Sayfa: [1] 2 3 4   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Fen-Edebiyat Fakültelerine verilen formasyon kalktı !  (Okunma Sayısı 20172 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Mathijsen
Sürekli Üye
***

Performans: 5
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 136



Site
« : 17 Nisan 2012, 17:23:30 »


Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ataması yapılmayan öğretmenler sorununun çözümünü Fen Edebiyat fakültesi öğrencilerine verilen pedagojik formasyonu kaldırmakta buldu.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) rektörlere gönderdiği bir yazı ile 5 Nisan günü yapılan toplantıda alınan karar gereği Fen Edebiyat fakültesi öğrencilerine pedagojik formasyonu ve eğitim fakültelerinin bazı bölümlerinin ikinci öğretimlerini kaldırdığını duyurdu. 21 Mart günü yapılan Öğretmen Çalışma Grubu’nun yaptığı toplantıya atıfta bulunulan kararın sebebi olarak bu bölümlerde ortaya çıkan öğretmen fazlası gösterildi.

YÖK’ün rektörlere gönderdiği kararlar şöyle sıralandı:

a) Yüksek Öğretim Genel Kurulu’nun 09.02.2012 tarihli toplantısında alınan öğretmenlik programlarında açık veya uzaktan eğitim sistemiyle lisans programlarına öğrenci alınmaması hususundaki kararı da dikkate alınarak 2012-2013 eğitim-öğretim yılı da dahil olmak üzere Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi bünyesinde yer alan Okul Öncesi Öğretmenliği ile İngilizce Öğretmenliği programları ile öğrenci alan mevcut uzaktan eğitim öğretmenlik prgramlarının öğrenci alımının durdurularak kapatılmasına,

b) Milli Eğitim Bakanlığı’nın öğretmen ihtiyacı olan Okul Öncesi Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Özel Eğitim Bölümü öğretmenlikleri, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği ikinci öğretim programları hariç eğitim fakülteleri bünyesinde yer alan diğer alanlardaki mevcut ikinci öğretim programlarının kapatılmasına, kapatılan alanlarda yeni ikinci öğretim programlarının açılmamasına,

c) Yeni pedagojik formasyon sertifika programları açılmamasına ve daha önce açılmasına izin verilen programların da mevcut öğrencilerin işlemleri bittikten sonra kapatılmasına, karar verilmiştir.


Bir Fen-Edebiyat Fakültesini seçmemdeki en büyük etken formasyonun verilecek olmasıydı. Gelin görün ki çok değerli YÖK formasyonu kaldırıyor. Böyle densizlik olamaz. Eğitim fakültelerine öğretilen bilgiler Bölümler ile kıyaslanamayacak kadar düşük ve yüzeysel seviyededir. Lakin YÖK her zaman kendi işine geleni yaparak, ülkemizde  bilim adına ne varsa katletmekle meşgul. Bu ülke de doğru dürüst eğitim verilen tek yer Fen-Edebiyat Fakülteleridir. Temennim bir an önce bu saçmalığın düzeltilmesi yönündedir.
Kayıtlı

Marmara Üniversitesi
Coğrafya
impress
Ziyaretçi
« Yanıtla #1 : 17 Nisan 2012, 19:36:01 »

Sevgili hocam Fen Edebiyat Fakülteleri ÖĞRETMEN yetiştiren fakülteler değildir zaten. "Eğitim fakültelerine öğretilen bilgiler Bölümler ile kıyaslanamayacak kadar düşük ve yüzeysel seviyededir." cümlenizin de çoooookkkk eskilere dayandığını (şu an için en azından böyle bir durumun söz konusu olmadığını) bildirir saygılar sunarım.
Kayıtlı
Badem303
VIP Üye
******

Performans: 18
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 567



« Yanıtla #2 : 18 Nisan 2012, 05:18:44 »

o zaman edebiyat fakülteside bilim adamı olmasın
Kayıtlı
cernozyum
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 16



« Yanıtla #3 : 18 Nisan 2012, 05:42:14 »

Sayın hocam görende sizin çok zeki olduğunuzu zan edip  fen edebiyat fakültesini o şekilde tercih ettiğinizi anlayacaklar.O fakülteyi tercih ederken kimseden formasyon alacağınıza dair yazılı bir evrak aldınızmıki şu an minnet ediyorsunuz.Kaldıki Tıp Fakültelerinin fen edebiyat bölümleri yok ama adamlar canavar gibi Üniversite Hocaları yetiştiriyorlar.Sizin yaptığınız lafla peynir gemisini yürütmek.Yazık
Kayıtlı
Mathijsen
Sürekli Üye
***

Performans: 5
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 136



Site
« Yanıtla #4 : 18 Nisan 2012, 06:00:34 »

Söylemlerinizin çok yanlış olduğu kanaatindeyim. Geçen sene tercih aşamasında, tercih listeme fen-edebiyat fakültelerini yazmamda ki yegane amaç  ileride formasyonun verilecek olmasıydı. Şu konuda hiç şüpheniz olmasın benim gibi fen-edebiyat fakültelerini seçen birçok  kişi ileride öğretmen olma düşüncesiyle seçimlerini yapmışlardı.

Bizim fakültemizde bulunan 3. ve 4. sınıflar formasyon almayacaklarını düşünerek üniversiteye gelip ileride formasyon alırken  1. ve 2. sınıfların formasyon alabilme düşüncesiyle gelip formasyon alamaması gerçekten kafa karıştırıcı bir durumdur.

Yine bu vaziyeti savunan arkadaşlara kendi bölümümden bir örnek vermek istiyorum.
Coğrafya Bölümünden mezun olduk diyelim.
Meteoroloji de çalışma imkanımız vardı elimizden alındı.
Morfolog olarak mezun olabilme imkanımız vardı o da kalktı. ( Benim bilgim dışında olan daha birçok örnek verebiliriz.)
Şimdi de formasyonu kaldırıyorlar.
Anladığım kadarıyla  bölüm mezunlarının hepsini  doçent veyahut profesör yapma amacındalar.
Kayıtlı

Marmara Üniversitesi
Coğrafya
sevvalnaz
Yeni üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 19



« Yanıtla #5 : 18 Nisan 2012, 08:45:36 »

Bu ülkede sonunda doğru bi karar alındı öğretmenler adına.Fen edebiyat fakülterinin formasyon alması zaten eğitim fakültesi öğrencisine haksızlıktı..çok düşük puanlarla 4 bölüm okuyup 1 yıldada formasyon alıp öğretmen oluyolarlardı..peki biz neden gittik o kadar puanla eğitim fakültesi okuduk?ayrıca eğitim fakültelerinin eğitiminin yetersiz olduğunu söylemişsiniz bizim öğrendiklerimiz öğrencilerimize yeterli geliyor siz kafanızı takmayın..bölüm mezunları gitsinler bilimsel araştırmalar yapsınlar öğretmenliği de bize bıraksınlar...


Kayıtlı
sedo25
Yeni üye
*

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 38


« Yanıtla #6 : 18 Nisan 2012, 10:26:25 »

yazılanları gördüğüm zaman fen edebiyat fakültelerine haksız bir şekilde eleştiri olduğunu gördüm. evet eğitim fakülteleri varken fen edebiyat fakültelerine formasyon verilip öğretmen alınması yanlış bugün için ancak bu kararın alındığı donemi düşünürseniz bunun gerekli olduğunu görürsünüz. yine üniversite bünyesinde olan biri olarak sunu diyebilirim ki evet fen edebiyat fakülteleri bölümlerinde yapılan öğretim eğitim fakültelerinin çok çok üzerindedir. ancak bu eğitim fakültelerinde verilen öğretimin yetersiz olduğu anlamına gelmemelidir. bugünün şartlarında çözüm formasyonun kaldırılması olarak değil üniversite programlarına ayrılan kontenjan sayısının azaltılması olarak belirlenmeliydi. formasyonu kaldırdık peki bunca fen edebiyat mezunu insanı ne yapacaksınız. eğer insanlar istedikleri bölümü okuyamayacak sa istedikleri işi yapamayacaksa bu ülkede eğitim fırsat eşitliği, eğitim kalitesi vb. durumlardan nasıl bahsedebilirsiniz. esas işi eğitim olan kurumların, insanların kaderlerini belirleme yetkisi kimler tarafından verilmektedir veya böyle bir hakları var-mıdır. bugün baktığınız zaman dünya sıralamasında kaç üniversitemiz bulunmaktadır. her ilde üniversiteden bahsedildi ve açıldı sayısız öğrenci alımı yapıldı ama eğitim öğretim kalitesi düşünülmedi, veya mezun olan insanların nasıl kullanılacağı hesaplanmadı. elindeki kalifiye elemanı görmeyen, kaliteli öğretmen yok diyen bir bakanımız var. tüm bunları dikkate aldığımızda yapılan bu çalışmanın yersiz, zamansız ve sadece günü kurtarmak amaçlı olduğunu belirtmek isterim...
Kayıtlı
deryaa
Uzman Üye
*****

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 200


« Yanıtla #7 : 18 Nisan 2012, 13:45:01 »

açıkçası eğitim fakültelsi mezunlarının öğretmen oolarak atanmada öncelikli hakkı olduğunu savunanlardanım.
Konu sahibi arkadaşımız demiş ki :'Formasyon veriliyor diye fen -edebiyet yazdım'
ben de ilk sene fen edebıyata puanım tutarken ,bir sene daha hazırlanıp eğitim fakültesini kazanmayı denedim ve başardım.

Sİz daha birinci sınıf öğrencisi iken eğitim fakültesi meznu yılların deneyımıne sahip olan öğretmenlerimize nasıl olur da sizin bilgileriniz yüzeysel dersiniz.

Üzgünüm ama YÖKün aldığı en doğru kararlardan biri
Kayıtlı
deryaa
Uzman Üye
*****

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 200


« Yanıtla #8 : 18 Nisan 2012, 13:49:44 »

Söylemlerinizin çok yanlış olduğu kanaatindeyim. Geçen sene tercih aşamasında, tercih listeme fen-edebiyat fakültelerini yazmamda ki yegane amaç  ileride formasyonun verilecek olmasıydı. Şu konuda hiç şüpheniz olmasın benim gibi fen-edebiyat fakültelerini seçen birçok  kişi ileride öğretmen olma düşüncesiyle seçimlerini yapmışlardı.

Bizim fakültemizde bulunan 3. ve 4. sınıflar formasyon almayacaklarını düşünerek üniversiteye gelip ileride formasyon alırken  1. ve 2. sınıfların formasyon alabilme düşüncesiyle gelip formasyon alamaması gerçekten kafa karıştırıcı bir durumdur.

Yine bu vaziyeti savunan arkadaşlara kendi bölümümden bir örnek vermek istiyorum.
Coğrafya Bölümünden mezun olduk diyelim.
Meteoroloji de çalışma imkanımız vardı elimizden alındı.
Morfolog olarak mezun olabilme imkanımız vardı o da kalktı. ( Benim bilgim dışında olan daha birçok örnek verebiliriz.)
Şimdi de formasyonu kaldırıyorlar.
Anladığım kadarıyla  bölüm mezunlarının hepsini  doçent veyahut profesör yapma amacındalar.

hiç bir şey olamazsan öğretmen olayım mantığı
yazık
çok kızıyorum ben bu düşüncelere çok
Kayıtlı
cografyaciserkan
Uzman Üye
*****

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 433


TR61


« Yanıtla #9 : 18 Nisan 2012, 14:29:10 »

Birçok kişi de sırf eğitim fakültesi kazanayım diye,1 yıl hatta 2 yıl tekrar sınava hazırlanıyor.
Kayıtlı

cgrfycsrkn
Mathijsen
Sürekli Üye
***

Performans: 5
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 136



Site
« Yanıtla #10 : 18 Nisan 2012, 18:35:44 »

Öncelikle şunu belirtmemde fayda var. Ben Eğitim Fakültelerinde verilen eğitimin kalitesiz olduğunu veya yetersiz olduğunu söylemedim. Sadece bizim, Eğitim Fakültelerinden daha ayrıntılı ders işlediğimizi vurgulamak istedim. Gelin görün ki söylediklerim başka yöne çekilmiş.

Eğitim Fakültelerinin amacı öğretmen yetiştirmek burayı anladık. Peki Fen - Edebiyat Fakültelerinden mezun olanların eğitim fakültelerinden eksiği nedir? Eksiği değil kat kat fazlası vardır.
Eğitim Fakültelerin amacı öğretmen yetiştirmekse fen-edebiyat fakültelerine niye formasyon verirsin?

Neyse buraya kadar her şey doğru yerli yerindeymiş gibi hareket edecek olursak, fen- edebiyat fakültesi mezunlarının iş alanlarının kısıtlanması dünyanın acaba kaç ülkesinde var merak ediyorum.

Her gelen hükumet eğitim sistemiyle sakız gibi oynuyor. Coğrafya ilminin bu ülkede ilerlemesini sağlayacak tek adres Fen- Edebiyat Fakülteleridir. Şayet bu ülkede ilim namına bir şeyler yapılması isteniyorsa o zaman da akademik personel alımında düzenleme yapılması gerekiyor. Coğrafya bölümlerinde öğretim üyesi eksikliği  olduğu gün gibi ortada lakin hala çeşitli zorluklar ve diretmelerle bunu da ütopyalaştırmaya çalışıyorlar.

''Hiç bir şey olamazsan öğretmen olayım mantığı'' cümlesini kabul etmiyorum. Şayet kafamda sadece öğretmenlik olsaydı gider Eğitim Fakültesi tercih ederdim. Emin olun 4.200 sıralamayla çokta zor değil bu. Coğrafya sevdalısı olmam beni bölüm seçmeye yöneltti. Şikayetim elimizden her şeyin bir bir alınması ve bu ülkede ilmin yok edilmesidir.
Kayıtlı

Marmara Üniversitesi
Coğrafya
cografyaciserkan
Uzman Üye
*****

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 433


TR61


« Yanıtla #11 : 18 Nisan 2012, 20:14:46 »

"Sadece bizim, Eğitim Fakültelerinden daha ayrıntılı ders işlediğimizi vurgulamak istedim. Gelin görün ki söylediklerim başka yöne çekilmiş."
 Kardeş sen sanırım eğitim fakültesini bitirip coğrafya bölümüne girdin.Nereden biliyorsun eğitim fakültelerinde derslerin daha az ayrıntılı işlendiğini.Sonuçta eğitim fakültelerinin ilk 3,5 senesi sırf alan bilgisi verilir.Son 1,5 yıl da eğitim bilimleri.
       Biz 1 dönem fazla görüyoruz alan derslerini ,ondan dolayı daha iyi biliyoruz diyorsan sıkıntı yok....
Kayıtlı

cgrfycsrkn
acar54
VIP Üye
******

Performans: 47
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 810



« Yanıtla #12 : 18 Nisan 2012, 20:15:55 »

fazla öğretmen mezun edip dersanelerde 60 saat karşılığı 1500 tl için mi öğretmen olmak istiyorsunuz.
sonra 200 bin kişi öğretmen olarak okutuldu niye atanmıyor diye sokak gösterisi yapacak...
Kayıtlı

deryaa
Uzman Üye
*****

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 200


« Yanıtla #13 : 19 Nisan 2012, 09:55:37 »

Öncelikle şunu belirtmemde fayda var. Ben Eğitim Fakültelerinde verilen eğitimin kalitesiz olduğunu veya yetersiz olduğunu söylemedim. Sadece bizim, Eğitim Fakültelerinden daha ayrıntılı ders işlediğimizi vurgulamak istedim. Gelin görün ki söylediklerim başka yöne çekilmiş.

Eğitim Fakültelerinin amacı öğretmen yetiştirmek burayı anladık. Peki Fen - Edebiyat Fakültelerinden mezun olanların eğitim fakültelerinden eksiği nedir? Eksiği değil kat kat fazlası vardır.
Eğitim Fakültelerin amacı öğretmen yetiştirmekse fen-edebiyat fakültelerine niye formasyon verirsin?

Neyse buraya kadar her şey doğru yerli yerindeymiş gibi hareket edecek olursak, fen- edebiyat fakültesi mezunlarının iş alanlarının kısıtlanması dünyanın acaba kaç ülkesinde var merak ediyorum.

Her gelen hükumet eğitim sistemiyle sakız gibi oynuyor. Coğrafya ilminin bu ülkede ilerlemesini sağlayacak tek adres Fen- Edebiyat Fakülteleridir. Şayet bu ülkede ilim namına bir şeyler yapılması isteniyorsa o zaman da akademik personel alımında düzenleme yapılması gerekiyor. Coğrafya bölümlerinde öğretim üyesi eksikliği  olduğu gün gibi ortada lakin hala çeşitli zorluklar ve diretmelerle bunu da ütopyalaştırmaya çalışıyorlar.

''Hiç bir şey olamazsan öğretmen olayım mantığı'' cümlesini kuran kişi halt etmiştir. Şayet kafamda sadece öğretmenlik olsaydı gider Eğitim Fakültesi tercih ederdim. Emin olun 4.200 sıralamayla çokta zor değil bu. Coğrafya sevdalısı olmam beni bölüm seçmeye yöneltti. Şikayetim elimizden her şeyin bir bir alınması ve bu ülkede ilmin yok edilmesidir.
'Halt etmiş' kelimesini ileride meslektaş olmak istediğiniz kişiye karşı kullanmanızı kınıyorum.
ÜZgünüm ama binlerce eğitim fakültesi mezunu işsizken fen edebiyat mezunlarına formasyo verilmesi bir planlama hatasıdır ve bu hatadan dönülmüştür.
AYrıca bir coğrafya sevdalısı olarak eğitim fakültesinde de coğrafya alanında uzman kişiler yetiştirldiğini bilmeniz gerekiyor kanısındayım.Bİz orda işletme okumadık.

Eğer coğrafyayı yaşamak ve yaşatmak istiyorsanız bu sadece öğretmenlikle de olmaz.
Akademik kariyer yapmış insanlarımıza da ihtiyaç var ,tekrar düşünün derim.
Bu ülkede ilmin yok edilmesi fen edebiylara formasyonun kaldırılması ile olmaz ,sebebi başka şeylerde arayın.
Öğrencilik hayatınızda başarılar.
Kayıtlı
deryaa
Uzman Üye
*****

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 200


« Yanıtla #14 : 19 Nisan 2012, 09:57:00 »


Fen edebiyat mezunlarının eğitim mezunlarından eksiği nedir biliyor musunuz?Pedagojik eğitim
Kayıtlı
Sayfa: [1] 2 3 4   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic