Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: ÖSS'de COĞRAFYA Sorularını Çözerken Şunlara Dikkat Etmeliyiz  (Okunma Sayısı 2706 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
OSL
Yeni üye
*

Performans: 10
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 43



« : 23 Ocak 2009, 17:22:13 »


Coğrafya insan-doğal çevre ilişkisini ve bu ilişkinin dağılışı ile ilgili olayları inceler
Duruma bu yönden bakmalı ve Coğrafya’da geçen olayları ezber ve teorik olarak değil de yaşantımızın bir parçası şeklinde değerlendirmeliyiz
Coğrafya Dersinin Konuları ve Soruları
1 Coğrafi Konum 1-2
2 Dünya’nın Hareketleri 1
3 Harita Bilgisi 1-2
4 İklim Bilgisi 3-5
5 İç Dış Kuvvetler 2-3
6 Nüfus Coğrafyası 2
7 Ekonomik Coğrafya (Tarım-Hayvancılık-Maden-Sanayi-Ulaşım-Turizm)
Not: Bu konu ile ilgili sorular genelde grafik-tablo yorum şeklinde çıkmaktadır
8 Bölgeler Coğrafyası
Yukarıda verilen konu ve soru dağılımda görüldüğü gibi soru ağırlığı iklim bilgisi, ekonomik coğrafya, nüfus ve bölgeler coğrafyasındadır Öyleyse çalışmalar sırasında bu konulara daha fazla ağırlık vermeli ve bu konularla ilgili daha fazla soru çözülmelidir
Soru Çözümünün Öğrenme Üzerindeki Etkisi
1 Öğrenci soruyu çözerken konuyu öğrenip öğrenmediğini tespit eder
2 Yanlış yaptığı sorular üzerinde eksikliğini tespit eder Yanlışın nedenini araştırır Bu yanlışların;
- Bilgi eksikliğinden
- Yanlış okumadan
- Heyecan düzeyi gibi nedenlerden kaynaklanıp kaynaklanmadığı belirlenir Sınav psikolojisine alışır
Şu kesinlikle unutulmamalıdır ki: Üniversite hazırlıkta coğrafya dersinde konuyu çok iyi bilmek yeterli değildir Önemli olan öğrenilen konunun farklı soru tarzlarında kullanılmasıdır Coğrafya dersinde 1 saatlik çalışmanın 20 dakikası konu çalışma ise 40 dakikası farklı soru tarzlarında konuyu pekiştirmek olmalıdır
Öğrenci dersi çalışırken masa üstünde mutlaka harita bulundurmalıdır Böyle öğrendiği bilgilerin Türkiye ve Dünya dağılışlarına görsel olarak belleğinde daha kalıcı hale getirebilir Coğrafya dersi genelde zor anlaşılması güç diye zannedilir Fakat olumsuz önyargıların öğrenmeyi geciktiren ve zorlaştıran faktör olduğu unutulmamalıdır Tüm gücünüzle çalışın ve başaracağınıza olan inancınızı asla kaybetmeyin
İnanmak Başarının Yarısıdır
COĞRAFYAYI ÖĞRENMEK
Sorunun ne istediği iyi anlaşılmalı, olumlu yo da olumsuz olduğu tespit edilmeli
Her seçeneğin doğru cevap olabileceği düşünülerek bütün seçenekler iyi okunmalıdır
Tek seçenek okunarak (özellikle A seçeneği) diğer seçenekler okunmadan doğru cevap olduğuna karar verilmelidir Çünkü güçlü çeldiriciler genelde A seçeneğine konulur
Coğrafya dersi tarih ve felsefe gibi bir sosyal ders değildir Sadece bilgi ile hareket edildiğinde gerekli başarıya ulaşılamaz Özellikle yorum, grafik okuma ve basit sayısal özellikler de bilinmelidir
Tablo, grafik sorularında verilen bilgilere dikkat edilmeli ve seçenekler ile ilgilisi kurulmalıdır Örneğin, tablo ya da grafik oran verilmişse seçeneklerden buna dikkat etmeliyiz Çünkü oran ile miktar farklı şeylerdir
Üretim ile verim aynı şeyi ifade etmez Bundan dolayı tablo ve grafiklerde üretim, verim oran, miktar, nüfus artışı, nüfus miktarı gibi kavramlara dikkat edilmelidir
Soruyu okuduğumuz zaman soruyla ilgili hiçbir fikrimiz yoksa bile mutlaka seçenekleri okuyunuz Seçeneklerdeki bilgiler sizi bazen doğruya götürebilir Örneğin seçeneklerde üç ya da dört seçenek aynı özelliği ifade edip, benzer şeyler olabilirler O zaman hiçbirisi doğru cevap olamaz
Örneğin, rüzgar erozyonunun etkili olması, kuraklık, bitki örtüsünün zayıf oluşu, mekanik çözülmenin şiddetli oluşu benzer coğrafi özelliklerdir
Örneğin bilgi verilen sorularda cevap sorunun içinde saklıdır Önemi iyi anlaşıldığı zaman soru daha kolay çözülebilir
Doğru cevaba ulaşmak için seçeneklerin elenmesi yöntemi coğrafya dersi için oldukça geçerlidir İki seçeneğe indirildiği zaman, ilk düşündüğümüz seçeneğin işaretlenmesinde sakınca yoktur
Şekil, tablo ve grafik soruları ilk bakışta zor ve karmaşık görülebilir Bunda dolayı "bu soru çok zor" deyip geçmek doğru değildir Çünkü bu tür sorular sanıldığı gibi çok zor olmayıp, hatta çok kolay olabilmektedirler
Coğrafya sorularında bazen doğru değil, en doğru, az değil en az gibi ifadeler çok kullanılmaktadır Bu tür sorularda genellikle cevaba çok yakın bir çeldirici bulunmaktadır, bu duruma da dikkat edilmelidir
Coğrafyada temel prensip doğal ve beşeri olayların, dünya gençliğinde de Türkiye’deki dağılışıdır Bunun için sınavdan önce dünya ve Türkiye haritaları iyi incelenmeli, önemli doğal ve beşeri olayların yeri bilinmelidir Örneğin en kurak yerlerin dağılışı, çözlerin dağılışı, en çok yağış alan yerler, ormanların dağılışı, sıcak iklimlerdeki ülkeler, kutuplara yakın ülkeler, doğu batı yönünde çok geniş ülkeler, eğimli engebeli ülkeler, ovalar ve platoların bulunduğu ülkeler gibi
Çıkmış bütün ÖSS ve ÖYS soruları tekrar tekrar çözülmelidir Çünkü çıkmış sorular değiştirilerek yeniden sorulmaktadır Çıkmış sorular iyi incelendiği zaman, çok benzer sorular sorulduğu görülür Özellikle son yıllarda çıkanlar daha çok tekrar edilmektedir Ayrıca soruların öğretici özelliğinden de yararlanılmalıdır
Deneme sınavlarından sonra yanlış yaptığımızı sorular tekrar çözülmelidir Neden, hangi sebepten dolayı yanlış yaptığınızı tespit etmelisiniz Başka bir denemede aynı hataları yapmamaya çalışınız" Soruyu yanlış okumaktan mı, dikkatsizlikten mi, bilgi eksikliğinden mi yanlış yaptım" sorularının sorulması, cevabının aranması ve çözümlerinin bulunması gerekmektedir
ÖSS’de coğrafya dersinden 5 soru her öğrencinin yapabileceği, 5 soru orta düzeyde çalışan öğrencinin yapabileceği, 3 soru iyi öğrencilerin yapabileceği, soru da çok iyi öğrencilerin yapabileceği türde sorular sorulabilmektedir Bundan dolayı 13-14 sorunun net yapılması gerekmektedir 10 sorunun altındaki netler özellikle sosyal alandaki öğrenciler için sayılamamaktadır
Coğrafyadan konu kavrama testleri mutlaka çözülmeli ve biriktirilmelidir Belli bir zaman sonra aynı soruyu tekrar çözmelidir Acaba zaman içinde bilgileri unutmuş musunuz? Şayet unutmuşsanız bu yöntemi tekrar hazırlayınız
Sadece konuyu dinleyip ya da okuyup anlaşıldığına karar vermemiz doğru değildir: Konuyu anlamış olmamız için konuyla ilgili soruların doğru yapılıp yapılmadığına bakılmalıdır
Coğrafya dersinde genel soyut kavramları az, somut kavramlar daha çoktur Ders çalışırken günlük yaşantınızdan ve hayatın içinden örnekler seçiniz Böylece öğrenmeniz kolaylaşacaktır
Örneğin iç göçün olumsuz sonuçlarını madde madde ezberlemeye çalışmak yerine İstanbul'da çevremize bakarak (trafik sorunu, konut sorunu, çevre kirliliği) görmeniz gibi
Sevgili öğrenciler, hayattaki başarının temelinde sevgi vardır "Coğrafya dersini ÖSS sınavı için mecburen öğrenmeniz gerekmektedir" düşüncesini bırakıp, coğrafya öğrenmenizin size hayat boyunca birçok bilgi öğreteceği bilinciyle öğrenin
 Cool Shocked Cool
Kayıtlı

{---İnSaN YeNiLİNCe DeĞiL PeS eD!nCe TüKeNiR---}
Köksal AYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 5093



« Yanıtla #1 : 23 Ocak 2009, 17:31:46 »

ÖSS adayları için oldukça güzel bilgiler.Ellerine sağlık diyorum.
Soru dağılımı çok doğru.Özellikle son yıllartdaki sorular da araştırılırsa bu daha da iyi anlaşılacaktır.Verdiğiniz dağılıma öğrencilerimiz çalışmalarında daha çok dikkat etmeli.

Bazı öğrencilerimiz sadece belli konulara yoğunlaştıklarından çok soru kaçırıyorlar.Yukarıdaki dağılımda yer alan konulara dikkat etmeli...
Kayıtlı

1996'da, şampiyonluk kaçtığında
Bu kadar yaklaşmışken "olamaz" dedi,
Ve kendini incir ağacına astı...
Daha 12 yaşındaydı Mehmet DALMAN!
Şimdi 24 oldun Mehmedim
Ve biz yine yaklaştık...

Çocuklarımızın ayaklarına batan dikenler, ya ektiklerimizdir ya da sökmediklerimiz...


TRAP ZONE
Melik
VIP Üye
******

Performans: 123
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 567


« Yanıtla #2 : 24 Ocak 2009, 09:12:52 »

Hocam verdiğiniz bilgiler çok güzel. Teşekkür ederiz. Ama konular ve soru dağılımı eski yıllarda kaldı. Bu yıl yeni müfredattan sorular gelecek. Bu sitede öğrenci arkadaşlarımız da var. Onları yanlış yönlendirmeyelim.
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic