Köprüye hayır diyoruz.”

İşte böyle dostlarım... "



(http://wowturkey.com/tr316/vedat_behar_bogazici_1970.jpg)


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: Badem303 üzerinde 01 Mayıs 2011, 17:32:05
projeye evet diyorum ama yeni yapılaşmaya şiddetle karşıyım istanbul artık tükendi.. o yuzden yeni nufusa hayır projeye evet


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: zeybek43 üzerinde 01 Mayıs 2011, 18:08:56
Türkiye Cumhuriyetinin 50. yılında İstanbulda iki kıtayı birbirine bağlayan bir köprü inşaa edilir ve açılışı yapılır.

Bakın köprü yapılmadan önce neler de söylemişiz :

Gürbüz Azak - Türkiye Gazetesi - 23.12.1999

" Okuyucularım, ısrarla istiyor. Diyorlar ki:

“Şu Boğaziçi Köprüsü’ne hayır diyenleri bir daha yaz!” Hayhay efendim. Sizi mi kıracağım?.. Kesip saklayınız ve günü geldiğinde bazılarının suratına çalınız!

Mimarlar Odası: “Boğaziçi Köprüsü, Türkiye ve İstanbul’un başına gelen en büyük felâkettir.” “Çevre yolu ve asma köprü fantastik ve politik tasavvurlardır.”

Çetin Altan: “Unutmamak gerekir ki yarının Türkiyesi politikacı palavralarından çok bu belgelerin [Mimarlar Odası belgelerinin] ışığı altında kurulacaktır.”

Ali Gevgilili (Yazar): “Köprü müthiş kazık bir yatırım olacak.”Prof. Dr. Besim Üstünel (Milletvekili): “Köprü, akıl ve hesap işi değildir.”

Talât Halman (Yazar): “Hükümet, köprüyü yapacağız... Yapacağız işte... Yapacağız da yapacağız diye inat edip duruyor.”

Demirtaş Ceyhun (Yazar): “Köprü, her geçen gün toplum bünyesinde korkunç tahribat açacağı bilimsel olarak tesbit edilmiş bulunan projedir.”

İlhan Selçuk (Yazar): “Bu köprüyle ne biz övünebiliriz, ne çocuklarımız...” “Boğazın iki yakasında evleri olan zenginlere tüketim malları taşıyan kamyonlara yol açmak için çâre: Boğaz Köprüsü.”

Prof. Dr. Gülten Kazgan: “Köprü yapacağımıza birkaç araba vapuru daha inşa edelim. Üretgen olmayan yatırımlar Türk Ekonomisi için büyük bir sarsıntı teşkil edecektir.”

Metin Cizreli (Milletvekili): “Boğaziçi Köprüsü lüks ve gösteriş yatırımıdır.”

Nadir Nadi (Gazeteci): “Bu köprü sağcıların köprüsüdür.” “Boğaziçi Köprüsü kel başa şimşir tarak.”

Hasan Pulur (Yazar): “Hökümet Estanbole asma korpi yapıyor... N’olacak yani? Yapıyor işte! Va mı itirazınız?”

Dr. Selâmi Sözer: “Köprü, çok hatalı ve tehlikeli bir tutum ve dünya sanatseverlerine saygısızlık.”

Şiar Yalçın: “Boğaz Köprüsü’nden utanç duyuyoruz.”

Türkiye İşçi Partisi Beşiktaş İlçesi: “İnsanca yaşamak istiyoruz. Köprüye hayır diyoruz.”

İşte böyle dostlarım... "



(http://wowturkey.com/tr316/vedat_behar_bogazici_1970.jpg)
hocamın aklına sağlık...paylaşımı mükemmel..bugünün yazarlarınında başında ...yılmaz özdil ve can dündar geliyor....yılmaz özdili bilmem ama can dündar ın yaşı genç ömrü yeter sanrım bir 30 yıl sonra şimdi yazdıklarını hatırlatmak lazım......badem hocanın yazdıklarına gönülden katılıyorum..hatta bnm şöyle bir fikrim var...yeni yerleşim alanları açılsın ama şu anda depreme dayanıksız  düzensiz yapılmış binalar yıkılıp yerleine tekrar bina yapılmamalı yeşil alanlar oluşturulmalı ....yıkılan binalar daha uygun alanlarda çevreye zarar vermeden yapılaşmaya gidilmeli.....hatta bu proje yeni istanbul adıyal dah kapsamlı hale geitirilmeli....gerekirse başbakanın beldiye başkanlığında gündeme geitrdiği vize bile uygulanmalı....istanbula iş bulurum yaşar giderim umuduyla göç eden vatandaşlara müsade edilmemeli.....YENİ İSTANBUL....BENCE 10 MİLYAR DOLAR değil 20-30 milyar dolar harcanıp yeni bir istanbul inşa edilmeli....depremde kaybettiklerimizi düşünürsek az bile......


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: laktoz üzerinde 01 Mayıs 2011, 20:03:02
Etüdü yok ama parası Hazır
]Başbakan “çılgın projesini” açıkladığından bu yana üzerinde hiç durulmayan iki konu var. Nedense kanalla ilgili pekçok şey söyleniyor da, bizzat yetkili ağızlardan çıkan bu iki nokta ilgi çekmiyor.

Birincisi; Başbakan açıklamasını yaparken “Seçimlerden sonra 2 yıl etüd edilecek, proje ondan sonra başlayacak” dedi. Etüd’den kasıt “fizilibite, ön hazırlık.”
Yani “kanal nereye açılabilir, doğal koşullar nelerdir, kanalın açılması halinde hangi sakıncalar çıkabilir, bunlar nasıl giderilebilir” gibi fiziki ve teknik konular araştırılacak, ayrıca finansman kaynakları üzerinde çalışılacak.

Anladığımız kadarıyla “büyük rüya” denilen İstanbul’a ikinci boğaz fikri oluşmuş, ama üzerinde yapılması gereken asıl hazırlık yapılmamış. Çok güzel grafikler çizilmiş, bunlar animasyon halinde sunuma hazırlanmış, işin asıl tarafı unutulmuş.

Bir proje “etüdü” yapılmadan açıklanabilir mi?Diyelim ki yarın bu kanalın açılmasının tamir edilemeyecek doğal olaylara yol açabileceği bilimsel olarak saptanırsa ne olacak? Başbakan çıkıp “Bu çok çılgın projeydi, gerçekten çok çılgın çıktı ve vazgeçtik” dedikten ve Türkiye’yi (tabii dünyayı da) iki yıl oyaladıktan sonra özür dileyecek mi?

CAN ATAKLI


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: aaydın üzerinde 01 Mayıs 2011, 20:40:10
Etüdü yok ama parası Hazır
]Başbakan “çılgın projesini” açıkladığından bu yana üzerinde hiç durulmayan iki konu var. Nedense kanalla ilgili pekçok şey söyleniyor da, bizzat yetkili ağızlardan çıkan bu iki nokta ilgi çekmiyor.

Birincisi; Başbakan açıklamasını yaparken “Seçimlerden sonra 2 yıl etüd edilecek, proje ondan sonra başlayacak” dedi. Etüd’den kasıt “fizilibite, ön hazırlık.”
Yani “kanal nereye açılabilir, doğal koşullar nelerdir, kanalın açılması halinde hangi sakıncalar çıkabilir, bunlar nasıl giderilebilir” gibi fiziki ve teknik konular araştırılacak, ayrıca finansman kaynakları üzerinde çalışılacak.

Anladığımız kadarıyla “büyük rüya” denilen İstanbul’a ikinci boğaz fikri oluşmuş, ama üzerinde yapılması gereken asıl hazırlık yapılmamış. Çok güzel grafikler çizilmiş, bunlar animasyon halinde sunuma hazırlanmış, işin asıl tarafı unutulmuş.

Bir proje “etüdü” yapılmadan açıklanabilir mi?Diyelim ki yarın bu kanalın açılmasının tamir edilemeyecek doğal olaylara yol açabileceği bilimsel olarak saptanırsa ne olacak? Başbakan çıkıp “Bu çok çılgın projeydi, gerçekten çok çılgın çıktı ve vazgeçtik” dedikten ve Türkiye’yi (tabii dünyayı da) iki yıl oyaladıktan sonra özür dileyecek mi?

CAN ATAKLI
evet özür dilemesi gerekir. ama umarım dilemek zorunda kalmaz.
tokyonun nüfusu 35 milyon. istanbulun 15 miyon. tokyonun yüzölçümü 600 km kare istanbulun 5.700 km kare. yıllar evvel türkiyenin nüfusu 50 milyonu geçerse aç kalacağımızı çevre felaketlerinin yaşanacağını iddia edenler olmuştur. istanbulun nüfusu yeni projeler yapılsa da yapılmasa da artacaktır. bari insanca yaşanacak bir kent haline gelsin de nüfus öyle artsın. gecekondu yerine modern yerleşmeler kurulsun. varsın o modern yerleşmelerde zengin insanlar otursun. şahsen istanbulda gezerken hekimbaşı küçüksu yeni mahalle taraflarında devlete bir kuruş ödemeden oralara yerleşen gecekonducular bana batıyor. hepsinde bir vatandaş olarak benim de hakkım var. ama etilerde bağdat caddesinde develete parası ödenmiş de alınmış olan binalar bana çok daha sevimli geliyor. keşke ben de buralarda ikamet edebilsem diyorum ama gecekonduya sıkıldığı kadar canım sıkılmıyor.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: Badem303 üzerinde 02 Mayıs 2011, 04:28:34
biraz stratejik düşünen kişiler hemen nufusun artırılmaması için gerekli önlemleri rahatça alabilirler. istanbul bu nufusu ile bomba üzerinde oturan bir toplumu oluşturmaktadır. suyunu komşu illerden almaktadır. yeni istanbullular oluşuturulması. bölegeler arasında fark açılmaması gerekir buna ek zenginle fakir arasında ki farkta açılmamalıdır..


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: murataga üzerinde 02 Mayıs 2011, 11:28:54
Değerli öğretmenlerim herkes göruşunu açıklayabilir sanırım: Kanal uzun vadeli bir yatırım yeni sanayi bolgelerinin oluşması için bir fırsat. Montro de ki sınırlamalar elimizdeki yetkileri kullanmamıza engel değil. Geçişleri kolaylaştırır tehlike arz eden yukleri kanala yönlendırebıliriz. Çıkan harfiyatla İstanbul a yakışır bir butun halınde liman yapılabılır. Sanayi tesislerini bu alana kaydırabiliriz. Uzun vadede getirisi çok olacak bir yatırım diyorum. Kanal için hisse satılırsa butçeye yuk oluşturmaz. Bir tahmine göre hisse satılırsa ulke içinden 16 milyar dolarlık talep bekleniyor. Bu gerçekleşmesi için beşeri  ve ekonomik unsurların olumlu olacağını gösteriyor.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: DeDe üzerinde 02 Mayıs 2011, 14:32:55
  Kanalistanbul konusunda son günlerde çok şey söylendi. Bunlardan yaptığım bir derleme ve vardığım sonuç:
  Kesin proje ortada olmadığı için basından elde edilen bilgilere göre kanal su derinliği 25 metre, kanal uzunluğu 45 km kadar, kanal genişliği 140 metre olarak  bildiriliyor. Kanalın İstanbul Boğazı trafiğini rahatlatacağı, özellikle tanker geçişlerinde İstanbul için kaza riskini ortadan kaldıracağı belirtilmektedir.
1.   Karadeniz limanlarıyla Akdeniz limanları arasında petrol boru hattı bu konudaki soranlara çözüm olabilir, İstanbul’u  tehlikelerden kurtarabilir  gibi görünmektedir.
2.   Montrö Boğazlar Sözleşmesine göre barış zamanında ticari gemilerin boğazdan geçişleri hiçbir kısıtlamaya tabi değildir hatta kılavuz kaptan alma zorunluluğu bile yoktur. Kılavuz kaptan ücrete tabi olduğu için kazaların bir kısmı kılavuz almadan boğaza dalan gemiler tarafından yapılmaktadır. Kılavuz kaptan zorunluluğu bile uluslar arası sözleşme olan Montrö’nün  yeniden ele alınmasını ve belki de bizim için sorun oluşturabilecek sonuçlara neden olabilecek risk potansiyeli taşımaktadır. Çünkü 1936 yılının konjonktürü  boğazlarda Türkiye’nin kesin egemenliğini getirmiştir.
3.   Ücretsiz boğaz geçişleri var iken gemiler ve tankerler ücretli kanaldan geçmeye istekli olurlar mı ? Bu konuda kanal tek seçenek olmadığı için nasıl bir yaptırım veya zorlama olabilir, kanaldan geçmelerini sağlamak için.
4.   Bu proje uzun vadeli ve belki on yıllar sürecek bir proje gibi görünüyor. Projenin finansmanını genel bütçeden sağlamak zor. 40 yıldır devam eden ve 30 milyar dolarlık GAP tam olarak bitirilememiş, bazı sorunları ortada durmaktadır. Finansman için uluslar arası finans piyasasına çıkmak gerekecek. Finansörlerin bilmek istediği yıllık geçiş sayısı ve tonajı, alınacak ücret, elde edilecek gelir ve kaç yılda geri dönüş olacağını bilmek isteyeceklerdir. Kanaldan geçiş tek yol olmadığı için bu konu belirsizdir. Bu durumda gelir garantisi istemeleri kaçınılmazdır. Haydarpaşa-Bağdat demiryolu yapımında bunu gördük. Almanlara km başına gelir garantisi ve demiryolunun iki yanında belli uzaklıktaki madenleri de işletme hakkı verildi. Geçişler yeterli gelir sağlayamazsa bunun Türkiye olarak bizim yüklenmemiz ve bütçeden tazminat para ayırmak zorunluluğu doğabilir. Örneğin İran’la yapılan sözleşme gereği alıp kullanamadığımız doğal gaz için ödediğimiz para gibi.
5.   Dünya petrol rezervleri bu aradan Karadeniz’den açık denizlere çıkacak petrol yatakları da belli bir zaman sonra sonlanacak. Ömürlü bir geçiş için doğal yapıyı sonsuza kadar değiştirmek gerekecektir.
6.   Açılması düşünülen kanaldan çift yönlü gemi geçişleri sağlanabilecek mi? En dar yeri Hisarlar arasında 700 metre olan İstanbul boğazı ile 140 metre genişlikte ve yüksek eğimli duvarlarıyla kanalı kıyaslamak bu konuda fikir verebilir. Günümüzde boyu 300 metreye ulaşan gemilerin eni de 40 metre kadar olmaktadır.
7.   Açılması düşünülen kanalın su derinliği 25 metre kadar düşünülmektedir. Karadeniz su bütçesi belli bir denge içinde var olmaktadır. Karadeniz, Akdeniz’e göre daha serin ve buharlaşması daha az; daha çok yağış alan; çok sayıda ve yüksek debili akarsularla beslenen bir denizdir. Bu nedenle Karadeniz su düzeyi bağlantılı olduğu Marmara ve Ege’den daha yüksektir. İstanbul boğazının Karadeniz girişi ile Marmara girişi arasında bile düzey farkı söz konusudur. Bu nedenle Karadeniz suyu adeta kanaldan akar gibi bazı yerlerde 5 km/saate ulaşan hızla Marmara’ya akmaktadır. En derin yeri 110 metre olan ve ortalama derinliği 60 metre olan boğazdan alt akıntı da Karadeniz’e doğru olmakta ve Karadeniz su bütçesi ve tuzluluğu bin yıllar boyunca bu günkü şekle dönüşmüştür. Açılması düşünülen kanalın derinliği 25 metre olarak ifade edildiği için Karadeniz’in daha  az tuzlu suyu (%o 17-18) Marmara yönüne kaçacak, buna karşılık tuzlu su girişi olmayacağı için hem Karadeniz ham de Marmara Denizi’nin tuzluluk oranları zaman içinde değişecektir. İki musluktan az tuzlu su kaçarken bir musluktan tuzlu su girişi Karadeniz tuzluluk oranını artırması söz konusudur. Buna karşılık Marmara denizi’nin  %o 35-36 olan tuzluluk oranı zaman içinde azalacaktır.
8.   Bu gün var olan tuzluluk ve sıcaklık değerleri etkisinde oluşmuş denizel canlılığın etkilenmesi ve ekosistemde değişme ve bozulma söz konusu olabilecektir.
9.   Boğazda yaşanan kazalar sonrasında alınan önlemler radar izlemeleriyle yönlendirme boğaz trafiğini daha güvenli hale getirmiştir.
10.   Karadeniz sadece bize ait olmayıp kıyıdaş pek çok ülkenin hukuken söz sahibi olduğu  bir denizdir. Bu nedenle bizim tek başımıza yapacağımız ve denizin doğal yapısında ortaya çıkması olası sorunlar için ilgili ülkeler yanında uluslar arası dernekler, örgütler, çevreciler ortaya çıkacaktır. Bu durum uluslararası finansörleri zorlar hatta onları böyle bir projeye katkı vermekten alıkoyabilir.
11.   Karar vericilerin konuyu her boyutu ile ele alması çevreyi ve çevrenin uzun yıllarda oluşmuş doğal dengesini düşünmesi gereklidir.

                             Ahmet Aydoğmuş, Yunuskent Lisesi Coğrafya Öğretmeni KARAMAN



Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: fuzuli üzerinde 02 Mayıs 2011, 17:58:13
Arkadaşlar mümkün olduğunca geniş perspektiften bakılmalı,elbette bazı sakıncaları ve sorunlu kısımları olacaktır. Ancak takriben 10 yıla alacak ve her türlü olumlu ve olumsuz yanları bertaraf edilebilecek bir proje bu. Bilim ve teknolojide sırf sakıncaları var diye bir işe başlamadan vazgeçilir mi? Yan etkisi var diye birçok çağdaş teknikten ve gelişmeden mahrum mu kalacak insanlık?


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: Meteorr üzerinde 02 Mayıs 2011, 19:11:33
Türkiye Cumhuriyetinin 50. yılında İstanbulda iki kıtayı birbirine bağlayan bir köprü inşaa edilir ve açılışı yapılır.

Bakın köprü yapılmadan önce neler de söylemişiz :

Gürbüz Azak - Türkiye Gazetesi - 23.12.1999

" Okuyucularım, ısrarla istiyor. Diyorlar ki:

“Şu Boğaziçi Köprüsü’ne hayır diyenleri bir daha yaz!” Hayhay efendim. Sizi mi kıracağım?.. Kesip saklayınız ve günü geldiğinde bazılarının suratına çalınız!

Mimarlar Odası: “Boğaziçi Köprüsü, Türkiye ve İstanbul’un başına gelen en büyük felâkettir.” “Çevre yolu ve asma köprü fantastik ve politik tasavvurlardır.”

Çetin Altan: “Unutmamak gerekir ki yarının Türkiyesi politikacı palavralarından çok bu belgelerin [Mimarlar Odası belgelerinin] ışığı altında kurulacaktır.”

Ali Gevgilili (Yazar): “Köprü müthiş kazık bir yatırım olacak.”Prof. Dr. Besim Üstünel (Milletvekili): “Köprü, akıl ve hesap işi değildir.”

Talât Halman (Yazar): “Hükümet, köprüyü yapacağız... Yapacağız işte... Yapacağız da yapacağız diye inat edip duruyor.”

Demirtaş Ceyhun (Yazar): “Köprü, her geçen gün toplum bünyesinde korkunç tahribat açacağı bilimsel olarak tesbit edilmiş bulunan projedir.”

İlhan Selçuk (Yazar): “Bu köprüyle ne biz övünebiliriz, ne çocuklarımız...” “Boğazın iki yakasında evleri olan zenginlere tüketim malları taşıyan kamyonlara yol açmak için çâre: Boğaz Köprüsü.”

Prof. Dr. Gülten Kazgan: “Köprü yapacağımıza birkaç araba vapuru daha inşa edelim. Üretgen olmayan yatırımlar Türk Ekonomisi için büyük bir sarsıntı teşkil edecektir.”

Metin Cizreli (Milletvekili): “Boğaziçi Köprüsü lüks ve gösteriş yatırımıdır.”

Nadir Nadi (Gazeteci): “Bu köprü sağcıların köprüsüdür.” “Boğaziçi Köprüsü kel başa şimşir tarak.”

Hasan Pulur (Yazar): “Hökümet Estanbole asma korpi yapıyor... N’olacak yani? Yapıyor işte! Va mı itirazınız?”

Dr. Selâmi Sözer: “Köprü, çok hatalı ve tehlikeli bir tutum ve dünya sanatseverlerine saygısızlık.”

Şiar Yalçın: “Boğaz Köprüsü’nden utanç duyuyoruz.”

Türkiye İşçi Partisi Beşiktaş İlçesi: “İnsanca yaşamak istiyoruz. Köprüye hayır diyoruz.”

İşte böyle dostlarım... "



(http://wowturkey.com/tr316/vedat_behar_bogazici_1970.jpg)
hocamın aklına sağlık...paylaşımı mükemmel..bugünün yazarlarınında başında ...yılmaz özdil ve can dündar geliyor....yılmaz özdili bilmem ama can dündar ın yaşı genç ömrü yeter sanrım bir 30 yıl sonra şimdi yazdıklarını hatırlatmak lazım......badem hocanın yazdıklarına gönülden katılıyorum..hatta bnm şöyle bir fikrim var...yeni yerleşim alanları açılsın ama şu anda depreme dayanıksız  düzensiz yapılmış binalar yıkılıp yerleine tekrar bina yapılmamalı yeşil alanlar oluşturulmalı ....yıkılan binalar daha uygun alanlarda çevreye zarar vermeden yapılaşmaya gidilmeli.....hatta bu proje yeni istanbul adıyal dah kapsamlı hale geitirilmeli....gerekirse başbakanın beldiye başkanlığında gündeme geitrdiği vize bile uygulanmalı....istanbula iş bulurum yaşar giderim umuduyla göç eden vatandaşlara müsade edilmemeli.....YENİ İSTANBUL....BENCE 10 MİLYAR DOLAR değil 20-30 milyar dolar harcanıp yeni bir istanbul inşa edilmeli....depremde kaybettiklerimizi düşünürsek az bile......

Aklınn yolu birdir Ey Millet!!! Ülke kalkınmasın diye oratya atılan, engelleyici bir o kadarda mesnetsiz sözlere kanıpta; Bu büyük ve şanlı Türkiye'yi ileri götürecek, bu projenin önüne çomak sokmayın....
Ders çıkarmak isteyen Boğaz köprüsü için yazılanları okusun.... Ben buradan kapağı koyuyorum ilgilenenler alır artık.


Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: lesmer3366 üzerinde 02 Mayıs 2011, 20:15:05
İlle de 2. bir boğaz isteniyorsa
1. Çanakkale boğazı ve çevresi düşünülmeli.
2. Çanakkaleye boğaz köprüsü ve tekirdağ üzerinden otoyollar ve demiryollarıyla  İzmir e, Afyon a, Bursay a, Antalya ya ve diğer illere bağlanmalı.
3. Bu yörede altyapı güçlendirilmeli, planlı yerleşim yerleri ve sanayi bölgeleri kurulmalıdır.
4. Böylece İstanbulda büyük sorun olan Göçle gelen nüfus ve çarpık sanayileşme,  planlı ve düzgün şekilde  bu yöreye yönlendirilmelidir. Böylece yeni, modern, gerçekten şehir diyebileceğimiz 2. bir istanbulumuz daha olacaktır.
5. Unutmayalım İstanbul'un daha fazla büyümeye ve kalabalıklaşmaya ihtiyacı yok.
6. Zaten dağılımı dengesiz olan ülke nüfusunun 1/3 ünü İstanbul a yığmanın bir anlamı yok. Anadoluyu boşaltmanın bir anlamı da yok... Aksine çeşitli zaaflar meydana getirir...

SONUÇ: Çılgın değil akıllı proje, akıllı adam lazım bize...



Konu Başlığı: Ynt: KANAL İSTANBUL
Gönderen: AKSUNGUR19 üzerinde 03 Mayıs 2011, 03:38:49
Kanal İstanbul projesinin başarıya ulaşıp ulaşamayacağı hakkında yorum yapmak istemiyorum. Ancak projelerle gelişmeye çalışan, somut hedefleri olan, vizyon ve misyon sahibi bir ülkem var artık. Bunu yadsımak kendinize haksızlık olur arkadaşlar. Hem A hükümeti, B hükümeti bu tür projelerle halkın karşısına çıktı da halk mı kabul etmedi.