Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Liselerde okul müfredatı alanlara göre doğru uygulanıyor mu?  (Okunma Sayısı 4296 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
klimaks
Uzman Üye
*****

Performans: 22
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 430



« : 25 Nisan 2010, 16:53:50 »


Arkadaşlar ben İzmir de özel bir kurumda öğretmenlik yapmaktayım.
Şu anda pek çok Lise de EA müfredatı olarak 11. ve 12.sınıf kitabındaki bütün konuların işlendiğini öğrencilerimizden öğreniyorum.
 Bu yaklaşım doğru mu?
 EA gruplarında mevcut olmayan kazanımların da okullarda işlenmesi yanlış değil midir?Böyle yapan arkadaşlar varsa bu müfredatın EA kazanımlarını bilmemekle mi yoksa zaman bolluğunda boşluk doldurmak için mi yapılan bir uygulama mıdır?
Konuyla ilgili görüşlerinizi bekliyorum.


Bir de site yöneticisi arkadaşlardan bir ricam var forum haritasına konu başlığı olarak artık birde YGS ve LYS başlığı açılırsa iyi olur diye düşünüyorum,iyi çalışmalar diliyorum.
Kayıtlı

"Bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir."
hgirgin
Yeni üye
*

Performans: 6
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 17



« Yanıtla #1 : 25 Nisan 2010, 17:15:14 »

Okullara  gönderilen  müfredaat  programında   11.EA snıflarında  hangi  kazanımların işleneceği  açıkça   belirtilmiş, LYS  de de  bu  programa göre  soru  sorulacağı belirtilmişti.Bir  çok  okulda  bu  doğrultuda  işlenmektedir.
Kayıtlı
andromeda
Sürekli Üye
***

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 101



« Yanıtla #2 : 25 Nisan 2010, 17:16:11 »

Bazı arkadaşlar yıllık planlarda kazınım numaralarına bakmadan sene başınan sonuna kadar kitaptaki tüm konuları işliyorlar.
Ben dikkat ediyorum 2 saatlik yıllık paln ile 4 saatlik yıllık plandaki kazanımlar farklı, bu nedenle bazı konuları işlemiyorum.
Kayıtlı
shadan
Uzman Üye
*****

Performans: 67
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 457


1994 NEF


« Yanıtla #3 : 25 Nisan 2010, 19:33:39 »

Bazı duyarlı meslektaşlarımız hariç ben MEB'deki birçok öğretmen arkadaşın bu konuyla ilgili hiçbir fikri olmadığını düşünüyorum. Coğrafya.biz başta olmak üzere bu konularda duyarlı olan bazı sitelerde öğretmen arkadaşlar çeşitli şekillerde bilgilendiriliyor.Ama bu yeterli olmuyor.

Maalesef okullarda aradan 5 yıl geçtiği halde yeni müfredatı özümseyemeyen, yeni konuları geçiştiren,öğrencilere anlattırmaya kalkan ya da hiç anlatmadan bu konuları atlayıp sorumlu tutan, girdiği sınıfların müfredatını ( EA ve SÖZ ayrımını kastediyorum) bilmeyen, kendilerine öğrenciler aracılığıyla nezaket ölçüleri içinde müfredatı hatırlatıcı haber gönderdiğinizde bilgisiz olduğu halde ukalalaşan çok sayıda öğretmen var. Nereden mi biliyorum. 2000'i aşkın YGS-LYS,11 ve 10.sınıf öğrencisi olan bir kurumda çalışıyorum ve ara grup öğrencilerime okulda hangi konuları işliyorsunuz diye soruyorum, takip ediyorum. Sonuç olarakta maalesef yukarıda belirttiğim acı gerçekle karşılaşıyorum. Çoğu öğretmenimizin ( bazıları anlı şanlı anadolu liselerinde çalışıyor) müfredattan haberi yok. Bunlar,11.sınıf EA ve SÖZ sınıfların dersine giriyor ve aynı konuları anlatıyor. Niye diye soruyorsunuz cevap "kitap aynı diyor". Kitap aynı ama kazanımları ve haftalık ders saatleri aynı değil buna ne diyorsun diyorsunuz " kazanım-müfredat,TTKB nereden çıktı gibisinden boş boş bakıyor, ben doğrusunu biliyorum bana karışma diyor.

Bu arkadaşlar bir teftiş yediklerinde çok zor duruma düşecekler, bilgileri olsun. Müfettişler bu konuda çok hassas. Bu bilgiyi başka eğitim sitelerindeki yazışmalardan edindim. Teftiş geçiren bazı okullarda bu yanlış uygulamaları yapan öğretmenler sert bir şekilde uyarılmış haberleri olsun. Lütfen girdiğiniz ders ve sınıfa ait kazanımlara riayet ediniz ,yıllık planlarınızı ona göre yapınız. Yeni konuları öteleyerek,öğrenciye anlattırarak, burası önemli değil geçelim diyerek bir yere varamazsınız.Öğrencilere yazık ediyor ve üstelik suç işliyorsunuz. Konuya hakim olan ve işin doğrusunU yapan değerli meslektaşlarımdan da bir ricam var. Lütfen zümrenizdeki öğretmenlere bu konuyu iyi bir şekilde izah ediniz. Onları yanlıştan döndürünüz. Bu karmaşanın çözülmesinde size çok ihtiyaç var.

Selam ve saygılar........

ŞADAN YILDIRIM / FİNAL DERGİSİ DERSHANELERİ ANKARA ŞB.(Kızılay) COĞRAFYA ZÜMRE BAŞKANI
Kayıtlı

nazmi21
VIP Üye
******

Performans: 67
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 853



Site
« Yanıtla #4 : 25 Nisan 2010, 19:53:27 »

Evet maalesef böyle bir uygulama var.Önceki okulumda bu kazanımları vermiyordum(geçen sene 10.sınıf okutmuştum)Ama dönem arasında okulum değişti ve geldiğim okulda maalesef 2 saatlik ve 4 sattlik derslerin hepsinde aynı konular ve aynı kazanımlar anlatılmış.Şimdi ben ayırıp gidiyorum.
Bu konuda Doğu Ateş hocanın kitabında konu başlıklarında özellikle vurgulamalar sözkonusu ve pratiklik açısından faydalı oluyor.kendisine teşekkür ederim.

2 SAATLİK SEÇMELİ VE ZORUNLU
COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI İÇERİĞİ
(10. 11. VE 12. SINIFLAR İÇİN)

10. 11. ve 12. sınıflardaki 2 saatlik zorunlu ve seçmeli coğrafya dersleri aşağıda belirtilen öğrenme alanlarına ait kazanımlardan oluşmaktadır.

10. SINIF COĞRAFYA DERSİ (2 SAAT)

A. DOĞAL SİSTEMLER öğrenme alanından;
A.10.1., A.10.2., A.10.4., A.10.5., A.10.7. kazanımları.
B. BEŞERİ SİSTEMLER öğrenme alanından;
B.10.1, B.10.4, B.10.5, B.10.6, B.10.9., B.10.10. kazanımları.
C. MEKÂNSAL BİR SENTEZ: TÜRKİYE öğrenme alanından;
C.10.1, C.10.2, C.10.3, C.10.5, C.10.6, C.10.7., C.10.8., C.10.10. kazanımları.
D. KÜRESEL ORTAM: BÖLGELER VE ÜLKELER öğrenme alanından;
D.10.1, D.10.2, D.10.3. kazanımları.
E. ÇEVRE VE TOPLUM öğrenme alanından;
E.10.1, E.10.2, E.10.3. kazanımları.


11. SINIF COĞRAFYA DERSİ  (2 SAAT)

A. DOĞAL SİSTEMLER öğrenme alanından;
A.11.1., A.11.3., A.11.4. kazanımları.
B. BEŞERİ SİSTEMLER öğrenme alanından;
B.11.1, B.11.3, B.11.4, B.11.5, B.11.6 kazanımları.
C. MEKÂNSAL BİR SENTEZ: TÜRKİYE öğrenme alanından;
C.11.1, C.11.2, C.11.3, C.11.4, C.11.6, C.11.10 kazanımları.
D. KÜRESEL ORTAM: BÖLGELER VE ÜLKELER öğrenme alanından;
D.11.1, D.11.2, D.11.3, D.11.4 kazanımları.
E. ÇEVRE VE TOPLUM öğrenme alanından;
E.11.1, E.11.2, E.11.7, E.11.9, E.11.10, E.11.11, E.11.12, E.11.13, E.11.14 kazanımları.


12. SINIF COĞRAFYA DERSİ (2 SAAT)

A. DOĞAL SİSTEMLER öğrenme alanından;
A.12.1. A.12.3.  kazanımları.
B. BEŞERİ SİSTEMLER öğrenme alanından;
B.12.1, B.12.3, B.12.4 kazanımları.
C. MEKÂNSAL BİR SENTEZ: TÜRKİYE öğrenme alanından;
C.12.1, C.12.3, C.12.5, C.12.7, C.12.8, C.12.9, C.12.10, C.12.11, C.12.12 kazanımları.
D. KÜRESEL ORTAM: BÖLGELER VE ÜLKELER öğrenme alanından;
D.12.1, D.12.3, D.12.5, D.12.7, D.12.8, D.12.9 kazanımları.
E. ÇEVRE VE TOPLUM öğrenme alanından;
E.12.1, E.12.4, E.12.5, E.12.6, E.12.8, E.12.9, E.12.10 kazanımları.
burası alıntı.
Kayıtlı

Ataol Behramoğlu'nun Dediği gibi,Zulmün Önünde dimdik tut onurunu
Emeğin önünde eğil kızım,
Bende sizin emeğinizin önünde eğiliyorum dostum saygılar...
----------------------------
Ay ve güneş herkesin lambasıdır, hava herkesin havasıdır, su herkesin suyudur da,
Ekmek neden herkesin ekmeği değildir?
Acı niye herkesin acısı değildir?
Şeyh Bedreddîn/“Hayvan olmak istiyorsan olabilirsin elbette. Bunun için insanlığın acılarına sırt çevirmen ve yalnız kendi postuna özen göstermen yeterlidi
bengu
Yeni üye
*

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 49


« Yanıtla #5 : 25 Nisan 2010, 20:27:17 »

müfredattan çoğu kişiden erken haberdar olan bir kişi olarak, evet ben de bütün konuları anlatıyorum ama tamamen iyi niyetten kaynaklanıyor çünkü çoğu öğrenci alan seçimini yaparken çok da kendilerinden emin değil (belki sosyal tercihi de yapabilirim diyerek bölüm seçiyorlar)söylediklerinize cevaben benim de dershanelerden aynı konuda sıkıntım var çünkü onlar da hala eski zihniyete göre konu anlatıyorlar. hala müfredata uyumlu soru bankaları bulmakta sıkıntı çekiyoruz, konuyu anlatıyoruz hadi pekiştirmek için soru çözelim dediğimizde konuyu tam karşılayan testler çok kısıtlı ki çok soru çözen çocuklara yetmiyor...örneğin 10 sınıf ve 11 sınıflarda bu sıkıntı çok fazla....yayınlarda:9. sınıflar eski zihniyetten devam .....
Kayıtlı
zeybek43
Uzman Üye
*****

Performans: 34
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 220



« Yanıtla #6 : 25 Nisan 2010, 20:45:26 »

biz böyle işliyoruz da ...sınavda ne oalcak bakalım lys de göreceğiz...ygs deki gibi sadece 9. sınıf konularıdna deyipte hiç 10.sınıfta coğrafya görememiş fen liselerine 10.sınıf coğrafya sorusu sorldu biliyorsunuz...öğrencilermile her konu atlayışımda açıklma gereği duyuyorum..onlarda hocam sınvda çıkarsa diyorlar..bende eğer çıkarsa dava açıp sınavı iptal ettirme hakalrını olduğunu söylüyorum...inşallah o vermediğmiz kazanımalrdan çıkmaz....
Kayıtlı
hostel1
VIP Üye
******

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 668


« Yanıtla #7 : 26 Nisan 2010, 13:09:46 »

Shadan hocam EA lıklarda olmayan kazanımları vermediğimizde öğrenciler tarafından                    eksik   konu veriyormuşuz gibi algılanıyor.Çünkü dersanede hazırlanan sorularda anlatmadığımız konudan soru soruluyor.
Kayıtlı
doğaege
VIP Üye
******

Performans: 214
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 635


« Yanıtla #8 : 26 Nisan 2010, 16:55:16 »

Örnek:
12.sınıf coğrafya ders kitabı-sayfa 146:Ülkeler Neden Ferklı Gelişmişlerdir?(kazanım no: D12.1'e karşılık gelen konu) ORTAK KAZANIM
12.sınıf coğrafya ders kitabı-sayfa 151:Gelişmişlik Düzeylerine Göre Ülkeleri Tanıyalım-Almanya örnek verilmiş ders kitabında. (kazanım no:D12.2'ye karşılık gelen konu) SADECE 2 SAATLİK SINIFLARDA İŞLENECEK KONU
12.sınıf coğrafya ders kitabı-sayfa 157:Gelişmemiş Bir Ülke:Nijerya (kazanım no:D12.3'e karşılık gelen konu.kazanımda yazan cümle:GERİ KALMIŞ BİR ÜLKENİN COĞRAFİ ÖZELLİKLERİNİ ARAŞTIRARAK ÜLKELERİN FARKLI GELİŞMİŞLİĞİNİN NEDENLERİNİ YORUMLAR) ORTAK KAZANIM

bana buradaki mantığı açıklayan bir arkadaş çıkarsa (sadece gelişmemiş bir ülke verilecek TM sınıflarında ve bu öğrenciler gelişmiş ülke örneği işlemeden 2 ülkeyi karşılaştıracak) ben de tüm kitabı işlemekten kurtulurum...
Kayıtlı
alpaslan
VIP Üye
******

Performans: 11
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 749



« Yanıtla #9 : 26 Nisan 2010, 18:39:59 »

Bence tm coğrafya ders kitabı ile sos ders kitapları farklı olmalı kitapta olan bir konunun anlatılmaması öğrencide bazı soru işaretlerinin doğmasına neden oluyor. Ayrıca bu katsayı farkıda azalınca tm öğrencileri bizde lys de sos dan girebiliriz diyorlar o zaman ne yapacağız. Ayrıca doğaege hocamın dediği gibi Almanya'yı anlatmayıp Nijerya'yı anlatmanın ne mantığı var. Türkiye ekonomisini 11 tmlerde anlatmıyacağızda hamgi sınıflarda anlatacağız.
Kayıtlı
shadan
Uzman Üye
*****

Performans: 67
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 457


1994 NEF


« Yanıtla #10 : 26 Nisan 2010, 18:53:09 »

Shadan hocam EA lıklarda olmayan kazanımları vermediğimizde öğrenciler tarafından                    eksik   konu veriyormuşuz gibi algılanıyor.Çünkü dersanede hazırlanan sorularda anlatmadığımız konudan soru soruluyor.

Hocam MEB öğretmenlerinin görevi dershanelerdeki deneme sınavlarına yönelik değil TTKB Coğrafya Öğretim Programına göre ders anlatmaktır. Siz dersaneye giden öğrenciye karmakarışık sorular-konulardan oluşan denemeden yüksek puan aldırmakla yükümlü değilsiniz ki. O görev dershanelerin. Üstelik belirttiğiniz gibi bazı dershaneler LYS-3 ve LYS-4 ayrımını bilmediklerinden deneme sınavlarında tuhaflık ve test içeriğine uymayan sorular bulunabiliyor. Onlar kendi yanlışlarını kendileri düzeltmeliler. Sizler size verilen görev gereği bu ayrımı yaparak ders işlemeli ve bunun dayanağını da öğrenciye anlatmalısınız. Böylece dersaneye giden öğrencilerde eğer konuya yabancı ise böylelikle bilgi sahibi olurlar.Siz madem bu ayrımı biliyorsunuz uygulamasını da yapınki yanlışlar artmasın. Sizler gibi müfredatı takip eden,öğrenen öğretmenlere çok ihtiyacımız var.

Sonuç olarak hiçbir gerekçe okulda EA ve SÖZ gruplara yönetmeliklere aykırı olarak aynı konuları anlatmayı haklı çıkarmaz. Kaldı ki zaten dershaneye giden-gitmeyen tüm öğrenciler için YGS,LYS-3 ve LYS-4 testlerinin soru-konu içeriği için ölçü dershaneler değil ÖSYM'dir. ÖSYM geçen yıl yaptığı hatayı( geçen yılki soru dağılımında müfredatla çelişen bazı sorular vardı) bu yıl yapmadı ve tam da olması gerektiği gibi ve 2005 yılında ilan edilen TTKB Coğrafya müfredatına uygun sorular sordu. Fen liseleri mevzusu da yanlış yorumlanıyor. Ortada bir haksızlık varsa o da şudur: Fen liselerinde seçmeli olarak Coğrafya dersi olduğu halde bu dersi öğrencilere seçtirmeyen öğretmen ve okul yöneticileri sorumludur. Diksiyon,tiyatro,bilgisayar vb. dersler yerine Coğrafya ,Tarih ve Felsefe grubunu seçtirselerdi şimdi böyle konuşulmazdı. Eğer öğretmen ve okul idarecileri bu dersi önerdikleri hâlde öğrenciler seçmedilerse, bu onların yanlış seçim yaptıklarını ve kendi kendilerini zora soktuklarını gösterir. Sistem artık eski sistem değil, bu artık anlaşılmalı. 2005 yılından beri bu müfredat ne diyor, öğrencilere-öğretmenlere ne getiriyor diye zahmet edip bakmayan birçok kişi halâ bilgisi olmadığı hâlde fikir üretiyor.
Kayıtlı

Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic