Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Demiryolları 2009 sonunda özel sektöre açılıyor!  (Okunma Sayısı 1436 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Köksal AYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5093



« : 15 Ağustos 2008, 09:19:24 »


Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman 2009 yılının sonunda özel sektörün ve yurtdışından gelen trenlerin Türkiye'de sefer yapmasını planladıklarını açıkladı.

Karaman'a göre yakında makam otomobillerinin yerini makam treni bile alabilir.

Hep zarar ederek bir yere gidemeyeceklerini söyleyen Karaman, "Herkesin koşarak trene bindiği bir Türkiye istiyoruz. Sloganımız 50 yıllık hakkımızı geri verin" diye konuştu.

Devlet Demiryolları bu sloganla yeniden yapılanıyor. Buna ilişkin taslak kurum içinde tartışmaya açıldı.

Proje 152 yıllık demiryolu tekelini yıkıyor, demiryollarını özel sektör rekabetine açıyor. İşletmecilik ile altyapı yapımı birbirinden ayrılıyor.

Yeni bir şirket "Türkiye Demiryolu Taşımacılık Anonim Şirketi" kurulacak. DETAŞ, Devlet Demiryolları'nın bağlı kuruluşu olacak. Sadece yolcu ve yük taşımacılığını yapacak.

Devlet Demiryolları ise sadece demiryolunu inşa eden, bakımını yapan kuruluş olarak kalacak.

"Hiçbir zaman ray tekerden ayrılmayacak" diyen Karaman, "DETAŞ işletmecilik yapacak, yolcu taşıyacak, yük taşıyacak. Böylece yolcu ve yük taşımacılığında zarar etmeyecek bir kuruluş haline gelmek istiyoruz" dedi.

Ancak daha önemlisi DETAŞ, özel sektör ile rekabet edecek. Çünkü halen sadece sahip olduğu vagonlarla yük taşıyabilen özel sektör, isterse yolcu da taşıyacak, yol da yapacak.

Bu demiryollarında özelleştirme anlamına gelse de Yeniden Yapılandırma Kurulu Başkanı Adnan Ekinci, "Özelleştirme değil, rekabet geliyor" diyor.

Ekinci, "Rekabet getiriyor, isteyen istediği hatta belirli tarifelerle birlikte demiryolu işletmeciliği yapacak. Özellikle yük taşımacılığında çok büyük talep bekliyoruz. Çünkü çok kestirme olacak yollar" diye konuştu.

"Çin'den kalkan bir tren Londra'ya kadar gidebilecek" diyen Ekinci, "Marmaray ve Kars-Tiflis-Bakü demiryolu projeleri bu hedefe ulaşmayı sağlayacak. Hedef  2009 sonunda özel sektörün işletmeciliğe başlaması" dedi.

DUGEM lisans verecek

Özel sektör lisanslarını sektörün otoritesi, düzenleyici olacak Demiryolu Ulaştırması Genel Müdürlüğü'nden alacak. Taslak lisansların 15 yıl süreyle verilmesini öngörüyor.

Kazaların araştırılması için bağımsız bir kurul geliyor. 3'ü akademisyen 5 kişiden oluşacak Demiryolu Kaza Araştırma ve İnceleme Kurulu, demiryollarındaki riskleri ve kazalar sonrasındaki araştırmaları yapacak. CNNTÜRK
Kayıtlı

1996'da, şampiyonluk kaçtığında
Bu kadar yaklaşmışken "olamaz" dedi,
Ve kendini incir ağacına astı...
Daha 12 yaşındaydı Mehmet DALMAN!
Şimdi 24 oldun Mehmedim
Ve biz yine yaklaştık...

Çocuklarımızın ayaklarına batan dikenler, ya ektiklerimizdir ya da sökmediklerimiz...


TRAP ZONE
Merih Kayra Zencir
VIP Üye
******

Performans: 1124
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1111



« Yanıtla #1 : 15 Ağustos 2008, 10:54:23 »

hocam açılsın ama denetlensinde.gerçi bizde özelleşmediği halde denetleme olmuyor.ne bileyim hocam bizde işler bir garip yürüyor.özelleştiğine sevinelim mi üzülelim mi? bilmiyorum.
Kayıtlı

Kayracan
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic