Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Cevaplayamadığım Yazılı Soruları  (Okunma Sayısı 3412 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
crazy_doktor
Yeni üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


« : 14 Kasım 2012, 18:18:45 »


1) Çin’de 150 milyon dolayda tarım işçisi olmasına rağmen ülkede işçi ücretlerinin gün geçtikçe artmasının nedenlerini yazınız.

2)Şehirleşme, sanayi ve göç olgusu ilişkisini bir örnekle açıklayarak bunun sonucunda meydana gelebilecek çevresel sorunları yazınız.

3)Sanayi devrimi ile birlikte demir ve çelik üretiminde maden kömürünün kullanılması kömür üretiminde artışa neden olmuştur. Almanya'daki Ruhr Bölgesi'nde maden kömürü üretimi ve demir-çelik sanayinin gelişmeye başlamasıyla bu bölgede nüfusta büyük artışlar kaydedilmiştir. Bu durumun bir örneği diyebileceğimiz durum ülkemizde aynı nedenlerle aşağıda verilen hangi coğrafi bölümde meydana gelmiştir? A) Çatalca-Kocaeli Bölümü                     B) Güney Marmara Bölümü
C) Batı Karadeniz Bölümü                      D) Asıl Ege Bölümü
                              E) Orta Fırat Bölümü

4)19. Fransa ile İngiltere arasında yer alan Manş Denizi'nin altından geçişi sağlayan Manş Tüneli ile ülkemizde yapılmış veya yapılmakta olan hangi çalışma benzerlik göstermektedir?
A) Eskişehir-Ankara arasındaki hızlı tren seferleri       B) Boğaziçi Köprüsü
C) Marmaray Projesi                                                     D) Bolu Tünel Geçişi     
                                 E) Sabiha Gökçen Havalimanı

5)Aşağıdaki ülkelerden hangisi yüz ölçümünün büyüklüğüne bağlı olarak ülkenin güneyinde bulunan yeraltı sularını kuzeyindeki geniş düzlüklere ulaştırmak için büyük sulama projesini geliştirmiştir?
A) Hollanda                            B) Libya                               C) Suriye     
                           D)  Mısır                               E) Hindistan

6)— İnsanların sığ denizlerdeki alanları doldurarak buraları yerleşim alanı olarak kullanması
— Denizlerden petrol ve doğal gaz çıkarmaları
— Boğaz veya kanallar üzerinde köprüler oluşturarak, kara ve demir yolu ulaşımı sağlanması
— Yer şekillerinin engebeli olduğu yerlerde tünel, viyadük gibi yapılana ulaşımın sağlanması
Yukarıdaki beşeri ve ekonomik faaliyetlerin ortak özelliği aşağıdakilerden hangisidir?

A) Denize kıyısı olan ülkelerde yapılabilmeleri
B) İnsanların doğayı olumsuz olarak etkilemeleri
C) Yer şekillerinin elverişli olduğu yerlerde görülmeleri
D) Ekonomik bakımdan gelişmiş ülkelerde görülmeleri
E) İnsanların doğal sistemlerin işleyişine müdahale etmesi
Kayıtlı
kt
VIP Üye
******

Performans: 649
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3775



« Yanıtla #1 : 14 Kasım 2012, 18:43:23 »

1genç nüfus oranının azalması 3c 4c 5b 6e
Kayıtlı

Dünyayı güzellik kurtaracak...
tunalı
Sürekli Üye
***

Performans: 5
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 131


« Yanıtla #2 : 14 Kasım 2012, 21:35:57 »

Adniral uslubunuz çok çirkin.siz eğer bir öğretmenseniz önce buna dikkat edin.bence sizin müfredattan haberiniz yok.

Program ve ders kitabında, Türkiye'nin 7 coğrafi bölgeye ayrılmasıyla ilgili herhangi bir değişiklik söz konusu değildir. Ancak yeryüzü şekillerine, iklim tipine, nüfus yoğunluğuna, yerleşim, ekonomik ve karma özelliklerine göre bir tasnif yapılmıştır. Bununla bölgelerdeki tüm özelliklerin aynı olmadığı, aynı bölge içinde farklı iklim, yeryüzü şekli, bitki örtüsü, nüfus yoğunluğu ve ekonomik özelliklerinin olabileceğinin öğrencilere kavratılması amaçlanmaktadır.”

 Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Kayıtlı
adniral
Üye
**

Performans: 3
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 92


« Yanıtla #3 : 15 Kasım 2012, 09:42:20 »

coğrafya öğretim programının neresinde Türkiye'nin coğrafi bölgeleri, veya kitabın neresinde Türkiye'nin coğrafi bölgeleri evet tunalı nicli arkadaş madem programı çok iyi biliyorsun senden coğrafya öğretim programında ve kitaplarındaki bu konuların yer aldığı sayfa numaralarını istiyorum 
Kayıtlı
acar54
VIP Üye
******

Performans: 47
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 810



« Yanıtla #4 : 15 Kasım 2012, 18:30:10 »

Adniral uslubunuz çok çirkin.siz eğer bir öğretmenseniz önce buna dikkat edin.bence sizin müfredattan haberiniz yok.

Program ve ders kitabında, Türkiye'nin 7 coğrafi bölgeye ayrılmasıyla ilgili herhangi bir değişiklik söz konusu değildir. Ancak yeryüzü şekillerine, iklim tipine, nüfus yoğunluğuna, yerleşim, ekonomik ve karma özelliklerine göre bir tasnif yapılmıştır. Bununla bölgelerdeki tüm özelliklerin aynı olmadığı, aynı bölge içinde farklı iklim, yeryüzü şekli, bitki örtüsü, nüfus yoğunluğu ve ekonomik özelliklerinin olabileceğinin öğrencilere kavratılması amaçlanmaktadır.”

 Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı

Türkiyeyi parçalara ayırarak öğrenme yöntemi terk edildi, bütün halinde öğrenilmeye çalışılıyor, kazanımlara göre yazılan ve denetimden geçen kitaplarda zaten yer almıyor, "bölge ayrımının kalkdığı" haberlere dahi konu oldu, bende soru hazırlarken bölüm isimlerini değiştiriyorum,öğretmedikten sonra öğrenci yukarı fırat bölümünün neresi olduğunu bilmek zorunda değil, 6 ve 7. sınıf sosyal bilgiler kitaplarını biraz inceledim, bölgeler öğretilmiyor, fakat 7 bölgenin isimleri kullanılıyor....
Kayıtlı

Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic