Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Türk Eğitim Sistemi AB'ye Örnek Oldu  (Okunma Sayısı 3818 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
elgiz
Elgiz HENDEN
Uzman Üye
*****

Performans: 38
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 401


« : 06 Nisan 2007, 15:28:56 »


Türkiye'nin AB üyeliği için görüşmeler sıkıntılı bir şekilde devam ederken, eğitim alanında ise olumlu gelişmeler yaşanmaya başlandı.

Ankara'daki bir ilköğretim okulu hem AB fonlarından destek aldı hem de Avrupalı öğrenci ve öğretmenlere Türkiye'deki eğitim sistemi hakkında bilgi verdi. Hacı Mustafa Tarman İlköğretim Okulu 'Avrupalı Öğrencilerin Günlük Hayatı' konulu projeyle hem AB fonlarından destek aldı hem de Avrupalı öğrenci ve öğretmenlere Türkiye'deki eğitim sistemi hakkında bilgi verildi. Müfredat ve teknolojik gelişmelere hayran kalan konuk öğretmenler, sınıfların kalabalık olmasından yakındı. Hacı Mustafa Tarman İlköğretim Okulu, 'Avrupalı Öğrencilerin Günlük Hayatı' konulu proje ile örnek bir çalışmayı hayata geçirdi. Okul 'Avrupalı Öğrencilerin Günlük Hayatı' projesiyle hem AB Fonlarından destek aldı hem de Avrupalı öğrenci ve öğretmenlere Türkiye'nin eğitim sistemini tanıtma fırsatı buldu. Konuk öğrenci ve öğretmenler müfredat, disiplin ve teknolojik altyapıya hayran kalırken, sınıfların kalabalık olmasından yakındılar. Projeye ilişkin bilgi veren Projenin Koordinatörü Nurtemin Öz okullarının gerçekleştirdiği çalışmanın örnek teşkil edecek özellikte olduğunu dile getirdi. Devlet Planlama Teşkilatı'nın Ulusal Ajansı tarafı kanalıyla projeye başvuru yaptıklarını belirten Öz, projenin Türkiye, İspanya, İtalya ve Almanya olarak dört ülke tarafından gerçekleştirildiğini söyledi. Üç yıllık projenin iki yıldır sürdürdüklerine işaret eden Öz, proje kapsamında daha önce Almanya ve İspanya'ya gidildiğini ifade ederek, "Öğrencilerimiz ve bir grup öğretmenlerimizle birlikte ilk önce Almanya ve İspanya'ya gidildi. Öğrencilerimiz bu ülkelerdeki eğitim sistemlerini ve yaşamlarını gözlemleme fırsatları buldular. Dört ülke öğretmenleri bir araya gelerek eğitim üzerinde toplantılar yaptık. Farklı kültürleri öğrencilere nasıl anlatabiliriz çalışmalarında bulunduk" dedi.   


Her ülkenin günlük hayatı adı altında öğrencilerinin hayatlarının çekildiği CD'lerin hazırlandığı ve diğer ülkelerde izletildiğini anlatan Öz, öğrencilerin bu sayede ülkeler arasındaki farklılıkları görebilme fırsatı bulduklarını söyledi. Hacı Mustafa Tarman İlköğretim Okulu Müdürü Necat Şahin de İspanya, İtalya ve Almanya'dan 6 öğretmen İspanya'dan ise üç öğrencinin proje kapsamında Türkiye'ye geldiklerini kaydetti. Öğretmenlerin ve öğrencilerin derslere girdiklerini kaydeden Şahin, "Öğretmenlere ve öğrencilerimize ders müfredatlarımız hakkında bilgiler vermeye çalıştık. Ülkemizin o sıcak misafirperverliğini konuklarımıza göstermeye çalışıyoruz. Öğretmenlerimizi ve öğrencilerimizi Ankara'mızın tarihi kültürel yerlerini gezdiriyoruz. Hatta Beypazarına götürdük. Beypazarı çok ilgilerini çektiler. Ayrıca Kapadok'ya götüreceğiz" diye konuştu. Proje kapsamında okullarında ki öğrencilerle İspanya'ya gittiklerinde çocukların ve kendilerinin adaptasyon noktasında ilk önceleri bir tereddüt geçirdiklerini anlatan Şahin, "Ancak kısa sürede öğrencilerimiz konuk aileler ve öğrencilerle kısa südre uyum sağladılar. Hatta öyle kaynaşıldı ki Türkiye'ye dönüldüğünde ayrılmak zor geldi" şeklinde konuştu.

Proje çerçevesinde İtalya'nın Ic Castelmasa okulundan Cristina Valini ile Robert Azolini, Almanya'nın Fridolinschule Lörrach Okulundan, Petra Keller, İris Drehar, İspanya'nın Colegio Publico San Juan Evangelista Sowseca Okulundan Luise De Lan Rosa, Maria Jose Ventas Penalver ve Juan Carlos Nieto Garcia isimli İngilizce öğretmenleri geldiler. Hacı Mustafa Tarman İlköğretim Okulu'nda derslere katılıp öğrencilerle eğitim sistemi hakkında gözlemler yapan öğretmenleri ilk kez Türkiye'yi ziyaret ettiklerini ifade ettiler. 5 günlük program çerçevesinde Türkiye'de bulunan öğretmenler kendi ülkelerinde ki yazılı ve görsel medya aracalığı ile Türkiye hakkında bilgi sahibi olduklarını söyleyerek, "Türkiye hakkında medya kanallarıyla bilgi sahibiydik. Yani bizim için Türkiye az gelişmiş bir ülke olarak düşünüyorduk. Ancak geldikten sonra bu 5 günlük süre içerisinde Türkiye'nin gelişmiş modern bir ülke olduğunu gördük. Bundan sonra Türkiye tatil için gelebiliriz" dediler.

ÖĞRENCİLERDEN YABANCI ÖĞRETMENLERİ GÜLDÜREN SORULAR

Okulu ziyaretleri sırasında derslere de katılan öğretmenlere Hacı Mustafa Tarman İlköğretim Okulundaki öğrenciler büyük ilgi gösterdi. Bazı öğrenciler öğretmenleri Türkiye'deki gibi ayakta karşılarken bazıları da 'Welcome' şeklinde karşıladılar. Öğrenciler derslerini izlemeye gelen yabancı öğretmenlerine kimileri öğrendikleri İngilizceleriyle sorular yönelttiler. Öğretmenlerin 4-F sınıfına yaptıkları ziyarette matematik dersinin olması sebebiyle öğrencilerde İspanya, İtalya ve Almanya'da ki matamatik eğitimin kaç saat olduğu yönünde sordular. Almanya'da yaşa bağlı bir eğitim dersinin olduğunu dile getiren öğretmenler, ortalama haftada 5-6 saat ders verildiğini belirtirken, İspanya'da ise 9 ve 14 yaş arasında 6 saat ders verildiğini, 9 yaş altı öğrenciler için ise bu saatin daha düşük olduğunu ifade ettiler. 4-D sınıfının dersinin İngilizce olması sebebiyle sorularda İngilizce oldu. Öğrencilerin diğer ülkelerde İngilizce dersinin hangi yaşta başladığına yönelik soruya ise, konuk öğretmenler kendi ülkelerinde anaokulundan itibaren başladığını belirttiler. Bir öğrencinin 'Biz yabancı dil dersi olarak İngilizce'yi öğrenirken sizin ülkenizde Türkçe ders veriliyormu? Sorusu konuk öğretmenlerin birbirlerine bakarak en zorlandığı sorulardan birisi oldu. Öğretmenler bu soruya ne cevap vereceklerini şaşırırken, İtalya'da İngilizce öğretmenliğini yapmakta olan Cristina, "Çok fazla Türk öğrencimiz var. Neden bilmiyorum ama Türkçe ders verilmiyor. Herkes İngilizce konuşuyor beklide ondandır" diye cevap verdi. Başka bir öğrencinin de İtalyan öğretmen Cristina Vallıni'ye 'İtalya'n mafyası var mı gerçekten?" sorusu öğretmenlerin en çok güldüğü soru oldu. İtalyan öğretmen Vallini gülümseyerek, "Maalesef var" dedi. Konuk ülkelerin öğretmenlerinin yemek kültürlerini de sormadan edemeyen öğrenciler, o ülkelerin en meşhur yemeklerini öğrenmeye çalıştılar. Erkek öğrenciler de İspanya'dan gelen misafir öğrencileri futbol hakkında sordukları sorularla terlettiler. Konuk öğrenciler kendi ülkelerinde ki en meşhur futbolcuların isimlerini sıralarken, öğretmenlerinin yardımlarını aldıkları gözlenirken Türk öğrenciler İspanya'da top koşturan futbolcuların isimlerini sayması dikkat çekti. İspanyol öğretmenler, Türk öğrencilerin İspanyol takımlarında ki futbolcuların isimlerinin saymaları karşısında ki şaşkınlıklarını gizleyemediler. Konuk öğretmenler kendi ülkelerinde ki öğrencilerin kendi elleriyle yaptıkları hediyeleri gezdikleri sınıflarda ki öğrencilere dağıttılar. Öğretmenlerin ana sınıf ziyaretlerinde miniklerin onları 'hello' adlı şarkıyla karşılamalarına konuk öğretmenler tempo tutarak karşılık verdiler.

YABANCI ÖĞRETMENLER SINIF MEVCUTLARINI KALABALIK BULDULAR

Proje kapsamında 3 gün boyunca derslere katılan konuk öğretmenlerin Türk eğitim sistemi hakkında ki görüşlerini şu şekilde dile getirdiler: İtalyan Öğretmen Cristina: "Türkiye'de ki sınıflar çok kalabalık. Bir derste 30 öğrenci görünce bayağı şaşırdım. Bizde bir sınıfta en fazla 15-18 öğrenci bulunuyor". Bir diğer İtalyan Öğretmen Roberta Azzolini ise "Evet sizin sınıfta öğrenci sayısı çok bizde az ama sizde öğrencilerin sessiz oluşu dikkatimi çekti. Bizde az ama gürültü çok". Alman öğretmen İris Dreher, "Öğrencilerin tek kıyafet giymesi dikkatimi çekti. Almanya'da özel okullarda okuyan öğrenciler tek kıyafet giyerler. Onun dışında çocuklar serbest kıyafet giyiyorlar." İspanyol öğretmen Juan Carlos Nieto Garcia : "Öğretmenlerin sınıfa girdiklerinde öğrencilerin ayağa kalkmaları çok hoşuma gitti. Eskiden bizde de böyleydi ancak bu uzun zamandır yok oldu." İspanyol öğretmen Maria Jose Ventas Penalver : "Bütün sınıflarda Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk'ün ve sizin istiklal marşınızın yazarının resimlerinin olması dikkatimi çekti. Çünkü bizim ülkede devlet büyüklerimizin resimleri ancak büyük devlet kurumlarında yada belediye de yer alır. Siz okullarda bile olması ve çocuklarınıza devlet büyüklerinizin sevgisinin aşılanması güzel bir olay".

KONUK ÖĞRETMENLER MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI'NIN YENİ MÜFREDATINA HAYRAN KALDILAR

Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilköğretimde uygulamaya koyduğu yeni müfredatının pilot okullarından birisi olan Hacı Mustafa Tarman İlköğretim okulu'nda uygulanan 'Çoklu Zeka' projesi ve öğrenciye bir konunun verilip gruplar halinde o konunun ele alındığı ardından da öğrenciler tarafından sunumlarının hazırlandığı 'İntelproje' konuk öğretmenler tarafından çok beğenildi. Milli Eğitim Bakanlığı'nın gerçekleştirdiği bu her iki projeyi kendi ülkelerinde de uygulamak istediklerini dile getirdiler. Konuk öğretmenler ayrıca, kendi ülkelerindeki öğrencilerin yaptıkları hediyeleri Türk öğrencilere verdiler. Hacı Mustafa Tarman İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencilerinden Ümüt Süha Ünal, İrem Sarıçam, Ahmet Yılmaz ve Oğuzhan İşçi proje kapsamında geçen yıl İspanya'ya gitmişlerdi.
 
Kayıtlı
engins
VIP Üye
******

Performans: 115
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 953


« Yanıtla #1 : 06 Nisan 2007, 15:49:56 »

Bir de bize örnek olsa
Kayıtlı

Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir.
salp
VIP Üye
******

Performans: 815
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1554

süleyman çelebi anadolu lisesi


« Yanıtla #2 : 06 Nisan 2007, 17:45:50 »

bırakın bunu şırnak nerde ankara nerde .birde van a gitseler ya
Kayıtlı
Cahit ERAYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2063
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 4836


Cahit Eraydın coğ.öğrt.


« Yanıtla #3 : 06 Nisan 2007, 18:00:42 »

Adamlar nezaketen öyle konuşmuşlar sanırım..
Kayıtlı



Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır,
Toprak; eğer uğrunda ölen varsa vatandır
ergül
VIP Üye
******

Performans: 37
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1037


« Yanıtla #4 : 06 Nisan 2007, 20:40:56 »

30 kişilik snıflar, ilkokulda ingilizce veren bir okul bu okul bencede bir örnek.Örneğin; o okuldan 10-12 km. uzaklıktaki Mamak'ta onlarca okul var 50-60 kişilik ultra kalabalık. örneğin; Türkiye'nin bir ayağı Avrupa'da mega kenti İstanbul'da 13 yaşında binlerce kız 70 kişilik sınıflar yerine tekstil kölesi olarak çalışıyor.örneğin;Adapazarı'nda taşımalı öğrenciler yedikleri öğle yemeğinde zehirleniyor. Örneğin;....Yatılı ilköğretim okulunda çocuklara sıra dayağı çekiliyor. Örneğin;Erzurum'da bir Nine sakat torununu leğenle sürüyerek okula götürüyor.Örneğin;Aydın'da bir okulda göçle gelen çocuklar bırakın İngilizceyi, Türkçeyi zor konuşuyorlar.......örnek!...bitmez bu örnekler....(Fakat ben yinede gelecekten umutluyum. Öylede olmak zorundayız.) 
Kayıtlı
Bülent AVCIOĞLU
Genel Moderator
******

Performans: 1057
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 952



« Yanıtla #5 : 06 Nisan 2007, 20:49:22 »

umutta bir umut...yarınlar bence tartışılır,yaşarsak göreceğiz...
Kayıtlı

Dedem koynunda yattıkça benimsin ey güzel toprak
Neler yapmış bu millet, en yakın tarihe bir sor bak.
Zeki GÜRBÜZ
Genel Moderator
******

Performans: 1698
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3882


Çine Anadolu Öğretmen Lisesi


« Yanıtla #6 : 06 Nisan 2007, 20:54:38 »

 Grin Grin Grin Müfredata hayran kaldılar denmesi çok hoşuma gitti..Ama nedense biz aynı hayranlığı duyamıyoruz.
Kayıtlı



    
       
        YURDUM
Ağladığım senin içindir
Güldüğüm senin için
Öpüp başıma koyduğum
Ekmek gibisin...
DoguateS
Doğu ATEŞ
VIP Üye
******

Performans: 1781
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1125



Site
« Yanıtla #7 : 06 Nisan 2007, 21:35:03 »

Değerli meslektaşlar;
Avrupalılar salak değil ya kusuruma bakmayın böyle konuştuğum için,
siz dostlarınızın olumsuz yönlerini övermisiniz onları daha ileriye götürmek için yerermisiniz? Burada yalnızca Değerli ilköğretim okulunu öğretmenlerini kutlamak lazım. 

Ama aynı güzellikleri keşke bakanlığımızda da görsek. Biliyorsunuz OKS yerini tüm sınıflarda sınava bıraktı. Bakanımızın anadolu liselerini yok etme planı tamamlandıktan sonra geriye bir parmağın sayısını geçmeyecek, öğretmenlerin kişisel çabasıyla ayakta kalan seçkin ilköğretim okulu kalmıştı. Bu okullarda  6-7-8 sınıf sınavları ile dibe vuracak.

Neden mi şöyle; zor ekonomik koşullar altında ezilen öğretmenlerimiz ve bir kısmı da artık yamyamlaşmış öğretmenlerimiz (?) üç kişi bir araya geldiklerinde sokak aralarında merdiven altlarında her yerde dersane açacaktır. Burada belirtiyorum tarihte sözlerimize tanıklık edecek

her ne kadar piyasa son yılların en kötü iki yılını geçirecek olsa da dersane sektörü bu işten korkunç menfaat elde edecektir. Çünkü geçmişte 8. sınıfta dersaneye giden öğrenci artık 6. sınıfta dersaneye başlayacak.

MEB deki kokuşmuşluk tüm sokaklara caddelere evlere taşınacak. Öğretmenlerimizin artık liselerden sonra ilköğretimlerde de sınav sorularını sattığına tanık olacağız. Her gün daha büyük skandallar patlayacak.

Bence bunun konuşulması tartışılması yerinde olacaktır.

Bu denli karamsar bir tablo çizdim ama amaç hep aynı.... Özel eğitimi güçlendirmek, MEB i yok etmek. Ve bu amaçta da değerli batılı büüklerimiz ve içteki destekçileri giderek güçlendiler bu iktidar döneminde şaha kalktılar. Hepsini kutlamak lazım.

Vay ana babaların haline vay bizlerin düştüğü duruma. İnanın öyle şeyler yaşanıyor ki artık acaba evime helal ekmek götürmüyormuyum diye kendime sormaya başladım. Çünkü bende bu kokuşmuşluğun bir parçasıyım. Karşı çıkıyorum ama içindeyim. İstemiyorum ama mecburum...
Allah hepimize yardım etsin.

Saygılarımla...
Kayıtlı

M.Sami KÖROĞLU
Admin
Site Yöneticisi
*******

Performans: 2999
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5010


Adıyaman


Site
« Yanıtla #8 : 06 Nisan 2007, 22:09:49 »

Bizim en büyük sorunumuz maalesef kağıt üzerinde yazılıp çizilenler ile uygulananlar arasına dağlar kadar fark olması.

Magazin programlarının birkaç gece kulübündeki eğlencenin tüm Türkiyenin eğlencesiymiş gibi gösterrmesine benziyor bu.

Bazı arkadaşların ifade ettikleri gibi nezaketen demişlerdir. Bu kadar ilgiden sonra giderayak farklı bişey demeleri beklenemezdi zaten. Önemli olan buradan ayrıldıktan sonra orada ne söyledikleridir.
Kayıtlı

haliç
VIP Üye
******

Performans: 65
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 769


« Yanıtla #9 : 06 Nisan 2007, 22:47:05 »

Bilgilendirme için teşekkürler...
Kayıtlı
aligulersoy
VIP Üye
******

Performans: 46
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 904


« Yanıtla #10 : 06 Nisan 2007, 22:57:27 »

Merhaba! Doğu Bey düşüncelerimize tercüman olmuş! Teşekkür ederiz! Feodal, Sanayi ve Bilgi toplumu katmanlarının içiçe geçtiği bir ortamda işimiz zor! Hele de böylesi bir süreçte! Ne diyelim dostumuzun dediğini biz de (genişleterek) tekrarlayalım! Allah bu memleketin yardımcısı olsun!
Kayıtlı
baksu
Site Yöneticisi
*******

Performans: 2641
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 4317



« Yanıtla #11 : 07 Nisan 2007, 03:23:00 »

bilgilendirme için teşekkürler hocam
Kayıtlı


Suskunluğum asaletimdendir...
Her lafa verecek bi cevabım var.
Lakin bi lafa bakarım, laf mı diye...
Bi de söyleyene bakarım, adam mı diye...

                                        
citytour
Sürekli Üye
***

Performans: 90
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 120



« Yanıtla #12 : 07 Nisan 2007, 05:08:29 »

arkadaşlar aslında haklı yanları çok.. çoklu zeka takdir edilcek bir sistem.. biz kotu egitim sistemi tv terbiye edersek okullara çok sorun kalmaz.
Kayıtlı

Nazik olmakla dil aşınmaz.
selahattin
VIP Üye
******

Performans: 99
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 553


dj.selo


« Yanıtla #13 : 07 Nisan 2007, 06:09:42 »

 tesekkürler
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic