Coğrafya Biz

Coğrafya 12 => Cevabı Aranan Sorular => Konuyu başlatan: cheri üzerinde 30 Ağustos 2008, 12:46:49



Konu Başlığı: Hangisi Doğru? (Binde 5.7 mi ,Binde15.53 mü?)
Gönderen: cheri üzerinde 30 Ağustos 2008, 12:46:49
Arkadaşlar;12 sınıf ders kitabının 111.sayfasındaki üstteki tabloda;2007 yılı nüfus artış hızımız binde 15.53 verilmiş.
Bizler burada,2007 yılı nüfus artış hızımızı ( Binde 5.7 ) bulmamışmıydık!
Evet hangisi doğru 5.7 mi,15.53 mü????


Konu Başlığı: Ynt: Hangisi Doğru? (Binde 5.7 mi ,Binde15.53 mü?)
Gönderen: Eyüp VURANEL üzerinde 30 Ağustos 2008, 12:49:37
Evet bu tablodan bu sonuç çıkmaz, bir yanlışlık olduğu kesin.


Konu Başlığı: Ynt: Hangisi Doğru? (Binde 5.7 mi ,Binde15.53 mü?)
Gönderen: cheri üzerinde 30 Ağustos 2008, 14:41:13
Evet bir yanlışlık olduğu kesinde....!!Yanlışlık nerede acaba?


Konu Başlığı: Ynt: Hangisi Doğru? (Binde 5.7 mi ,Binde15.53 mü?)
Gönderen: Eyüp VURANEL üzerinde 30 Ağustos 2008, 14:53:13
Büyük ihtimalle daha önceden fazla yazılmış hayali kişileri nüfustan düşüp öyle hesapladılar. Yoksa binde 15.53 doğru olmaz. Ancak bu konuyu derste daha önceden sayımlarda nüfusumuz fazla gösterilmiş. Bu durum adrese dayalı nüfus sayımıyla ortadan kalkmıştır. Diye açıkladım. Tabii hala sisteme kayıt olmamış 1 milyon kadar insandan bahsediliyor.


Konu Başlığı: Ynt: Hangisi Doğru? (Binde 5.7 mi ,Binde15.53 mü?)
Gönderen: ilay üzerinde 30 Ağustos 2008, 15:40:50
arkadaşlar 12 sınıf ders kitabını nerden temin ettiniz


Konu Başlığı: Ynt: Hangisi Doğru? (Binde 5.7 mi ,Binde15.53 mü?)
Gönderen: Eyüp VURANEL üzerinde 30 Ağustos 2008, 15:42:29
Ben geçen hafta kendi okulumdan aldım.


Konu Başlığı: Ynt: Hangisi Doğru? (Binde 5.7 mi ,Binde15.53 mü?)
Gönderen: Yeliz Kamiş üzerinde 30 Ağustos 2008, 20:16:30
arkadaşlar binde 5,7 de bence türkiye için hayali bir sonuç...avrupa ülkelerinde olabilir ancak bu kadar düşük bir nüfus artış hızı:)


Konu Başlığı: Ynt: Hangisi Doğru? (Binde 5.7 mi ,Binde15.53 mü?)
Gönderen: Gülden Aydos üzerinde 30 Ağustos 2008, 21:12:46
Sayım sonuçlarına göre Türkiye 2007 nüfusu 70,586,256 kişidir. Eğer bu sayı doğru kabul edilirse artış hızı ‰ 5.7’dir. Sayımda 1.000.000 kişinin eksik sayıldığı düşünülerek yapılan hesaplamada artış hızı ‰ 7.7, sayımda 2.000.000 kişinin eksik sayıldığı düşünülerek yapılan hesaplamada artış hızı ‰ 9.7, sayımda 3.000.000 kişinin eksik sayıldığı düşünülerek yapılan hesaplamada artış hızı ‰ 11.6 olarak çıkmaktadır. Sayım hata payının %1-2 düzeyinde olması durumunda da ülkemizde nüfus artış hızında beklenenin çok üzerinde bir düşüş görülmektedir.(NÜFUS SAYIMI SONUÇLARI HAKKINDA İLK DEĞERLENDİRME 2007 Doğu ATEŞ)


Konu Başlığı: Ynt: Hangisi Doğru? (Binde 5.7 mi ,Binde15.53 mü?)
Gönderen: DoguateS üzerinde 30 Ağustos 2008, 21:25:07
Gülden hocam çoook teşekkürler ilk defa biri adımı anarak alıntı yaptı pek çok kişiye örnek olması dileğiyle.

Burada MEB kitabını bende gördüm. Uzatmamak lazım hatalıdır. Ancak De facto ve De jüre yöntemlerinde çıkan sonuçlar farklılıklar gösterir. Bu nedenle benim de facto olarak bulduğum rakam öncekilerle kıyaslanamaz. Yani 2007 sayımı tümüyle farklıdır. Bu nedenle yukarıda değerli meslektaşımın alıntıladığı gibi mantık yolları aramaya çalıştım. İlginç olan MEb yazarları eğer kendileri hesapladıysa uluslararası bir kaynaktan atıf yapmaları ve bunu nasıl deneştirdiklerini açıklamaları lazım. Ama ben bunu yapacaklarını sanmıyorum.

Sonuç olarak bizim sağlıklı sonuçlara ulaşmamız için 2010'u beklememiz lazım gelmektedir. Aksi halde bu tip karışıklıklar sürecektir. Diğer taraftan bu hesaplama bana değil değerli kardeşim ve bu işin uzmanı Onur AKSAKAL'a aittir. Her halükarda 5.7 doğrudur (çıkan sonuca göre doğru kabul edilmesi gerekir). Bunun dışındaki ifadeler internetten alınma (muhtemelen Dünya bankasının sitesinden) hatalıdır.