Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: İnfrared teknoloji hakkında bilgi!(güneş gibi ısıtıyor.)  (Okunma Sayısı 4199 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Köksal AYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5093



« : 26 Kasım 2007, 10:15:45 »


Arkadaşlar son dönemlerde gündeme bu konu çokça gelmeye başladı.Güneş gibi ısıtır sözünden hareketle biraz bizle de alakası olduğunu düşünüyorum.
Bu teknolojinin avantajları hakkında pek çok şey söylendi.
Galiba havayı ısıtmıyormuş.Vurduğu cisimleri aynı güneş gibi ısıtıyormuş.
Yani bu işin aslı astarı nedir? Ekonomik avantajları var mı yok mu?Bu konu hakkında bilgi sahibi arkadaşların görüşlerini bekliyorum.Teşekkürler.
Kayıtlı

1996'da, şampiyonluk kaçtığında
Bu kadar yaklaşmışken "olamaz" dedi,
Ve kendini incir ağacına astı...
Daha 12 yaşındaydı Mehmet DALMAN!
Şimdi 24 oldun Mehmedim
Ve biz yine yaklaştık...

Çocuklarımızın ayaklarına batan dikenler, ya ektiklerimizdir ya da sökmediklerimiz...


TRAP ZONE
ferat54
Site Yöneticisi
*******

Performans: 1681
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1528



« Yanıtla #1 : 26 Kasım 2007, 11:05:23 »

Hocam benim duyduğum diğerleri gibi önce kendisini sonra çevresini ısıtmıyor,havadaki molekülleri doğrudan ısıtıyor.
hem ekonomik hemde iyi ısıtıyor.
Sanki güneşten kopmuş Cheesy
Kayıtlı

Köksal AYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5093



« Yanıtla #2 : 26 Kasım 2007, 12:08:57 »

Teşekkürler.
Kayıtlı

1996'da, şampiyonluk kaçtığında
Bu kadar yaklaşmışken "olamaz" dedi,
Ve kendini incir ağacına astı...
Daha 12 yaşındaydı Mehmet DALMAN!
Şimdi 24 oldun Mehmedim
Ve biz yine yaklaştık...

Çocuklarımızın ayaklarına batan dikenler, ya ektiklerimizdir ya da sökmediklerimiz...


TRAP ZONE
acar54
VIP Üye
******

Performans: 47
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 810



« Yanıtla #3 : 26 Kasım 2007, 14:13:02 »

sayın hocam mevzu benim anladığım şu:diğerleri ısıyı direkt karşıya az gönderiyor, ısı yayılarak havayı ısıtıyor, ısınan hava hafifleyip yükseliyor, ve böylece aşağılar soğuk, yukarılar sıcak oluyor, tüm hava ısınıp sıcak hava aşağılara inene kadar, durum bu.
bu teknolojinin tek numarası var:ısıyı ışıkla yollama, diyorlar.ısı ışıkla direkt vurduğu cisme ulaşıyor.mekanın tamamını ısıtmadan ısıtmak istenen yer öncelikle ısıtılmış oluyor.
daha çok geniş mekanlarda kullanmak mantıklı.çok işleyen manifatura dükkanlarının kışın tüm kapılarının açık olduğunu görünce bu cihazdan kullandıkklarını anladım, üst taraflara saklı bir yere yerleştirmişler, kapılar camlar açık satış yapıyorlar...
Kayıtlı

yusufili
Ziyaretçi
« Yanıtla #4 : 26 Kasım 2007, 14:15:25 »

gerçekten ekonomik mi acaba?
Kayıtlı
acar54
VIP Üye
******

Performans: 47
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 810



« Yanıtla #5 : 26 Kasım 2007, 19:37:28 »

hocam kesinlikle ekonomik olduğu iddia edilemez, ancak büyük mekanlarda eski ısıtma sistemleriyle karşılaştırarak bu söyleniyor.elektrikçi arkadaşlar bunun diğerleriyle aynı yaktığını ifade etti
Kayıtlı

kasif14
Uzman Üye
*****

Performans: 70
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 277

Yüksel Türk! Senin İçin Yükselmenin Hududu Yoktur


« Yanıtla #6 : 26 Kasım 2007, 21:44:47 »

hocam bende 3000 w lık var gayet iyi ısıtıyor. saatte 2 kwh elektrik tüketiyor bu da 30 ykr yapıyor. ancak infrared(kızılötesi)ışınların canlılar üzerinde zararlı olduğunu düşünüyorum ve biliyorum. onun için direkt olarak temas etmiyorum duvara doğru çevirdim. bir arkadaşım da katarakta zarar verdiğini duymuş. yani gözler için zaralıymış, tabi bu kesin değil ama araştırmak lazım.
Kayıtlı
baksu
Site Yöneticisi
*******

Performans: 2641
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 4317



« Yanıtla #7 : 27 Kasım 2007, 00:17:59 »

karşısında durmanız gerekiyor, biraz çapraza kalırsanız verim alamıyorsunuz. hoş karşısında durunca vucudunuz bir tarafı ısınıyor peki diğer tarafı ? ben çok sağlıklı olduğunu düşünmüyorum.
Kayıtlı


Suskunluğum asaletimdendir...
Her lafa verecek bi cevabım var.
Lakin bi lafa bakarım, laf mı diye...
Bi de söyleyene bakarım, adam mı diye...

                                        
sabahgüneşi
Ziyaretçi
« Yanıtla #8 : 27 Kasım 2007, 00:43:18 »

karşısında durmanız gerekiyor, biraz çapraza kalırsanız verim alamıyorsunuz. hoş karşısında durunca vucudunuz bir tarafı ısınıyor peki diğer tarafı ? ben çok sağlıklı olduğunu düşünmüyorum.

mesela su an benim odamda var evet sol tarafım yanıyor sagım donuyor, Angry hiç tavsiye edemeyecegim gercekten!!!
umarım bu teknolojinin pazarlamacıları görüpte bu yazıyı kızmazlar Grin
Kayıtlı
baksu
Site Yöneticisi
*******

Performans: 2641
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 4317



« Yanıtla #9 : 27 Kasım 2007, 00:47:11 »

mesela su an benim odamda var evet sol tarafım yanıyor sagım donuyor, Angry hiç tavsiye edemeyecegim gercekten!!!
umarım bu teknolojinin pazarlamacıları görüpte bu yazıyı kızmazlar Grin

neden kızsınlar ki. onların işine gelir. vucudun diğer tarafını ısıtmak için bir tane daha satarlar.   Grin
Kayıtlı


Suskunluğum asaletimdendir...
Her lafa verecek bi cevabım var.
Lakin bi lafa bakarım, laf mı diye...
Bi de söyleyene bakarım, adam mı diye...

                                        
sabahgüneşi
Ziyaretçi
« Yanıtla #10 : 27 Kasım 2007, 01:01:31 »

mesela su an benim odamda var evet sol tarafım yanıyor sagım donuyor, Angry hiç tavsiye edemeyecegim gercekten!!!
umarım bu teknolojinin pazarlamacıları görüpte bu yazıyı kızmazlar Grin


neden kızsınlar ki. onların işine gelir. vucudun diğer tarafını ısıtmak için bir tane daha satarlar.   Grin

ben bir tane aldım denedim 2.sini zor satarlar bana!
zaten kaşif hocamın dedigi gibi gözlere zararıda var gercekten gözlerde yanma yapıyor,sanırım havadaki nemide kurutuyor?bunlar sadece benim gözlemlerim(ama eger hakikaten gözlere zarar veriyosa gözlemleyecek gözümde kalmayacak bu giidişle Grin )
Kayıtlı
akdamar20
VIP Üye
******

Performans: 167
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1009


« Yanıtla #11 : 27 Kasım 2007, 11:39:31 »

27 saniyede ısıtıyor


-Işıkla ısıtma sistemi olarak tanımlanan infrared, sağlıklı, verimli ve ekonomik ısınma sağlıyor.

-Isıyı diğer sistemlere göre yüzde 82 daha verimli iletiyor. Işığının ulaştığı yeri 27 saniye gibi çok kısa bir sürede, derinlemesine ve homojen ısıtıyor. Rüzgar ve hava akımından etkilenmiyor.

- Oksijeni tüketmediği için baş ağrısına yol açmıyor. Havadaki partikülleri yakmıyor, koku yapmıyor. Rutubeti önlüyor.

-Kuruluş ve işletme maliyeti ekonomik. Duvara, tavana ve alüminyum teleskopik ayağa kolay montaj ediliyor.

-Odun, kömür, petrol, tüpgaz, doğalgaz gibi yakıtlarla çalışan ısınma sistemlerindeki gibi yanma ve zehirlenme riski yok.

-İnfrared dalgaları sayesinde mikroorganizmaların ve bakterilerin çoğalmasını önleyerek hijyeniklik sağlıyor. Sağlık ve zindelik veriyor. Toksinlerin daha rahat atılmasına yardım ediyor. Gece uyurken biyokimyasal dengeyi ayarlıyor.

- Kas ve eklem ağrılarında, sırt ve bel ağrılarında; romatizma, siyatik, sinüzit, üst solunum yolları, astım rahatsızlıklarında ve fizik tedavisinde kullanılıyor.

-Hijyeniklik sağladığı için hassas kronik hastalığı olanların ve yeni doğan bebeklerin bulunduğu ortamların ısıtılmasında doktorlar tarafından tavsiye ediliyor.
 
KAYNAK :Zaman Gazetesi Harun Çümen / İstanbul
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic