Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Türkiye'nin en kaliteli okulları  (Okunma Sayısı 5390 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
lores
VIP Üye
******

Performans: 161
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 733


ereğli lisesi (anadolu)


« : 04 Haziran 2008, 14:40:00 »


Milli Eğitim Bakanlığı, yılın kaliteli okul ve kurumlarını belirlemek amacıyla okulları gezerken, Türkiye'nin en kaliteli 8 okul ve 8 kurumunu belirledi. Bakanlık, en iyi üç okul ve kurumuna ödül verecek.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2005 yılında Tebliğler Dergisi'nde yayımlanan "Milli Eğitim Bakanlığı Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları Ödül Yönergesi" kapsamında yılın kaliteli okul ve kumlarını seçiyor. Bakanlık yapılan değerlendirme sonucunda saha ziyareti yapılacak okul kategorisinde 15, Yılın kurum kategorisinde ise 16 okul belirledi. Seçilen en iyi 31 okulu gezen Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye'nin en kaliteli 8 okul ve 8 kurumunu belirledi.

Saha ziyaretleri kapsamında okullara verilecek puan ile ilk üçe giren okul ve kurumlara ödül verilecek. Finalist okullara ise teşvik ödülü verilmesi öngörülüyor. Ödüller, 10 Haziran'da Ankara'da Başkent Öğretmevi'nde düzenlenecek, "Okullarda TKY Uygulamaları Paylaşım Toplantısı ve Ödül Töreni"nde sahiplerine sunulacak.

En kaliteli 8 Okul: Gülveren Lisesi (Ankara), Merkez Atatürk İlköğretim Okulu (Antalya), Bursa Anadolu Lisesi, Özel Sanko Okulları (Gaziantep), Erenköy İlköğretim Okulu ( İstanbul), Mehmet Ali Lahur Ticaret Meslek Lisesi (İzmir), Merkez 50. Yıl Cumhuriyet İlköğretim Okulu (Kocaeli) ve Tekirdağ Anadolu Lisesi,

En kaliteli 8 Kurum: Kemal Yurtbilir İşitme Engelliler Meslek Lisesi (Ankara), Hasan Güçlü Ticaret Meslek Lisesi (Antalya), Bartın Anadolu Kız Meslek ve Kız Meslek Lisesi, Özel Serhat İlköğretim Okulu (Edirne), Merkez Çağdaş Yaşam kız YİBO (Hakkari), Süleyman Demirel Fen Lisesi (Isparta), İzmir Karşıyaka Anadolu Meslek Lisesi ve Kız Meslek Lisesi, Tokat İmam Hatip Lisesi ve Anadolu İmam Hatip Lisesi.

(ANKA) http://www.sabah.com.tr/haber,B71D3491E7E646DC86DAF8E70879A850.html
Kayıtlı

“Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.” M. K. ATATÜRK
zere
Uzman Üye
*****

Performans: 43
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 491


Güzel Günler Göreceğiz Çocuklar


« Yanıtla #1 : 04 Haziran 2008, 16:57:21 »

kalite derken neye bakmışlar acaba ben o kısmı merak ettim. Başarıya mı,donanıma mı,geçmişteki başarılaramı bilen arkadaslarımız varsa ve paylaşırsa sevinirim.
Kayıtlı
beyazmelek
Sürekli Üye
***

Performans: 22
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 129



« Yanıtla #2 : 04 Haziran 2008, 17:53:42 »

niye en kaliteli de temiz, sağlıklı okul değil ki onu anlamış değilim herkese göre kendi okulu kalitelidir
Kayıtlı

HEPİMİZ HAYATIN KISALIĞINDAN SÖZ EDERİZDE BOŞ GEÇEN ZAMANIMIZI NASIL KULLANACAĞIMIZI BİLMEYİZ
albedo
Genel Moderator
******

Performans: 1558
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1793


Kemal Akalın


« Yanıtla #3 : 04 Haziran 2008, 19:33:13 »

Öğretmen arkadaşlar, okullarındaki TKY formatörü arkadaşlarından bu işin sistematiğini sorarlarsa bu haberin içeriğini de öğrenmiş olurlar. Bahsedilen kaliteli okul kavramı Toplam Kalite Yönetimi ile ilgili ve ödül yönetmeliği çerçevesinde. Yorum yapan iki arkadaşın sözlerinden, okullarında bu işle ilgili herhangi bir çalışma olmadığını yada arkadaşların bu işle ilgilerinin olmadığını çıkarıyorum.
Kayıtlı

Tekirdağ KNG MTAL Coğrafya Öğretmeni                             Lodos, herşeyi titretiyor...
GÜNER
VIP Üye
******

Performans: 163
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1202


« Yanıtla #4 : 04 Haziran 2008, 19:41:28 »

TKY çalışmalarında yapılan puanlamalar ne kadar objektif?
Kayıtlı
gunban
VIP Üye
******

Performans: 1535
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2505


Güzel günler göreceğiz; güneşli günler, .....


« Yanıtla #5 : 04 Haziran 2008, 21:33:52 »

Komisyonu ve raportörleri iyi ağırlayan(ağırlığı olan) bu işi götürüyor.
Kayıtlı


Dört nala gelip uzak Asya\'dan
Akdeniz\'e bir kısrak başı gibi uzanan
Bu memleket bizim........
GÜNER
VIP Üye
******

Performans: 163
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1202


« Yanıtla #6 : 04 Haziran 2008, 22:18:08 »

Komisyonu ve raportörleri iyi ağırlayan(ağırlığı olan) bu işi götürüyor.
Katılıyorum. Komisyon üyeleri neye göre seçiliyor.Puanlama kriterlerinde objektiflermi? Yine de seçilecek okulu tebrik ederim.
Kayıtlı
ahmetselim
VIP Üye
******

Performans: 143
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1114


Özcan KULAKSIZ Üsküdar Mithatpaşa M.T.A.L


« Yanıtla #7 : 05 Haziran 2008, 04:30:26 »

Komisyonu ve raportörleri iyi ağırlayan(ağırlığı olan) bu işi götürüyor.
bende katılıyorum size hocam
Kayıtlı

"Tereddüt edersen bacakların seni taşımaz. “Yürüyeceğim” de, bas ve yürü!"
Köksal AYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5093



« Yanıtla #8 : 05 Haziran 2008, 10:09:48 »

TKY çalışmaları çoğu okulda formaliteden öteye geçmiyor.
İşlerlik kazandırılsa güzel şeyler olabilir aslında.
Bazı okullar bunu başarmış.
Kayıtlı

1996'da, şampiyonluk kaçtığında
Bu kadar yaklaşmışken "olamaz" dedi,
Ve kendini incir ağacına astı...
Daha 12 yaşındaydı Mehmet DALMAN!
Şimdi 24 oldun Mehmedim
Ve biz yine yaklaştık...

Çocuklarımızın ayaklarına batan dikenler, ya ektiklerimizdir ya da sökmediklerimiz...


TRAP ZONE
kt
VIP Üye
******

Performans: 649
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3775



« Yanıtla #9 : 05 Haziran 2008, 20:22:56 »

   TKY, okulu bir ticarethane, öğrenci ve veliyi müşteri olarak gören bir anlayıştır.
 Saygılar...
Kayıtlı

Dünyayı güzellik kurtaracak...
vefikpaşa
Uzman Üye
*****

Performans: 24
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 240


« Yanıtla #10 : 07 Haziran 2008, 12:16:23 »

  "TKY, okulu bir ticarethane, öğrenci ve veliyi müşteri olarak gören bir anlayıştır."
 sayın hocam gerçekten öğrenmek için soryyorum,tky veya okul gelişim projeleri hakkında herhangi bir yazı okudunuz mu,yoksa bunların yapacağı ticarethane ,müşteri mantığından başka birşey olmaz diye mi düşünüyorsunuz?
 yani kısaca yapılan işe değil de yapana göre mi yorum yapıyoruz? bu mantıkla herhangi birinin birşey üretmesine imkan var mı?
yapana güvenme ,komisyona inanma ... çözümü var mı bu işin? neden yeni başlamış bir işin neticelerini görmek için biraz sabır göstermiyor,bir şans tanımıyoruz? bu düşünce bizi bizden birşey olmaz ,böyle gelmiş böyle gider sonucuna götürmez mi?"öyle ama bizimkiler olsa bak gör ne güzel şeyler yaparlar " diye düşünebilirsiniz.ancak o zamanda geriye kalan çok büyük kitle şu anda gösterdiğiniz yaklaşımı sergileyeceğini varsayınız,hani empati denilen şeyden yaparsak işler biraz daha kolaylaşır.bu söylediklerim meb'in tky veya ogp için geçerlidir
saygılar
Kayıtlı

Güçlü olmak, düşmanını değil, öfkeni yenebilmektir
onlemkal
Üye
**

Performans: 92
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 54


....


« Yanıtla #11 : 07 Haziran 2008, 12:42:10 »

oleyy ıspartadan da var... bizi de örnek okul seçmişti trt
Kayıtlı
Cahit ERAYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2063
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 4836


Cahit Eraydın coğ.öğrt.


« Yanıtla #12 : 07 Haziran 2008, 13:15:31 »

Bir çok uygulamanın sadece kağıt üzerinde olduğu,pratiğinin yaşanmadığı  bir ülkede bulunduğumuz malesef bir gerçektir,istisnai olan örnekler vardır kuşkusuz,gönül isterki dervişin fikri neyse zikride o olsun.
Kayıtlı



Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır,
Toprak; eğer uğrunda ölen varsa vatandır
u.karacan
Uzman Üye
*****

Performans: 210
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 280


« Yanıtla #13 : 07 Haziran 2008, 13:46:43 »

Ankara Gülveren Lisesi mezunuyum.ardından D.T.C.F...Gülveren lisesi kenar mahalle lisesidir.Ama yönetim etraftan iyi reklam yaparak iyi yardımlar    toplamıştır.okul eğitimde başarı yönüyle ortalamadır.TKY okulun fiziksel mekan eğitim araç gereçleri yönüyle düşünmüşse bu yönüyle görmeyi değer...Mamak belediyesi okula ciddi katkılar sağlamış olduğunu duyuyorum.BİR KENAR MAHALLE lisesi olarak çok iyi bir başarı...tebrikler ...
Kayıtlı

Ne kadar bilirsen bil,söylediklerin karşındakinin anlayabildiği kadardır.(hz.Mevlana)
kt
VIP Üye
******

Performans: 649
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3775



« Yanıtla #14 : 07 Haziran 2008, 13:57:17 »

 "TKY, okulu bir ticarethane, öğrenci ve veliyi müşteri olarak gören bir anlayıştır."
 sayın hocam gerçekten öğrenmek için soryyorum,tky veya okul gelişim projeleri hakkında herhangi bir yazı okudunuz mu,yoksa bunların yapacağı ticarethane ,müşteri mantığından başka birşey olmaz diye mi düşünüyorsunuz?
 yani kısaca yapılan işe değil de yapana göre mi yorum yapıyoruz? bu mantıkla herhangi birinin birşey üretmesine imkan var mı?
yapana güvenme ,komisyona inanma ... çözümü var mı bu işin? neden yeni başlamış bir işin neticelerini görmek için biraz sabır göstermiyor,bir şans tanımıyoruz? bu düşünce bizi bizden birşey olmaz ,böyle gelmiş böyle gider sonucuna götürmez mi?"öyle ama bizimkiler olsa bak gör ne güzel şeyler yaparlar " diye düşünebilirsiniz.ancak o zamanda geriye kalan çok büyük kitle şu anda gösterdiğiniz yaklaşımı sergileyeceğini varsayınız,hani empati denilen şeyden yaparsak işler biraz daha kolaylaşır.bu söylediklerim meb'in tky veya ogp için geçerlidir
saygılar

  İyi niyetli olduğuza inanıyorum.

http://www.cografya.biz/forum/index.php?topic=12248
Kayıtlı

Dünyayı güzellik kurtaracak...
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic