Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: 10.sınıf 2 saatlik ve 4 saatlik coğrafya dersinin aynı sınıfta işlenişi  (Okunma Sayısı 7534 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
rasih1969
Deneyimli Üye
****

Performans: 36
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 186



« : 10 Mart 2013, 22:18:55 »


 Arkadaşlar ocak ayına kadar bir Anadolu lisesinde çalışıyordum.Bu okulda 2 saat zorunlu ders alanlar bir sınıfta,4 saat ders alanlar bir sınıfta ders işliyorlardı.Fakat son atamalar ile bir Anadolu öğretmen lisesine geçiş yaptım.Fakat ders programını alınca şok geçirdim.Çünkü Okulda 2 tane 10.sınıf vardı.Bu sınıflarda  da fen ağırlıklı ders seçenler ve tm ağırlıklı ders seçenler karma olarak bulunuyordu.Dolayısıyla 10-A ya da 10-B sınıfının dersine girdiğimde zorunlu ve seçmeliyi alanlar bir arada bulunuyordu.Bu arada ders programını vereyim.(10-AFen-10-ATm)(10-AFen-10-ATm)---(10-BFen-10BTm)(10-BFen-10BTm)------(10-ATm-10-BTm)(10-ATm-10-BTm)
Sizlere sorum şu;
1-Böyle bir programın uygulanabilirliği doğrumudur?
2-Bu şekilde oluşturulan sınıflarda ölçme değerlendirme nasıl yapılabilir?
3-Bu tip sınıfların yıllık planları nasıl yapılır?
4-Kanun,yönetmelik veya genelgelerde bu gibi durumları açıklayan bir madde varmıdır?
5-Siz böyle bir durumla karşılaştınız mı?Çözümünüz ne oldu?
   Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Kayıtlı

Köyceğiz Anadolu Öğretmen Lisesi Coğrafya Öğretmeni
TÜRKOĞLU77
Yeni Üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 7



« Yanıtla #1 : 10 Mart 2013, 23:10:49 »

Ben de anadolu öğretmen lisesinde çalışıyorum. Böyle bir durumda ders işleyişini kolaylaştırmak için fen ve tm sınıflarının bağımsız olması daha iyi bir tercihtir. Okulunuzda tahminim fen ve tm öğrencilerinde, öğrenci sayıları az ve buda sınıfları, yönetmeliğe göre birleştirmeyi zorunlu hale getiriyor. Ama sizin 2 tane fen 2 tane tm şubeniz var.1 fen sınıfı, 1 tm sınıfı ayrı oluşturup, 1 sınıfta tm-fen karma yapılabilir. Sonuçta bir sınıfta ders işlenişi yine sıkıntı oluşturacak. Sınıf oluşturmak için öğrenci sayısındaki alt sınır-üst sınır böyle bir olumsuzluk ortaya çıkarıyor. Böyle bir durumda idareciler insiyatif kullanmalı diye düşünüyorum.
Kayıtlı
rasih1969
Deneyimli Üye
****

Performans: 36
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 186



« Yanıtla #2 : 11 Mart 2013, 01:23:42 »

42 fen 14 tm öğrencimiz var hocam
Kayıtlı

Köyceğiz Anadolu Öğretmen Lisesi Coğrafya Öğretmeni
TÜRKOĞLU77
Yeni Üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 7



« Yanıtla #3 : 11 Mart 2013, 17:27:41 »

DEĞERLİ HOCAM , 21 KİŞİLİK 2 FEN SINIFI,14 KİŞİLİK TM SINIFI OLUŞTURULABİLİR.BÖYLECE DERS İŞLEYİŞİ DAHA VERİMLİ OLUR.NORMALDE ALAN DİYE BİR ŞEY YOK AMA ÖBÜR TÜRLÜ  FEN VE TM ÖĞRENCİLERİ BİR ARADA İKEN DERS İŞLEYİP,2 SAAT SEÇEMLİDE SORU ÇÖZMEKTEN BAŞKA ŞANSINIZ KALMIYORKİ.1-2 KONU HARİÇ MÜFREDAT AYNI,DERSTE İŞLEYEMEZSİNİZ.BUNUN İÇİN DİYORUM İDARE İNSİYATİF KULLANMALI DİYE.EN MANTIKLI YOL FENLERİ 2 SINIF YAPIP TM Yİ AYIRMAK.
Kayıtlı
TÜRKOĞLU77
Yeni Üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 7



« Yanıtla #4 : 11 Mart 2013, 17:29:28 »

DEĞERLİ HOCAM , 21 KİŞİLİK 2 FEN SINIFI,14 KİŞİLİK TM SINIFI OLUŞTURULABİLİR.BÖYLECE DERS İŞLEYİŞİ DAHA VERİMLİ OLUR.NORMALDE ALAN DİYE BİR ŞEY YOK AMA ÖBÜR TÜRLÜ  FEN VE TM ÖĞRENCİLERİ BİR ARADA İKEN DERS İŞLEYİP,2 SAAT SEÇEMLİDE SORU ÇÖZMEKTEN BAŞKA ŞANSINIZ KALMIYORKİ.1-2 KONU HARİÇ MÜFREDAT AYNI,DERSTE İŞLEYEMEZSİNİZ.BUNUN İÇİN DİYORUM İDARE İNSİYATİF KULLANMALI DİYE.EN MANTIKLI YOL FENLERİ 2 SINIF YAPIP TM Yİ AYIRMAK.
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic