Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: yeni not sistemi acil cevap bekliyorum  (Okunma Sayısı 5476 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
EGEHAN
Uzman Üye
*****

Performans: 5
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 240


« : 23 Ocak 2007, 10:23:01 »


merhaba arkadaşlar acaba karnelere notlar   puan olarak mı yazılıyor yoksa eskisi gibi ortalamayı puandan hesaplayıp 5lik sisteme göre çevirip mi yazılıyor
          birde mesela öğrencinin ortalaması 69,95 diyelim bunu önceden 4 olarak karneye geçiriyorduk.şimdi ise bu puan 3 olarak karneye yansıyormuş bu doğru mu  herkes bi şey söylüyor sizin okullarınız da nasıl uygulanıyor şimdiden cevp yazanlara teşekkürler
Kayıtlı
occaner
Uzman Üye
*****

Performans: 24
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 376



« Yanıtla #1 : 23 Ocak 2007, 11:13:00 »

kiraz anadolu lisesinde çalışıyorum uygulama sizin bahsettiğinizle aynı şekilde

Kayıtlı

oki
günaydın
VIP Üye
******

Performans: 24
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 725



« Yanıtla #2 : 23 Ocak 2007, 12:50:21 »

karnelere notlar puan olarak yansıyacak hocam.fakat yanında da eski sisteme göre 5'lik sisteme çevrilmiş şeklide olacak.evet 69,95 3 olarak yansıyacak.hatta ben notlarımı bilgisayara geçerken bazı öğrencileri 45 yaptım düşüncesiyle sözlü notu vermiştim fakat çıktıları alınca 44.66 da kaldıklarını gördüm ,vicdanım buna razı olmadı ve tekrardan sözlü notlarını düzelttim.
Kayıtlı

Saliha Günaydın
İzmit Atılım Anadolu Lisesi
İzmit/ Kocaeli
Zeki GÜRBÜZ
Genel Moderator
******

Performans: 1698
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3882


Çine Anadolu Öğretmen Lisesi


« Yanıtla #3 : 23 Ocak 2007, 13:59:35 »

Hocam artık puanlarda yuvarlama yok,yani bir öğrencinin notunun iki olabilmesi için puanının tam 45 olması gerekiyor.44,99 bile 1 oarak nota çevriliyor.Ayrıca karnede eskisi gibi not yazacak,puan yazma uygulaması yok,milli eğitimden gönderilen karneler ve bilgisayar programı o şekilde çünkü.Yalnız son üç yılın notları uygulaması var.
Kayıtlı



    
       
        YURDUM
Ağladığım senin içindir
Güldüğüm senin için
Öpüp başıma koyduğum
Ekmek gibisin...
salp
VIP Üye
******

Performans: 815
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1554

süleyman çelebi anadolu lisesi


« Yanıtla #4 : 23 Ocak 2007, 20:31:07 »

BURSA ANADOLU ERKEK LİSESİNDEDE AYNI
Kayıtlı
katem20
Üye
**

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 63


« Yanıtla #5 : 23 Ocak 2007, 20:58:39 »

HOCAM ÖĞRENCİ KARNESİNDE HEM 100'LÜK PUAN SİSTEMİNİ, HEM DE 5'LİK NOT SİSTEMİNİ AYNI ANDA GÖRECEK...
Kayıtlı
Yesevi
VIP Üye
******

Performans: 32
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 591


Eski kullanıcı adı "melihakar"


« Yanıtla #6 : 23 Ocak 2007, 21:03:35 »

zg09 kullanıcı adlı hocamızın dediği gibi bizede okul idaresince  eskisi gibi 5 lik sistemde, karnelerde notların görüleceğini, 100 lük puanlamanın olmayacağı söylendi...
Kayıtlı

Tarihi yağmaladı üç-beş düzine talihsiz...
Değerler alt-üst oldu, mukaddesat sahipsiz!...
katem20
Üye
**

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 63


« Yanıtla #7 : 23 Ocak 2007, 21:22:21 »

ARKADAŞLAR DÜZELTİYORUM ÖZÜR DİLERİM. KARNEDE SADECE 5'LİK NOT SİSTEMİ OLACAK...5'LİK SİSTEM GEÇME KALMALARDA ETKİLİ OLACAK.ÖĞRENCİ DİPLOMADA İSE 100'LÜK PUAN SİSTEMİNE GÖRE MEZUNİYET PUANINI GÖRECEK. BİLGİLENMEK İSTEYENLER ttkb.meb.gov.tr
ADRESİNE GİREBİLİRLER...
Kayıtlı
baksu
Site Yöneticisi
*******

Performans: 2641
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 4317



« Yanıtla #8 : 24 Ocak 2007, 01:26:00 »

    ...      birde mesela öğrencinin ortalaması 69,95 diyelim bunu önceden 4 olarak karneye geçiriyorduk.şimdi ise bu puan 3 olarak karneye yansıyormuş bu doğru mu  herkes bi şey söylüyor sizin okullarınız da nasıl uygulanıyor şimdiden cevp yazanlara teşekkürler

KARNELERDEKİ BAZI TANIMLARIN AÇIKLANMASI


            Dönem Puanı: Bir dersin dönem puanı, o döneme ait yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla varsa ödev ve projelerden alınan puanların aritmetik ortalamasıdır. 

            Dönem Notu: Bir dersin dönem notu, o derse ait dönem puanının 5’lik not sistemine göre nota çevrilmesiyle bulunan nottur.

            Yıl Sonu Puanı: Bir dersin yıl sonu puanı, o derse ait birinci ve ikinci dönem puanlarının aritmetik ortalamasıdır.

            Yıl Sonu Notu: Bir dersin yıl sonu notu, o derse ait birinci ve ikinci dönem notlarının aritmetik ortalamasıdır.

            Ağırlıklı Puan: Bir dersin ağırlıklı puanı, o dersin yıl sonu puanı ile haftalık ders saati sayısının çarpımından bulunan puandır.

            Ağırlıklı Not: Bir dersin ağırlıklı notu, o dersin yıl sonu notu ile haftalık ders saati sayısının çarpımından bulunan nottur.

            Yıl Sonu Başarı Puanı: Yıl sonu başarı puanı, o yıla ait derslerin ağırlıklı puanları toplamının haftalık ders saatleri toplamına bölünmesi ile bulunan puandır.

            Yıl Sonu Başarı Notu: Yıl sonu başarı notu, o yıla ait derslerin ağırlıklı notları toplamının haftalık ders saatleri toplamına bölünmesi ile bulunan nottur.

 

A Ç I K L A M A

            A. Bir Dersin Birinci Dönem Not Çizelgesi Doldurulurken;

1. O derse ait yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla varsa ödev ve projelerden alınan puanların aritmetik ortalaması alınır. Aritmetik ortalama alınırken bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür. Bulunan sayı, dersin dönem puanıdır. Dönem puanının nota çevrilmesi ile de dönem notu belirlenir.

             Dönem Puanının Dönem Notuna Çevrilmesinde Dönem Puanı;

-         24,50 – 24, 99 arasında ise, 25 olarak değerlendirilir ve not olarak “1” verilir.

-         44,50 – 44,99 arasında ise 45 olarak değerlendirilir ve not olarak “2” verilir,

-         54,50 – 54, 99 arasında ise, 55 olarak değerlendirilir ve not olarak “3” verilir.

-         69,50 – 69, 99 arasında ise, 70 olarak değerlendirilir ve not olarak “4” verilir.

-         84,50 – 84, 99 arasında ise, 85 olarak değerlendirilir ve not olarak “5” verilir.

 Ancak, dönem puanında bir değişiklik yapılmaz.


2. 2006-2007 Ders Yılında, “Birinci Dönem Not Çizelgesi”nin sağlanamaması durumunda, 2005-2006 Ders Yılında kullanılan “Birinci Dönem Not Fişi” kullanılabilir.

3. Öğretmen, dönem puanını dönem notuna çevirirken takdir hakkını kullanamayacaktır.

4. Birinci Dönem Not Çizelgesi’nde “Ödev/Proje” bölümü, verilen puan yoksa doldurulmayacaktır.

B. Birinci Dönem Karnesi Doldurulurken;

1. Derslere ait dönem notu; daha önceki yıllarda olduğu gibi not olarak yazılacaktır. Puan olarak yazılmayacaktır.

2. Karnedeki “Önceki Yıllara Ait Yıl Sonu Notu” bölümü ile “Okuduğu Kitap Sayısı” bölümü birinci dönemde doldurulmayacaktır.

Konuyla ilgili olarak TTK Başkanın'nın açıklaması:

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı
Sayın Prof. Dr.  İrfan ERDOĞAN'ın
100’LÜK NOT SİSTEMİ ÜZERİNE AÇIKLAMALARI

Yeni not notlandırma sistemi (100’lük sistem) ile öğrencilerin sınıf geçmeleri ile ilgili mevzuat devam etmektedir. Şöyle ki, öğrencinin herhangi bir dersteki 1. ve 2. dönemlere ait notu, o dönemlere ait yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla ve eğer varsa ödev ve projelerden aldığı puanların aritmetik ortalamasının alınmasıyla hesaplanıyordu. Bu yöntem devam edecektir. Bir örnekle açıklayacak olursak, matematik dersinde 1. dönem alınan puanların aritmetik ortalaması 25 olan öğrencinin matematik dersine ait 1. dönem notu “1”dir. Bu öğrencinin 2. dönemde matematikten alacağı puanların aritmetik ortalaması eğer 45 ise, bu öğrencinin matematik dersi için 2. dönem notu da “2” olarak geçecektir. Öğrencinin yılsonu notu ise eskiden olduğu gibi her iki dönemin notlarının toplamının ikiye bölünmesiyle elde edilen 1.5’in 2’ye tamamlanması ile elde edilen 2 olacaktır. 

100’lük not sistemi ile gelen en önemli yenilik, mezuniyet notu yerine mezuniyet puanının esas alınacak olmasıdır. Böylece öğrencinin derslerinden aldığı 1. ve 2. dönem puanlarının aritmetik ortalaması ile yıl sonu puanı ve ağırlık puanı bulunacak, buradan 3 yıllık liselerde 9., 10. ve 11. sınıflara ait, 4 yıllık liselerde ise 9., 10., 11. ve 12. sınıflara ait yıl sonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasından mezuniyet puanı hesaplanacaktır.

              Burada belirsizlik olduğu düşünülen konu şu anda lise son sınıfta okuyan öğrencilerin daha önceki senelerde 5’ lik sisteme göre hesaplanmış yıl sonu notlarının 100’lük sisteme nasıl dönüştürüleceğidir. Hazırlanan yönetmeliğe geçici bir  madde eklenmiştir. Bu madde yapılacak olan bu dönüştürme işleminin nasıl olacağını açıklamaktadır. ÖSYM daha önceki yıllarda 5’lik sistemdeki notları 10’luk sisteme çevirirken bir formül kullanmıştı. Biz de 5’lik sistemdeki notları 100’lük sisteme dönüştürürken bu formülü kullanacağız. Böylece öğrencilerin geçen yıllarda alınan notları ve hakları korunacaktır. Herkes 5’lik sisteme göre belirlenmiş olan başarı sıralamasındaki yerini muhafaza edecektir. Çünkü aynı formül herkes için kullanılacağından herkesin sırası aynı kalacaktır. ÖSYM Başkanı Sayın Prof. Dr. Ünal Yarımağan ile yaptığımız görüşme çerçevesinde eski mezunlarının notlarıyla ilgili dönüştürme işlemlerinin bir sorun teşkil etmeyeceği ve bu işlemlerin hiç kimseyi mağdur etmeden ÖSYM tarafından kolaylıkla yürütülebileceği konusunda mutabakata varılmıştır. 

                100’lük puan sistemine geçişle birlikte okul birincilerinin tespiti daha doğru ve kolay bir şekilde yapılabilecektir. 100’lük sistemde alınan her puan anlamlı olacağı için öğrencilerin 5’lik sistemdeki gibi aldıkları puanla yetinmeleri bir tarafa sürekli daha yüksek puanları almaya çalışacaklardır.  Çünkü 100’lük sistemin gereği olarak sınıf geçmek bir tarafa alınan her not anlamlı hale gelecektir. Yeni sistemin bu yönüyle öğrencileri daha başarılı olmaları yolunda şimdiden güdülemiş olduğu gözlenmektedir.

5’lik not sisteminde, 85–100=5, 55–69=3, 45–54=2 gibi sayısal aralıklardan yola çıkılarak varılan sonuçlar öğrenci başarısını belirleyemiyordu. Aynı zamanda bu sistemdeki en küçük not artışı ya da azalışı da toplamda çok büyük farklılıklara neden olmaktaydı. Örneğin, 69 alan öğrencinin notu 3; 70 alan öğrencininki ise 4 olarak karneye geçiyordu. Aslında gösterilen performanslar arasındaki farkın çok az olmasına rağmen öğrencilerin 5’lik sisteme dönüştürülerek elde edilen notları arasındaki fark ise oldukça fazladır.

               Sınıf geçme yönetmeliğinde yapılan değişikliklerden biri de dersin dönem sonu notu tespit edilirken öğretmenin aritmetik ortalamanın bir not fazlasını verebilme takdir hakkının ortadan kaldırılmasıdır. Böylece, öğretmeni rahatlatarak takdir hakkının kullanımından dolayı yıpranmasının önlenmesi, öğrencilerin ve velilerin öğretmenin takdir hakkını kullanırken gerçekçi davranıp davranmadığı hususunda oluşabilecek kuşkularının giderilmesi ve sübjektif olması da mümkün olabilecek bir uygulama kaldırılmış oldu. 

               100’lük not sistemine göre hesaplanacak mezuniyet puanlarının AOÖBP’nin hesaplanmasındaki etkisini ÖSYM başkanı Sayın Yarımağan ile de görüştük. Kendisi de 100’lük not sistemi uygulamasının olumlu bir gelişme olduğu yönünde görüşünü belirtti.

               Yüzlük not sistemi, 5’lik not sistemine göre yükseköğretime geçiş için kullanılan AOÖBP’larının hesaplanmasında da çok çarpıcı farklılıklar ortaya koymaktadır. 5’lik not sistemine ve 100’lük puan sistemine göre  AOÖBP’larına yansıyan farkı şu şekilde örnekleyebiliriz: 

              Örneğin, bir okulda iki öğrencinin 5’lik sistemdeki diploma notlarını 5,00 olarak varsayalım. Her iki öğrencinin AOÖBP’si 80,000’dır. Ancak 100’lük sistemde birinci öğrencinin diploma puanı 100, ikinci öğrencininki ise 85 olduğunu varsayarsak  birinci öğrencinin AOÖBP’si 80,000; ikinci öğrencininki ise 76,591 olarak hesaplanmaktadır. Aynı şekilde 5’lik sistemde diploma notları 2,00 olan iki öğrencinin AOBP’leri 51,087 oluyordu. 100’lük sistemde ise birinci öğrencinin diploma puanı 54,99, ikinci öğrencinin 45,00 ise AOBP’leri birinci öğrenci için 56, 694, ikinci öğrenci için ise 51, 087 olarak hesaplanmaktadır. Görüldüğü gibi fark 4-5 puana kadar çıkmaktadır.

              Kısaca yapılan değişiklikleri özetleyecek olursak, önümüzde iki kulvar var. Bunlardan birisi yıl sonu başarısının tespiti, diğeri ise diploma puanı ve okul birincilerinin tespitidir. Öğrencinin yıl sonu başarısının belirlenmesinde eski yöntem aynen korunmaktadır. Örneğin eskiden öğrenci bir dersten notu 24,50 – 24,99 olduğunda 25 olarak değerlendiriliyordu ve not olarak 1 veriliyordu. Bu hesaplamada bir değişiklik olmamıştır. Bu öğrencinin dönem notu yine 1’dir. Ancak dönem puanında bir değişiklik yapılmaz. Öğrencinin dönem puanı 24,50 ise yine 24,50; 24,99 ise yine 24,99 olarak kalacaktır. 

100’lük not sisteminin önümüzdeki yıllarda ilköğretim okullarında da uygulanmaya konması düşünebilir. Böylece OKS kaldırılsın, ama yerine ne koyacağız; sorusunun cevabı da bir ölçüde bulunmuş olacaktır. 100’lük sisteme göre on binlerce öğrencinin aynı not ortalamasına sahip olması sorunu ortadan kalkmış olacak. Belki aynı okulda aynı ortalamaya sahip iki öğrenci bile olmayacak. Böylece liselere geçişte, OKS sınavının yerini okul başarı puanına göre yapılan bir yerleştirme alabilecektir.

 “ 100’lük puan sistemini, eğitim ve öğretimimizin geliştirilmesi için son derece işlevsel bir değişim örneği olarak görmek gerekir. Bu değişimin, öğrencileri mağdur etmeden, sistemin akışını tıkamadan daha başarılı olma yolunda çocuklarımızı teşvik eden, öğretmenlerimizi rahatlatan, üniversiteye girişte gerçek anlamda adaleti sağlayan bir devrim olduğunu söylemek abartı olmaz. Eğitimde uzun zamandır böyle yalın, sessiz, herkesin benimsediği bir devrim ilk kez gerçekleşmektedir. Bu yönüyle de 100’lük puan sisteminin, eğitimde gerçekleştirilmeye çalışılan çoğu kez de nesnel sonuçlar getirmeyen ve bir karmaşa yaratan değişim projeleri için de örnek teşkil edeceği söylenebilir. ”

 Prof. Dr. İrfan ERDOĞAN     
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı

Kaynak: http://ttkb.meb.gov.tr/



Kayıtlı


Suskunluğum asaletimdendir...
Her lafa verecek bi cevabım var.
Lakin bi lafa bakarım, laf mı diye...
Bi de söyleyene bakarım, adam mı diye...

                                        
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic