Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Nüfusun iş kollarına dağılımı (kitap hatası)  (Okunma Sayısı 14213 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
impress
Ziyaretçi
« : 08 Aralık 2011, 19:09:14 »


11. sınıf ders kitabı sayfa 85'de grafikle Türkiye'de çalışan nüfusun iş kollarına dağılımı grafiği verilmiş ve 2009 yılı için %50 hizmet, %25,2 sanayi ve %24,7 tarım olarak göstermiş. (burada bir %0,1 kayıp nerede onu bilmiyorum)
Yine aynı sayfada devamında açıklama yapmış aynen yazıyorum: '' Günümüzde de tarımda çalışanların oranı çalışan nüfusun yarısına yakındır. Çalışanların oranının en az olduğu sektör sanayidir. Çalışanların yaklaşık beşte biri bu alanda toplanmıştır. Ticaret, turizm,ulaşım ve yönetim alanlarını kapsayan hizmet sektöründe çalışanların oranı da yüksektir. Türkiye'de çalışanların yaklaşık üçte biri hizmet sektöründe bulunmaktadır.''

Acaba diyorum ben mi yanlış anlıyorum. Sizin de dikkatinizi çekti mi, nasıl bir değerlendirme yapıyorsunuz merak ettim.
Kayıtlı
kt
VIP Üye
******

Performans: 649
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3775



« Yanıtla #1 : 08 Aralık 2011, 19:15:19 »

Tırnak içinde yazdığınız kısmın üzerini öğrencilerime çizdirdim.
Kayıtlı

Dünyayı güzellik kurtaracak...
xunav
Üye
**

Performans: 10
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 98


« Yanıtla #2 : 08 Aralık 2011, 20:09:45 »

hocam 10. sınıf ders kitabı rezalet. konular yeterince işlenmemiş. kitabı hazırlayanlar "biz çok entellektüel adamlarız" havası peşinde. ölçme ve değerlendirme sorularını ise çözdürmüyorum bile.
Kayıtlı
impress
Ziyaretçi
« Yanıtla #3 : 08 Aralık 2011, 20:44:04 »

Allah kolaylık versin hocam bizlere Smiley
Kayıtlı
bakı1453
VIP Üye
******

Performans: 62
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1619



« Yanıtla #4 : 08 Aralık 2011, 22:56:38 »

hocam 10. sınıf ders kitabı rezalet. konular yeterince işlenmemiş. kitabı hazırlayanlar "biz çok entellektüel adamlarız" havası peşinde. ölçme ve değerlendirme sorularını ise çözdürmüyorum bile.
aynen katılıyorum
Kayıtlı

Medeniyet söküp atmaksa baştaki bağı,
Sizden daha medeni Afrika yamyamları.
Eğer medeniyet açmaksa bedeni,
Desenize hayvanlar sizden daha medeni. M.AKİF ERSOY
denizgarkın
Yeni Üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 3


« Yanıtla #5 : 09 Aralık 2011, 07:13:36 »

aynen katılıyorum hocam, dikkat çekmicek gibi değil ki!Bu hatayı aynı şekilde sınıfta öğrencilerimle de paylaştım.Ben de anlamıyorum böyle hatalar nasıl yapılıyor!
Kayıtlı
yorgunsavaşçı
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 21


« Yanıtla #6 : 09 Aralık 2011, 18:35:25 »

MEB coğrafya kitapları kadar  boş, işe yaramayan kitap yoktur heralde.9.sınıftan tutta 12.sınıf kitabı dahil.konuyu anlatmıyor içi boş etkinlik verip öğrencinin ve bizim doldurmamızı bekliyor.hangi akla hizmet bu kitaplar ders kitabı olarak kabul ediliyor bilmiyorum.
Kayıtlı
sözel
Yeni üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 34


« Yanıtla #7 : 09 Aralık 2011, 19:08:46 »

Öğretmenleri boş yatırmayacaklar ya arkadaşlar bunu bilmiyor musunuz?
Kayıtlı
ebusteyf
Yeni Üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 9


« Yanıtla #8 : 09 Aralık 2011, 20:12:04 »

aynı boylam üzerinde bulunan bütün noktalara güneş ışınları aynı anda aynı açıyla düşer.bu mantıklı bir cümle mi? ders kitabında var
Kayıtlı
nazmi21
VIP Üye
******

Performans: 67
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 853



Site
« Yanıtla #9 : 09 Aralık 2011, 22:05:52 »

2009 yılı için %50 hizmet, %25,2 sanayi ve %24,7

bunda anlamayacak ne var inanın anlamış değilim excelde yazılmış verilerde bu gayet normal ondalık sayı kısmını adamlar yüklerken tek basamak olarak göstermişler 2 basamak olarak işaretleseler o kayıp zaten ortaya çıkar
ÖRNEK
%50+%25.21+%24.79=%100

yada
%50+%25.25+%24.75=%100


yani 25.2 den sonraki ve 24.7 den sonra ki sayıları 1 a tamamladığın sürece durum %100 çıkar şimdi benim merak ettiğim öğrenci sorunca direkmen kitap hatasımı dediniz...
Bende de bir ara şöyle oldu öğrenci cinsiyet oranına taktı sayı tam aklımda değil ama sizin hata dediğiniz mantıkla öğrenci eerkek ve kadın oranını topladı %99.9 çıktı hocam diğerleri peki ne o zaman diye imalı imalı sordu...Üstteki mantığı açıklayıncada cevaını alıp adam gibi oturdu...
Kayıtlı

Ataol Behramoğlu'nun Dediği gibi,Zulmün Önünde dimdik tut onurunu
Emeğin önünde eğil kızım,
Bende sizin emeğinizin önünde eğiliyorum dostum saygılar...
----------------------------
Ay ve güneş herkesin lambasıdır, hava herkesin havasıdır, su herkesin suyudur da,
Ekmek neden herkesin ekmeği değildir?
Acı niye herkesin acısı değildir?
Şeyh Bedreddîn/“Hayvan olmak istiyorsan olabilirsin elbette. Bunun için insanlığın acılarına sırt çevirmen ve yalnız kendi postuna özen göstermen yeterlidi
şamil basayev
Üye
**

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 52


« Yanıtla #10 : 09 Aralık 2011, 23:20:44 »

yeni 11 sınıf sektörel alanda nüfusa bakılırsa türkiyenin G-7 ülkeleri zirvesine çağırılması gerekir
Kayıtlı
SELFATİH
Yeni üye
*

Performans: 6
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 44


« Yanıtla #11 : 10 Aralık 2011, 15:53:51 »

aynı grafik geçen yılki kitapta %66.5 hizmet, %10.1tarım, %25.4 sanayi (2005 tüik) verilmişti. başka kaynaklarda hizmet %72 veriliyor. ben işin içinden çıkamadım. bir ülkeye ait veriler bu kadar farklı verilir mi? 10. sınıf coğrafya değerlendirme sorularını kim hazırlıyor çok merak ediyorum. anlatamadığı konula da hiç alakası yok. cbs nin 10.sınıf nüfus konusunda ne işi var soru sormuş.
Kayıtlı
zühre 33
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15


« Yanıtla #12 : 10 Aralık 2011, 21:37:35 »

bencede kitaplar tek kelimeyle berbat.yapılandırmacı yaklaşıma uygun yapmışlar güya ama olan bize oluyor öğrenci hocam ben sınav çalışırken nereye çalışcam diyor  bütün sınıflardada not tutturamamki tek tek yazdırmaya zamanda yetmez kısacası kitapları hiç beğenmiyorum
Kayıtlı
ringside
Uzman Üye
*****

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 386


Adasokağı Anadolu Lisesi / ADANA


« Yanıtla #13 : 11 Aralık 2011, 08:57:09 »

Eski kitaplardaki yanlışları nasıl düzeltip kullandıysak şimdi de aynı şeyi yapmak zorundayız. yanlış bilgi verip öğrencilerin hakkıyla oynayamayız. ama bunu gel gelelim ne meb ne de ttk anlamış durumda. 5 yıl birileri cüzdanlarını doldurdu. bir 5 yılda daha diğerleri doldursun. ttk nın görevini de biz yapalım. malum öğretmenler hala 3 ay tatil yapıyorlar. yaza eklenecek seminerler kitap inceleme olursa şaşırmayın.
Kayıtlı

Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür Ve bir orman gibi kardeşcesine!..
impress
Ziyaretçi
« Yanıtla #14 : 11 Aralık 2011, 13:53:52 »

2009 yılı için %50 hizmet, %25,2 sanayi ve %24,7

bunda anlamayacak ne var inanın anlamış değilim excelde yazılmış verilerde bu gayet normal ondalık sayı kısmını adamlar yüklerken tek basamak olarak göstermişler 2 basamak olarak işaretleseler o kayıp zaten ortaya çıkar
ÖRNEK
%50+%25.21+%24.79=%100

yada
%50+%25.25+%24.75=%100


yani 25.2 den sonraki ve 24.7 den sonra ki sayıları 1 a tamamladığın sürece durum %100 çıkar şimdi benim merak ettiğim öğrenci sorunca direkmen kitap hatasımı dediniz...
Bende de bir ara şöyle oldu öğrenci cinsiyet oranına taktı sayı tam aklımda değil ama sizin hata dediğiniz mantıkla öğrenci eerkek ve kadın oranını topladı %99.9 çıktı hocam diğerleri peki ne o zaman diye imalı imalı sordu...Üstteki mantığı açıklayıncada cevaını alıp adam gibi oturdu...
Bunu bana yazmışsanız hocam, benim ne anladığımdan öte öğrencinin ne anlayacak olması. Ben hataya dikkat çekmek için yazmıştım ama neyse konuyu uzatmayalım.
Kayıtlı
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic