Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: sınıfı iyi yönetmenin bazı ipuçları...  (Okunma Sayısı 4882 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bülent AVCIOĞLU
Genel Moderator
******

Performans: 1057
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 952



« : 01 Ocak 2007, 20:02:16 »


SINIFI İYİ YÖNETMENİN BAZI İPUÇLARI
1.   Öğrencilerin isimlerini en kısa zamanda öğrenerek her fırsatta öğrencilere isimleriyle hitap etmeli. Öğrenciler çok etkilenip kendilerine değer verildiğini anlayacak ve kalbe köprüler ilk günlerden kurulacak. Bunun için ilk günler için isim kartları yapılabileceği gibi hafızayı zorlayarak bu konuda kafayı yormak ve ezberlemek için evde gayret göstermek daha etkili bir çözüm olabilir.

2.   Zil çalar çalmaz sınıfa girip, zamanında hemen zil çalmadan dersi bırakmak öğrencilerde her zaman olumlu izlenim bırakacaktır. Ders zili çaldıktan sonraki her saniyede öğrencinin dikkati dağılacak ve sıkılacaktır. Ders planı yaparken bu konuya özellikle dikkat etmek gerekir. Planda yazdıklarınız bitmese bile zil’e sadık kalmak öğrencinin dinlenme vaktine saygı göstermek demektir. Öğretmen masasına koyacağınız bir saatle zaman kontrolünü yapabilirsiniz.

3.   Öğretmen hem sıkı disiplinli hem de cana yakın ve arkadaşça olabilir. Öğrenciler, sınıfta istediğimizi yapabileceğimiz bir öğretmen olsun yerine sınıfı disiplinde tutacak dersin kaynamasını engelleyecek ve bize öğrenmeyi öğretecek bir hoca isterler.

4.   Çocuklarınızın sağlıklarıyla yakından ilgilenin. Özellikle Göz bozuklukları sık rastlanan ve bazı aileler tarafından ihmal edilen en önemli sağlık problemlerinden biridir. Velilerle irtibata geçip problem halledilmeli. Ergenlik çağı komplikasyonları, nasıl iyi atlatılabilir konusunda bilgilenmeli.

5.   Sınıf Kurallarını öğrencilerle beraber belirleyin ve uygun bir yere asın.Okulun kendine ait kuralları yanında size göre sınıfın yönetilmesinde faydalı olabileceğini düşündüklerinizi maddeleştirip (öğrencilerle istişare ederek) asılabilir. Okul kuralları ve sınıf kuralları ilk günler anlatılmalıdır

6.   Genel bakmak yerine Özel bakmak bazen öğrencilerle kopan bağları tamir edebilir.Yani konu anlatırken spesifik öğrencilerle göz göze gelmek.

7.   Bazı çiçekleri övgüyle büyütebilirsiniz. Bazıları övülmekten çok hoşlanırlar. Ağzımız yorulana kadar öğrencilerin her yaptıklarını fırsat bilip övmek, çalışmalarını birkaç kat arttırabilecektir. Özellikle ilk sınıflarda..

8.   Sınıf içinde bağlantıyı kesmemeye dikkat etmeli. Dikkatinizi çekmiştir, sınıf devamlı kendilerine bir şeyler söylenmesini ister, bu sınıfa bağlı olmaktır. Konuşmayı kestiğinizde, yanlış sorunun nerede yanlış olduğunu araştırmaya başladığınızda vs. sınıfta gürültü başlayacaktır. Kısacası siz konuşmayı kesersiniz, sınıf konuşmaya başlar. Bu anormal bir durum değildir onun için gürültü yaptıklarında çocuklara kızmak doğru değildir. Bir yolunu bulup tekrar bağlantı kurulmalı.

9.   Çok yaramaz, işe yaramaz deyip bir kenara atmasak Çocukların daha uzun seneleri var... Çocuklarımıza şefkat işi çözecektir. Bu senfoninin yazarı olmak kolay olmasa da bunu birileri yazacaktır.. Her gün yeni bir yaklaşımla onları çözmenin yolları araştırılmalı.

10.   Tecrübeli öğretmenler eğer o tecrübelerini satıyorlarsa fiyatını hiç sormadan talip olmalı. Hala okulda dersine girmediğin öğretmenler, var değil mi?

11.   Yoklamalar çok ciddi takip edilmeli. Normal öğrenci, yoklamayı takip eden öğretmenin öğrenciyle ciddi olarak ilgilendiğini, onu önemsediğini düşünür.

12.   Hadiseler üzerine sakin gidiyorsak, öğrencilerimize saygılı isek, her ne olursa olsun adil isek, işleri sıkı tutup disiplini sağlayabiliyorsak onların güvenini ve saygısını kazanmışız demektir. Negatif davranış, tehditkar tutum, saygısızca davranış, hitap, ilişkilerimizi tamir edilemez seviyede zedeleyecektir. Onların sizden bir şeyler öğrenmesi ciddi zorlaşacaktır.Yapılan araştırmalar korku tehdit ve heyecanın öğrenme isteğini tamamen kaçırdığını tespit etmiştir.

13.   Serbestçe, korkmadan fikirlerini söyleyebilecekleri, hata yapmalarının kendilerine bir risk getirmeyeceğini bildikleri bir sınıf ortamı öğrenme noktasında kapıları açar.

14.   Derse başlamadan önce tahtanın bir köşesine konuyla ilgili enteresan soruları yazmak ve konu ilerledikçe ve yeri geldikçe soruları cevaplamak, derse olan ilgiyi arttırabilir.

15.   “Zayıf notlarınızı not defterinize kurşun kalemle yazacağım, en düşük not ortalamaya alınmaz” türü anlaşmalar yapılarak çocukların gönülleri kazanılabilir. Ayrıca yıl boyunca çocuk bakıcılığımı yoksa bir şeyler öğretmek mi şeklinde bir soruyla öğrencileri , derste öğrenim vaktine riayet etmeye çağırabilirsiniz.

16.   Arada bir yalnız olduğunuzda öğrencilerin sizin hakkınızda, okul hakkında, dersiniz hakkında neler düşündüğünü düşünün.

17.   Öğrencileriniz şu an ne yapıyorlar? Problemleri, ailevi durumları ne alemde? Gibi soruları sakin bir zamanınızda düşünmeniz öğrenciyi ilk gördüğünüzde hal hatır sorma bakımından faydalı olabilecektir. Özel hayatı ile ilgilenmeniz öğrenmesine faydası dokunduracaktır.

Kayıtlı

Dedem koynunda yattıkça benimsin ey güzel toprak
Neler yapmış bu millet, en yakın tarihe bir sor bak.
Baaki
VIP Üye
******

Performans: 73
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 934



« Yanıtla #1 : 01 Mayıs 2008, 16:54:41 »

Teşekkürler Bülent Hocam, ellerine sağlık...
Kayıtlı
n@xli_29
Uzman Üye
*****

Performans: 34
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 206



« Yanıtla #2 : 01 Mayıs 2008, 17:23:51 »

hocam ne yaparsanız yapın öğrencinin gönlünü kazanamazsınız Grin Grin Grin
Kayıtlı
andırın46
VIP Üye
******

Performans: 162
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1173


« Yanıtla #3 : 01 Mayıs 2008, 18:48:26 »

teşekkürler sayın öğretmenim  paylaşımın için  s l m
Kayıtlı

ABDULKADİR PAKSOY Anadolu Lisesi Coğrafya Öğretmeni SEYHAN/ ADANA
GÜNER
VIP Üye
******

Performans: 163
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1202


« Yanıtla #4 : 01 Mayıs 2008, 20:15:06 »

Bunlar zaten mesleki açıdan yapmamız gereken ve yaptığımız çalışmalar. Teşekkürler hatırlatma için
Kayıtlı
kasif14
Uzman Üye
*****

Performans: 70
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 277

Yüksel Türk! Senin İçin Yükselmenin Hududu Yoktur


« Yanıtla #5 : 01 Mayıs 2008, 20:15:13 »

çok faydalı bilgiler teşekkürler saygılar Wink
Kayıtlı
lores
VIP Üye
******

Performans: 161
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 733


ereğli lisesi (anadolu)


« Yanıtla #6 : 01 Mayıs 2008, 20:33:49 »

bülent hocam paylasım için tesekkürler....
Kayıtlı

“Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.” M. K. ATATÜRK
vefikpaşa
Uzman Üye
*****

Performans: 24
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 240


« Yanıtla #7 : 01 Mayıs 2008, 21:58:26 »

Bazen bilinen şeylerin tekrarında da fayda vardır -nasihat gibi- teşekkürler hocam
Kayıtlı

Güçlü olmak, düşmanını değil, öfkeni yenebilmektir
akın ozan
Yeni üye
*

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 14


yaşasın tam bağımsız TÜRKİYE!


« Yanıtla #8 : 02 Mayıs 2008, 07:18:47 »

hocam ne güzel iş yapıyosunuz ama bazı hocalar bu krıterlerden cok uzaktalar sınıfı dahi susturamıyorlar....paylaşım için sagol hocalarıma tek tek sölücem bunları umarım hayata geçiriirler
Kayıtlı
rehavi
Yeni üye
*

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 35


« Yanıtla #9 : 02 Mayıs 2008, 12:32:48 »

teşekkürler paylaşımınıziçin bildiklererimize yeni katkılar yaptınız.
Kayıtlı
llFeRhATll
Üye
**

Performans: 13
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 73



« Yanıtla #10 : 02 Mayıs 2008, 16:46:25 »

bizim hocamızın 2 tane saatı var Cheesy zaman konusuna dikkat ediyor... erken bırakınca tabiki öğrenci psikolojisi cok mutlu oluyoruz Cheesy aslında hocalar derse girmeden dersi bıraksalar Cheesy daha iyi olur.
Kayıtlı

YÜZDE YÜZ TÜRK OLDUĞUN GÜN CİHAN SENİNDİR!
akın ozan
Yeni üye
*

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 14


yaşasın tam bağımsız TÜRKİYE!


« Yanıtla #11 : 03 Mayıs 2008, 14:01:26 »

ferhat bey sızı destıklıyorum sonuna kadar ...........Smiley)))))
Kayıtlı
kesifkulubu
Yeni üye
*

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12



« Yanıtla #12 : 03 Mayıs 2008, 14:09:34 »

Yaşı ilerlemiş bazı hocalar öğrenci psikolojsini hiç düşünmeden hareket ediyorlar bir diğer öğretmen kişiliği de var ders anlatim hemen gidim düşüncesi..biz böyle hocalar istemiyoruz..Sad
Kayıtlı

küçük çocuk ağlayan gözlerini kurula
içinde hissettiğin korkuyu sana nasıl açıklayabilirim
çünkü sen bu kötü dünyaya doğdun
insanın insanı öldürdüğü ve kimsenin nedenini bilmediği
sadece bak ne hale gelmişiz ve neler yapmışız
bütün yıktıklarımızı sen tekrar yapmak zorundasın...
nur@
Yeni Üye
*

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 6



« Yanıtla #13 : 03 Mayıs 2008, 14:21:38 »

öğrencinin kalbini kazanmak çok zor hep daha fazlasını ister kendimden ve arkadaşlarımdan biliyorum yani ne yaparsanız yapın öğrenci dersi hep sıkıcı bulur
Kayıtlı

BÜYÜKÇEKMECE LİSESİ
kesifkulubu
Yeni üye
*

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12



« Yanıtla #14 : 03 Mayıs 2008, 14:26:29 »

5 zayıfla bir üst sınıfa geçiliyor ki hocaları hiç dinlemezler ayrıca hocalar da ders anlatmaktan sıkılır eğitim çok kötüye gider diye düşünüyorum...
Kayıtlı

küçük çocuk ağlayan gözlerini kurula
içinde hissettiğin korkuyu sana nasıl açıklayabilirim
çünkü sen bu kötü dünyaya doğdun
insanın insanı öldürdüğü ve kimsenin nedenini bilmediği
sadece bak ne hale gelmişiz ve neler yapmışız
bütün yıktıklarımızı sen tekrar yapmak zorundasın...
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic