Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: yeni sisteme ayak uydurun çocuklar  (Okunma Sayısı 3912 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
irem00
Üye
**

Performans: 27
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 67


« : 15 Ekim 2007, 16:48:11 »


yeni müfredata göre coğrafya kitaplarında bilgi adına fazla bir şey bulamıyoruz ve bu da öğrencileri kaynak kitap alma zorunluluğuna sürüklüyor.Konular etkinlikliklerle anlatılmaya çalışılıyor.Fakat öğrenciler bu yeni tekniği kavramakta oldukça zorlanıyor.Bilgisayarı ve interneti olmayan bir öğrencinin nasıl etkinlikleri araştırmasını bekleyebiliyoruz kii!!Bence buna bir çözüm getirilmeli ya da öğrenciler bu şekildeki öğretime alıştırılmalı.Yoksa coğrafya adına öğrenilenler yetersiz kalınacağa benziyor.Ya siz ne dersiniz?
Kayıtlı
tellidis
VIP Üye
******

Performans: 9
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 567



« Yanıtla #1 : 15 Ekim 2007, 17:02:42 »

bence bu şekilde konuların anlaşılması için öğrencinin çok iyi bir şekilde araştırma yapması gerekiyor. ama bizim öğrencilerin çoğunda öyle bir istek olmadığı için bu öğrenme tam gerçekleşemiyor
ve biz öğretmenlerde bişeyleri anlatmak için daha çok uğraşıyoruz
Kayıtlı
kuvars35
Uzman Üye
*****

Performans: 27
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 476



« Yanıtla #2 : 16 Ekim 2007, 21:27:38 »

önce okulların fiziksel ortamını düzeltsinler daha sonra öğrencinin aktif olması gereken müfredatları uygulamaya koysunlar. bu yeni kitaplarda bütün yük bizim üzerimizde çocukların oturacak sırası yok, git internetten araştırma yap diyoruz.
Kayıtlı
gunban
VIP Üye
******

Performans: 1535
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2505


Güzel günler göreceğiz; güneşli günler, .....


« Yanıtla #3 : 16 Ekim 2007, 21:36:15 »

Ne yazıkki öğrencilerimizin çoğu,lüzumsuz işler için internet kafelerden çıkmazken,iş ders olunca;imkan yok oluyor.Bu arada gerçekten bundan yoksun olan, ama araştırma yapmak isteyen öğrencilerimizi de bundan ayrı tuttuğumu belirmek isterim.
Kayıtlı


Dört nala gelip uzak Asya\'dan
Akdeniz\'e bir kısrak başı gibi uzanan
Bu memleket bizim........
fuzuli
Genel Moderator
******

Performans: 1266
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2055


« Yanıtla #4 : 16 Ekim 2007, 22:29:26 »

hocam bir çok okulumuzda adsl var bence bu konuda öğrencileri yönlendirmeli ve teşvik etmeliyiz
Kayıtlı

Bazıları dünya sadece kendi etrafında dönüyor zanneder...
geomaster
Uzman Üye
*****

Performans: 69
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 416



Site
« Yanıtla #5 : 16 Ekim 2007, 22:29:44 »

Daha öncede buna benzer başlıklarda bu konuları konuşmuştuk, bence meseleyi artık coğrafya dersine nedekslememeliyiz bu dersi vermek ne olursa olsun bizim sorumluluğumuzda. Eskiden bütün bilgi ders kitabındaydı da çok mu iyi öğreniyorlardı? Bence bunu sorun listesinden artık çıkarmalıyız. Eğitim komplike bir iştir ve öğrenmeyi öğretmeliyiz tüm okul bu konuda branş gözetmeksizin işbirliği içinde olmalıdır. Öğretmen toplantılarında stratejiler, takip formları ve en önemlisi veli ile işbirliği geliştirilmelidir.
Kayıtlı

Fahrettin ASPİRİN
ahu
Üye
**

Performans: 10
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 59



« Yanıtla #6 : 17 Ekim 2007, 07:44:47 »

ilk başlarda ben de çok arkadaşım gibi bu müfredattan nefret etmiştim. hala birsürü konuda eksiklikler var ama açık söylemek gerekirse vasat sayılabilecek öğrencilere öğretim verme konusunda kolaylık sağladığı bir gerçek.
Kayıtlı
büget
VIP Üye
******

Performans: 109
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1033



Site
« Yanıtla #7 : 17 Ekim 2007, 12:16:02 »

Müfredatı hazırlamakla iş bitmiyor. Materyalleri de iyi hazırlamak lazım.Ayrıca bu anlamda öğretmenleri iyi yönlendirmek ve velileri de bilgilendirmek gerekmiyor mu? Artık çağdaş eğitmin gereklerini yapmak gerekiyor. Tamam şikayet etmeyelim ama dayatma eğitim modellerini de savunmayalım. Modernize edelim diye sömürge eğitim modellerine alıntı sistemlere geçmeyelim. Bir gün bu ülkenin kendine has Türk eğitim modelini görmek dileğiyle hepinize başarılar diliyorum
Kayıtlı

OĞUL;
Bilirmisin ?
Kışı çok serttir bizim oraların, acımasız ve şevkatsız
Tıpkı yaşadığım hayata benzer,
Duvarları taştan, harcı çamurdan,
Çatısı söğüt dalı üzerine boyumca topraktan...
irem00
Üye
**

Performans: 27
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 67


« Yanıtla #8 : 17 Ekim 2007, 14:45:27 »

hocam bir çok okulumuzda adsl var bence bu konuda öğrencileri yönlendirmeli ve teşvik etmeliyiz
ben de anadolu  lisesinde öğrenim gören bir öğrenciyim fakat okulda internet kullanımı gibi bir drum söz konusu değil.
Kayıtlı
irem00
Üye
**

Performans: 27
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 67


« Yanıtla #9 : 17 Ekim 2007, 14:48:37 »

bence bu şekilde konuların anlaşılması için öğrencinin çok iyi bir şekilde araştırma yapması gerekiyor. ama bizim öğrencilerin çoğunda öyle bir istek olmadığı için bu öğrenme tam gerçekleşemiyor
ve biz öğretmenlerde bişeyleri anlatmak için daha çok uğraşıyoruz
kesinlikle katılıyorum.madem böyle bir sistem uygulanacak o zaman öğrenciye araştırma yapma metodları öğretilebilmeli.öğretmene yalnızca öğrencilerin konu hakkında detay olarak bilmediklerini anlatmak kalır.bu da öğrenci odaklı eğitimdir ki mükemmel bir durum oluşur
Kayıtlı
yusufili
Ziyaretçi
« Yanıtla #10 : 17 Ekim 2007, 16:24:51 »

Bizde bu müfredat işi temel atılmadan çok katlı bina yapmaya benziyor.Temelsiz bina sağlam olur mu?temelleri atılmamış müfredatdada tabiki bir sürü problomler çıkar.Öğrenciye internet ödevi vereceksin interneti yok,ya internet cafe ye gidecek ya da bilgisayar alıp eve internet bağlatacak.Bununda birçok külfeti var.Acaba herkes bu külfeti karşılayacak maddi güce sahip mi?
Daha bilgisayar kullanamayan öğrencilerimiz var liselerde.Bırakın bilgisayarları daha okuma yazmayı tam bilmeyen öğrencilere rastlıyoruz.
Eğitimde fırsat eşitliği deniyor.Gerçekten ülkemizin her köşesindeki okullar her yönden eşitmi acaba?(Öğretmen sayısı,Bilgisayar,sınıf mevcutları v.b.... yönlerden).
Hatırlayacaksınız geçen eğitim-öğretim yılında öğretmenlerden müfredat değerlendirme raporları istenmişti.Üstelik henüz uygulanmayan 11. sınıf müfredatının değerlendirilmesi bile istenmişti.Uygulanmayan bir müfredatın değerlendirmesi nasıl olur ki?Bunu da öğrenmiş olduk.
Hadi bunları geçelim acaba bu değerlendirme raporları alınıp gerçekten bu konuda eksikler ve yanlışlıklar nerede diye bir çalışma yapıldı mı?Bence yapılmadı?En azından ben bu yıl ki müfedatla geçen yılki müfredat baktığımda önemli bir değişiklik göremedim?
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic