Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: atmosferin katları  (Okunma Sayısı 3170 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
maki
Sürekli Üye
***

Performans: 47
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 134


« : 29 Aralık 2006, 15:44:42 »


bir uçak atmosferin hangi katmanına kadar çıkabilir?
Kayıtlı
DeDe
Ahmet Aydoğmuş
Genel Moderator
*****

Performans: 1411
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1505


« Yanıtla #1 : 29 Aralık 2006, 17:36:28 »

  Bazı uçakların azami uçuş yükseklikleri şöyle:
        B 747 : 13.700 m.
        An.225: 10.000m
        B 737 : 12.496m.
        Eurofighter:18.200m.
        A 330: 13.400m.
        Concorde: 18.000m (uçuştan kaldırıldı)

   Troposfer ortalama 6.000 - 16.000 metre yüksekliğe sahiptir.Stratosfer yerden 25.000- 30.000 metre yükseklikte kabul edilir.Uçaklar uzun mesafeleri stratosferde uçar.Çünkü  hava yoğunluğu az,sürtünme düşük ve yakıt tüketimi düşüktür.
Kayıtlı

Emekli Coğrafya Öğretmeni Batıkent / ANKARA
cumhurabay
cumhurabay
VIP Üye
******

Performans: 225
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1043


yaşadığımız her şeyde izi olan bilimciyiz.


Site
« Yanıtla #2 : 29 Aralık 2006, 19:37:49 »

çok güzel bir bilgi teşekkürler dede
Kayıtlı

türkü
VIP Üye
******

Performans: 10
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 508


« Yanıtla #3 : 29 Aralık 2006, 19:43:38 »

BİZ SİZİ COĞRAFYACI SANIYORDUK ETKİLEYİCİ SİTEMİ HER GEÇEN GÜN DAHA ÇOK SEVİYORUM SAĞOL COĞRAFYACI DOSTUM.
Kayıtlı
azem70
VIP Üye
******

Performans: 41
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 669



« Yanıtla #4 : 29 Aralık 2006, 21:51:40 »

Türkiye’de uçak sanayii  Dışardan alınan uçaklarla başlayan Türk Havacılığı, zamanla gelişerek tamâmen kendi îmâlâtı olan uçakları kullanır hâle geldi. 1913’te Teğmen Nuri Bey'in Edirne-İstanbul uçuşu, 1914’te Yüzbaşı Sâlim ve Kemâl Beyin İstanbul-Kahire Seferi, 1924’teki İstanbul-Ankara yolcu taşımacılığı bu gelişmenin kayda değer belirtileridir.

1925 yılında kurulan Kayseri Tayyare Fabrikası'nın ardından bir sene sonra Eskişehir Tayyare Tamir Fabrikası hizmete açıldı. Kayseri’de hava avcı uçakları ve Fledgling eğitim uçaklarının îmâlâtı gerçekleştirildi. Aynı yıllarda îmâlâta başlayan Türk Hava Kurumu Planör Fabrikası 1938-39 yıllarında 150 adet planör îmâlâtı yaptı. Bir inşaat müteahhidi olan Nuri Demirağ’ın İstanbul-Beşiktaş’taki uçak fabrikasında Nu. D. 36 ve Nu. D. 38 tipi uçaklar imâl edildi. 36 tipi iki kişilik bez bir eğitim uçağıydı. 38 tipi ise 6 kişilik tamâmen mâdenî bir uçaktı. 1942’de Etimesgut’ta açılan Türk Hava Kurumu Uçak Fabrikası, 1954’te Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumuna devredilerek kapandı.

1980’lerden sonra tekrar gündeme gelen uçak îmâlâtı, (kurulan TUSAŞ şirketinin Amerikan şirketleriyle ortak çalışması neticesinde) F-16 avcı uçağının ve motorunun Türkiye’de îmâl edilmesi husûsunda önemli gelişmeler kaydetti. Bir kısmı îmâlât ve bir kısmı da montaj olmak üzere gövdesi Ankara’daki, motoru Eskişehir’deki TUSAŞ fabrikalarında ortak olarak yapılmaya başlandı.

Kayıtlı
cumhurabay
cumhurabay
VIP Üye
******

Performans: 225
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1043


yaşadığımız her şeyde izi olan bilimciyiz.


Site
« Yanıtla #5 : 29 Aralık 2006, 23:41:44 »

teşekkürler sayın azem paylaşımınız için eskişewhirde jet uçaklarının sesi insanı çok rahatsız eder eskişehire yeni gelenler her jet uçağı uçuşunda yukarı bakarlar  ve kentin yabancısı oldukları anlaşılır.
Kayıtlı

maki
Sürekli Üye
***

Performans: 47
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 134


« Yanıtla #6 : 30 Aralık 2006, 13:02:41 »

ben üniversitedeyken kitabımda şu şekilde not almışım stratosferde dikey hava hareketleri görülmediği için uçaklar bu kattadır demişim. 9. sınıf kitabındada troposferde diyor bundan dolayı kafam karışmıştı.herkese tşk ederim:
Kayıtlı
kadirli
Yeni Üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1


« Yanıtla #7 : 30 Aralık 2006, 14:21:33 »

edfashfas
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic