Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Yeni OKS sistemi tartışılıyor  (Okunma Sayısı 1213 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Cahit ERAYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2063
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 4836


Cahit Eraydın coğ.öğrt.


« : 14 Mart 2007, 20:34:25 »


Yeni OKS sistemi tartışılıyor


Tarih: 14.03.2007
 Uzmanlar, OKS'nin yerine getirilen ve 'seviye belirleme sınavı' ile okul başarısını esas alan sistemin okullar arası dengesizlik nedeniyle sorun yaratacağını, yeni sistemin avantaj ve dezavantajlarınının olduğunu düşünüyor

Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme Sınavı'nın (OKS) yerine "seviye belirleme sınavı" (SBS) ile okul başarısının değerlendirileceği sistemin getirilmesi tartışmalara neden oldu.

Sistemin artılarla eksileri iç içe barındırdığına dikkat çeken eğitimciler, en büyük sorunun okullar arasındaki eğitim - öğretim dengesizliği olduğunu söyledi. Sistemle ilgili ortak endişe ise okulların yapacakları değerlendirmelerin objektif olmayacağı yönünde.

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, tüm görüşlerin değerlendirileceğini, açıklanan sistemin son nokta olmadığını söylerken, eğitim uzmanları da yeni sistemin avantaj ve dezavantajlarını sıraladı. Yeni sistemle 6, 7 ve 8. sınıflara seviye belirleme sınavı getiriliyor. İlköğretim başarısı ve davranış notları da yüzde 30 oranında etkili oluyor.

'Yüksek not' sorunu

Eğitim Danışmanı Asuman Kuzuoğlu, ilköğretim başarı puanının seviye belirleme sınavlarına etki etmesinin doğru olduğunu ancak okullar arasındaki farklılığı en aza indirecek bir değerlendirme yapmak gerektiğini söyledi.
Kriterlerinin Türkiye şartlarında gerçekçi olmadığını belirten Kuzuoğlu şunları söyledi:
"Bir okulda 5 diploma derecesiyle mezun olabilecek öğrenci, başka bir okulda 3 diploma derecesi dahi alamaz. Bu gerçekten yola çıkılarak hesap yapıldığında, öğrencilerin puanları artı-eksi 10-12 puan kadar değişebilir. Bu değişiklik yaklaşık 800 bin öğrenci kitlesinde on binlerce kişiyi geride bırakma ya da geriye düşme biçiminde gerçekleşebilir."

Fen Bilimleri Merkezi Dershanesi Rehberlik uzmanları, öğrencilerin bir sınav yerine 3 yıla yayılmış sınavlarla değerlendirilmesinin, öğrenciye düzenli çalışma alışkanlığı kazandıracağını söyledi. Ancak okulların, yüksek not verme çabası içine de girebilecekleri belirtildi.

Yeni sistemin avantajları-dezavantajları

Eğitimciler, yeni sistemin artılarını ve eksilerini şöyle sıraladı:

Asuman Kuzuoğlu (Arga Eğitim Danışmanlık Şirketi Sahibi, Eğitim Danışmanı):

Avantajlar:
İlköğretimdeki başarı değerlendirmeye alınacak. Belli oranda etkili olması doğru bir yaklaşım.
Öğrenciyi tek gün ve tek sınav sonucuna mahkûm etmemek doğru bir karar.

Dezavantajlar:
Sınav kaldırılmadı, öğrenciler dershanelerden uzaklaştırılmadı. Bunun yerine 5. sınıftan itibaren dershanelerin kapısı açıldı.
Yabancı dil soruları da sınavda yer alacak. Bu, küçük çocukların yabancı dil kurslarına para kazandırması anlamına geliyor.
Nesnellikten uzak bir değerlendirme olacak davranış notunun etkisi düşündürücü.

Turgay Polat (Uğur Dershaneleri Rehberlik Koordinatörü):

Avantajlar:
Sistem öğrencileri yıl sonu sınavlarında daha doğru değerlendirecek.

Dezavantajlar:
İlköğretim başarı puanı kısmi sıkıntılar doğurabilir.
Okullarda öğretmen seçimi ve daha yüksek not için belirli bağışlar yapılabilir. Bu da rüşvet ve kayırmayı getirebilir.


Kayıtlı



Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır,
Toprak; eğer uğrunda ölen varsa vatandır
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic