Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Harita uzunluğu  (Okunma Sayısı 3037 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
@geography@
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29


« : 24 Kasım 2012, 19:45:38 »


Ankara ile izmir arası gerçekte 600 km ,  1/5,000,000 ölçekli haritada kaç cm'dir?

HU=GU/ÖP
HU=600km/5,000,000cm
    =60,000,000 cm/5,000,000cm
    =60/5=12 cm diyoruz

Biz burda sonucu cm istediği için km varsa cm ye çevirin sonucu bulun diyoruz. bu şekilde çözüuoruz cm cinsinden buluyoruz.

Ancak farklı şekilde çözen öğrenciler var

HU= 600km/ 5,000,000cm
    =600km/50 km(5 sıfırı 600 e eklemek yerine 5,000,000 dan siliyor)
    =12 km ( sonuç yine 12 çıkıyot-r ama km bulmuş oluyor)

sonuçta iki yöntemde de sonuç aynı çıkıyor . ikisi de doğru mu sayılacak. hata varsa nerde .ya da öğrenci bu ikince şekilde de hocam ben böyle de aynı sonucu buluyorum dediğinde ne gibi bir açıklama yapmak gerekir?
Kayıtlı
ZENEG
Sürekli Üye
***

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 138


« Yanıtla #1 : 25 Kasım 2012, 10:50:06 »

Sayın hocam; her öğrenci bilir ki; matematikde bir sadeleştirme olayı vardır. Sadeleştirme yapılırken birim değiştirilmiyor.Sadeleştirme de aynı birim korunuyor.Dolayısı ile bu şekilde bulunan sonuç yanlış değildir.. Öğrenci sadeleştirme ile sonucu km. buluyorsa bu öğrencimiz matematik bilmiyor demektir.Matematik öğretmenleriyle bu konuda işbirliği yapmak gerekir.
Kayıtlı
Cahit ERAYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2063
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 4836


Cahit Eraydın coğ.öğrt.


« Yanıtla #2 : 25 Kasım 2012, 12:06:15 »

Hocam öğrencinin yaptığı işlem doğrudur, yapılan işlemin özü  içler dışlar çarpımından ibarettir şöyleki;

Yukarıda verilen haritanın ölçeğinden haritadaki  1 cm nin  gerçekte 50 km olduğu anlaşılıyor  buna göre

1cm             50 km   gösteriyorsa
X cm          600 km yi gösterir

50x :600
x:600/ 50 :  12 cm bulunur


Öğrencilerimin hata yapma olasılıklarını azaltmak için ben bu tür işlemleri yaptırırken  ölçek paydasını  km ye çevirip bölme işlemini  bu şekilde  yaptırır böylece öğrencilerin km yi cm ye çervirirken  bol sıfır atma durumunda yanlış yapabilme  ihtimallerini  azaltırım  ,sanırım bir çok öğretmende bu şekilde yapar.

Sizin yukarda sorduğunuzu öğrencide bana sorar” hocam bölüm km ama sonucu neden  cm olarak buluyoruz “diye ,işte bende o zaman onlara yukarıda yazmış olduğum içler dışlar çarpımıyla  gerçekleştirilen  orantıyı anlatırım..
Kısaca 50 km ye karşılık olan 1 cm nin  600 km içinde kaç tane olduğunu buluyoruz..
Kayıtlı



Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır,
Toprak; eğer uğrunda ölen varsa vatandır
@geography@
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29


« Yanıtla #3 : 25 Kasım 2012, 18:02:28 »

Teşekkürler cevplar için ben iki şekilde yapanları da doğru saydım sınavda ...
Kayıtlı
mhtpsrf
Yeni üye
*

Performans: 2
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 41


« Yanıtla #4 : 25 Kasım 2012, 22:58:37 »

Şu harita sorularını orantı yoluyla değil de formülle anlatan öğretmenleri anlayamıyorum. Ben bu sorulara inanın kalem dahi vurmuyorum.Öğrencilerim de... Ne formülünden bahsediyorsunuz.
Kayıtlı
@geography@
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29


« Yanıtla #5 : 26 Kasım 2012, 14:09:16 »

hocam biz matematikçi değiliz. Kitapta formülle anlatıyor biz de formülle öğrendik öyle çözüyor ve çözdürüyoruz neyini anlayamıyorsunuz. Sizin yaptığınız doğru da bizim yaptığımız yanlış gibi yazmışsınız. yanlış bişey öğretmedikten sonra formül kullanmamızda sıkıntı yok sanırım?
Kayıtlı
mhtpsrf
Yeni üye
*

Performans: 2
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 41


« Yanıtla #6 : 26 Kasım 2012, 21:39:37 »

Kitaba bakarsanız YGS ve LYS'de bu sene çıkan hiçbir sorunun cevabının olmadığını da görürsünüz. Kitaba bağımlı olmayın diye yazdım. Öğrencileri ezberden kurtarın diye yazdım. Formüle sokmayın diye yazdım. Mantıkla anlatılabilecek şeyleri ezberletmeyin diye yazdım. Sizin öğrenciniz coğrafya ezber dersi demesin diye yazdım.
Kayıtlı
megane
Uzman Üye
*****

Performans: 31
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 288



« Yanıtla #7 : 26 Kasım 2012, 22:04:58 »

Kitaba bakarsanız YGS ve LYS'de bu sene çıkan hiçbir sorunun cevabının olmadığını da görürsünüz. Kitaba bağımlı olmayın diye yazdım. Öğrencileri ezberden kurtarın diye yazdım. Formüle sokmayın diye yazdım. Mantıkla anlatılabilecek şeyleri ezberletmeyin diye yazdım. Sizin öğrenciniz coğrafya ezber dersi demesin diye yazdım.
bu gu"lar öp"ler hu"lar yüzünden lisede coğrafyadan nefret etmiştim. ama aslında hepsi çok hemde çoook basit bir matematiksel problem. sadece doğru bir denklem kurarak 10sn'de çözülüyor. ezbere ve cocuklara saçma sapan şeyler öğretmeye gerek yok...
Kayıtlı

Ne olursan ol kendin ol, özgün ol.. MEGANE II HB
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic