Anket
Soru: Coğrafya sınavlarında sormak için öğrencilerinize soru veriyor musunuz?
Evet veriyorum
Hayır vermiyorum

Sayfa: [1] 2 3   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: tepkiniz ne olurdu?  (Okunma Sayısı 9991 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
teaco
Uzman Üye
*****

Performans: 133
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 372



« : 26 Ekim 2007, 21:46:17 »


     özel bir okulda 10. ve 11. sınıf öğrencileriniz sınavlardan önce sizden kendilerine sorular verip,bunlardan bir kısmını sormanızı istiyorlar.bir coğrafya öğretmeni olarak tepkinizi öğrenmek istiyorum.
    şimdiden teşekkürler....

bu arada benim ilk tepkim şuydu: ''size gerizekalı muamelesi mi yapmamı istiyorsunuz?''
Kayıtlı
zeybek43
Uzman Üye
*****

Performans: 34
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 220



« Yanıtla #1 : 26 Ekim 2007, 22:10:55 »

hocam tabi hoş bir durum değil zaman zaman bizde karşılaşıyoruz aynı durumla ..ben bir defasında yaklaşık 600 soru verdim arkalı önlü 12 sayfadan oluşuyordu 1 ayda süre..sorular değişk tiplerde kalsik var test boşuk dolurma doğru yanlış faln yani.. hatta bir hafta kala sınava bütün cevaları okul panosunda verdim  sonuç ne oldu dersiniz tamamen bir hüsran ben korkuyordum hepsi 100 alcak falan diye ama albilecek olan aldı gerisi yalan.....öğrencileri baz öğretmen arkadaşalr alıştırıyor böyle siz vermeyince kötü öğretmen oluyorsunuz ..bence vermeyin çalışan notu alır gersi hikaye allah kolaylık versin 
Kayıtlı
gunban
VIP Üye
******

Performans: 1535
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2505


Güzel günler göreceğiz; güneşli günler, .....


« Yanıtla #2 : 26 Ekim 2007, 22:54:23 »

     özel bir okulda 10. ve 11. sınıf öğrencileriniz sınavlardan önce sizden kendilerine sorular verip,bunlardan bir kısmını sormanızı istiyorlar.bir coğrafya öğretmeni olarak tepkinizi öğrenmek istiyorum.
bu arada benim ilk tepkim şuydu: ''size gerizekalı muamelesi mi yapmamı istiyorsunuz?''
Öğretmenim;Öğrencilerin böyle bir talepte bulunmaları  normal.Hatta onlara sorular verip(oldukça çok)
Bunlar içinden değiştirilerek veya aynı  sorular sorulabilir.Belki öğrenciyi geri zekalılığa değil de tembelliğe itebilir.Ancak bu anlayıştaki öğrenciler zaten çalışmadıkları için verilen sorulardan belki birşeyler öğrenebilir.Bu anlamda olaya iyi yanıyla da bakmak gerekir.
Kayıtlı


Dört nala gelip uzak Asya\'dan
Akdeniz\'e bir kısrak başı gibi uzanan
Bu memleket bizim........
zondever
Üye
**

Performans: 37
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 81



Site
« Yanıtla #3 : 26 Ekim 2007, 23:15:07 »

Çok sık rastlanılan olaylar.Daha kötüleri de var.Bu konuyu yada konuları dile getirmek bize herhangi birşey kazandırmayacak.Onun yanında bu anlatığınız şeyler dillendirildikçe gene başı ağrıyacak olan kişiler biz olacağız.
Kayıtlı
Cahit ERAYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2063
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 4836


Cahit Eraydın coğ.öğrt.


« Yanıtla #4 : 27 Ekim 2007, 09:10:22 »

Başarı sevyesi düşük sınıflara uygulanabilir,öğrencinin hiç olmazsa verilen sorulardan birşeyler öğrenmesini sağlamak adına uygulanabilir bir yöntemdir,ben bazı sınıflarda başarı yüzdesini artırmak ,isteksiz olan öğrencilere hiç olmazsa asgari düzeydede olsa bu sayede birşeyler öğretebilmek için bu yöntemi uyguluyorum ve faydasınıda görüyorum .Derse ilgili ,çalışan öğrencilere bilgiyi öğretmek kolay oluyor ama isteksiz ,çalışmaya niyeti olmayan,dersi bir türlü sevdiremediğimiz öğrencilere bilgiyi aktarabilmek hiçte kolay olmuyor,soru vererek bu engeli biraz olsun aşmaya çalışıyorum öteki türlü başarısız bir sınıf karşısında öğretmen verdiklerini alamayınca   ister istemez yıpranıyor,üzülüyor ve inanın buda sağlığımızı etkiliyor.............
Kayıtlı



Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır,
Toprak; eğer uğrunda ölen varsa vatandır
ayseldogan55
Sürekli Üye
***

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 106


« Yanıtla #5 : 27 Ekim 2007, 09:17:58 »

Bu uygulama bana çok doğru gelmiyor öğrenciyi tembelliğe ittiğini düşünüyorum.Sınavlara hazırlanan öğrencinin neyin önemli neyin önemsiz oldugunu da ayırt edebilmesi gerekmezmi.
Kayıtlı
abdllhdnzl
Uzman Üye
*****

Performans: 59
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 360



« Yanıtla #6 : 27 Ekim 2007, 13:21:27 »

Sayın hocam benzer durumlarla hepimiz karşılaşıyoruz.Hatta(Doğru söyledikleri kesin değil) bazıları daha önceki öğretmenlerinin öyle yaptığını söylerek sizin üzerinizde baskı bile uygulayabiliyorlar.Bence uygun değil hele hele 1. yazılılarda.Ancak yıl sonuna doğru öğrenme zorluğu çeken öğrenciler için sınırlı olarak kullanılabilir.Özel okul olduğu için vermek zorunda kalırsanızda çok fazla soru verin.100-150 hatta bir arkadaşımızın belirttiği gibi belki de 600 adet.SAYGILARIMLA...
Kayıtlı

SANMA ŞAHIM HERKESİ SEN SADIKANE YAR OLUR
HERKESİ SEN DOST MU SANDIN BELKİ OL AĞYAR OLUR
SADIKANE BELKİ OL ALEMDE BİR SERDAR OLUR
YAR OLUR AĞYAR OLUR SERDAR OLUR DİLDAR OLUR
***YAVUZ SULTAN SELİM***
                                                              Abdullah DENİZLİ
                                                            Coğrafya Öğretmeni
WALLES
Uzman Üye
*****

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 442


« Yanıtla #7 : 27 Ekim 2007, 14:45:30 »

sercan hocam iyi bir profesyonel kendisine katılıyorum
meslek liselerinde kullanılabilir diye düşünüyorum bende
ama özel okulda böyle bi uygulama doğru olmaz bence
ama burda en önemlisi bence size gerizekalı muamelesi yapmamı mı istiyorsunuz cümlesini formasyon açısından doğru bulmadım
katılırsınız veya katılmazsınız
Kayıtlı
elifim
Sürekli Üye
***

Performans: 12
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 134



« Yanıtla #8 : 27 Ekim 2007, 16:26:11 »

bence tüm konulardan kapsamlı hazırlanan sorular belki bir öğrenme yöntemi bile olabilir.
Kayıtlı

Taş yeşermez gelmiş de olsa nevbahar,                 Toprak ol da bak ne güller açar...                         Taş gibiydin,çok gönül yıktın yeter,                      Toprak ol da üstünde hoş güller biter.                   MEVLANA
DeDe
Ahmet Aydoğmuş
Genel Moderator
******

Performans: 1411
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1505


« Yanıtla #9 : 27 Ekim 2007, 16:39:32 »

  teaco, çocuklar öyle istiyorsa bütün konuları soru olarak önlerine koyup güzel bir jestle cevap verebilirdin.
Kayıtlı

Emekli Coğrafya Öğretmeni Batıkent / ANKARA
teaco
Uzman Üye
*****

Performans: 133
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 372



« Yanıtla #10 : 28 Ekim 2007, 20:46:46 »

     değerli arkadaşlarım öncelikle ilginize teşekkürler.
     ancak şunu da belirtmeliyim.öğrencilerden gelen talepler 20-30 soru verin bunlardan 10 tanesini sorun , dersi de öylesine işleyelim şeklinde.yoksa bazı arkadaşlarımın uyguladığı gibi 100 veya daha fazla soru olsa eleştireceğim pek bişey yok.20-30 soru vermek sadece bunların ezberlenmesi bana tuhaf geliyor.20-30 soruyla ne kadar hakimiyet veya yorum gücü kazandırılabilir ki.
     özellikle de bu taleple gelen öğrencilerin öss yi ve not ortalamasını dillerinden düşürmemesi de dikkat çekici.eğer konumuza yeterince hakimsek ders işlememizi engelleyen bir unsur da yoksa neden böyle bir yola baş vuralım.ancak düşük seviyeli sınıflarda çok soruyla bu yöntemi deneyen arkadaşlarıma da bir sözüm yok.
     belki pedagojik olarak verdiğim tepki yanlış olabilir.ancak ezberciliğe yönlendirmek de bir nevi pedagojik bir yanlış değil midir? dersimizi anlatma güçlüğümüz yoksa bana görevimize yapılmış bir ihanet gibi geliyor.
Kayıtlı
anafartalar
VIP Üye
******

Performans: 339
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3895

Anafartalar Lisesi Coğrafya Öğretmeni Denizli


« Yanıtla #11 : 28 Ekim 2007, 21:32:03 »

 Hocam bu talep her zaman öğrencilerden gelir.Bazı arkadaşlarımız yapıyor. Eğer öğrenci zaten soru konusunda sorun yaşıyorsa bir şekilde (Geçen sene dersinize girdiğiniz sınıflardan) ulaşabilir. Amaç bir şeyler kazandırmak ise soru seçeneğini çoğaltarak verilmesi bence çokda yanlış değildir.
Kayıtlı

İnsanlar son ağaç kesilene, son balık tutulana son çiçek koparılana kadar paranın yenmeyeceğini öğrenemeyecektir.
M.Sami KÖROĞLU
Admin
Site Yöneticisi
*******

Performans: 2999
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5010


Adıyaman


Site
« Yanıtla #12 : 28 Ekim 2007, 21:36:27 »

Hocam önemli bir konu aslında. Çünkü öğrencilerimiz başka branşları emsal göstererek bizlerden de bu tür taleplerde bulunabiliyorlar.

Ben de konunun önemli olduğunu düşünerek bir anket ekledim.

Kayıtlı

Kürşat ERGİN
Deneyimli Üye
****

Performans: 11
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 159


« Yanıtla #13 : 28 Ekim 2007, 21:40:36 »

5 yıl sınıf öğretmenliği yaptım.
İlkokul 1.sınıf öğrencisini Verdiğim bir fişi kopya çekerek tahtaya yazdığını hayretle gördüm.
Hem de bu olay Batıya göre hayli geri kalmış SİİRT-ŞİRVAN ın Bir köyünde.

Yani orada bile.... O yaşta bile.... alışıyorlar hazıra...
daha ne diyelim ki?...
Kayıtlı
Zeki GÜRBÜZ
Genel Moderator
******

Performans: 1698
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3882


Çine Anadolu Öğretmen Lisesi


« Yanıtla #14 : 28 Ekim 2007, 22:10:58 »

Ben öğrencilerime soru hazırlatıyorum.Sınavlarda da hazırladıkları sorulardan bir kaç tanesini soruyorum.Sorulan soruları hazırlayan öğrenciler çok mutlu oluyorlar.Bence iyi bir motivasyon yöntemi.Soru vermektense böylesi daha iyi sanırım...
Kayıtlı



    
       
        YURDUM
Ağladığım senin içindir
Güldüğüm senin için
Öpüp başıma koyduğum
Ekmek gibisin...
Sayfa: [1] 2 3   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic