Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Bu suçta hepimizin parmağı var...Doğu ATEŞ  (Okunma Sayısı 4767 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
DoguateS
Doğu ATEŞ
VIP Üye
******

Performans: 1781
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1125



Site
« : 24 Haziran 2012, 21:24:45 »


Değerli arkadaşlar öncelikle merhaba... Uzun zamandır siteye giremiyordum. Dolayısıyla yazamıyordum. Neyse... Arkadaşlar benim sıkıntım; son yapılan LYS sınavları ile -artık iyice, çok özür dilerim ama - "kabak gibi" ortaya çıkan biz ne anlatıyoruz ÖSYM ne soruyor sorusudur. 2005 de müfredatın değişmesi ile ortaöğretim coğrafya öğretimi - dolayısıyla da tüm kademelerde coğrafya öğretimi- arap saçına dönmüştür. Arkadaşlar kabul edeceklerdir - ki etmeyenlerin de canı sağ olsun- coğrafya ders kitaplarıyla sınav soruları birbirine benzememektedir (Özel sektörün hazırladığı kitaplar da bu noktada oldukça sıkıntılıdır. En benzeyenlerinin benim çalışmalarım olduğuna dair arkadaşlarım telefon ediyorlar. Onlara da söylüyorum "soru yakalamak yoktur" coğrafyayı elden geldiğince iyi anlatmak vardır.).  Yani esasen 75 milyonluk bir ülkede koca bir camianın iki dediği birbirini tutmamaktadır. Dolayısıyla gerek burada gerek başka platformlarda sür-git devam eden bir tartışma var. “Ne olacak bu coğrafyanın sonu”
Başıma ne gelmiş olursa olsun(1) bu konulara girip vaktinizi çalmayacağım. Ama gerçek şu ki ben bu işin sayesinde ekmek yiyorum ve bu ülkenin çocuklarına bu yolla ulaşmaya çalışıyorum(2). Her ne olmuş olursa olsun ısrarla devam edeceğim. Çünkü bu sınavlar esasen doğru bir yerde olduğumu kanıtlamaktadır. Dediğim gibi çalışmalara aynen devam. “Pilavdan dönenin kaşığı kırılsın.”
Önceki soruya dönersek  “Ne olacak bu coğrafyanın sonu” sorusuna cevap bulmak gerçekten imkânsız görünüyor. Çünkü bu işin başındakilerin (3) soruyu hazırlayanların bir dediği bir dediğini tutmuyor. Dolayısıyla aslında tüm bu saçmalıklardan en çok mağdur olan öğretmenler, binlerin beynine suçlu olarak kodlanıyor. Dedim ya ister yapılandırmacı-ister koşturmacı hangi yaklaşımla günümüz coğrafya dersine yaklaşılsın durum gerçekten kaostur. Siteye uzun zamandır giremiyordum, bugün girmeyi başarınca öğretmenlerin gündemini okudum. Ama gerçekten geçirdiğim kaza benim kafayı iyi karışık yaptı, fakat meslek zümremizin mensuplarının durumuna üzülecek duruma geldim.
Bu arada gördüğüm tartışmaların üslubunda düzey sorunları var. Lütfen birbirimizi kırmayalım. Zaten buraları takip eden ve kendini ifade edenler bu işlerin en mağdur tarafı…. Ama birçok şeyi düzeltmek de bizim ellerimizde… O halde ne yapmalıyız?
Eski müfredat içeriğinde ısrarcı olan özellikle özel kurumları, dershanecileri, yayıncıları yeni müfredat konusunda doğru çizgiye davet etmeliyiz(4).
Eskiden olduğu gibi eski müfredatı -ver Allah ver- konu şişkinliği ile meselenin olmayacağı ortadadır.  Konu yığıntısı yapmaktan çok, yeni meselelerde değişim gösteren ve esasen mantığı (5) temel alan bir yaklaşım tarzını öğretmeliyiz.
Sınıflarımızda gençlerimize, yeni ve farklı olana açık olmanın yöntemlerini bulmalıyız-buldurmalıyız. Eğer halkımızda bu “eski olan doğrudur” mantığını kıramazsak sorun artarak devam edecektir (6).
Maddeler halinde ilk aklıma gelenleri yazdım. Yazdıklarım bence yalnızca Coğrafya’da değil tüm derslerde geçerli olan sorunlardır. Eğer bizler coğrafyada çok yönlü düşünmeyi ve farklı pencerelerden bakarak soruları çözümlemeyi öğretirsek bu her derste öğrencilerimizin fevkalade işine yarayacaktır.
   
(1) 26 Nisan 2011’de büyük bir trafik kazası geçirdim. Ancak şimdi aranızdayım ve yeniden konuşabiliyorum.
(2)ATEŞ Yayınları bu süreçte bu ülkenin çocuklarına düzgün olanı, hakça ulaştırmak için oluşturuldu.   
(3) ÖSYM Sınav komisyonları ile üniversitelerimizin bir türlü tek ses veremeyen coğrafya bölümlerini kastediyorum.
(4) Özel sektör coğrafyası ile devlet okullarının coğrafyası bütünüyle farklıklaşmış durumda.
(5) Mantık’tan kasıt bir ders olarak okutulan mantık değil tabi ki… Şu örnekle açıklarsam “cebimde param yok, ama okula ulaşmak istiyorum” meselesindeki bütün girdi ve çıktıları düşünebilen ve bunların sonuçlarında, ortaya çıkacakların sonuçları hakkında öngörüler yapabilme becerisi…
(6) Eskinin her zaman doğru olduğu konusunda yıllardır problemler yaşıyorum. Ama coğrafya müfredatında, artık eskinin olmadığı veya olamayacağı ortadadır. “Değişmeyen tek şey değişmektir.” Dolayısıyla daha iyi insanları nasıl oluşturacağız sorusuna cevap aramalıyız.

Doğu ATEŞ
Coğrafya Öğretmeni
Kayıtlı

aaydın
Uzman Üye
*****

Performans: 34
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 266



Site
« Yanıtla #1 : 24 Haziran 2012, 21:38:42 »

Hocam değerli fikirlerinize katılıyorum. müfredat değişikliği sonrası verilen ilk mezunlara sorulan ösym soruları gerçekten hem müfredat hem de kitaplar ile uyumlu idi. fakat bu son sınavda birhayli sapma olduğunu gözlemledim. bu sapma sonraki yıllarda da devam edecektir. çünkü ösym bunu hep yapıyor. ösym saptıkça özel sektör kitapları da iyice çığırdan çıkıyor. böylece müfredat ve kitaplar unutuluyor ösym ve dersane kaynaklarının doğruları diye bir piyasa oluşuyor.
Kayıtlı
mert volkan
VIP Üye
******

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 588



« Yanıtla #2 : 25 Haziran 2012, 00:06:03 »

Hocam ben de yukarda belirttiğiniz düşüncelerinize tüm mantığımla aynen katılıyorum.....murat daşdemir--ZİLE
Kayıtlı
Erdal Taşlıçukur
VIP Üye
******

Performans: 30
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1637


beypazarı-ankara


« Yanıtla #3 : 26 Haziran 2012, 21:53:25 »

hocam ağzınıza sağlık. gerek coğrafya eğitimindeki (eğitimimizdeki), gerekse nadide sitemizdeki sorunları çok güzel bir şekilde açıklamışsınız. teşekkür ederim.
Kayıtlı

BENÇOKAYRILIKLARGÖRDÜM
OYÜZDENBİTİŞİKYAZIYORUM
"HERŞEYİ"
vural1967
Sürekli Üye
***

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 108



« Yanıtla #4 : 28 Haziran 2012, 12:45:18 »

görüşlerinize katılma zorunluluğu yok zannediyorum.çünkü ben söylediklerinize uyum yok konusunda katılmıyorum.bu anlamda son bölümde önerilerinize destek veriyorum hocam. ezberci anlatımdan sıyrılalım dedik müfredatı da kurtardık bu anlayıştan ancak öğretmenleri kurtaramadık diye düşünüyorum.sorular gayet açık bilgiyi yorumlayan yaparak belli şeyleri öğrenmiş öğrencilere yönelik sorular var.bilgi mi? ona zaten bir tıkla ulaşılıyor.bence sorun öğretmenlerin yeni müfredatı özümseyememesinden kaynaklanıyor.
görüşlerime katılmaya bilirsiniz o yüzden siz üstteki yazıya yönelik yorumlar yazın benim yazıma değil
Kayıtlı
ilteriş
Uzman Üye
*****

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 255


« Yanıtla #5 : 19 Temmuz 2012, 08:33:55 »

emeklerinize sağlık hocam.iyiki varsınız.iyi çalışmalar
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic