Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: ders kitabı hataları ve istekler  (Okunma Sayısı 5914 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
vural1967
Sürekli Üye
***

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 108



« : 23 Kasım 2012, 23:34:45 »


Sevgili arkadaşlar Ankara il zümre başkanı olarak ciddi bir araştırma içine girdim ve sizlerden de yardım alma gereği hissettim.şu konuda yardımlarınıza ihtiyacım var.
Ders kitaplarındaki yanlışlıklar ve ders kitapları ile ilgili istek ve öneriler.
paylaşımlarınızı bekliyorum.
biliyorsunuz artık kitap yazma işini tübitak ele alacak bu konudaki önerilerinizi rapor halinde sunmayı düşünüyorum.
Kayıtlı
sigara71
Sürekli Üye
***

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 128



« Yanıtla #1 : 24 Kasım 2012, 00:14:32 »

9-10 ansiklopedik yazılmış anlaşılır değil derhal kaldırılmalı resimler bozuk haritalar yanlış dil akıcı ve arı değil bilgiler eksik detaya kaçmış ama uzatıp özü yani ruh yok etkinliklerde hatalı ya 2 cevaplı yada bakış açısına göre cevaplı öğrenciye sıkıcı geliyor anadolu lisesi de aynı kitabı okuyor meslek liseside talim terbiye bu yazdıklarımı biliyor ama neden ses çıkarılmıyor..
Kayıtlı
tor
Uzman Üye
*****

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 207



« Yanıtla #2 : 24 Kasım 2012, 16:57:06 »

acil şekilde 9. sınıf coğrafya kitabının toptan değişmesini istiyorum inanın bomboş bi kitap piyasadaki 9 sınıf hazırlık kitapları gibi bir kitap olsa ne güzel olurdu ilk 9 sınıfta görülen bi ders olarak coğrafyadan öğrencilerin soğumasına neden oluyor çok daha kapsamlı sevimli renkli bir kitap olmalıydı
Kayıtlı
castle344
VIP Üye
******

Performans: 2
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 732



« Yanıtla #3 : 24 Kasım 2012, 18:27:37 »

deveye sormuşlar boynun neden eğri o da cevaben nerem doğru ki    demiş !!!!!!!!!!!!!!!!! başlangıcınız yanlış hocam siz kitaplardaki güzel doğru olanı isteyin oda bir kaç tane gerisi geri dönüşüm kutusuna

ben kitapların hücreleme sistemine göre o konuda en uzman kişilere yazdırılması taraftarıyım. sonra bir kitap haline getirilsin.       seçilen 10 kitap internete konsun coğrafya öğretmenleri beğendiklerini tıklasın en çok tık alan okutulsun
Kayıtlı
vural1967
Sürekli Üye
***

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 108



« Yanıtla #4 : 01 Aralık 2012, 00:41:58 »

konuyu başlatmamdaki sebep;tübitak bu yıldan başlayarak müfrdat ve ders kitaplarını ele alıp revize ediyor ve bu konuda da görüşlere baş vuruyor.bu açıdan net ve sorun cözüm önerileri ve isteklere ihtiyaç var umarım daha fazla yorum ve ilgi gelir

cevaplar biraz daha nokta atışlı yani örnek içerir olursa işim kolaylaşır....
Kayıtlı
acar54
VIP Üye
******

Performans: 47
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 810



« Yanıtla #5 : 01 Aralık 2012, 22:58:53 »

ösym'nin muhatab aldığı ve/veyamüfredat ne ise kitap tam olarak yansıtmalı, kitaplarımızda uzun yıllar akarsu akım grafigi yoktu, eski ve yeni 9larda tarih değiştirme çizgisi yok, akarsu yatağından alınan kesitin kalınlıklarına göre sıralanışı soru yapılır şekli kitaplarda görülmez, müfredat değişmeden kitap içeriği  değişiyor, her kitap yazarının müfredattan anladığı farklı,...
Kayıtlı

adniral
Üye
**

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 92


« Yanıtla #6 : 02 Aralık 2012, 08:14:30 »

Güya yapılandırmacı eğitim sistemine göre hazırladılar kitapları ama kitapların içi bomboş bilgi kırıntısı dahi yok,

- öğrenciye sürekli olarak soru sorulmuş yaşadığın ilde yağmur yağar mı yağarsa ne olur gibi saçma sapan sorular ya sen öğrenciye ne verdin ki ne soruyorsun önce öğrenciye bilgi verirsin veya öğrencinin bilgilenmesini sağlarsın sonra proje gibi ödevlerle konuyu yapılandırırsın bu bakımdan kitaplar bomboş.

- ÖSYM bu sene GMT sorusunu sordu bilirsiniz pek çok arkadaşımızın kitabında bu konu öğrencilere yanlış öğretildi kitap yazarı arkadaşlarımız sessiz sedasız hiç birşey olmamış gibi değiştirdiler yanlışlarını ama 9 sınıf coğrafya kitabı LİDER yayınları Mehmet BARANAYDINın kitabında yine yanlış olarak gösteriliyor üstelik kitap sorunun sorulduğu tarihten sonra basıldı bu haliyle bu kitabı kim inceledi nasıl bir kitap inceleme komisyonudur ki bunu göremediler aslında gördüler ama onlar bile yanlış bildikleri için hatayı göremediler.

- cografi bölgeler kaldırıldı denildi kitapların 3-4 yerinde hala güneydoğu anadolu bölgesi, karadeniz bölgesi kullanılıyor

- kazanımlar son derece yuvarlak ifadelerle yazılmış galiba sorumluluktan kaçmak için olsa gerek bu kazanımlarla isteyen istediği gibi konu anlatır ve soru sorar ya şöyle bir kazanım olur mu öğrenci iklim elemanlarını farkeder bu nedemektir bunu bir öğretmen 1 ders saatinde de anlatır 4 yıl boyunca da anlatır bir an önce böyle yuvarlak, havada kalan sözcüklerden kaçınılmalı kazanımlar tam yazılmalıdır.

- kitaplarda bilgi yok bu nedenle öğrenciler yardımcı kaynak kitap alıyorlar peki maddi durumu olmayan çokcuklarımız ne yapacak evde ve öğretmenin olmadığı yerde bu kitaplardan hiçbirşey öğrenemez kitap fiyatları 20-25 TL ye dayanmış bu haliyle ders kitapları yardımcı kitapların satışını körüklüyor.

- Sayın başbakanımız okul varsa dershane neden var diyerek dershanelerin kapatılmasına çalışıyor e bu hilyle düşünürsek okul kitabı varsa neden yardımcı kitap var bu ders kitapları adam gibi yazılsa öğrenci neden yardımcı kitap alsın  

- insanlar farklı farklıdır kazanım diyerek her insanın bu kalıba girmesi istenemez bu demokratik bir uygulama değildir bu tür ifadeler kominist ülkelerde bile yok bu tür kazanımlar tek tip insan yetiştirir. siz bilimsel olarak bir konuyu anlatırsınız dersi alan öğrenci konuyu kendisine göre yapılandırır. kimisi için yağmurun yağması önemlidir. kimi için de yağmurun nedeni önelidir. ama sen kazanımda yağmur yağdıktan sonra bunun sonuçlarını fark eder dersen tek tip düşünen insan modelini yetiştirirsin

- elinizi vicdanınıza koyun şu an bir coğrafya öğretmeni değil de lisede okuyan bir öğrenci olsaydınız coğrafya kitabını evde okusaydınız acaba bu ders kitaplarından ne kadar coğrafya öğrenebilirdiniz.
Kayıtlı
isamusa
Yeni üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 14


« Yanıtla #7 : 11 Aralık 2012, 20:19:56 »

yardımcı kitaplar olmadan kitaplardan bişey öğrenmek mümkün değil malesef.... kitapların hiçbiri doyurucu değil.
Kayıtlı
vural1967
Sürekli Üye
***

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 108



« Yanıtla #8 : 15 Aralık 2012, 22:57:06 »

güzel katkılarınız için teşekkürler arkadaşlar
Kayıtlı
bedirge
Moderator
*****

Performans: 56
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1290



Site
« Yanıtla #9 : 16 Aralık 2012, 06:50:46 »

Bana göre Kitapları Tübitak'ın falan hazırlamasına gerek yok, Alın kaliteli gerçekten eğitim için hazırlanmış Konu anlatımlı soru bankasını (Piyasa kitaplarından uzak durmak şart)  biraz üzerinde "COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİ" çalışsın işte o zaman sonuçlara bakalım...
Kayıtlı

http://yenicografyam.tr.gg/ Hasankeyf'e Sadakat...
andaci
Uzman Üye
*****

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 266



« Yanıtla #10 : 19 Aralık 2012, 21:23:49 »

Bütün lise 1.sınıf kitaplarında,atmosfer konusunda"ATMOSFERDE bulunan gazların oranları %78 ......."diye yazılır.Bu anlatım yanlıştır.Olması gereken"DENİZ SEVİYESİNDE,HAVADA %78 azot,%21 oksi....  Deniz seviyesinden yükseklere çıkıldıkça bu oranlar değişir çünkü...
Kayıtlı

Pozitif bilimlere önem vermeyen toplumlar,geri kalmaya mahkumdur.
brezenski
Uzman Üye
*****

Performans: 11
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 412



« Yanıtla #11 : 20 Aralık 2012, 19:45:56 »

Çorbada benimde tuzum olsun,10.sınıf ders kitabında nüfus konusunda bir çok ülkenin klasikleşmiş nüfus piramitleri verilmiş Türkiye'nin ki verilmemiş,bir çok ülkenin ortalama yaşam süresi verilmiş Türkiye'nin ki yok hani yakından uzağa ilkesi?Yalnız şunu söylemeliyim uzun zamandır meb in yayınladığı en güzel kitap eksikleri olsada ilk defa meb in kitaplarında ölçme değerlendirme soruları öğrencilerin ilgisini çekecek tarzda yazılmış.
Kayıtlı
tor
Uzman Üye
*****

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 207



« Yanıtla #12 : 21 Aralık 2012, 16:05:56 »

kitaplar üniversite sınavı içeriğine uygun değil örneğin öğrenci günlük hareketi öğrenmeden yerel saatleri öğreniyor yerel saat kavramının neden oluştunu öğrenmeden bunu anlatıoyruz ve çocuklar soru sorduklarında onlara bu konuyu sonra anlatıcaz demek bi çok şeyi havada  bırakıyor müfredat sıralaması özellikle 9 sınıfta çok sıkıntılı konuları daha mantık çerçevesinde aktara bilm ek için kesinlikle sıralama gözden geçirilmeli
Kayıtlı
vural1967
Sürekli Üye
***

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 108



« Yanıtla #13 : 26 Aralık 2012, 22:35:32 »

arkadaşlar çözüm önerileri için gerçekten çok teşekkürler, raporu oluştururken çok yardımcı oluyor ama; konuya olan ilginin azlığı beni üzmüyor da değil .....
Kayıtlı
AKSUNGUR19
Uzman Üye
*****

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 202


With the name of GOD...


« Yanıtla #14 : 26 Aralık 2012, 23:29:52 »

Sayın hocam çözüm önerim bu sezon için şudur: Lider yayıncılığın ders kitaplarını çöpe attırıp kendi çabalarımızla öğretmek. İnanın daha iyi öğrenilir. Hangi yanlışı düzeltelim ki.   Zaten bu yıl akıllı tahtalar geldi de kurtardık. Yoksa kafayı yerdim...
Kayıtlı

Coğrafyam ve otomobilim hayatımdır...

Bize göre değil; siyaha beyaz, zalime pekala, yoksula olmaz demek
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic