Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Coğrafyacıların Bilgisayar Bilgisi ?  (Okunma Sayısı 3162 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
kor_tv
VIP Üye
******

Performans: 108
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 864


Koray KOR


Site
« : 23 Temmuz 2011, 15:42:46 »




ARKADAŞLAR TECRÜBELERİNİZE ve ŞAHSİ DÜŞÜNCELERİNİZE DAYANARAK BİLGİSYAR KULLANIMIYLA İLGİLİ SORULARI TARTIŞABİLİR MİYİZ?

-Milli eğitimde çalışan bir coğrafyacı ne derecede bilgisayar bilmelidir?

-Coğrafyacıların harita çizimlerini photoshop gibi çizim programlarıyla hazırlaması doğru mudur?

-Üniversitede çalışan bir akademisyen coğrafyacı hangi programlardan haberdar olmalıdır?

-Derslerde bilgisayardan yararlanmanın ölçüsü nedir?

-Akıllı tahtanın Coğrafya dersleri açısından önemi nedir?

-Kopyala/yapıştır tekniğinin ölçüleri, kaideleri ve sonuçları nedir?

-Sunum teknikleri ve programları hakkında coğrafyacıların özen göstermesi gerekenler nelerdir?

-Donanım bilgisi coğrafyacılar açısından gerekli midir?

-Milli eğitimde çalışan bir coğrafyacının CBS'yi teorik ve uygulama bazında biliyor olmasının faydaları nelerdir?

-Mezun olduğunuz üniversitede Coğrafya Bilimi'ne yönelik bilgisayar eğitimi aldınız mı; yeterli miydi?

-Bilimsel bir coğrafya çalışmasının bilişim yönünü hangi koşullar belirler; önemi nedir?

-Dershanede çalışan bir coğrafyacı için bilgisayar gerekli midir; neden?

-"Türkiye'de üniversite öğrencilerinin CBS hayaliyle avutuldukları ve hocalar tarafından oyalandıkları" düşüncesi doğru mudur?

-Devlet tarafından açılan bilgisayar kurslarının bir coğrafyacı açısında önemi nedir?

-Genel olarak bir-iki hafta eğitim verilen ve çok yüksek meblağlarda faturalar kesilen CBS kurslarının faydalı olduğuna inanıyor musunuz?

-Dijital ortamda materyal oluştururken hangi yazılımlardan faydalanabiliriz?



ARKADAŞLAR YUKARIDAKİ SORULARI KOPYALAYIP HER SORUNUN ALTINA KİŞİSEL DÜŞÜNCELERİNİZİ YAZABİLİRSENİZ ÇOK GÜZEL BİR FİKİR ALIŞVERİŞİ YAPABİLİRİZ. TEŞEKKÜRLER...





Kayıtlı

İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendin bilmez isen, ya nice okumaktır. (Yunus Emre)
Tasdelenİ.
Uzman Üye
*****

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 360


Özel İdare Anadolu Lisesi Şahinbey/GAZİANTEP


« Yanıtla #1 : 23 Temmuz 2011, 19:15:56 »

-Sunum teknikleri ve programları hakkında coğrafyacıların özen göstermesi gerekenler nelerdir?
PPT sunumları Coğrafya dersleri için çok önemlidir.Yalnız sunumun zamanla öğrencileri pasifleştirip,hayal dünyalarını kısırlaştığını düşünüyorum.Özellikle ppt sunumlarının çok sık kullanıldığı sınıflarda öğrencilerde gevşeme,sinema seyreder gibi bir hal oluşturuyor ve konuya odaklanmalarını güçleşiyor.Bu durum beni öğretmen olarak tekrar klasik anlatım yönü ile ders işlemeye,basit haritaları kullanmaya sevk ediyor.Yani ppt sunumlarının aralıklı bir şekilde ve çok önemli konularda,daha kısa süreli bir şekilde kullanılması taraftarıyım.Öğrencilerimden de zaman zaman hocam projeksiyonu daha az kullanalım diye veryansınlar alıyorum...
Kayıtlı
dondurmacı
VIP Üye
******

Performans: 396
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2548


.~.Murat BAKIT.~.


« Yanıtla #2 : 23 Temmuz 2011, 20:32:20 »

-Milli eğitimde çalışan bir coğrafyacı ne derecede bilgisayar bilmelidir?
sunu hazırlamak/düzenlemek için powerpoint, basit bir resim ve video düzenleyici program.

-Coğrafyacıların harita çizimlerini photoshop gibi çizim programlarıyla hazırlaması doğru mudur?
photoshop iyi bildiğim bir program değil. Konuyu da çok iyi bilmiyorum doğrusu.

-Üniversitede çalışan bir akademisyen coğrafyacı hangi programlardan haberdar olmalıdır?
her konuda benden daha iyi olması gerektiği kesin.

-Derslerde bilgisayardan yararlanmanın ölçüsü nedir?
Bilgisayar coğrafya dersinin en temel araçlarından birisi ama asla öznesi değil. Ruhsuz olan makineye heyecan, anlam, yorum katacak olan öğretmendir.

-Akıllı tahtanın Coğrafya dersleri açısından önemi nedir?
Hiç kullanamadım. FATİH projesini bekliyoruz.

-Kopyala/yapıştır tekniğinin ölçüleri, kaideleri ve sonuçları nedir?
Öğrenciler her şeyi kopyalayıp yapıştırıyor. Hatta çoğu zaman biz de. Öğrenciler sanal dünyada kayıtlı tüm bilgileri doğru bilgi zannediyorlar. Çinlilerin yiyecek konusundaki kötü şöhretleri gibi.

-Sunum teknikleri ve programları hakkında coğrafyacıların özen göstermesi gerekenler nelerdir?
zor bir soru olmuş Koray Hocam. Görsellik ön planda olmalı, bilgi yumağı şeklinde olmamalı. Mümkünse katılımcıların da sunu/programa katılmaları sağlanmalı.

-Donanım bilgisi coğrafyacılar açısından gerekli midir?
Galiba bilgisayarı kasdediyorsunuz. Bana kalırsa hayır. Bilgisayar, yazıcı, tarayıcı kullanmayı çoğu insan biliyor.
-Milli eğitimde çalışan bir coğrafyacının CBS'yi teorik ve uygulama bazında biliyor olmasının faydaları nelerdir?
Küçülen dünyada CBS daha da önem kazanmakta. Cep telefonlarında, arabalardaki navigasyonlar. Artan ticaret ile verilerin kısa sürede merkeze toplanması ve üretim/hizmet kalitesinin yükselmesi hedeflenmekte. Çevre ve ormanların kontrolü, belediyeler, doğal olayların takip edilmesi de cbs den yararlanmakta. Galiba CBS den en az yararlanan coğrafyacılar.

-Mezun olduğunuz üniversitede Coğrafya Bilimi'ne yönelik bilgisayar eğitimi aldınız mı; yeterli miydi?

Bilgisayar değil de hesap makinesi bile yoktu. Smiley

Dershanede çalışan bir coğrafyacı için bilgisayar gerekli midir; neden?

Eğitim verdiğini iddia eden herkes bilgisayardan yararlanmalı. Sadece coğrafya dersi mi? Hayır. Resim dersinden biyoloji dersine, Din Kültüründen Fizik dersine, hepsi.

-"Türkiye'de üniversite öğrencilerinin CBS hayaliyle avutuldukları ve hocalar tarafından oyalandıkları" düşüncesi doğru mudur?
Bilemiyorum.


-Devlet tarafından açılan bilgisayar kurslarının bir coğrafyacı açısında önemi nedir?

Özelde bilgisayar, genelde hayat için şunu söyleyebilirim. Hergün yeni şeyler öğreniyorum. Gideceğim kursta öğreneceğim yeni şeyler mutlaka vardır.

-Genel olarak bir-iki hafta eğitim verilen ve çok yüksek meblağlarda faturalar kesilen CBS kurslarının faydalı olduğuna inanıyor musunuz?
cbs eğitimi almadım. Ama birkaç haftalır kursun faydalı olacağı şüpheli.

-Dijital ortamda materyal oluştururken hangi yazılımlardan faydalanabiliriz?
Yazılımdan kasdınız programlar ise; orjinal programların ne kadar pahalı olduklarını biliyoruz. Ya demo yada kırılmış programlar kullanıyoruz. Coğrafyanın daha kolay öğrenilebilir bir ders olmasını amaçlıyorum. Son zamanlarda; coğrafya için hazırlanmış animasyonları Türkçeleştirmek adeta hobim oldu. Türkçeleştirilmiş animasyonların derslerde kullanıldığını, meslektaşlarım tarafından duymak beni daha da motive ediyor. Program olarak swishmax ve flasdecompiler, netcad, mapsource, googleearth, Snagit.
Kayıtlı

C O Ğ R A F Y A    V A T A N    S E V G İ S İ D İ R ...


dreamer99
VIP Üye
******

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 631


« Yanıtla #3 : 23 Temmuz 2011, 21:11:15 »

hocam her soruya cevap yazmak uzun sürecek gibi ama genel bir değerlendirme yapayım:
      meb de çalışan bir coğrafya öğretmenin temel bilgisayar bilgisine her öğretmenin olduğu kadar ihtiyacı vardır. bilgiye ulaşma ve kullanma, bilgilerin analizi , güncellenmesi ve paylaşılması açısından bilişim teknolojileri en önemli araçtır. coğrafyanın diğer bilimlerden ayrı olarak dağılış prensibine bağlı olarak olay ve olguların yeryüzüne dağılışını gösterme ve açıklama çabası bilişime olan ihtiyacını ve ilgisini arttırmıştır. bu nedenle diğer öğretmenlerden daha fazla yoğunlaşmamız gerekiyor kanısındayım. derslerimizde bilgisayar, projeksiyon ve akıllı tahtayı sıklıkla kullanmamız gerektiği kanısındayım. ancak kullanırken öğretmenin ve öğrencilerin aktif olduğu bir yöntem seçilmeli. yani sadece sununun izletilmesi şeklinde değil de soru- cevap ve uygulama etkinlikleri beraberinde animasyon ve video film takviyesi yapılmalıdır. mezun olduğum üniversitede 4 saatlik bilgisayar dersi aldım ama yeterli olmadığını düşünüyorum. ancak bulunduğum eğitim fakültesinde bilgisayar öğretmenliği bölümünden sonra bilgisayara en ilgili ve bilgisayar bilgisi en iyi olan bölüm coğrafyaydı. cbs uygulamalarını meb de ve dersanelerde çalışan öğretmenlerin bilmesi gerektiğini düşünmüyorum. sadece akademik kariyer düşünen ve şehir planlaması gibi farklı alanlarda çalışmayı düşünen arkadaşların ilgileneceği bir alan olarak görüyorum.
        bilgisayarın biz öğretmenler açısından en yaygın kullanım alanlarından biri de ölçme değerlendirme meteryallerinin hazırlanmasıdır. bu konu da yazılım bilgisi gerekmektedir. özellikle office programları ve image programlarının kullanımının orta ya da iyi derecede olmasının daha sağlıklı meteryaller hazırlama açısından önemli olduğunu düşünüyorum. öğretmenlerimizin özellikle teknoloji sınıflarının kullanımında karşılaşacakları küçük sorunları ( örneğin; bir word dosyasını açamama veya bir video dosyasını çalıştıramama gibi...vb.) çözebilecek düzeyde yazılım bilgisine sahip olmasında yarar vardır. donanım bilgisi konusunda çok ayrıntılı bilgi sahibi olunması gerekmediği kanısındayım. sadece basit tak-çalıştır araçlarını kullanmasını ve çalıştırmasını bilmesi yeterli olur diye düşünüyorum... 
 
Kayıtlı

DEÜ
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic