Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Nüfus Piramitleri  (Okunma Sayısı 29931 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
DOGU-ATES
VIP Üye
*****

Performans: 30
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 41



« : 02 Haziran 2008, 22:53:43 »


Nüfus piramitleri bilindiği gibi piramittir.
Kayıtlı
adanas
Ziyaretçi
« Yanıtla #1 : 03 Haziran 2008, 00:04:23 »

Doğu hocam bilgi paylaşımı için teşekkürler biraz inceleme fırsatı buldum..

Görüşlerimi yarına sakin bir kafayla yaparsam daha sağlıklı olacak diye düşünüyorum, şuan kafam kazan gibi ve sabah 7'de dersim var..

Tekrar teşekkürler..
Kayıtlı
Köksal AYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5093



« Yanıtla #2 : 03 Haziran 2008, 04:43:23 »

Hocam paylaşım için teşekkürler.
   Bazı bilgilerin ders kitaplarında yetersiz olduğunu öğrenmek acı verse de ileride hazırlanacak yeni kitapların daha kaliteli olcağı umudunu artırıyor.
Kayıtlı

1996'da, şampiyonluk kaçtığında
Bu kadar yaklaşmışken "olamaz" dedi,
Ve kendini incir ağacına astı...
Daha 12 yaşındaydı Mehmet DALMAN!
Şimdi 24 oldun Mehmedim
Ve biz yine yaklaştık...

Çocuklarımızın ayaklarına batan dikenler, ya ektiklerimizdir ya da sökmediklerimiz...


TRAP ZONE
adanas
Ziyaretçi
« Yanıtla #3 : 03 Haziran 2008, 07:22:27 »

Nüfus piramitlerinde bir sınır yok, dersanede benim hazırladığım deneme sınavındaki nüfus pramidi sorusu diğer arkadaşlara dengesiz gelebiliyor..

Afganistan örneğinde olduğu gibi ucu açık hertürlü yorum yapılabilecek görecelik kavramlar karmaşası ortaya çıkabiliyor..

Bir de nüfus piramitlerinde dolayl bir yorum yapılıyor gelişmişlik derecesine göre asıl sorunda burdan kaynaklanıyor bence..
Kayıtlı
adanas
Ziyaretçi
« Yanıtla #4 : 03 Haziran 2008, 07:23:42 »

Öncelikli olarak nüfus piramitlerinden dolaylı yapılan yorumların ortadan kaldırılması gerekiyor düşüncesindeyim, mutlaka sınırları belirlenmeli..
Kayıtlı
marzuba
VIP Üye
******

Performans: 385
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 992



« Yanıtla #5 : 03 Haziran 2008, 09:53:26 »

   HOCAM YORUMLARINIZ VE BİLGİLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
Kayıtlı

Eyyy devlet çık artık,şişemizin kadehimizin içinden!!!!
MUHARREM BUZ
Muharrem BUZ
Site Yöneticisi
*******

Performans: 1771
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2527


Uzunköprü Muzaffer Atasay Anadolu Lisesi


« Yanıtla #6 : 03 Haziran 2008, 12:07:33 »

Sevgili Doğu görüşlerine kesinlikle katılıyorum
Kayıtlı


Yaş kırk dört yolun yarısı +9
Dante gibi ortasını geçtik ömrün.
breave01
Ziyaretçi
« Yanıtla #7 : 03 Haziran 2008, 12:42:26 »

Doğu hocam, bilgilendirme için teşekkürler. Bir sorum olacak, bu yeni tespitler YÖK tarafından
hazırlanan sınavlara ne ölçüde yansıyacak?
Kayıtlı
DoguateS
Doğu ATEŞ
VIP Üye
******

Performans: 1781
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1125



Site
« Yanıtla #8 : 03 Haziran 2008, 13:00:31 »

YÖK sınavlarına yansıması için fikir birliği lazım ancak öğretmen olarak bizler meseleyi pozitif negatif durağan ve kompleks üzerinden verirsek çok daha rahat oluruz. O halde de durum değişmiyor. Meselenin mantığını kavratmak bakımından da bu yol çok güzel. Ben şahsen zaten bu şekilde anlatıyorum. Hem grafik yorumu hemde piramitler meselesi aradan kolayca çıkıyor. Sorun gelişmişlik düzeyi meselesi...
Kayıtlı

karaz
Yeni üye
*

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 39


« Yanıtla #9 : 03 Haziran 2008, 13:38:10 »

Doğu öğretmenim verdiğiniz bilgiler çok değerli öncelikle teşekkür etmek istiyorum.

Ben de nüfus gibi oldukça dinamik bir olgunun çeşitli kitaplarda olduğu gibi keskin hatlarla ve sınırlı örneklerle tam anlatılamayacağı kanatindeyim.Ancak ortadadır ki nüfus konusu da coğrafyanın ele aldığı diğer konular gibi başlı başına bir disiplindir. Konuyu en eyrıntılı şekilde ele almak meb i ve öğretimle ilgili diğer kurumları aşar. Burada bizim yapacağımız şey konuyu ana hatlarıyla ve en anlaşılır biçimde öğrenciye aktarabilmemizdir.

Tabiki Dünya ülkelerinin nüfus özelliklerini sadece 4 ya da 5 piramitle aktarmaya çalışmak hatalıdır. Ama tahtaya yansıttığınız yada çizdiğiniz gelişim evresine göre bahsedilen bu 5 piramit akıllıca senaryolaştırılır ve aktarılır ise ögrenciye verilmek istenen mesaj da doğru yere gider.

Gerçek şudur ki;verdiğiniz liklerdeki grafik sayısı kadar piramit te oluşturulabilir ama buna gerek var mı?

Bir piramidin nasıl oluşturulduğu yani örnek alınacak bir ülke nüfus grafiğinin nasıl piramide dönüştürüldüğü öğrencilere detaylı ama hızlı bir şekil de açıklanır ise olayın mantığı kabaca öğretilmiş olacaktır. Sonrasında yapacağınız birkaç alıştırma ya da öğrencilere yaptıracağınız proje çalışmaları size kayda değer geri dönüşümler sağlayacaktır. Ve inanın öğrencilerden aldığınız geri dönüşümlerdeki farklılıklar çok fazla sayıda olmayacaktır.

Belli başlı farklılıkları zaten halihazırda vermiş olduğumuz örneklerle bizler sunuyoruz diye düşünüyorum. Bu konuda tek ama farklı bir örnek olarak japonya nüfus piramidine dikkat çekmekle de biz bunu yapmıyormuyuz?

Biz öğretmenler, siz girmekten kaçınmışsınız ama bence işin felsefi kısmına önemle değinmeliyiz.Amaç ve görüş birliği oluşturmalıyız. Öğrencilere verilecek bilginin ucu bucağı yok zaten, bizler en genel geçer (aktüel) durumlara karşı öğrencilerde istendik davranışlar oluşturmayalım mı?

Nüfus konusunda tam da bu doğrultuda benim de bir çalışmam olacak, bitirince bu ortamda sizlerle paylaşmak niyetindeyim.

(Doğu öğretmenim umarım farklı ve faydalı görüşler sunabilmişimdir saygılar)
Kayıtlı
GÜNER
VIP Üye
******

Performans: 163
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1202


« Yanıtla #10 : 03 Haziran 2008, 13:51:00 »

ÖSYM ders kitaplarındaki bilgileri esas kabul eder herhalde. Mahkemeye sunacağı en büyük delil bu olurdu.
Kayıtlı
DoguateS
Doğu ATEŞ
VIP Üye
******

Performans: 1781
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1125



Site
« Yanıtla #11 : 03 Haziran 2008, 14:35:01 »

Niyazi hocama teşekkür ederim.
Değerli hocamın (karaz) tüm söylediklerine katılıyorum. Burada mesele aslında pedagojik bir sıralama yapabilmektir. Erol TÜMERTEKİN ve ardılları bu noktada aslında sağlıklı bir sıralama yapmışlardır. Benim bahsettiğim nokta artık bu sınıflandırmanın işlevsel olmadığı noktasındadır. Özellikle müfredat programı iyice incelenmediğinden ve kitap hazırlayan arkadaşlar bu konuda (kazanımları iyi analiz etme noktasında) sınırlı kaldığından MEB kitaplarında da sıkıntı büyük bir boyuttadır. Örneğin Coğrafya 11. Sınıflarda piramitler var. Neden var? Hangi amaçla buraya piramit konusu konulmuş. Komisyonda bu soruların cevabını verecek birini göremiyorum. Çünkü mesele anlaşılamamış.

Eğer DTM'den haberdar olsaydı bu arkadaşlarımız öncelikle sınıflandırmayı 10. Sınıf müfredatında buna göre yapacaktılar. Böylece 10. Sınıf MEB kiabı sayfa 68 deki nüfus artışı konusu güme gitmeyecek tüm arkadaşlar burada yaşadıkları karmöaşayı kolayca aşacaktı. Eğer terazi örneğini düşünürsek burada da zaten üç ayrı artış tipi (DTM ye göre açıkladığım 1-2-3. piramit tipleri kastedilmektedir.) kolayca yerli yerine konacaktı. Diğer taraftan 10. Sınıf konularında eğer sağlıklı grafik tablo yorumu konuları (nüfus açısından) ele alınsaydı hem FEN hem de EA sınıflarında 10. sınıflarda ne yapacağımızı pek çok arkadaş bilir iki ay kala konuları bitirmezdi.

Buradan başlayan hata 11. Sınıf kitabında da sürdürüldü. Şöyleki bir önceki yıl piramitler verildiğine göre ikinci yılda bunu tekrar etmenin bir anlamı yoktur. Ancak kitap aynen bas gaza yoluyla bu bölümü kısaca atlayarak geçiştirmiştir. Şimdi dürüstçe konuşalım burada (11. Sınıf MEB Sayfa 32) piramitlerin ne amaçla nüfus politikaları konusunun başına alındığını bilen yok. Ya da ne olduğunu da anlamadık. Aynı konuyu ikinci kez kısaca tekrar edip geçiştirdik. Aslında burada konu nüfus piramitlerindeki çarpıklıklar olmalıydı (Piramitlerdeki bozulmalar). Böylece ülkelerin tarihsel süreçte (Özellikle Sanayi sonrası toplumlarının) izledikleri nüfus politikalarını bu grafikler üzerinden yorumlamak pek ala mümkün olacak konular arasındaki bağlar daha mantıklı biçimde kurulacaktı.

(Yeni programın yeniliklerinden biri de sarmal eğitim yaklaşımıdır. Buna göre öğrenci her yılda aynı konun adlı ünitelerden işlenen konuları yaşayacak, ancak konunun ilk yılında merkezi kısmını yani temel kavramlarını edinecek her yıl basamağında edindiklerini ve kavramsal dünyasını genişletecektir. Fakat bizde yapılan uygulamanın bununla hiç bir alakası yoktur. Çünkü sarmal eğitim anlayışı kendini sürekli tekrar eden bir şeymiş gibi algılanmış Huh?? öylede yapılmıştır. Aynı hata 12. Sınıf kitabında da kaçınılmaz olarak yapılacaktır.)

Neyse umarım açıklamalar yeterli olmuştur...
Kayıtlı

Simal
Uzman Üye
*****

Performans: 94
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 462



« Yanıtla #12 : 03 Haziran 2008, 14:49:53 »

Doğu öğretmenim yaptığınız eleştirilere katılmamak elde değil. Ben 12. sınıf coğrafya kitabından da pek umutlu değilim. Çünkü coğrafya öğretmenlerinin yaptğı eleştirilere maalesef gözönünde bulundurulmuyor. Teşekkürler bizleri aydınlattığınız için...
Kayıtlı
Smackdown vs. Raw
Uzman Üye
*****

Performans: 32
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 233



« Yanıtla #13 : 03 Haziran 2008, 15:00:45 »

paylaşımınız için teşekkürler, görüşlerinize katılıyorum
Kayıtlı
acar54
VIP Üye
******

Performans: 47
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 810



« Yanıtla #14 : 03 Haziran 2008, 17:13:15 »

sayın doğu hocam içi çökük piramitle ilgili bir problem var galiba meb kitabında ki ifade sizin yazdığınız gibi değil.
"Düzgün üçgen piramidine göre kenarları içe çökük (?) bir özellik gösterir. Bu piramit, 0-5 yaş grubundaki ölüm oranlarının yüksek olduğu ülkelerin piramididir. Bu tür piramitler İran ve Nijerya gibi gelişmekte olan ülkelerde görülmektedir."
doğrusu: "0-5 yaş gurubundaki ölümlerin oranlarının azalmaya başladığı" olacak.
ben bunu şöyle açıklıyorumöğrencilerime :ölüm oranların ve doğum oranlarının çok olduğu ülke tipi 1 numaralı piramit ikizkenar üçgen.içe çökük kenarlıda : üst yaş guruplarında ölüm doğum oranları tip 1 gibiydi, ülke gelişmeye başladı 0-5 yaş ölümlerini aldığı sağlık önlemleriyle önledi, doğum oranları aynı hızla devam ettiği için piramitin alt tarafı daha fazla şişti.
bilmiyorum ne dersiniz......
Kayıtlı

Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic