Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Hangisi Doğru? (Binde 5.7 mi ,Binde15.53 mü?)  (Okunma Sayısı 3461 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
cheri
VIP Üye
******

Performans: 323
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1165



« : 30 Ağustos 2008, 12:46:49 »


Arkadaşlar;12 sınıf ders kitabının 111.sayfasındaki üstteki tabloda;2007 yılı nüfus artış hızımız binde 15.53 verilmiş.
Bizler burada,2007 yılı nüfus artış hızımızı ( Binde 5.7 ) bulmamışmıydık!
Evet hangisi doğru 5.7 mi,15.53 mü?Huh?
Kayıtlı
Eyüp VURANEL
VIP Üye
******

Performans: 1115
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1072


Ali Güral Lisesi-Kütahya


Site
« Yanıtla #1 : 30 Ağustos 2008, 12:49:37 »

Evet bu tablodan bu sonuç çıkmaz, bir yanlışlık olduğu kesin.
Kayıtlı

Ali Güral Lisesi-Kütahya
cheri
VIP Üye
******

Performans: 323
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1165



« Yanıtla #2 : 30 Ağustos 2008, 14:41:13 »

Evet bir yanlışlık olduğu kesinde....!!Yanlışlık nerede acaba?
Kayıtlı
Eyüp VURANEL
VIP Üye
******

Performans: 1115
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1072


Ali Güral Lisesi-Kütahya


Site
« Yanıtla #3 : 30 Ağustos 2008, 14:53:13 »

Büyük ihtimalle daha önceden fazla yazılmış hayali kişileri nüfustan düşüp öyle hesapladılar. Yoksa binde 15.53 doğru olmaz. Ancak bu konuyu derste daha önceden sayımlarda nüfusumuz fazla gösterilmiş. Bu durum adrese dayalı nüfus sayımıyla ortadan kalkmıştır. Diye açıkladım. Tabii hala sisteme kayıt olmamış 1 milyon kadar insandan bahsediliyor.
Kayıtlı

Ali Güral Lisesi-Kütahya
ilay
VIP Üye
******

Performans: 26
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 890


« Yanıtla #4 : 30 Ağustos 2008, 15:40:50 »

arkadaşlar 12 sınıf ders kitabını nerden temin ettiniz
Kayıtlı
Eyüp VURANEL
VIP Üye
******

Performans: 1115
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1072


Ali Güral Lisesi-Kütahya


Site
« Yanıtla #5 : 30 Ağustos 2008, 15:42:29 »

Ben geçen hafta kendi okulumdan aldım.
Kayıtlı

Ali Güral Lisesi-Kütahya
Yeliz Kamiş
Uzman Üye
*****

Performans: 160
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 389



« Yanıtla #6 : 30 Ağustos 2008, 20:16:30 »

arkadaşlar binde 5,7 de bence türkiye için hayali bir sonuç...avrupa ülkelerinde olabilir ancak bu kadar düşük bir nüfus artış hızı:)
Kayıtlı

güzel günler göreceğiz çocuklar...güneşli günler...motorları maviliklere süreceğiz...
Gülden Aydos
Uzman Üye
*****

Performans: 70
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 249


« Yanıtla #7 : 30 Ağustos 2008, 21:12:46 »

Sayım sonuçlarına göre Türkiye 2007 nüfusu 70,586,256 kişidir. Eğer bu sayı doğru kabul edilirse artış hızı ‰ 5.7’dir. Sayımda 1.000.000 kişinin eksik sayıldığı düşünülerek yapılan hesaplamada artış hızı ‰ 7.7, sayımda 2.000.000 kişinin eksik sayıldığı düşünülerek yapılan hesaplamada artış hızı ‰ 9.7, sayımda 3.000.000 kişinin eksik sayıldığı düşünülerek yapılan hesaplamada artış hızı ‰ 11.6 olarak çıkmaktadır. Sayım hata payının %1-2 düzeyinde olması durumunda da ülkemizde nüfus artış hızında beklenenin çok üzerinde bir düşüş görülmektedir.(NÜFUS SAYIMI SONUÇLARI HAKKINDA İLK DEĞERLENDİRME 2007 Doğu ATEŞ)
Kayıtlı

Cihat Kora Anadolu Lisesi Karşıyaka
DoguateS
Doğu ATEŞ
VIP Üye
******

Performans: 1781
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1125



Site
« Yanıtla #8 : 30 Ağustos 2008, 21:25:07 »

Gülden hocam çoook teşekkürler ilk defa biri adımı anarak alıntı yaptı pek çok kişiye örnek olması dileğiyle.

Burada MEB kitabını bende gördüm. Uzatmamak lazım hatalıdır. Ancak De facto ve De jüre yöntemlerinde çıkan sonuçlar farklılıklar gösterir. Bu nedenle benim de facto olarak bulduğum rakam öncekilerle kıyaslanamaz. Yani 2007 sayımı tümüyle farklıdır. Bu nedenle yukarıda değerli meslektaşımın alıntıladığı gibi mantık yolları aramaya çalıştım. İlginç olan MEb yazarları eğer kendileri hesapladıysa uluslararası bir kaynaktan atıf yapmaları ve bunu nasıl deneştirdiklerini açıklamaları lazım. Ama ben bunu yapacaklarını sanmıyorum.

Sonuç olarak bizim sağlıklı sonuçlara ulaşmamız için 2010'u beklememiz lazım gelmektedir. Aksi halde bu tip karışıklıklar sürecektir. Diğer taraftan bu hesaplama bana değil değerli kardeşim ve bu işin uzmanı Onur AKSAKAL'a aittir. Her halükarda 5.7 doğrudur (çıkan sonuca göre doğru kabul edilmesi gerekir). Bunun dışındaki ifadeler internetten alınma (muhtemelen Dünya bankasının sitesinden) hatalıdır.
 
Kayıtlı

Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic