Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Edirne'den Kars'a hızlı tren  (Okunma Sayısı 1267 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
geography12
VIP Üye
******

Performans: 66
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 545



« : 15 Ekim 2010, 06:06:55 »


     
Edirne'den Kars'a hızlı tren
İstanbul-Ankara arasında 25 yıl önce başlayan ve 'Ayaş Tüneli' geçilemediği için yılan hikâyesine dönen Sürat Demiryolu Projesi'nde mutlu sona yaklaşıldı.

Türkiye ile Çin arasında imzalanan 'Demiryolu İşbirliği Anlaşması' kapsamında 7 bin kilometre hızlı tren hattı yapılması kararına varıldı. Projenin finansmanı için de Çin hükümeti 28-30 milyar dolar kredi sağlayacak. Hat, Edirne'den Kars'a, Diyarbakır'dan İzmir'e, Trabzon'dan Antalya'ya kadar uzanacak. Trenlerin hızı 450 kilometreye ulaşacak. 10 yıl içinde, Ankara-Sivas, Ankara-İzmir, Ankara-Antalya hattının yapılması planlanıyor.

Sürat Demiryolu Projesi'nin tarihi 1973'e kadar dayanıyor. İnşaatına 1975 yılında başlanan projede 'Ayaş Tüneli' 30 yılda geçilemedi. 10,5 kilometrelik tünelin ancak 8,5 kilometrelik kısmı tamamlanabildi. Sürat Demiryolu'nun projesine devam edilmemesinin birçok sebebi daha var. Bunların başında, Arifiye-Sincan arasındaki 275 km'lik kısmın 85 km'lik bölümünün iddia edildiği gibi 300 kilometre hıza göre değil, saatte 160 km'lik hıza göre planlanmış olması. Diğer yandan, altyapı inşaatının yüzde 85 oranında tamamlanan Sincan-Çayırhan kesiminin, geometrik standartlarının ve tünel tasarımının YüksekHızlı Trenprojesi kriterlerine uygun olmaması.

Yapılan incelemelerde, Sürat Demir-yolu'nun geçeceği Sincan-Çayırhan arasındaki altyapı, köprüler ve diğer sanat yapılarının da yüksek hız standartlarına uymadığı, bu yapıların yeniden inşası düşünülse bile bu defa da tünellerin aerodinamik basınçları karşılamaya yeterli kesit alanında inşa edilmediği görüldü. Proje ayrıca Ankara'dan (Sincan) başlayıp İstanbul'a kadar uzanmıyordu. Arifiye'de son buluyordu. Belki de en önemlisi, söz konusu proje, Uluslararası Demiryolu Birliği (UIC) ve Avrupa Birliği'nin (AB) belirlediği 'yüksek hız' tanımına uymuyor. Bu nedenle bu proje konvansiyonel bir hat olarak kabul edilmektedir. Proje için harcanan para ise yaklaşık 1 milyar lira. Projenin bitirilmesi için 5 milyar dolarlık bir kaynağa daha ihtiyaç var.

7 bin kilometrelik söz konusu hatların tamamlanması halinde Edirne'den yola çıkacak hızlı tren, İstanbul'da boğazın altından Marmaray'ı kullanarak, Eskişehir-Ankara-Yerköy-Sivas-Erzincan-Erzurum güzergahı üzerinden 12 saatte Kars'a gidecek. Hızlı tren hattı Sivas'tan, Malatya ve Elazığ üzerinden de Diyarbakır'a bağlanacak. Erzurum'dan da Trabzon'a uzanacak.
Kayıtlı

Sen ey yardım sevenim, ruhumu derde saldın
Yalnızlığım ağlarken gülenim, nerde kaldın

Bilmezsin ayrılığın ağı kokan dilini
Hâtıra bırak bana oyalı mendilini

Paslandı buzdağları ortasında çeliğim
Gözlerinden hatıra kaldı kekemeliğim...
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic