Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: 10. sınıf coğrafya kitabı sayfa 67'deki ders içi etkinlik sizce doğru mu?  (Okunma Sayısı 17869 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
kontinental
VIP Üye
******

Performans: 164
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 689



« : 11 Aralık 2011, 19:39:23 »


10. sınıf coğrafya kitabı sayfa 67'deki ders içi etkinlik sizce doğru mu? 1750 yılında nüfusun ikiye katlanma süresi 7000 yıl gösterilmiş. Bu tarihten 250 yıl sonra nüfus 6000 milyar olmuşken burda ne denilmek istiyor.
Ayrıca M.Ö. 10.000'de de ortalama ömür 20 yıl; 1650'de de 20 yıl gösterilmiş. Doğru eski dönemlerde ortalama yaşam süresi oldukça kısaydı. Ancak bu kadar uzun sürede ortalama yaşam süresi hiç mi uzamadı?
Benim göremediğim ve anlayamadığım noktalarda aydınlatırsanız sevinirim.
Şimdiden teşekkürler..
Kayıtlı
ilteriş
Uzman Üye
*****

Performans: 4
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 255


« Yanıtla #1 : 11 Aralık 2011, 19:52:52 »

hocam ne yapalım incelemeden hazırlanan bu kitapları öğretmenin önüne bırakıyorlarçhepimizin allah yardımcısı olsun
Kayıtlı
xunav
Üye
**

Performans: 10
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 98


« Yanıtla #2 : 11 Aralık 2011, 19:57:36 »

bu tabloyu bebek ölüm oranlarının sanayyi devrimine kadar tüm toplumlarda fazla olması bu durumunda ortalama yaşam süresini düşürdüğü ile açıklıyorum ama ne kadar doğru ben de pek emin değilim. bu tablo doğru olsa bile oraya konulmamalıydı bence.
Kayıtlı
ÜMMÜ999
Yeni Üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 5


« Yanıtla #3 : 11 Aralık 2011, 19:58:43 »

o zaman dilimindeki nüfus artış hızı baz alınarak 7000 yıl denmiş. sonraki yıllarda nüfus artış hızı artmış ve dünya nüfusu 250 yıl sonra 6 milyara ulaşmıştır. dolayısıyle herhangi bir yanlışlık yoktur.
Kayıtlı
ÜMMÜ999
Yeni Üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 5


« Yanıtla #4 : 11 Aralık 2011, 20:03:58 »

orta çağda yaşanan savaşların ortalama yaşam süresini kısalttığını düşünüyorum
Kayıtlı
kontinental
VIP Üye
******

Performans: 164
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 689



« Yanıtla #5 : 11 Aralık 2011, 20:06:17 »

bu tabloyu bebek ölüm oranlarının sanayyi devrimine kadar tüm toplumlarda fazla olması bu durumunda ortalama yaşam süresini düşürdüğü ile açıklıyorum ama ne kadar doğru ben de pek emin değilim. bu tablo doğru olsa bile oraya konulmamalıydı bence.

Hocam yorumunuz için teşekkürler. Tabloda ortalama ömürden daha önemli olan nüfusun ikiye katlanma süresi. 1750'de nüfusun ikiye katlanma süresi nasıl 7000 yıl olur ki? Bu dönem de sanayileşmenin etkilerinin de yaşanmya başladığı bir dönemde üstelik.
Kayıtlı
musebay
Uzman Üye
*****

Performans: 10
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 427



« Yanıtla #6 : 11 Aralık 2011, 20:07:28 »

Nüfusun ikiye katlanma süresi Milatta 2000 yıl oluyor da 1750'de nasıl 7000 yıl oluyor. Bu sürenin önceki dönemlere göre daha kısa olması gerekmiyor muydu? Çünkü dikkat ederseniz 1650-1750 arasında sadece 100 yılda nüfus 500 milyondan 730 milyona çıkmış.
Kayıtlı
kontinental
VIP Üye
******

Performans: 164
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 689



« Yanıtla #7 : 11 Aralık 2011, 20:14:54 »

o zaman dilimindeki nüfus artış hızı baz alınarak 7000 yıl denmiş. sonraki yıllarda nüfus artış hızı artmış ve dünya nüfusu 250 yıl sonra 6 milyara ulaşmıştır. dolayısıyle herhangi bir yanlışlık yoktur.


Yorumunuz için teşekkür ediyorum.
Hocam bu etkinliğin altında 1751-1800 arasında nüfus artış oranı binde 4 gösterilmiştir. Bu da yıllık nüfus artışının yaklaşık olarak 2.920.000 olacağını gösteriyor. Bu da 1750 de  730 milyon nüfusun yaklaşık olarak 300 yıldan kısa bir sürede 1,5 milyara erişeceğini gösteriyor. Bu anlamda 7000 bin senenin hala çok uçuk bir rakam olduğunu düşünüyorum. Ben şahsen öğrencilerime bu tabloda yanlışlık olduğunu söyleceğim. Tabi bir hocamızdan tatmin edici bir açıklama gelmediği müddetçe.  
Kayıtlı
kamcatka99
Yeni üye
*

Performans: 7
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 48



« Yanıtla #8 : 11 Aralık 2011, 20:41:01 »

bence kesinlikle yanlış hele de ortalama ömür artmış o dönem 7000 olması mümkün değil,savaşlar daha öncede vardı.savaşların bu kadar etkileyeceğini düşünmüyorum.
Kayıtlı
humpares
Yeni Üye
*

Performans: 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 1


« Yanıtla #9 : 11 Aralık 2011, 20:41:47 »

bence 1750 yılındaki nüfusun ikiye katlanma süresi önceki yıllarda elde edilen nüfus artış hızına göre hesaplanmış ben hesap yapmasım ama mantık onu gerektiriyor hata olup olmadığını ona göre belirlemek gerekiyor
Kayıtlı
BİLGE BADEM
Uzman Üye
*****

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 456


« Yanıtla #10 : 11 Aralık 2011, 23:26:19 »

ben tabloda saçmalığı fark ettim o yüzden pas geçtim sayılır sadece ortalama yaşam süresi ne kadar kısaymış  gördünüz mü? dedim
Kayıtlı

bilge badem
xunav
Üye
**

Performans: 10
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 98


« Yanıtla #11 : 12 Aralık 2011, 16:08:37 »

hocam o muhtemelen 7000 değil de 700 demek istemiştir de yazım hatası olmuştur. aksi taktirde sanayi devrimin bidayetinde böyle bir sayı imkansız... diye düşünüyorum.
Kayıtlı
tefra
Uzman Üye
*****

Performans: 76
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 369



« Yanıtla #12 : 12 Aralık 2011, 16:36:46 »

Sayfa 103 e bakan arkadaş var mı? Ekonomik faaliyetlerin sınıflandırılması konusuna!!! Daha neler göreceğiz...
Kayıtlı
sınırlı
Yeni üye
*

Performans: 1
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 27



« Yanıtla #13 : 12 Aralık 2011, 19:44:36 »

defalarca öğrencilerden işittim :hocam bu nasıl kitap. fazla söze gerek yok bence .
Kayıtlı
coğrafyam01
Deneyimli Üye
****

Performans: 10
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 176


« Yanıtla #14 : 12 Aralık 2011, 21:18:34 »

100 yılda 500 milyondan 730 milyon olmuş dolyısıyla yaklaşık % 50 artmış bu durumda nüfusun ikiye katlanma süresi yaklaşık 200 yıl olmaz mı?
Kayıtlı
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic