Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Aşılmaz dağlar dev proje için aşılıyor!  (Okunma Sayısı 2444 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Köksal AYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5093



« : 22 Temmuz 2008, 20:21:42 »


İstanbul-Ankara arası 3 saate iniyor.
İstanbul-Ankara arasında olan hızlı tren projesi, adım adım ilerliyor. 2010 yılında tamamlanması öngörülen hızlı tren projesinin demiryolu seyahatini ulaşımın gözdesi haline getirmesi bekleniyor. Projeyle Türkiye dünyada hızlı tren işletmeciliği yapan sekizinci ülke olacak.

Ankara-İstanbul arasında çift yönlü çalışacak ve seyahat süresini üç saate indirecek olan hızlı tren için saatte 250 kilometre hıza uygun demiryolları döşeniyor. Projenin ilk etabı olan 206 kilometrelik Esenkent-Eskişehir hattının inşaatı geçtiğimiz yıl tamamlandı ve test sürüşlerine başlandı.

Marmaray’a bağlanacak

İkinci etabı oluşturan İnönü-Köseköy hattı ise 158 kilometre uzunluğunda. İnönü-Vezirhan ve Vezirhan-Köseköy olmak üzere iki kısım halinde süren demiryolu inşaatı, Bilecik’teki tünel ve viyadük inşaatıyla devam ediyor.
Proje tamamlandığında Köseköy’den Gebze’ye bağlanacak hat, Marmaray projesiyle entegre edilecek. Demiryolu hattı Esenkent’den de Sincan ve Ankara’ya bağlanacak. Tüm altyapı çalışmasının 2010 yılında tamamlanması ve ticari seferlere başlanması öngörülürken, hızlı trenin devreye girmesiyle İstanbul-Ankara arasındaki demiryolu taşımacılığının yüzde 10’dan yüzde 78’e çıkarılması hedefleniyor.

2.5 milyon kamyon seferi

Hızlı trenin ilk etabı olan Esenkent-Eskişehir hattının inşaatı sırasında 2.5 milyon kamyon seferiyle 25 milyon ton hafriyat yapıldı. Bu hat üzerinde toplam 4 bin 119 metre uzunluğunda dört viyadük yapılırken, 471 metrelik bir de tünel kazıldı. Gidiş dönüş toplam 412 kilometrelik yola 52 bin ton ray, 680 bin adet travers döşendi.
Proje tamamlandığında 109 adet altgeçit, 56 adet üst geçit, 21 adet viyadük, 4 adet tren köprüsü, 3 adet tren altgeçidi, 34 adet nehir köprüsü, 2 adet otoyol köprüsü ve 43 adet tünel inşaa edilmiş olacak.

Konforu uçağı aratmayacak

Hızlı tren sadece süratiyle değil konforlu yolculuk imkanıyla da göz kamaştıracak. Yapımı İspanya’da gerçekleştirilen ve geçtiğimiz yıl Türkiye’ye getirilen altı vagonluk ilk hızlı tren seti halen test sürüşleri yapıyor. 419 yolcu kapasiteli sette 55 business, 354 first class koltuğun yanı sıra iki adet bedensel engelli koltuğu bulunuyor. Kafeteryanın yer aldığı vagonlarda radyo ve kapalı devre televizyon sistemi mevcut. Businness bölümünde ayrıca dizüstü bilgisayarlar için güç kaynağı yer alıyor. Koltuk arkalarında ve tavanda LCD ekranların bulunduğu vagonlarda özel dizayn edilmiş vakumlu tuvaletler de bulunuyor.Alıntı-haberalan
Kayıtlı

1996'da, şampiyonluk kaçtığında
Bu kadar yaklaşmışken "olamaz" dedi,
Ve kendini incir ağacına astı...
Daha 12 yaşındaydı Mehmet DALMAN!
Şimdi 24 oldun Mehmedim
Ve biz yine yaklaştık...

Çocuklarımızın ayaklarına batan dikenler, ya ektiklerimizdir ya da sökmediklerimiz...


TRAP ZONE
GÜNER
VIP Üye
******

Performans: 163
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1202


« Yanıtla #1 : 22 Temmuz 2008, 21:43:44 »

Hocam Eskişehir-Ankara 4-5 yılda bitirilemedi ki,Eskişehir-İstanbul hattı değil 2010 bence 2015'te de zor biter.Umarım yanılırım.
Kayıtlı
bilgin_mutlu84
VIP Üye
******

Performans: 443
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 738

İnegöl Özel Altın Nesil Koleji


« Yanıtla #2 : 23 Temmuz 2008, 00:22:21 »

ulaşım konusunda böyle bir çalışma yapılıyor olması sevindirici...umarım sonucunu kısa zamanda görebiliriz...
Kayıtlı

Emeğe Saygı
GÜNER
VIP Üye
******

Performans: 163
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1202


« Yanıtla #3 : 23 Temmuz 2008, 09:15:16 »

Yapılan her türlü çalışmadan mutluluk duyuyorum ama,kaynağı yetersiz,planlaması eksik,hatalı çalışmalardanda üzüntü!!!
Kayıtlı
Köksal AYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5093



« Yanıtla #4 : 23 Temmuz 2008, 09:45:05 »

Güner hocama katılıyorum.
Bu inşallah önceki hızlı tren olayı gibi olmaz.Bu sefer işi sıkı tutuyorlar galiba.
Kayıtlı

1996'da, şampiyonluk kaçtığında
Bu kadar yaklaşmışken "olamaz" dedi,
Ve kendini incir ağacına astı...
Daha 12 yaşındaydı Mehmet DALMAN!
Şimdi 24 oldun Mehmedim
Ve biz yine yaklaştık...

Çocuklarımızın ayaklarına batan dikenler, ya ektiklerimizdir ya da sökmediklerimiz...


TRAP ZONE
u.karacan
Uzman Üye
*****

Performans: 210
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 280


« Yanıtla #5 : 23 Temmuz 2008, 14:17:41 »

ulaşıma çok önemli katkı yapacak bir proje,çok önemle üzerinde çalışılıyor,verilen önemi gösterge alırsak
zamanında bitecektir.karamsar düşünenler yanılacaklar zaten yanılmış olmak ta istiyorlar.önümüzdeki
10-20 yıl içerisinde başka hızlı tren projeleride tamamlanmış olacağını, ulaşımın çözümü olan hızlı tren
ihtiyacının daha fazla ertelenemeyeceğinden anlayabiliriz.
Kayıtlı

Ne kadar bilirsen bil,söylediklerin karşındakinin anlayabildiği kadardır.(hz.Mevlana)
cheri
VIP Üye
******

Performans: 323
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1165



« Yanıtla #6 : 23 Temmuz 2008, 16:40:16 »

Ulaşımda demiryolu taşımacılığının önemini biliyoruz.Ama maalesef yıllarca demiryolu taşımacılığında bir ilerleme kaydedemedik.Son yıllarda gerçektende ulaşımda gözle görülür bir çalışma var.Özellikle karayolunda çok büyük çalışmalar var.Bildiğim kadarıyla Eskişehir-Ankara arası demiryolu hattı bitirildi.Test sürüşleri devam ediyor olması lazım.Umarım yakın zamanda hizmete girer.
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic