Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: İskenderun Limanı'nın Bugün Özelleştirilme İhalesi Yapıldı  (Okunma Sayısı 1809 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
nkaradag
Üye
**

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 92



« : 28 Eylül 2010, 14:04:52 »



İhaleye katılan firmalardan biri de hali hazırda bünyesinde çalışmaya devam ettiğim Kumport limanıydı, Sabırsızlıkla bu ihaleyi bekledik,Limak kazandı Ülkemiz için hayırlısı olması temennilerimle,



İskenderun Limanı'nın 36 yıl süreyle işletme hakkı devri yöntemiyle satışı için yapılan ihaleyi 372 milyon dolarlık teklifle Limak kazandı. İlk ihaleye göre teklif edilen fiyat 4.6 kat fazla oldu.

 
İSTANBUL/ANKARA - Aktarma limanı olarak önemli bir role sahip olan İskenderun Limanı ikinci kez görücüye çıktı. İhaleyi 372 milyon dolarlık teklifiyle Limak kazandı.

Limanın 36 yıl süreyle işletme hakkı devri yöntemiyle satışı için nihai pazarlık görüşmeleri Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'nda yapıldı.

İhalede elemesiz turda en yüksek teklif tutarı 160 milyon dolar oldu. İhalede ilk elemeli turda teklif 255.1 milyon dolara çıkarken, Çelebi-Kolin Ortak Girişim Grubu elendi. İkinci elemeli turda 301.9 milyon dolar teklif edilirken, ilk ihaleyi alan PSA-Akfen Ortak Girişim Grubu saf dışı kaldı. Üçüncü elemeli turda Yıldırım Holding A.Ş. elenirken, teklif tutarı 325.1 milyon dolara yükseldi.

Dördüncü elemeli turda teklif 336.2 milyon dolara çıkarken, IC İçtaş İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. elendi. Beşinci turda en yüksek teklif tutarı 338.3 milyon dolar olurken, Assan Panel Sanayi ve Ticaret A.Ş. ihale dışı kaldı.

Son tur öncesi YDA İnşaat-Alp Ateş-Butros Deniz ve Nakliyat A.Ş.-Sabay Denizcilik Ortak Girişim Grubu ve Limak İnşaat mola aldı.

Son turda Gemport-Limar Ortak Girişim Grubu ihale dışı kaldı. Açık artırmaya 351.3 milyon dolardan geçildi. Asgari artırım aralığı 100 bin dolar olarak belirlendi. Beş yatırımcının katıldığı açık artırmada CEY Grubu 'hayırlı olsun' derken, Kumport teklifi 351.4 milyon dolara çıkardı. Daha sonra Global mola istedi ve ihaleden çekildiğini açıkladı. Limak teklifi 351.5 milyon dolara çıkarırken bu kez YDA OGG mola istedi ve 'teşekkür' ederek çekildi.

Kumport ve Limak arasında başlayan nefes kesen çekişmede galip gelen Limak oldu. Limak 372 milyon dolarlılk teklifiyle ihaleyi kazandı. İlk ihale göz önüne alındığında teklif tutarı 4.6 kat fazla oldu.

İHALEYE KİMLER TEKLİF VERMİŞTİ?
1.Assan Panel Sanayi ve Ticaret A.Ş.
2.Yıldırım Holding A.Ş.
3.IC İçtaş İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş.
4.PSA-Akfen Ortak Girişim Grubu
5.CEY Grubu Ortak Girişimi
6.Kumport Liman Hizmetleri ve Lojistik Sanayi ve Ticaret A.Ş.
7.YDA İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş.-Alp Ateş Ltd. Şti.-Butros Deniz ve Nakliyat A.Ş.-Sabay Denizcilik Vapur Acenteliği Nakliye ve Ticaret Ltd. Şti. Ortak Girişim Grubu
8.Limak Yatırım Enerji Üretim İşletme Hizmetleri ve İnşaat A.Ş.
9.Global Liman İşletmeleri A.Ş.
10.Çelebi-Kolin Ortak Girişim Grubu
11.Gemport-Limar Ortak Girişim Grubu
12.Anadolu Girişim Grubu (Teklif veren grup ihaleye katılmadı)

İLK İHALE 2007'DE İPTAL OLDU
İskenderun Limanı'nın 2005'teki ilk özelleştirme girişiminde Akfen ve Singapurlu PSA konsorsiyumu 80 milyon dolarla en yüksek teklifi vermişti. Ancak ihale yargı kararları doğrultusunda 2007'de iptal edilmişti.

Akdeniz'in kuzeydoğusunda konuşlanan İskenderun Limanı, Ortadoğu ülkelerine olan aktarma trafiğine olduğu kadar, Güney ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine de hizmet veriyor. Bu bakımdan, aktarma limanı olarak önemli bir role sahip liman, 1400 metre uzunluğunda bir mendireğe sahip.

Demiryolu, karayolu şebekesi ile bağlantılı genel amaçlı bir liman olan İskenderun Limanı, dökme, Ro-Ro ve karışık eşyaya hizmet veriyor.

60 bin ton kapasiteli TMO'ya ait bir beton siloya sahip olan limanda rıhtımla bağlantılı bir konveyör sistemi mevcut ve ayrıca, yükleme hızı saatte 350 ton, boşaltma hızı saatte 250 ton olan bir cevher konveyörü de bulunuyor.

Kayıtlı

Hayat İnsanın Cesareti Oranında Daralır Yada Genişler! Hayatini Kontrol Etmek Senin Elinde
ahmet_korkmaz52
Sürekli Üye
***

Performans: 19
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 136



« Yanıtla #1 : 28 Eylül 2010, 14:09:47 »

Satılmaya devam.umarım yerli sermayedir.Yine umarım bu işin altından yabancı sermaye çıkmaz
Kayıtlı
nkaradag
Üye
**

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 92



« Yanıtla #2 : 28 Eylül 2010, 14:16:25 »

Görünen yüzünde yabancı ortaklık yok gibi ,bu şirket aynı zamanda Sabiha Gökçen Halalimanını inşaa eden firmalardan biri,

Limancılık geleceğe dair en büyük yatırımlardan ,aynı zaman da en karlı getirisi olan işletmelerden bir tandesidir.

12-13 yılda bu yatımını karşılar ve 36 yıllık süresinin geri kalan kısmında da kara geçiş sağlamış olacaktır.
Kayıtlı

Hayat İnsanın Cesareti Oranında Daralır Yada Genişler! Hayatini Kontrol Etmek Senin Elinde
azraasmin
Deneyimli Üye
****

Performans: 43
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 197


« Yanıtla #3 : 28 Eylül 2010, 17:48:05 »

 ilk ihaleye oranla 4.6 kat fazla paraya satılmış, ilki yargı kararıyla iptal edildiği için demek ki yargı bu ülkenin yararına kararlar veriyor ama refarandum sonrası yargı yerindelik yani kamu yararı gözeterek ihaleleri iptal edemeyecek artık, daha doğrusu ihaleler yargıya dahi götürülemeyecek.ucuza kapanın elinde kalacak

Mersin limanındaki gibi işçilerin sosyal hakları elinden alınmaz ve taşeronlaştırma yaygınlaştırılmaz umarım
Kayıtlı
kasif14
Uzman Üye
*****

Performans: 70
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 277

Yüksel Türk! Senin İçin Yükselmenin Hududu Yoktur


« Yanıtla #4 : 28 Eylül 2010, 19:18:26 »

eskiden yapılan ihalelere karşı yargıya gidilebiliyordu ve ucuza satılan kamu kuruluşları değerleniyordu. ancak yapılan son anayasa değişikliği bunu da kaldırdı? artık kamu malları daha ucuza el değiştirebilecek.
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic