Sayfa: [1] 2 3   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: 11.sınıf sh 28 deki ölçme değerlendirme soruları  (Okunma Sayısı 28644 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
akdamar20
VIP Üye
******

Performans: 167
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1009


« : 15 Ekim 2007, 14:40:31 »


arkadaşlar 11.sınıf sh 28 deki ölçme değerlendirme sorularından                                                                   1.bitkilerdeki besin maddelerinin yaprağa taşınmasını sağlayan . . . . . dur. hangi kelime gelmesi gerekiyor.
2.su döngüsünün itici gücünü ............ve ......... oluşturur. soruları yapabilen arkadaşlar varmı?bana sorular hatalı veya anlamsız geldi.
Kayıtlı
seeperl
Yeni Üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 9


« Yanıtla #1 : 15 Ekim 2007, 14:56:42 »

(su ), (güneş enerjisi ve yer çekimi)     
Kayıtlı
akdamar20
VIP Üye
******

Performans: 167
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1009


« Yanıtla #2 : 15 Ekim 2007, 15:01:34 »

hocam cevabınız için teşekkürler.
Kayıtlı
yabancim
VIP Üye
******

Performans: 84
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 661


« Yanıtla #3 : 15 Ekim 2007, 15:11:02 »

1. sorununn cevabı "soymuk boruları" diğer adı ile "floem"

2. sorununn cevabı "buharlaşma ve yoğunlaşma" doğru
Kayıtlı
ahmet bilal enes
VIP Üye
******

Performans: 19
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1213



« Yanıtla #4 : 15 Ekim 2007, 15:27:15 »

soymuk borosu olduğunu bu gün bende biyoloji hocamızdan öğrendim. yabancim hocama katılıyorum. ayrıca diğer sorunun cevabı sıcaklık ve soğuma demiştim. buharlaşma ve yoğunlaşma da zaten ısınıp soğumaya göre oluyo arkdaşın dediğinede katılıyom.
Kayıtlı

öldürmeyen acı güçlendirir. (Niche)
occaner
Uzman Üye
*****

Performans: 24
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 376



« Yanıtla #5 : 15 Ekim 2007, 15:30:32 »

itici güçten kasıt olayı gerçekleştiren kuvvettir buharlaşmayı sağlayan güneş yoğunlaşan taneciklerin yeryüzüne düşmesini sağlayan güç ise yerçekimidir
Kayıtlı

oki
anafartalar
VIP Üye
******

Performans: 339
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3895

Anafartalar Lisesi Coğrafya Öğretmeni Denizli


« Yanıtla #6 : 15 Ekim 2007, 15:44:49 »

Birinic sorunun cevabı döngüler konusundan sonra işelndiği için su olarak cevaplamak zorundayız. seeperl cevabını kanıtlıyorum diğer arkadaşların verdiği cevap biyoloji branşına uygun olarak verilmiş gerçekde doğru olabilir.Ama biz kitabımıza su yazmamız gerekir gibi geliyor
Kayıtlı

İnsanlar son ağaç kesilene, son balık tutulana son çiçek koparılana kadar paranın yenmeyeceğini öğrenemeyecektir.
Cahit ERAYDIN
VIP Üye
******

Performans: 2063
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 4836


Cahit Eraydın coğ.öğrt.


« Yanıtla #7 : 15 Ekim 2007, 16:14:09 »

Birinci sorunun cevabı " su"dur çünkü bitkiler kökleriyle su alımı sayesinde besinleri yapraklarına iletirler
İkinci sorunun cevabı ise buharlaşma ve yoğunlaşmadır  diye düşünüyorum.
Kayıtlı



Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır,
Toprak; eğer uğrunda ölen varsa vatandır
erten
VIP Üye
******

Performans: 14
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 653


« Yanıtla #8 : 15 Ekim 2007, 16:14:13 »

Ben de birinci soruyu su olarak cevapladım.(soymuk borusunu nasıl açıklayabilirimki?)
           ikinci soru içinde güneş ve yer çekimi daha uygun oluyor.
Kayıtlı
cemre.
Sürekli Üye
***

Performans: 29
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 134


« Yanıtla #9 : 15 Ekim 2007, 16:21:10 »

Kitap sonunda neden cevap anahtarı yok anlamıyorum? Test kitaplarının sonunda bile cevap anahtarları oluyor.
Kayıtlı
ahmet bilal enes
VIP Üye
******

Performans: 19
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1213



« Yanıtla #10 : 15 Ekim 2007, 16:40:38 »

arkadaşlar birinci soruya su diyemeyiz çünkü bitkilerin kökünde (buna otlarda dahil) iki tane boru olduğu ve bunun birinin zaten suyu taşıdığını ikincisinin de besinleri taşıdığını öğrendikten sonra soymuk borusu mantıklı geliyor. sadece 1 dk. zaman ayırıp tahtaya bir tane bitki kökü çizip iki boru göstermemiz gerekiyor. sağdaki boru soymuk borusu. soldaki su taşıyan boru (biyolojik ismini unuttum özür dilerim yarın yazarım) diye ifade edicez bunu da çocuk anlar artık. sonra bu soruyla karşılaşınca çabuk hatırlar çünkü farklı bilgi akılda kolay kalıyor.
Kayıtlı

öldürmeyen acı güçlendirir. (Niche)
acar54
VIP Üye
******

Performans: 47
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 810



« Yanıtla #11 : 15 Ekim 2007, 16:48:05 »

arkadaşlar birinci soruya su diyemeyiz çünkü bitkilerin kökünde (buna otlarda dahil) iki tane boru olduğu ve bunun birinin zaten suyu taşıdığını ikincisinin de besinleri taşıdığını öğrendikten sonra soymuk borusu mantıklı geliyor. sadece 1 dk. zaman ayırıp tahtaya bir tane bitki kökü çizip iki boru göstermemiz gerekiyor. sağdaki boru soymuk borusu. soldaki su taşıyan boru (biyolojik ismini unuttum özür dilerim yarın yazarım) diye ifade edicez bunu da çocuk anlar artık. sonra bu soruyla karşılaşınca çabuk hatırlar çünkü farklı bilgi akılda kolay kalıyor.
sayın hocam bu anlattığımızda coğrafya olacak öylemi.??cevap olarak su yeterli, coğrafyayı ilgilendiren kısmı bence budur, bu kadar detayını büyük ihtimalle soruyu hazırlayan da düşünmemiştir.onlarda (su) cevabını almak için sorduklarını düşünüyorum.
Kayıtlı

Zeki GÜRBÜZ
Genel Moderator
*****

Performans: 1698
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3882


Çine Anadolu Öğretmen Lisesi


« Yanıtla #12 : 15 Ekim 2007, 17:50:39 »

Arkadaşlar soymuk borusu filan bizi aşan konular.Çocuklar zaten biyoloji konusu diye üniteye bir türlü ısınamadılar.Daha coğrafi cümleler kurmak gerekiyor ve bence de oraya "su" daha uygun.
Kayıtlı



    
       
        YURDUM
Ağladığım senin içindir
Güldüğüm senin için
Öpüp başıma koyduğum
Ekmek gibisin...
occaner
Uzman Üye
*****

Performans: 24
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 376



« Yanıtla #13 : 15 Ekim 2007, 17:53:43 »

çocuklar aynı soruyu biyoloji öğretmenine sorup soymuk borusu cevabını aldıklarında sizce bizim yanlış yaptığımızı düşünmeyecekler mi coğrafi olması için yanlış bilgi mi verelim
Kayıtlı

oki
Zeki GÜRBÜZ
Genel Moderator
*****

Performans: 1698
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 3882


Çine Anadolu Öğretmen Lisesi


« Yanıtla #14 : 15 Ekim 2007, 18:13:00 »

Hocam benim yanlış yaptığımı düşünmeleri ile ilgili bir korkum yok.Hem ben "su" dedikten sonra biyoloji öğretmeninin ne söylediğinin ne önemi var?Hem konular sizce de fazla biyolojik değil mi? Açıkçası ünitenin biran önce bitip nüfus konusuna geçmek için can atıyorum...
Kayıtlı



    
       
        YURDUM
Ağladığım senin içindir
Güldüğüm senin için
Öpüp başıma koyduğum
Ekmek gibisin...
Sayfa: [1] 2 3   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic