Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Ramazan Özey'den -Eğitim Fakülteleri Coğrafya KAPATILIYOR-  (Okunma Sayısı 31271 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Badem303
VIP Üye
******

Performans: 16
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 560



« : 30 Ağustos 2011, 18:55:09 »


Gmailden alıntı yapıyorum.

Değerli Arkadaşlar,
YÖK bu yıldan itibaren Eğitim Fakülteleri Orta öğretim Sosyal ve Fen Alanlarını (8 üniversite de vardı. Marmara, Gazi, Atatürk, Buca, Çanakkale, Selçuk, v.s) kapatmayı planlıyor. Bunu rektörümüz ve yardımcıları değişik konumlarda dile getirmişlerdir. Aslında 2-3 yıldan beri aynı konu gündeme geliyor. Ancak bizler kurullarda direniyorduk. Fakat bu yıl sanırım, YÖK’ten halledecekler. Yani YÖK’ten oldu bittiye getirecekler. YÖK’ün felsefesi ben yaptım iyi oldu.YÖK’te Eğitim Fakültelerini savunacak yetkili şimdilik yok. Ancak Fen-Edebiyat fakültesinden üyeler çok.
Özellikle orta öğretim Coğrafya Öğretmenliği anabilim dalları (8 tane) tamamen kapatılacak. Gerçek coğrafya öğretmeni yetiştiren bölümler tamamen ortadan kaldırılıyor. Sadece Fen-Edebiyat fakültelerinde ve Açıköğretim Fakültelerinde Coğrafya Bölümleri kalacak.
Konuyu bu bölümler kapatılmadan gündeme getiriyorum. Eğer sessiz kalınırsa Ekim veya kasım ayında kararı çıkaracaklar. Şimdi bu bölümler kapatılıp, İstanbul Üniversitesi Uzaktan Coğrafya bölümlerine 500 öğrenci almalarının nedeni gayet iyi anlaşılıyor.
Sanırım öğretmen arkadaşların çoğunluğu 8 üniversitenin coğrafya bölümlerinden mezun olmuştur. Bu nedenle bölümlerinize sahip çıkmanızı istiyorum.
Mevcut 8 eğitim Fakültesindeki Coğrafya bölümlerinin (ve diğer 7 bölümün Tarih, Türk Dili Edebiyatı, Fizik, Kimya, Biyoloji, Felsefe, Matematik) kapatılmaması için YÖK’e yazılar yazalım. Mevcut durumun korunmasını isteyelim.
Yoksa öğretmen yetiştiren bu bölümlere çok yazık olacak.
Bugüne kadar bu bölümlerden mezun olupta öğretmen  olamayan yok gibidir. Öğretmen yetiştiren bu kurumlara sahip çıkalım.
Hepinize selam ve saygılar.
Prof.Dr.Ramazan ÖZEY
Marmara Üniversitesi
Atatürk Eğitim Fakültesi
Ortaöğretim Sosyal Alanlar Bölümü Başkanı
Coğrafya Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanı
Kayıtlı
Badem303
VIP Üye
******

Performans: 16
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 560



« Yanıtla #1 : 30 Ağustos 2011, 18:58:28 »

Ne enteresan olaylar oluyor. Açıktan eğitim daha doğru tabi....   Anadolu'da bu bölümde çalışan akademisyenler ne olacak? Tv da şöyle  mi işiteceğiz. Gazi üniversitesi bugün 500 kişi daha işten çıkardı ? Fabrika misali mi?
   Sanırım onlarda coğrafya bölümü olur boylece işi yırtarlar.
Kayıtlı
nazmi21
VIP Üye
******

Performans: 66
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 853



Site
« Yanıtla #2 : 30 Ağustos 2011, 19:21:58 »

Hatam varsa düzeltin ama İstanbul Üni. bu sene kontenjanı 5000 di sanırım bilgi hatası var ve bu bilgi hatası olayın vehameti açısından daha kötü...
Kayıtlı

Ataol Behramoğlu'nun Dediği gibi,Zulmün Önünde dimdik tut onurunu
Emeğin önünde eğil kızım,
Bende sizin emeğinizin önünde eğiliyorum dostum saygılar...
----------------------------
Ay ve güneş herkesin lambasıdır, hava herkesin havasıdır, su herkesin suyudur da,
Ekmek neden herkesin ekmeği değildir?
Acı niye herkesin acısı değildir?
Şeyh Bedreddîn/“Hayvan olmak istiyorsan olabilirsin elbette. Bunun için insanlığın acılarına sırt çevirmen ve yalnız kendi postuna özen göstermen yeterlidi
laktoz
Sürekli Üye
***

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 100


« Yanıtla #3 : 30 Ağustos 2011, 21:41:23 »

Gayet normal bir uygulama olur ve yakısırda bu memlekete.Ne işimiz var bizim fen bilimlerinle sosyal bilimlerle.Bence universitelerin bütün bölümleri kapatılsın ve sadece imam yetiştiren ve asker yetiştiren bölümler açalım.Geri kalan işe yaramaz bilimlerle ugrasmayalım.............
Kayıtlı
M. Köstem
Üye
**

Performans: 6
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 77


« Yanıtla #4 : 31 Ağustos 2011, 07:57:51 »

eğer gerçekten sesimizi duyuracaksak öğretmenlik ve fen edebiyat bölümlerinin kontenjanları azalsın diye duyurmalıyız bence ve gerçekten de İstanbul üniversitesine dur demeliyiz yoksa sonumuz coğrafya bilimi adına kötü olacak
Kayıtlı
maksimus
Deneyimli Üye
****

Performans: 26
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 182



« Yanıtla #5 : 31 Ağustos 2011, 08:52:06 »

Arkadaşlar bence Fen Edebiyat  ve eğitim fakülteleri birleştirilmelidir.Çünkü Fen Edebiyat fakültelerinin çok daha güçlü bir akademik kadroya sahip olduğu kesinlikle yadsınamaz. Örneğin sadece coğrafya bölümü olmalı öğrenciler eğer öğretmen olmak istiyorlarsa eğitim derslerine yönelmeli eğer araştırmacı olmak istiyorlarsa yetişmek istedikleri alana dair dersler almalıdırlar. ama sonrasında ne öğretmen olan araştırmacı, ne de araştırmacı olan öğretmen olamamalıdır. Böylece fen edebiyat ve eğitim fakülteleri arasındaki ezeli tartışma da sonlanmış olur.
Kayıtlı
Badem303
VIP Üye
******

Performans: 16
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 560



« Yanıtla #6 : 31 Ağustos 2011, 09:42:44 »

maksimus bende senin düşündüğünü yapmaya çalışıyorlar. Birleştirmeye. Tabii pedogoji almalılar gerçekten pedogoji çok önemli.... Ama türkiyede ilkokul 5 ler ilkokul bir öğretmenlik yapabiliyorsa Smiley pedogoji üzüerinde durulmamsının nedenini anlayabiliyorum. Bende eğitim fakültesi mezunuyum. Çok yüksek puanla girmiştim o puanla doguda hukuk okuyabiliyordum. eşşek kafaam:))) (pişman degilim hukuk sevmiyorum)
Kayıtlı
cepni5265
Üye
**

Performans: 5
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 84


« Yanıtla #7 : 03 Eylül 2011, 10:56:58 »

uzaktan öğretmen mi yetiştirilirmiş?böyle uygulamalar hangi aklı evvelin aklına geliyor acaba?böyle bir öğretmenden ne kalitesi bekleyeceksiniz?öğretmen kalitesinin yükseltilmesi gerekirken neden böyle bir yola gidiliyor?
kapatılacaksa eğitim fakülteleri değil,fen-edebiyat fakülteleri kapatılmalıdır..
Kayıtlı
albedo
Genel Moderator
*****

Performans: 1558
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1793


Kemal Akalın


« Yanıtla #8 : 03 Eylül 2011, 11:02:09 »

zihniyeti yansıtması açısından ilginç bir zamanlama.. tablet mablet boşuna değil arkadaşlar...

http://gundem.milliyet.com.tr/tablet-daha-gelmeden-ortaligi-karistirdi-/gundem/gundemyazardetay/02.09.2011/1433694/default.htm

Tablet daha gelmeden ortalığı karıştırdı!

Muvaffak Gözüaydın, mühendis kökenli bir eğitim gönüllüsü. Her şeyin teknoloji ile çözüm bulacağına inananlardan. Eğitim ile öğretim arasındaki farkı, fazla dikkate almaz. Kimilerine göre bunun farkında bile değil. Onun için önemli olan öğrenmedir. Önceki gün bu konudaki yazımızda yer alan tepkilere karşı o da tepki koymuş.
Her ne kadar öğretmenleri kızdıracak olsa da, enteresan ve dikkate almak gerekir.
Zaten doğru da ancak öyle bulunur...
O da karşı olanlara karşı!
Gözüaydın, öğretmen tepkilerine satır satır cevap vermiş:
1. Bilişim öğretmenlerinin kadroları arttırılmalıdır.
ONLINE Eğitim ile Bilişim öğretmeni arasındaki fark lokomotif ile koyun arasındaki farktır. ONLINE Eğitimde ÇOCUKLAR bilgisayar kullanmayı yarım saatte öğrenir. Buna şahsen Hakkâri’de bile şahit oldum.
2. Yapılan uygulama eğitim sağlamaz.
Peki bomboş geçen binlerce saat ve tamamen bilgisiz öğretmenler mi sağlar?
Bilgili öğretmeni USA bile sağlayamamıştır. Rüya görmeyelim.
Ama dünyanın en iyi öğretmenlerini online programda en ücra köşeye gönderebiliriz. Eğitimde eşitlik budur.
3. Öğretmen olmayan okulda tablet olsa ne olacak. Ne olacağını göreceksiniz. Çoğu okulda çocuklar öğretmenlerinden daha ileride derslere hâkimdir. Hatta öğretmene ihtiyaç bile yoktur. Fakat bunu öğretmenlere kabul ettirmek imkânsızdır.
4. Daha tek sınıflı okullar varken ne tableti yahu. Dananın kuyruğu burada kopuyor. Öğretmen olmadan dahi çocuklar tableti kullanıp sınıflarını geçecekler.
Burada kuvvet YAZILIMDIR. Tablet tek sınıflı okulda 4 kere daha iyi vazife görecektir.
5. Çok saçma bir uygulama. Sanki okul binalarının tamiri, araç gereç öğretmen var da! Okullarda öğretmen yok.
O tablet paralarına 50.000 öğretmen atamayı düşünün önce. İşte dünyanın en saçma mütalaası.  Zaten okulların tamiri, bakımı, su parası elektrik parası yeterli olmadığı için tablet geliyor. Okullarda öğretmen olmadığı için tablet geliyor. Yalnızca 360 liraya o da 36 ayda ödenecek bir öğrenci kazanıyorsunuz. Öğretmen olmasa da öğrenci dersi takip ediyor. Kar olsa, sel olsa, zelzele olsa öğrenci dersi evde takip ediyor.
Bir öğretmenin maliyeti ayda en az 1.500 lira. Yılda 18.000 lira.
50.000 öğretmenin yıllık maliyeti 18.000 x 50.000 = 900.000.000 lira veya 600.000.000 $ 5 yıllık maaşı ise 600.000.000 x 5 = 3 milyar $
16.000.000 tabletin maliyeti ise 150 x 16.000.000 = 2.4 milyar $
Yani çok iyi bir iş yapılıyor.
6. İnşallah artık Bilgi Teknolojileri Öğretmenleri kadrolarını da arttırırsınız.
Cehaletin daniskası denir buna. Tablet kullanmak içim bilgisayar bilmeye lüzum yoktur.
Herhangi bir öğretmen veya veli 10 dakikada öğretir.
7. Öğretmensiz öğrenirler artık!
En doğru laf. Ama öğretmen de iyi veya kötü onu da kullansak fena olmaz. Öğretmen de öğrenir tablet ile.
Evet yazılım geliştikçe öğretmene de ihtiyaç kalmayacak. Öğretmenlerin de korkusu burada.
8. Eğitime bu kadar önem veriyorsanız öğrenciye oyuncak vereceğinize öğretmen verin lütfen. Bir öğretmenin yetişme maliyeti yılda 50.000 $’dan 4 yıllık eğitim 200.000 $’dır. Sonra da yıllık maliyeti
12.000’$ dır. Ayrıca iyi bir öğretmen yetiştirmek için 200.000 $ değil 1 milyon $ gerekir. Bunun için dünyanın HER YERİNDE ÖĞRETMENE karşı savaş başlamıştır. Öğretmene kâfi maaş verilememektedir. Bundan dolayı da iyi öğretmen yetişmemektedir.  Bütün dünya öğretmensiz eğitime gitmek zorundadır ve gitmektedir.
9. Her şey tamam bir tablet eksikti ne mutlu size. Birkaç şirket faydalansın diye öğretmenleri unutun tabletle uğraşın.
Oyuncağa çevirdiniz eğitimi yeter artık.
Vah zavallı düşünenler. Dünyayı anlamayanlar. Dünyayı takip etmeyenler.
Evet tehlike “birkaç şirketi zengin etmek” olmayacaktır. İşte buna MANİ OLUN. Tablete değil.  Atlı araba nasıl yok olduysa okul binası da yok olacak.
10. Öğretmen atamaya para yok, ama milyonlarca tablet almaya para var!
İşte buna mani olun. İhaleyi iyi takip edin. Yandaş ithalatçı firmaların cebinin dolmasına mani olun.  Öğretmene para yok. Çünkü 700.000 öğretmen x 12.000 $ yıl = 8.4 MİLYAR $ / yıl x 5 yıl = 42 MİLYAR $ / 5 yıl nereden bulacaksınız. Tablet için ise bir defa 2.4 milyar $ lazım. Sizi 5 yıl idare eder.
Muvaffak Gözüaydın’nın yazdıkları bunlar. Ama kesinlikle sinirlenmeyin. Çünkü onun gibi düşünen çok var.
Özetin özeti: Eğitimin ciddi bir sektör olduğu elbet bir gün anlaşılacak!..
Kayıtlı

Tekirdağ KNG MTAL Coğrafya Öğretmeni                             Lodos, herşeyi titretiyor...
bmyıldız
Deneyimli Üye
****

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 174



« Yanıtla #9 : 03 Eylül 2011, 13:03:31 »

bunlar gerçekten de benim ülkemde mi oluyor? yavaş yavaş sona geliniyor gibi, kimse okumasın kimse bilmesin duymasın daha neler görücez daha neler neler???
Kayıtlı
albedo
Genel Moderator
*****

Performans: 1558
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1793


Kemal Akalın


« Yanıtla #10 : 03 Eylül 2011, 13:42:51 »

Bir de şöyle bir şey var.. özellikle toplantı katılım noktasında Talat hocanın söylediklerine  dikkatinizi  çekmek istiyorum..

Merhaba Sevgili Meslektaşlarım
Dilerim iyisinizidr.
Öncelikle 30 Agustos Zafer ve Şeker bayramları ile 1 Eylül dünya barış gününüzü kutlarım.
Aramızda pek çok kez tartıştığımız konulardan biri "Eğüitim Fakülteleri Coğrafya Bölümleri Kapatılıyor" başlığı altında gündeme geldi.
Bu konuda sormamız gereken konu o kadar çok ki. Bu kayğı ile ;İletişim işlerini benim yaptığım, coğrafya bölüm başkanları ile coğrafya öğretmenliği anabilim dalı başkanlarına çağrı yapılan bir toplantı TCK çatısı altında AÜ DTCF Coğrafya Bölümünde 4 Temmuz 2011 tarihinde yapıldı. Bu toplantı ile ilgili kısa bilgiler vereyim.
Toplantıya coğrafya bölüm başkanlarının büyük çoğunluğu katılmakla birlikte coğrafya öğretemenliği anabilim dalı başkanlarından hiç biri katılmadı.
Toplantıda coğrafya biliminin mesleki durumu ile lisans üstü seviyede eğitimi konuşulup bu eğitimlerin uluslararası ölçütlere çıkarılması için çaba verilmesi konusunda ortak kararlar alındı.
Coğrafya bölümlerine eşit ağırlık puanına denk gelecek şekilde puan türü ile öğrenci alınması için görüş birliği oluştu.
Coğrafya mesleğinin dünya ve Türkiye'de yaşanan pek çok soruna çözüm üreteceği konusunda görüş birliği oluştu ve bu konuda yasal girişimlerde bulunulması kararı alındı.
Coğrafya biliminin laborqatuvar ve arazi ağırlıklı olarak öğrenilmesi gerekliliğinden dolayı her bölüme 40-45 öğrenciden fazla alınmaması gerektiği görüşü oluştu. Bu konuda çaba verilecek.
Yukarıda sıralanan bütün işlerin yürütülmesi için bir komisyon oluşturuldu ve bu komisyon çalışmalarını bölümlere ulaştıracak
 
Arkadaşlar kayğılarınıza katılıyorum. Fakat coğrafyacılık mesleğini yalnız öğretmenlik çerçevesi içinde düşünmeyelim. Evet haklısınız coğrafya öğretjeni nasıl yetişmeli konusu ayrıntılı tartışılmalı. Bu konu ele alınırken ulusal ya da uluslarası örnek ele alınıp kendimize özgü en iyi model oluştuırulmalı. Fakat bu konu yukarıda bahsettiğim toplantıda ayrıntılı ele alınamadı. Konu hakkında genel bir tartışma yaşandı fakat öğretmenlik anabilim dallarından gelen arkadaş olmadığı için konuyla ilgili karar alınamadı.
Önerim:
1. Türkiye'de Coğrafya Öğretmeni Yetiştirilmesi konulu bir toplantı yapılmalı.
2. Coğrafya konusunda öğretmenin bilim insanı, bilim insanının da öğretmen olabilmesi gerektiği konusu tartışılmalı.
3. Bu konu eğemenli mücadelesi veya bir mesleki pazar olarak düşünülmemeli. Amaç iyi/evrensel ölçütte coğrafyacı/coğrafya öğretmeni nasıl yetişir olmalı.
4. http://www.ukck2011.com/ sayfasından ayrıntılı bilgi alabileceğiniz gibi 7-10 Eylül tarihleri arasında İstanbulda TCK tarafından düzenlenen sempozyum var. Bu sempozyum bahsedilen toplantı için fırsat olur.
5. Bu konuda elimden geleni yapmaya hazırım. Fakat arkadaşlar öğretmenlik anabilim dallarında görev yapan akademisyenler neden ortada görünmüyor anlamıyorum. Bu arkadaşlara soruyoprum neden?
Sevgi ve selamlarımla.

--
Prof. Dr. Telat KOÇ
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Fen-Edebiyat Fakültesi
Coğrafya Bölümü
ÇANAKKALE
Tel: 0 286 218 00 16/1789-1827
Faks: 0 286 218 05 33
Kayıtlı

Tekirdağ KNG MTAL Coğrafya Öğretmeni                             Lodos, herşeyi titretiyor...
kayaogretmen
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 13


« Yanıtla #11 : 10 Ekim 2011, 18:22:07 »

prof olan sayın hocalarım yöneticilerimize coğrafyayı sevdiremedinizmi ki bu kadar coğrafya dersi düşmanı
Kayıtlı
boş kalan çerçeve
Yeni Üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3


« Yanıtla #12 : 19 Ekim 2011, 10:44:41 »

konu hakkında kesin bir açıklama var mı
Kayıtlı
nil27
Üye
**

Performans: 13
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 68



« Yanıtla #13 : 18 Kasım 2011, 17:24:00 »

Ben DEÜ buca eğitim fakültesi bölümü mezunuyum. Bir konuda rahatsızlığım var ki o da şu;sanki fen edebiyat bölümlerde bilim adamı yetiştirilecek düzeyde akademik eğitim veriliyor da eğitim fakültelerinde sadece lise düzeyinde eğitim verilecek şekilde eğitilmiş gibi gösteriliyoruz. 4 sene biz de fen edebiyat bölümlerinin gördüğü desleri gördük.5.senemizde de formasyon dersleri.merak ettiğim bizlerin görmediği fen edebiyatın gördüğü fazladan dersler mi varmı ?
Kayıtlı
costa_55
Uzman Üye
*****

Performans: 5
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 205



« Yanıtla #14 : 12 Aralık 2011, 20:09:50 »

Arkadaşlar bence Fen Edebiyat  ve eğitim fakülteleri birleştirilmelidir.Çünkü Fen Edebiyat fakültelerinin çok daha güçlü bir akademik kadroya sahip olduğu kesinlikle yadsınamaz. Örneğin sadece coğrafya bölümü olmalı öğrenciler eğer öğretmen olmak istiyorlarsa eğitim derslerine yönelmeli eğer araştırmacı olmak istiyorlarsa yetişmek istedikleri alana dair dersler almalıdırlar. ama sonrasında ne öğretmen olan araştırmacı, ne de araştırmacı olan öğretmen olamamalıdır. Böylece fen edebiyat ve eğitim fakülteleri arasındaki ezeli tartışma da sonlanmış olur.

Katılıyorum ama tersi olacak gibi eğitimciler  değilde Fen Edeb. derse gibi...
Bu arada uzaktan vekilliği de ben açacağım kotejanı sınırsız...
Kayıtlı
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic