Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Ankara'nın 'coğrafyası' zayıf çıktı  (Okunma Sayısı 8138 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
alfred
Uzman Üye
*****

Performans: 26
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 275


Herkes için coğrafya


« : 24 Temmuz 2011, 17:54:43 »


Türkiye genelinde liseler arasında üniversiteye giriş sınavı sonuçlarına göre yapılan değerlendirmede Matematik, Fizik, Kimya ve Biyoloji derslerinde ilk sırayı alan Ankara, Coğrafya dersinde 39. oldu.

Ankara'daki öğrencilerin ''Coğrafya'' dersi ''zayıf'' çıktı. Türkiye genelinde liseler arasında üniversiteye giriş sınavı sonuçlarına göre yapılan değerlendirmede Matematik, Fizik, Kimya ve Biyoloji derslerinde ilk sırayı alan Ankara, Coğrafya dersinde 39. oldu.

Ankara Milli Eğitim Müdürü Kamil Aydoğan, okulların açılacağı Eylül ayında Ankara'daki tüm coğrafya öğretmenlerini toplayarak, bunun nedenlerinin tek tek sorgulanacağını bildirdi.

Aydoğan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü olarak üniversiteye giriş sınavı sonuçlarına göre, Türkiye'deki tüm okulların başarı durumunun tek tek belirlendiğini ve çalışmanın tüm illere gönderildiğini kaydetti.

Bu çalışmayla hem okulların hem de öğretmenlerin kendi başarı durumlarını görebilmelerinin sağlandığını ifade eden Aydoğan, Ankara'nın Türkiye genelinde Fen ve Matematik alanlarında birinci olmasına rağmen, Coğrafya branşında sorun bulunduğunu belirterek, bunun sebeplerinin araştırıldığını ifade etti. Aydoğan, okullar açıldığında Coğrafya öğretmenleriyle toplantı yapacaklarını belirterek, ''Bu toplantıda tartışacağız, öğretmenlerin durumlarını okul okul göstereceğiz. Onlardan taleplerimiz olacak'' dedi.

Aydoğan, şunları söyledi:

''Bizim amacımız bütün okulları eşit seviyeye getirmek. Gelecek eğitim-öğretim yılı, bu yıldan farklı olacak. Özellikle okul müdürleri çok yorulacaklar. Biz başarıyı, başarısızlığı somut kriterlere dayandırmak zorundayız. Tabii ki her okulu kendi koşulları içinde değerlendirmek durumundayız. Önce biz devlet olarak görevimizi yapmış mıyız, yeterince öğretmen vermiş miyiz, okulun bakım onarımını, altyapı hizmetlerini yapmış mıyız ona bakıyoruz. Bütün bunlardan sonra okulda hala boşvermişlik, öğretmenin işine sahip çıkmaması, bir ideal ortaya koyamaması, çocukları geleceğe hazırlama konusunda fedakarlık yapmaması gibi konular bizim ilgi alanımıza girecek. Bunları tek tek sorgulayacağız.''

Bunun bir yaptırımı olup olmayacağı sorusuna Aydoğan şu yanıtı verdi:

''Bunlar aslında liselerin sınıf geçme yönetmeliğinde de net bir şekilde var. Yaptırım tabii ki var. Eğer ısrarla öğretmen kendini yenilemiyor, 'ben sınav yaptım çocuklar çalışmıyor, ben ne yapayım' diyorsa bunun yaptırımı var. Oradan alıp başka bir yerde deneyeceksin, orada da olmuyorsa ne gerekiyorsa onu yapacaksın. Meslek yorgunu, tükenmişlik sendromu yaşayan öğretmenler varsa bunlarla biz daha yakından ilgileneceğiz. Okul müdürlerine de söyledim; yüzde 10, yüzde 20 başarı gösteriyorsa okul müdürü olarak, disiplin amiri olarak 'bu okulda bu öğretmen başarısızdır' desin, ben bir hafta içinde alıp başka bir yere vereyim. Başarılı öğretmenleri rencide etmeden başarısızlar üzerinde yoğunlaşacağız.''
Kayıtlı
ataol
VIP Üye
******

Performans: 46
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 518


« Yanıtla #1 : 24 Temmuz 2011, 19:33:06 »

Bu durumun müsebibi acaba ders kitaplarının içerisine 100 lerce anlamsız etkinlik koyup biz coğrafya dersinde devrim yaptık diyen bir iki tane ....
Yada cografya dersini öğrenci merkezli ve araştırmaya dayatan bir sisteme oturtmaya çalışan .....
Bu yöntemlerle zevkli geçmesi gereken bu dersi öğrenci gözünde zorlaştıran ...
3 tane fazla matematik sorusu yaparım veya 2 tane fazladan türlkçe sorusu yaparım hiç coğrafya soruları ile uğraşmam diyen bir öğrenci kitlesinin ortaya çıkmasını sağlayan ....
Sizleri kutlarım başardınız öğrencileri coğrafya dersinden soğutunuz.....
Coğrafya müfredatını güzelce aldınız sarmal marmal kazanım gibi asortik kelimeleride ekleyip kendinizce .......... bir ders türetiniz
KUTLARIM BAŞARDINIZ
Kayıtlı
adnankocabuga
VIP Üye
******

Performans: 26
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 532


Sungurbey Anadolu Lisesi-ADANA


« Yanıtla #2 : 24 Temmuz 2011, 20:19:07 »

burada şuna da bakmak lazım,bütün iller 39. değil sadece Ankara,yani coğrafyadan tarihten,fizikten ... Türkiye'min bir ili birinci,bir ili de 81. olacak bu gayet doğal.Ankara seneye tedbir aldı başarı diyelim,bu sefer ankara'nın yerinde başka bir ilimiz olacak.bence bu durum milli eğitim müdürlerimizin üşgüzarlığı.bu milli eğitim müdürümüz başka bir ile atansa bu sefer de ankara'yı geçmek için uğraşacak. önemli olan türkiye genelinde coğrafya sorularında başarıarttı mı ona bakmak lazım....
Kayıtlı

Coğrafya;yeryüzünün kullanım kılavuzudur.
dreamer99
VIP Üye
******

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 631


« Yanıtla #3 : 24 Temmuz 2011, 21:27:26 »

burada şuna da bakmak lazım,bütün iller 39. değil sadece Ankara,yani coğrafyadan tarihten,fizikten ... Türkiye'min bir ili birinci,bir ili de 81. olacak bu gayet doğal.Ankara seneye tedbir aldı başarı diyelim,bu sefer ankara'nın yerinde başka bir ilimiz olacak.bence bu durum milli eğitim müdürlerimizin üşgüzarlığı.bu milli eğitim müdürümüz başka bir ile atansa bu sefer de ankara'yı geçmek için uğraşacak. önemli olan türkiye genelinde coğrafya sorularında başarıarttı mı ona bakmak lazım....
adnan hocam sizin söylediğiniz daha sağlıklı bir yaklaşım olur ama yine de başarıyı etkileyen o kadar çok değişken var ki türkiye genelinde başarının düşmesi yada yükselmesi eğitim programının ve öğretmeninin başarısı yada başarısızlığıdır diyemeyiz. ölçme değerlendirme işleminin güvenirliği ve geçerliliği ne derece yeterli ona da bakmak gerekiyor mesela. soruların zorluk derecesi her sene başarının artış ve azalışında etkilidir.
      bu istatistiklere biz de ulaşabilir miyiz acaba? ankaranın tarih ve felsefedeki sırasını merak ettim ben. 
Kayıtlı

DEÜ
GÜNER
VIP Üye
******

Performans: 163
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1202


« Yanıtla #4 : 24 Temmuz 2011, 22:30:50 »

Aslında bakılması gereken nokta Sayın Müdürün çözümü.Öğretmeni alır başka yere veririm sözünde.Sahipsiz bir meslekte amirin yaklaşımı. x okulunda başarılı olmayan veya olamayan bir öğretmen y okuluna sürgün edildiğinde mi başarı artacak?
Kayıtlı
DeDe
Ahmet Aydoğmuş
Genel Moderator
******

Performans: 1411
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1505


« Yanıtla #5 : 25 Temmuz 2011, 09:00:34 »

 Ben de bir başka açıdan bilgilenmek isterim. Ankara ili merkezinde coğrafya öğretmeni açığı var mı? İl dışı atamalarda Ankara'yı düşünüyordum. Çevre ilçelerde 14 açık kadro görünürken merkezde hiç açık görülmüyordu.
Kayıtlı

Emekli Coğrafya Öğretmeni Batıkent / ANKARA
sabahat
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 14


« Yanıtla #6 : 25 Temmuz 2011, 16:57:34 »

arkaaşlar temel sorun halen daha eski alışkanlılarımızı devam ettirmemeiz kaç kişinin elinde müfredat kitabı var ve kaç kişi o kitaba göre ders işliyor çünkü öss soruları sadece müfredattan çıkıyor
Kayıtlı
dondurmacı
VIP Üye
******

Performans: 396
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2548


.~.Murat BAKIT.~.


« Yanıtla #7 : 26 Temmuz 2011, 04:23:29 »

Ben de bir başka açıdan bilgilenmek isterim. Ankara ili merkezinde coğrafya öğretmeni açığı var mı? İl dışı atamalarda Ankara'yı düşünüyordum. Çevre ilçelerde 14 açık kadro görünürken merkezde hiç açık görülmüyordu.

merkezde coğrafya öğretmeni açığı var. Ama her ilçede değil.
Kayıtlı

C O Ğ R A F Y A    V A T A N    S E V G İ S İ D İ R ...


kubi.40
Yeni üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 44



« Yanıtla #8 : 26 Temmuz 2011, 15:43:51 »

Coğrafyada illerin sıralamasına nasıl ulaşabiliriz acaba?
Kayıtlı
tahire57
Yeni üye
*

Performans: 12
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 44


« Yanıtla #9 : 28 Temmuz 2011, 17:58:09 »

Sevgili arkadaşlar bence bu durumun temel nedeni ankaradaki dershane öğretmenleri... Onlar herşeyi bildiklerinden ve sizin okulunuzdaki öğretmen birşey bilmiyor bu soru öyle çözülmez böyle çözülür davranışına devam etsinler. Sonuç ortada araştırılsın dershaneye gitmeyenler coğrafyadan daha başarılıdır. Keşke böyle bir istatistik olsa. Daha geçen nisan da ben böyle bir sorun yaşadım. Dershanedeki meslektaşım MEB iyerden yere vurup devlet okullarındaki bizleri epey aşağılamış. Böyle bir ayrıma gerek varmı? Hepimize hayırlı olsun...
Kayıtlı
kemotek56
Yeni üye
*

Performans: 2
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 38



« Yanıtla #10 : 28 Temmuz 2011, 19:29:53 »

işte esas tartışılması gereken konu budur
ben Anadolu lisesinde çalışıyorum(Ankarada değil) öğretmenlik hayatımda dershane öğretmenlerinin o kadar yanlışını gördüm ki gerçekten vahim durumlar var (hepsi için söylemiyorum dikkat) ben bu durumlarda olağan bir şey olduğunu insanların zaman zaman yanılabileceğini söyleyerek bu kişiler hakkında olumsuz bir şey söylemiyorum
fakat dershane öğretmenlerinin BAZILARI kendisinin reklamını yaparken çevresindeki diğer öğretmenleri aşağılayarak prim yapıyor her branş için geçerli bu durum
sakın dersane öğretmenleri hakkında olumsuz düşündüğüm düşünülmesin ben de onların yerinde olabilirdim
demek istediğim şu. arkadaşın değindiği konu gerçekten başarıyı etkilemiş olabilir
Kayıtlı

Sadece iki şey sınırsızdır, evren ve insanoğlunun ahmaklığı, ilkinden o kadar da emin değilim. Aptallığın en büyük kanıtı, aynı şeyi defalarca yapıp farklı bir sonuç almayı ummaktır.
Albert Einstein
patagonya
Uzman Üye
*****

Performans: 6
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 227



« Yanıtla #11 : 29 Temmuz 2011, 14:31:54 »

Coğrafyada illerin sıralamasına nasıl ulaşabiliriz acaba?
Kayıtlı

İyi olmak kolaydır,zor olan adil olmak.
                                                 Victor HUGO
cheri
VIP Üye
******

Performans: 323
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1165



« Yanıtla #12 : 31 Temmuz 2011, 13:49:59 »

Coğrafyada illerin sıralamasına nasıl ulaşabiliriz acaba?
Sayın hocam MEB'in ana sayfasında 2010 ÖSS analizi var.Oradan görebilirsiniz..Bu arada bu başarısızlığı yeni programa bağlamak çok yanlış..2005 ve öncesi başarı durumunu bilmiyoruz!Elimizde 2005 öncesi veriler olsa daha sağlıklı bir değerlendirme yapabiliriz..
ARGE bu çalışmaları 2007'den itibaraen yapmakta..Buna göre;
Ankara ili coğrafya sıralaması şu şekilde olmuş
2007-43
2008-51
2009-29
2010-39

Kayıtlı
formator37
Uzman Üye
*****

Performans: 5
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 265



« Yanıtla #13 : 01 Ağustos 2011, 01:29:35 »

toplantı yapacak arkadaşlara kolay gelsin umarım aklı başında bir iki kişi gelir de toplantıya kmse kırılmadan güzel şeyler söylenir...
Kayıtlı
SEDATOYKU
VIP Üye
******

Performans: 226
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 724


« Yanıtla #14 : 07 Ağustos 2011, 08:49:54 »

Ankara'da merkez ilçelerden birinde yer alan okulumuzda dört yıldır coğrafya dersleri açık geçiyor. Ücretli öğretmenlerle açık kapatılmaya çalışılsa da çok sağlıklı olmuyor. Bu arkadaşlar genellikle ikinci dönem ayrılıyorlar. (KPSS'ye hazırlanmak amacıyla). okulumuzda yer küre maketi yok. sekiz yıl önce okula geldiğimde kırık bir yerküre maketi vardı, tamir edip kullanılır hale getirmiştim. ancak son iki yıldır kullanılmaz halde (İbret olsun diye atmıyorum). Bir çok kez okul idaresinden talep ettiğimiz halde bir yerküre maketi alınmadı... Neyin hesabı sorulacakmış, anlayamadım...
Kayıtlı
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic