Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: diksiyon etkili profesyonel iletişim  (Okunma Sayısı 3714 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bülent AVCIOĞLU
Genel Moderator
******

Performans: 1057
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 952



« : 20 Şubat 2007, 13:49:11 »


DİKSİYON  ETKİLİ PROFESYONEL İLETİŞİM

   Bir malı ne satar?
•   BİR MALI, BİR İŞİ DUYGU SATAR
•   AMA DOĞRU DUYGU
Eğer yaptığınız bir işe duygu katmazsanız sonuç alamazsınız.

DUYGUYU BUL

DUYGUYU ORGANİZE ET

DUYGUYU SAT


   Fikirler  insanları ayırır, duygular  birleştirir.
   Üreten insanın zamanı değerlidir.
   Düşünen insanın zamanı değerlidir.
   Profesyonel iletişimin temeli satmaktır.

SORU SORMAK
   SORU SORMAYI ENGELLEME :
   Çocuğa yapabileceğiniz en büyük kötülük:
a.   Soru sormasını engelle
b.   Hayallerini yık
c.   Duygularını yık.


SES EĞİTİMİ
Sesi ısıtır.
   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, ..........80,....90, ... 98, 99,100
1 den 100 e kadar belirli bir ses tonu ile say

Sesin tizliği...
   MAN, MEN, MİN, MON, MUN, MÜN, MIN, MÖN
Mmmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnn
Ağız kapalı burundan   ağızdan          ağız kapalı burundan
Man sesi çıkarılırken harfler arasında kesinti olmayacak.

Sesi kuvvetlendirir.
   1, 2, 3, 4, 5, 4, 3, 2, 1
1 den 5 kadar sesin şiddetini arttırarak say, aynı şekilde azaltarak geriye doğru say.

Sesi kuvvetlendirir.
   HAH, HEH, HİH, HOH, HUH, HÜH, HIH, HÖH
Karından başlayıp ağızdan ses maksimum seviyede çıkacak

Sesi kuvvetlendirir.
   PAH, PEH, PİH, POH, PUH, PÜH, PİH, PÖH
Karından başlayıp ağızdan ses maksimum seviyede patlar gibi çıkacak

Çalışmalar: 1 yıl her gün  yapılacak.
MAN, MEN, .....sürekli yapılacak.
Ses çalışması 11.00 ile 22.00 arası yapılabilir.

Toplum karşısında konuşmadan önce çok sıcak veya soğuk içecekler içilmemeli,
Konuşmadan 15 dk. önce kış aylarında ıhlamur içilebilir.

NEFES KONTROLÜ
   Doğru nefes diyafram nefesidir.




                     İnsanları çoğu bu kadar nefes alır.


                     Akciğer








Nefes alırken önce karın bölgesi şişmeli, sonra ciğerlerin tamamı,
Nefes verirken önce karın bölgesi inmeli, sonra ciğerlerin tamamı inmeli.

EGZERSİZİ
Nefes al -göbek-  sonra ciğerleri kullan. Sayı arttıkça zorlama oldukça nefes açılır.
1 den 5 e sayarak nefesi ver.
Sonra 10, 20 ye 30 u zorla 50 de bitir.
Her gün artır.
Her defasında 1 den başla


   
AZ YAP HEP YAP


DOĞRU NEFES ALAN DOĞRU SES ÇIKARIR.

BAŞARMAK İÇİN MÜTEŞEBBİS RUH...

KENDİM İÇİN


AĞIZ DUDAK TEMBELLİĞİ

1.   U ve İ harflerini söylüyormuş gibi U ağzını büz, İ ağzını ger.

Günde 3 dakika, sabahları yap.
Dudak kaslarını geliştirir.
Dudak kasları kuvvetli olan sesin çıkışına hakim olur.

2.   Kurşun kalem çalışması:
   Kurşun kalem dik olacak şekilde ağza alınır. Yarım santimetre kadar ağza girecek şekilde dişlerin arasına sıkıştırılır.
   Bu şekilde roman sayfasının yarısını heceleyerek vurgulu oku.
   Vurgulu oku
P  Ç  T  K  R  M  Z  N    harflerini abartılı olarak oku.
   
3.   Dil gerilmesi:
Dilini salla, ger: dil önemli konuşma organımızdır.
Boynu arkaya ger ki çenen gelişin.


VURGULAMA
Vurgulamada fikir ön plandadır.

   Ne kadar iyi vurgulama yaparak konuşursan karşındaki o kadar iyi anlar.


TONLAMA
   Tonlama konuşmaya duygu vermek için yapılır.

   Hissettiğini net hisset ve karşı tarafa hissettir.
   Tonlama duyguyu çıkarmamızı sağlar.

BEDEN DİLİ

         MİMİK


         JEST




   Yaz aylarında yüzün gevşek olur.
   Yaz aylarında kendini sürekli gerersen terlersin
   İnsan sinirli iken kendini tutar. Kalemi, sağını solunu, masayı,
   İnsan kendine destek aradığı için tutma ihtiyacı hisseder.
   Bilirsen bedenine hakim olursun.
   Bir şeyi elinde tutmak güçsüzlüktür.
   Asla ellerini cebine atma-sığınma
   Doğal duruş ellerin yanda olmasıdır.

KENDİN GİBİ OL...
 
Karşındakinin duygusunu anla ve “ben olsaydım” diye kendine sor, sorgula..

Konuşmada % 20 yetenek % 70 tekniktir.
Heyecanını kontrol et, çocuğa heyecanını kontrol etmesini öğret.
İtiraf  et. Ne kadar itiraf edersen o kadar rahat edersin.
Ne kadar itiraf edersen o kadar az yaparsın.

FREKANS
KONUŞMA FREKANSLARI
1.   GÖRSELLER
2.   İŞETSELLER
3.   DOKUMSAL DUYGUSALLAR

1.   GÖRSELLER
Örnek: Fatih Altaylı
   Hızlı konuşurlar
   Hızlı düşündükleri için hızlı konuşma ihtiyacı doğmuştur.
   Anlaşılması zordur.
   Konudan konuya atlarlar
   Cümlenin sonunu yutarlar
   Bir şeyi görünce daha iyi anlarlar
   Tasvirle anlatılabilir.
“Görseller mutlaka hızlı konuşur”
   Daha çabuk gaza gelirler
   Bakmak, görmek kelimelerini farkında olmadan kullanırlar

Güzel ses, burun ve gırtlaktan dengeli çıkan sestir.

DENEME YAZILARI: kişinin benzetme ve örnekleme yönünü geliştirmesi için önemli


2.   İŞETSELLER
Örnek: Hulki Cevizoğlu, Kemal Derviş
   Ne hızlı, ne ağır konuşurlar
   Dengeyi iyi bulur
   Diyafram nefesini iyi kullanır.
   Duydunmu, dedi, gibi kelimeleri farkında olmadan kullanırlar.
   Diyaloglara önem verirler
   Duyunca ve görünce gaza gelirler.

3.   DOKUMSAL DUYGUSALLAR
Örnek: Hatemi, Teksoy, Türkan Şoray,
   Her olayın duygusuna, önem verir,
   Manaya önem verir
   Çok ağır nefes alırlar.
   Dokunmaya bayılırlar.
   Karşısındaki kişiye dokunabilir.
   Kendi yüzüne, pantolonuna, masaya ... vs dokunabilir.

Karşına bir kişi gelmiş ise sen onun frekansına geç.
Profesyonel  iletişimde aynı frekansta
Topluluklar karşısında işitsel olmak zorundayız konuşmak esastır.

ANLATIMDA
   Benzetme
   Örnekleme
   Diyalog kullan
Bunun için benzetme ve örnekleme arşivinin artması gerekir.

Dokunsal duysallar ile görseller çok zor anlaşır.

SORU SORMA TEKNİĞİ
SORULAR
1.   Bilgi içermeli
2.   Kısa olmalı
3.   Anlaşılır olmalı
4.   Yumuşak olmalı
5.   Duygu olmalı
6.   Yarar gözetilmeli
7.   Genelleme yapılmamalı

   Bilgili olmayan soru soramaz.
   Soruları tek tek sor.
   Kısa soru cümlesi kur.
   Soru cümlelerinin anlaşılır olmasına dikkat et.
   Dengeli, yumuşak (hariciye tarzı) soru sor.
   Gaza gelmeden sor.
   Karşı tarafı kıracak sorular sorma.
   Soru sormak insanı harekete geçirir.
   Her sorunun cevabı hemen gelmez.
   Soru sorma kalitesini arttır.
   Geneli bil, ayrıntıyı sor.
   Doğru soru hayatını değiştirir.
   Düşün öyle sor.
   Hiç bilmediğin konuda önce araştır. Sonra sor.
   Öğrencilere; şu 5 sayfayı çalışıp bana sorular sorun diyebilirsiniz. Bunlar öğrencilerinizin soru sorma kalitelerini arttırır.

YARAR (BEN)
YARAR(SEN)
YARAR(HERKES)
Soru sorarken benim, senin, herkesin yararı olmalı.

   Soru insanı heyecanlandırmalı.
   Konuşma ile insanları germe

İNSANLARI GÜLDÜRMEK
   İnsanlar zıtlıklara güler
   İnsanlar insanlara güler
   İtiraf et: Ben de sizin gibi iken ...
   Kendinle alay et: Huysuz Virjin
   Taklitler ile uğraşma
   Espiri yaparken gülme.
   Ne kadar eğlendirirsen o kadar iyi eğitirsin.

ENERJİ
   Enerjiyi muhafaza etmek.
   Enerji hırsızı:
a.   Alenen çalanlar
b.   Çaktırmadan çalanlar
c.   Çaldığını bile fark etmeyenler.

Enerji çalarken insanlar:
a.   Korkutucu insanlar
b.   Acındırıcı insanlar
c.   Mesafeli insanlar
d.   Sorgulayıcı insanlar
Bu tarzlardan 4 de her insanda vardır. Fakat biri öndedir.
   0-10 yaş arasında çocuklara mutlak enerji verilmeli
   İnsanlar enerjilerinin çalındığı yerden kaçarlar
   İnsan yaptığı işte mutlu olmalı ki enerjisi artsın
   Kişi kendini sorgulayıcı olduğu zaman dengeler.
   Tiyatrocular, her organizeyi yapan  insanlar sorgulayıcı olurlarsa daha başarılı olurlar.
   Bilgi insanı dengeye ulaştırır.
   Yönetici, öğretmen karşısındakinin enerjisini çalmasın yeter.

Toplum Enerjisini Çalmak : Deprem, bölgesel felaketler.
Ülkelerin Enerjisini Çalmak: Savaşlar, çatışmalar: İsrail-Filistin

Enerjisinin çaldırmama yolu:
Acındırıcı: Acındırmaya devam ederse enerji toplar.
Çocuk kendini acındırırsa dinle

Yansıma-aynalama:
Adam dövmeye geliyor:”sen bana yumruk atarsan ölürüm ben” deyince duygularına cevap bulur ve vazgeçer.
Karşı taraf sana hangi duygu ile yaklaşıyorsa o duygu ile cevap verin.

Dünyanın tüm tuzaklarının iki temeli vardır.
Yem ve gizlilik.
   Konuşmanın en önemli yeri başıdır.
   Konuşmanın başında minik bir cimle başlayın (manşet)
   Konuşmada yem duygudur.
   Konuşmada kaşındaki toplumun ortak duygusunu bulmak.
   Konuşmanın başında bilinenle başlama

Konuşmada Sıralama
1.   Manşet
2.   Bilgilendirme
3.   İnandırma
4.   Eylem

En başta ne satacağını söyleme
Bir insan bir defa aldatılırsa gerçeklerden şüphe etmeye başlar.

1.   Manşet      
Kısa ve öz olmalı

2.   Bilgilendirme   (tez)
Hayattan örnek ver

3.   İnandırma    (antitez)

4.   Eylem      (sentez)
a.   Tek hedef   (ağzındaki baklayı çıkar)
b.   Çözüm

Örnek:
1.   Manşet
Beyazı sever misiniz?
2.   Bilgilendirme
Ayşe teyze bir pilav yapar. Bembeyaz,
3.   İnandırma
Annemin ise pilavı hiç öyle olmaz. Her zaman biraz sarıdır.
4.   Eylem
a.   Tek hedef   (ağzındaki baklayı çıkar)
Öğrendim ki Ayşe teyze pilav yaparken limon sıkarmış.
b.   Çözüm
Eğer pilavın beyaz olmasını istiyorsan pilav suyu kaynarken limon sıkamlısın.

BELLEK GÜCÜ
Tarih Ezberlemede Kotlama:

0   S,Z                  A
1   D,T                  E
2   N                  İ
3   M                  O
4   R                  U
5   L                  Ü
6   Ç,Ş,J                  I
7   K                  Ö
8   F,V                  H
9   B, P                  Y
                     C
                     G
                     Ğ
Örnek:
1071:    1   0   7   1
   D   S   K   T
        İ                E
Kayıtlı

Dedem koynunda yattıkça benimsin ey güzel toprak
Neler yapmış bu millet, en yakın tarihe bir sor bak.
M.Sami KÖROĞLU
Admin
Site Yöneticisi
*******

Performans: 2999
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5010


Adıyaman


Site
« Yanıtla #1 : 20 Şubat 2007, 14:13:58 »

Hocam paylaşım için teşekkrüler.
Diksiyon özellikle biz öğretmenler için son derece önemli. Yaşantımızın tümünde sermayemiz olan sesimizden en iyi verimi almak istiyorsak kesinlikle buna benzer bir açlışma içerisinde olmak gerekiyor.
Güzel konuşma ve diksiyon ile ilgili bir kurs veya bu konuyla ilgili kitapları tüm meslektaşlarıma öneriyorum.
Kayıtlı

doğaege
VIP Üye
******

Performans: 214
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 635


« Yanıtla #2 : 20 Şubat 2007, 19:04:56 »

  tam da ihtiyacım olan şeydi.sanırım sesimi doğru kullanamadığımdan ( çoğunlukla  çok gür sesle anlatıyorum dersleri,yan sınıftan da dinliyorlar Smiley    )  boğazım çok ağrıyor son günlerde. öğrenmenin yaşı yoktur. belki bundan sonrası için boğazıma iyilik yapabilirim.   teşekkürler....
Kayıtlı
tkarali
VIP Üye
******

Performans: 19
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3339


« Yanıtla #3 : 20 Şubat 2007, 19:06:37 »

Teşekkürler hocam.
Kayıtlı
Zeki GÜRBÜZ
Genel Moderator
******

Performans: 1698
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3882


Çine Anadolu Öğretmen Lisesi


« Yanıtla #4 : 20 Şubat 2007, 19:19:58 »

Öğretmenliğimin ilk yıllarında biraz da gençlik heyecanıyla sanırım sürekli çok yüksek sesle ders anlatıyordum.Bir keresinde müdür odasına yakın bir sınıftaydım.Müdür bey ders boyunca beni acı çekerek dinlemiş.Dersten çıktıktan sonra bağırmamın öğrenciye yarardan çok zararı olduğunu,ağzımdan çıkanların direk karşı duvara vurup döndüğünü,öğrencilerin bunları anlayamadıklarını,sesimin dalgalar halinde öğrencilere ulaşması gerektiğini söylemişti.Bu olaydan sonra daha dikkatli davrandım ve sanırım yılların tecrübesiyle de işi biraz daha öğrendim ama yine de çok dikkat etmemiz gerekiyor.Tabii ses tonu kadar jest ve mimiklerimiz,sınıftaki küçük mizansenlerimiz,minik hikayelerimiz dersi daha ilgi çekici yapacaktır.Zaten coğrafya gibi çok çeşitli ve ilgi çekici bir çok konunun olduğu bir derste öğrencilerimizin ilgisini çekmeyi başaramıyorsak bir yerde hata yapıyoruz demektir...
Kayıtlı



    
       
        YURDUM
Ağladığım senin içindir
Güldüğüm senin için
Öpüp başıma koyduğum
Ekmek gibisin...
ferat54
Site Yöneticisi
*******

Performans: 1681
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1528



« Yanıtla #5 : 20 Şubat 2007, 19:34:38 »

paylaşım için teşekkürler
Kayıtlı

alperenler8
VIP Üye
******

Performans: 117
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 661


« Yanıtla #6 : 20 Şubat 2007, 21:09:23 »

 
 hocam bizler için çok gerekli.Paylaşımınız için teşekkürler.
Kayıtlı

BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR,
TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
İBRAHİM ŞİMŞEK
VIP Üye
******

Performans: 100
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 602


***her an keşfetmek için bak***


« Yanıtla #7 : 20 Şubat 2007, 21:19:15 »

Öğretmenlik bir tyatro sanatıdır zaten el kol hareketleri mimikleri sesini iyi kullanması ve her yönüyle sınıfa hakim olması gerekiyor yoksa hakimiyet olmazsa hiç bir şekilde dersini işleyemez.iyi bir öğretmen bilgiye sahip olup onu öğrenciye anlatabilendir güzel ses tonuyla hal ve hreketler ve mimikleriyle de...
Kayıtlı

***Rivayet odur ki,
     Şahrud vardığı denizlerde hala
     Seyduna türküleriyle uyanmakta,
     Seyduna, Şahrud’un gözlerinden kalan
     Masalla yaşlanmakta.***seydune02***
Bülent AVCIOĞLU
Genel Moderator
******

Performans: 1057
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 952



« Yanıtla #8 : 21 Şubat 2007, 14:18:01 »

haklısınız İbrahim hocam öğretmen arkadaşlarım bunları tabiki biliyor ama gün gelir lazım olur diye burada konu olarak başlattım...özellikle mesleğe yeni başlayan arkadaşlara yardımcı bir kaynak olması amacıyla...
Kayıtlı

Dedem koynunda yattıkça benimsin ey güzel toprak
Neler yapmış bu millet, en yakın tarihe bir sor bak.
mnur
VIP Üye
******

Performans: 49
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 507



« Yanıtla #9 : 21 Şubat 2007, 18:57:27 »

paylaşımınız için teşekkürler
Kayıtlı

Bülent AVCIOĞLU
Genel Moderator
******

Performans: 1057
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 952



« Yanıtla #10 : 01 Mart 2007, 11:54:45 »

paylaşmak her zaman güzel...
Kayıtlı

Dedem koynunda yattıkça benimsin ey güzel toprak
Neler yapmış bu millet, en yakın tarihe bir sor bak.
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic